23 Октомври, 2012 08:00 4 480 15

Taigun показва бъдещия компактен кросоувър на VW

  • volkswagen-
  • taigun-
  • up!-
  • tiguan-
  • сао пауло 2012

VW избра автосалона в Сао Пауло за представянето на прототип на бъдещия си компактен кросоувър. Taigun е построен на базата на минито Up!. Дълъг е 3 859, широк 1 724 и висок 1 559 мм при междуосие от 2 470 мм.

Дизайнът на автомобила е решен в стила на по-големите Touareg и Tiguan. Самото име на концепта е анаграма на названието на по-малкия от двата кросоувъра и подчертава градското предназначение на Taigun.

Според Volkswagen салонът на прототипа е проектиран за петима пътници, но както и при Up! на достатъчен комфорт ще могат да се надяват само четирима. Оформлението на интериора също напомня за градското мини, чиято платформа използва Taigun. Багажникът обаче поема нелошите 280 литра, а със сгъването на задната седалка вместимостта нараства до 987 л.

Под предния капак на концепта е монтирана форсирана версия на трицилиндровия еднолитров двигател на Up!. Турбомоторът със система за директно впръскване на горивото развива 110 к.с. и 175 Нм и работи в комплект с шестстепенна механична трансмисия.

Taigun ускорява до 100 км/ч за 9.2 секунди и харчи средно 4.7 литра. От VW уточняват, че бъдещият сериен модел ще се предлага само с предно предаване, тъй като автомобилът е предназначен специално за градско шофиране.

Немците възлагат големи надежди на компактния кросоувър, чието производство трябва да започне през 2015 г. Все още е рано да се говори за конкретни цени, но отсега може да се прогнозира, че серийният Taigun ще бъде значително по-евтин от Tiguan.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    1 3 Отговор
    Поредната пародия на автомобил създадена от ВАГ

    Коментиран от #3

  • 2 Бай Гън

    1 1 Отговор
    Каква е целта на този косоувър след като ще се кара само в града.А цената ще е както за извънграда.Взеха да ги правят като торта.Само глазурата различна - блатовете същите.
  • 3 ВИП АМГ

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    tia ot VAG balvat bokluci.
  • 4 ддд

    1 0 Отговор
    Както са я подкарали в автомобилостроенето скоро никой няма да иска да си купува нова кола,едни и същи,оправдават се с намаляне на разходи за развойна дейност,а само им сменят емблемите.След като им излиза по-евтина разработката,то трябва и да са на по-ниска цена,а ситуацията е точно обратното. Защо да си купиш висока кола с големи гуми,след като ще я караш само в града.Следователно ще имаш много по-високи разходи за въпросната кола.Няма никаква логика в настоящите нови коли,само изразходват ценни ресурси,за да спестят 0,2 л гориво.

    Коментиран от #9

  • 5 W164

    1 1 Отговор
    Под предния капак на концепта е монтирана форсирана версия на трицилиндровия еднолитров двигател на Up!. Турбомоторът със система за директно впръскване на горивото развива 110 к.с. и 175 Нм и работи в комплект с шестстепенна механична трансмисия.ТРЯБВА ТОЗИ ДВИГАТЕЛ ДА МУ СЛОЖЪТ НА ЪП-А И ЩЕ БЪДЕ САМОЛЕТ

    Коментиран от #6

  • 6 Дошо

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "W164":

    Ами колега той тоя двигател си е от UP няма какво да му го слагат.
    В това отношение браво на ВАГените де.Направиха такъв мотор 20г след Дайхатсу с техния Шарад :-)

    Коментиран от #7

  • 7 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Дошо":

    Мдаа а дайхатсуто издържаше до 180к.с с неговите си карантий.
  • 8 специалиста

    1 0 Отговор
    Добре че вие не си купувате коли от ВАГ, та остават повече бройки за развитите страни. Ма какво разбират тия от техника и дизайн - да си карат боклуците, таралясниците и кенефите. Ухахаха
  • 9 Бай хой

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "ддд":

    И аз не искам да си купя нова кола - не че не мога ма нещаааааааа

    Коментиран от #10

  • 10 ддд

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Бай хой":

    Мен лично ме отблъсква факта,че годишните разходи са толкова високи колкото една нормална,здрава кола среден клас.В това число каско,сервизен преглед,данъци,консумативи.Спокойно сумата може да достигне 3500-4000 лв като не се смята бързото обезценяване.И това става дума за средна цена и хубост марка,не премиум.В момента има много добри 10 годишни коли с добро качество и екстри за около 4000лв,поне аз си взех такава. Високата цена не е гаранция за удоволетвореност.
  • 11 Дядо Мраз

    1 2 Отговор
    Фаворит за наградата "Женски автомобил на 2015 г".
  • 12 БУМЕР КАМОР

    1 1 Отговор
    egati l..noto sa i.rali pak vag
  • 13 йвй

    1 1 Отговор
    Vagените пак ни напомнят,че са на върха

    Коментиран от #14, #15

  • 14 гвдасвд

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "йвй":

    Един трезво мислещ
  • 15 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "йвй":

    13 i 14 dvama zabludeni.