VW избра автосалона в Сао Пауло за представянето на прототип на бъдещия си компактен кросоувър. Taigun е построен на базата на минито Up!. Дълъг е 3 859, широк 1 724 и висок 1 559 мм при междуосие от 2 470 мм.
Дизайнът на автомобила е решен в стила на по-големите Touareg и Tiguan. Самото име на концепта е анаграма на названието на по-малкия от двата кросоувъра и подчертава градското предназначение на Taigun.
Според Volkswagen салонът на прототипа е проектиран за петима пътници, но както и при Up! на достатъчен комфорт ще могат да се надяват само четирима. Оформлението на интериора също напомня за градското мини, чиято платформа използва Taigun. Багажникът обаче поема нелошите 280 литра, а със сгъването на задната седалка вместимостта нараства до 987 л.
Под предния капак на концепта е монтирана форсирана версия на трицилиндровия еднолитров двигател на Up!. Турбомоторът със система за директно впръскване на горивото развива 110 к.с. и 175 Нм и работи в комплект с шестстепенна механична трансмисия.
Taigun ускорява до 100 км/ч за 9.2 секунди и харчи средно 4.7 литра. От VW уточняват, че бъдещият сериен модел ще се предлага само с предно предаване, тъй като автомобилът е предназначен специално за градско шофиране.
Немците възлагат големи надежди на компактния кросоувър, чието производство трябва да започне през 2015 г. Все още е рано да се говори за конкретни цени, но отсега може да се прогнозира, че серийният Taigun ще бъде значително по-евтин от Tiguan.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
Коментиран от #3
08:44 23.10.2012
2 Бай Гън
10:15 23.10.2012
3 ВИП АМГ
До коментар #1 от "Дошо":
tia ot VAG balvat bokluci.10:49 23.10.2012
4 ддд
Коментиран от #9
10:52 23.10.2012
5 W164
Коментиран от #6
12:22 23.10.2012
6 Дошо
До коментар #5 от "W164":
Ами колега той тоя двигател си е от UP няма какво да му го слагат.В това отношение браво на ВАГените де.Направиха такъв мотор 20г след Дайхатсу с техния Шарад :-)
Коментиран от #7
14:08 23.10.2012
7 Име:
До коментар #6 от "Дошо":
Мдаа а дайхатсуто издържаше до 180к.с с неговите си карантий.23:33 23.10.2012
8 специалиста
08:58 24.10.2012
9 Бай хой
До коментар #4 от "ддд":
И аз не искам да си купя нова кола - не че не мога ма нещааааааааКоментиран от #10
09:02 24.10.2012
10 ддд
До коментар #9 от "Бай хой":
Мен лично ме отблъсква факта,че годишните разходи са толкова високи колкото една нормална,здрава кола среден клас.В това число каско,сервизен преглед,данъци,консумативи.Спокойно сумата може да достигне 3500-4000 лв като не се смята бързото обезценяване.И това става дума за средна цена и хубост марка,не премиум.В момента има много добри 10 годишни коли с добро качество и екстри за около 4000лв,поне аз си взех такава. Високата цена не е гаранция за удоволетвореност.10:10 24.10.2012
11 Дядо Мраз
17:51 24.10.2012
12 БУМЕР КАМОР
22:00 27.10.2012
13 йвй
Коментиран от #14, #15
09:52 28.10.2012
14 гвдасвд
До коментар #13 от "йвй":
Един трезво мислещ17:49 28.10.2012
15 ВИП АМГ
До коментар #13 от "йвй":
13 i 14 dvama zabludeni.18:43 28.10.2012