Най-разпространеното транспортно средство в армията на Великобритания е Land Rover Truck Utility Medium HS (heigh spec) или казано на кратко Defender. Този “джип” е на въоръжение не само в английската армия. Неговите услуги ползват италианските и турски войски. Модификациите на “защитника” са много, но ще представим само няколко от основните версии. Най-разпространената е gs vehicle-soft top. Много често този модел се среща и с твърд покрив (hard top). На базата на това шаси е конструиран и вариант за спешна медицинска помощ. Той се нарича Medicine и е с разширено купе и специално медицинско оборудване. Всички военни автомобили Rover са с две врати. Много интересен е Land Rover V-8 - бронирано изпълнение с бензинов осемцилиндров двигател. “Бронираният защитник” се използва само при специални военни акции.
Стандартният Truck Utility Medium HS е оборудван с V-образен, дизелов мотор. Агрегатът е с работен обем 2 495 см3 и развива скромната мощност от 68 к.с. при 4 000 об/мин. Скоростната кутия на “английския пациент” е петстепенна, механична. Редукторът е двустепенен, също механичен. Предаването на четирите колела не може да се изключва. Автомобилът е снабден със специален, демултипликатор и ръчна блокировка на диференциала.
Интериорът на Defender съчетава комфорт и функционалност. За военен “джип” предната част на салона е удобна, в същото време без излишен лукс. Отзад, обаче интериорът е спартански. Там са разположени твърди, надлъжни пейки за войниците. В тази част на каросерията няма странични стъкла. Въздухът влиза през специални вентилатори. Военното оборудване също е разположено в задната част. Точно на границата между двете отделения е монтирана метална стойка за личното оръжие на водача и пасажера до него.
На предния капак на “защитника” се намира резервната гума. Когато моделът е с мек покрив, предното стъкло може да се свали и ляга върху капака. Тогава резервната гума стои встрани на “английския пациент”. Всички коли с висока проходимост на служба в английската армия са боядисани в типичното военно зелено. Интересен е фактът, че армейският Land Rover Defender и неговата гражданска версия са напълно еднакви (естествено без военното оборудване). Всички възли и агрегати са произведени от компанията Land Rover ltd. Единствено бронирания вариант V-8 е доразработен по специална поръчка на армията. Във специализирани работилници “защитника” се оборудва с техниката, необходима за военни цели.
Всеки войник, който управлява Defender трябва да притежава документ, наречен “розова карта”. Този талон потвърждава умението на водача да шофира военния автомобил. За получаването на pink slip войниците преминават двумесечен курс на обучение. След като получи този документ, водачът е длъжен всяка година да преминава специален драйв тест за потвърждаване на уменията си. Правилникът на кралската войска абсолютно забранява (за разлика от американската армия) на шофьорите да поставят на арматурното табло или другаде различни амулети, талисмани, снимки и др.
В английската армия е прието автомобилите с висока проходимост да се ремонтират само от хора “умеещи да маршируват”. Кралската войска не се доверява на цивилни специалисти. Всички ремонти се извършват във военни работилници. Механиците в тези сервизи са на служба в армията и отговарят по военните закони за състоянието на “джиповете”. Здравето на “английския пациент” трябва да е отлично по всяко време. Веднъж годишно “защитникът” преминава през цялостен технически преглед. Проверяват се основно всички агрегати и възли, както и допънителното военно оборудване. Резервните части се доставят директно от завода производител Land Rover ltd.
Винаги изправният Truck Utility Medium HS притежава добри динамични характеристики. Максималната скорост, която “защитника” може да достигне е 120 км/ч. На специален тест се измерва и максимално допустимата скорост по пресечена местност. Тя е 50 км/ч, като при тази скорост могат да функционират нормално всички специални апаратури. От всички военни “джипове”, Land Rover е колата с висока проходимост, която може да изкачи най-висок наклон т.е. 88 % . Това значи, че на 1 метър от пътя денивелацията е 88 сантиметра. Максималният страничен наклон на “англичанина” е 40 градуса. По този показател Defender се изравнява с недостижимия американски “джип” Hum-Vee (Hummer). Размерите на “английския пациент” са стандартни за военен автомобил с висока проходимост. Дължината, широчината и височината са съответно 4438/1790/2060 сантиметра. “Защитникът” тежи малко повече от три тона, което не пречи на пъргавината му.
След като службата на Defender приключи от него се демонтира военната техника и се продава на търг. Ако решите да купите военния Rover и случайно спечелите наддаването, запомнете един безплатен съвет: Всички натовски машини са оборудвани с два акумулатора и работят при напрежение 24 волта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен Петров
12:47 20.12.2009
2 genaral motors
00:09 02.01.2010
3 Miro
14:52 16.01.2010
4 Павлин
00:46 20.01.2010
5 keitchrow
15:59 21.01.2010
6 nikolaynenov
00:23 06.02.2010
7 DEFENDER
16:16 15.10.2010
8 @миро
18:26 07.11.2010
9 БамБам
15:27 11.02.2015