27 Март, 2000 00:00 13 073 8

Изберете японското

  • nissan-
  • primera-
  • renault-
  • megane

Отдавна отминаха времената когато японските автомобили бяха наистина японски. В началото на новия век много азиатски производители пренесоха производствени мощности на Стария континент. Техните модели се проектират от европейци, сглобяват от европейци и се купуват от европейците.
Вторият по големина японски производител, Nissan, не прави изключение. Новата генерация на модела Primera е изцяло европейски продукт. Слиза от конвейерите на завода в английския Съндърланд, а дизайнът също е дело на западни стилисти.

Това може би е основната причина новата Primera да се различава съществено от предшествениците си. Този път дизайнът придава много по-голяма индивидуалност на модела. По традиция автомобилите на Nissan притежават много добрата изработка и отлични качества, но въпреки това оставаха някак незабележими в Европа.

Primera трябва да отпрати този имидж в миналото. По данни на производителя общо

подобренията и промените по новия модел са над 600.

Най-напред се забелязват обновените предна и задна част. Някой сигурно би помислил, че радиаторната решетка е оформена по този начин заради закупуването на дялове на Nissan от Renault. Всъщност истината е, че и Megane и Primera, между които има прилика, се появиха доста преди сключването на сделката между двете компании.

Модернизирането на Primera е засегнало и двигателите. 1.8-литровият мотор е напълно нова разработка. Динамичните му характеристики не подсказват някакви намерения на Nissan за влизане във Ф1, но и не разочароват. Агрегатът ускорява лимузината съвсем прилично.

Основната сила на 16-клапановия двигател е въртящият момент. Като стойност той не превъзхожда конкурентните двигатели с подобен работен обем, но се достига при доста ниски обороти (2 800). Това неминуемо намалява необходимостта от често превключване на предавките, а и така автомобилът ускорява добре при (почти) всякакви обороти.

“Ранната” мощ се отразява положително и на разхода на гориво.

При градски условия на движение Primera 1.8 може да се похвали, че е един от най-икономичните автомобили в класа. Разликата спрямо конкурентите се измерва в литри. По магистралата разходът също е отличен, но там с подобни постижения могат да се похвалят и други.
Що се отнася до управлението и превключването на скоростите, обновяването е довело да загубата на приятното спортно усещане, с което се характеризираше досегашната Primera.
Много сериозен напредък има в областта на окачването. Лимузината е изключително стабилна и вози комфортно. Това се дължи на основно преработените преден и заден мост. Досегашните не особено стабилни спирачки са придобили отлични качества. Тук

основната заслуга е на монтирания спирачен асистент (NBA).

Той служи за светкавично изграждане на налягането в спирачната система, като по този начин гарантира извънредно къс спирачен път, независимо колко силно/бързо натискате педала. Естествено, антиблокиращата система (ABS) и електронното разпределение на спирачната сила (EBD) са серия.
Най-голямата слабост в салона на Primera досега бе малкото пространство на задната седалка. В новия модел инженерите са се опитали да преодолеят неудобството с издълбаване на предните облегалки. С известен успех. За пасажери над 1.85 м отзад е ниско. Третото място в този клас и без друго е по-скоро за заблуда на противника.

Отпред е много по-широко. Слабото място на двете седалки е невъзможността за регулиране на подглавниците в хоризонтално направление. Като цяло седалките в Primera са меки, може би дори повече от нормалното. В купето има множество подходящи места за обичайните предмети. Изработката е на много високо ниво.
В нивото на оборудване elegance обстановката е направо аристократична. Хромирани и дървени (доста сполучлива имитация) елементи придават необходимия лукс. Отлична е изолацията - външните шумове проникват трудно.

Сполучливо подредено е новото арматурно табло. Инструментите са изразителни, показанията на борд-компютъра ясно четливи. За съжаление

в автомобила не се поставя аудиосистема

и ако решите сами да търсите такава ще имате известни трудности да намерите подходящата цветова гама. Защото на приятното двуцветно табло не отива какво да е.
Цената на Nissan Primera 1.8 с най-високото ниво на оборудване, elegance, е 31 700 лв. Оборудването на автомобила включва хидравлика на волана, четири предпазни въздушни възглавници, четири ел. стъкла, ел. огледала, автоматичен климатик, ABS, EBD, NBA, централно заключване с дистанционно управление, имобилайзер, алуминиеви джанти, фарове за мъгла, металик, делима облегалка на задната седалка, три подглавника отзад, борд-компютър, регулиране нивото на фаровете и др.
Оказва се, че това е един от най-изгодните модели на нашия пазар в средния клас.
Съотношението цена-оборудване прави Primera 1.8 много привлекателна алтернатива. От страната на плюсовете трябва да се прибавят отличната гаранция (3 години или 100 000 км),
сравнително приемливите цени на резервните части,

не на последно място добрия сервиз.

Като се вземе предвид, че автомобилът е доста функционален, със сигурност е не по-малко издръжлив от своя предшественик и е перфектно изработен, покупката му е строго препоръчителна. Жалко само, че лизинговите условия нямат атрактивността на Primera.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 .

    5 23 Отговор
    Японските коли са адски скъпи за поддръжка, освен това конфигурацията на двигателя им е мнооого по-различна от тази на Европейските коли. Докато на Опел, БМВ, Фолксваген можеш да разбереш кое е алтернатор, стартер, филтри. В този ред на мисли, ако имаш японска кола и ти се развали, няма как да си я поправиш сам / не всичко, но някои повреди можем и сами да си поправим/, и трябва всеки път на сервиз, а там цените са наистина жестоки. Само отваряне на двигател за диагностика - например на Хонда, започва от 500-600 лева, нещо ужасно е за поддръжка японската кола. А и както и другите марки, отдавна не си държат на качеството, така че - изберете Европейското!
  • 2 jdm

    14 4 Отговор
    Написал си роман от глупости,колега....
  • 3 D.P.

    4 1 Отговор
    Един автобояджия му е все едно дали боядисва москвич, опел или хонда да знайш. За Нисан Примера биалетка- 22лв. Кормилен накрайник- 25лв. Шарнирен болт- 15лв. Вярно, датчик колянов вал няма алтернатива, оригинален нисански 240лв.
  • 4 Fand

    10 2 Отговор
    Собственик съм на този автомобил с двигател 1,8 от 2 г. и за това време съм изминал 36 000км. Когато го купувах, тайната ми цел беше да избягам от немските коли:), не защото имат скъпа поддръжка, а защото се налага по-често, отколкото при "японските". От натрупания опит с Примерата мога да кажа, че написаната статия е изключително обективна и точна.
    Като изключа първото мнение, мога да добавя, че съм изключително доволен във всяко едно отношение. Основните недостатъци за мен са: честа смяна на задни амортисьори (1-2г.) и предни горни носачи, както и недостатъчна маневреност за градски условия. Последните части струват по 100лв./бр. Всичко останало може да се смята като "+".
  • 5 еu

    3 5 Отговор
    забравете японското - проблем след проблем и много много грозота!
  • 6 nissan-fan

    10 0 Отговор
    имах ниссан примера п10 1.6 16в хечбек карах я 4 години и освен масла и филтри ни6то не сам пипал , двигателя е уникално здрав и вурви много прилично но я размазах челно и ме е яд :)
  • 7 ицо

    4 0 Отговор
    Качеството и надежноста на японските автомобили е всепризнато по цял свят!Като пример мога да дам Нисан Патрол които е един от най-добрите джипове в света ,ако не беше наистина яка машина то онези големите патриоти американците нямаше да вземат него а тяхното Чероки.Нека всеки си кара каквото иска и да не плюе това от което е мнооого далече...Не може да се смята за обективно мнението на човек които след като си е продал Голфчето или БМВ-то и е минал на нещо "Японско"..и го плюе като и 3-те са 2-3-5 ръка на по 500 600 хил.км.
  • 8 P. Boyadjieva

    0 0 Отговор
    Имам Нисан Примера 1.8, току що внесен от Италия и естествено ръководството е на италиански. От къде да го намеря на английски или български? Благодаря предварително!