В интервю за Auto Express вицепрезидентът на Nissan Анди Палмър повдига края на завесата пред новото поколение на култовия Z. Наследникът на 370Z пристига през 2016 г. и ще бъде по-малък, по-лек и по-икономичен.
"Серията Z винаги ще остане в гамата на марката", споделя Палмър. "За да може обаче моделът да диша в съвременния икономически и екологичен климат, се налага да използваме четирицилиндров двигател."
Промяната ще бъде драстична. Още от дебюта на първия 240Z преди повече от 40 години автомобилите от тази моделна линия винаги са били шестцилиндрови. Според Палмър обаче феновете нямат повод за притеснение. Макар и в ограничени серии, новият Z ще се предлага и с шестак.
Най-вероятните четирицилиндрови кандидати за модела са 1.6-литровият турбоагрегат от Juke, който спокойно може да бъде форсиран до над 200 к.с., и двигателят, познат от Renaultsport Megane 265. Не се изключва и вариант за изцяло нов мотор, проектиран съвместно с Daimler. Заедно с немците ще бъде разработена и автоматичната скоростна кутия.
Четирицилиндровият двигател ще предизвика промени и в избора на име за колата. Досега названията винаги са отразявали кубатурата, но този принцип се оказва недостатъчно адекватен в ерата на турбокомпресорите. Новото попълнение в семейството най-вероятно ще се казва просто 240Z в чест на оригинала.
На по-късен етап с новия Z със сигурност ще се захване поделението Nismo. Основната задача на японските инженери ще бъде да се противопоставят успешно на Toyota GT86 и нейното котило. Това означава увеличение на мощността и диференциал с повишено триене за дрифт.
25 Октомври, 2012 10:24 3 305 14
Четирицилиндров мотор за следващия Nissan Z
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лео
10:34 25.10.2012
2 Christian
10:35 25.10.2012
3 Радо Белчев
Коментиран от #5, #7
10:40 25.10.2012
4 ддд
11:32 25.10.2012
5 The Best
До коментар #3 от "Радо Белчев":
@3 Скоро се очаква Субару да пуснат за BRZ двулитров турбо с 280 коня. Така че има за какво да се напъват.Коментиран от #6
12:24 25.10.2012
6 Име:
До коментар #5 от "The Best":
Последно знам че са казали че STi няма да е турбо, ами по-скоро същия двигател форсиран до 250к.с и олекотено купе до 1100кг, което ще бъде страхотно според мен. HKS вече направиха supercharger kit, сега работят върху турбо кит. Абе всичко се повтаря. Gt86 и BRZ ще бъдат модифицирани по хиляди различни начини също както АЕ86. От нисан ще е много добре да пуснат и 1 силвия.....13:38 25.10.2012
7 Име:
До коментар #3 от "Радо Белчев":
Всъщност са 6.5 секунди. И идеята и не е била да е най-бързата кола на пазара. Въпреки че откога станахте толкова добри шофьори че 200к.с са ви малко. Повечето от пишештите тука не могат и 100к.с кола да карат на макс, камо ли 200. Само малките деца нямат представа колко много са 200к.с и колко може да е опасно с такава кола....Коментиран от #8, #9
13:44 25.10.2012
8 Кофти
До коментар #7 от "Име:":
Така си е, съгласен, аман от Шумахеровци тука...По колата - защо прилича отзад на Ауди??? Старата беше по-красива.
14:06 25.10.2012
9 Ото
До коментар #7 от "Име:":
На теб винаги съм ти харесвал коментарите. Малко от хората, които пишат тук имат точна представа за нещата. Ти си един от тях.А за колата - отзад не ми прилича на Ауди, а на някакъв фейслифт на някое БМВ серия Z, но на кое точно и аз не мога да преценя. Но това за сега е само проект. Надали така ще изглежда докато и дойде реда да се продава.
14:10 25.10.2012
10 РЕНТЕК
17:17 25.10.2012
11 РЕНТЕК
17:18 25.10.2012
12 seki
19:27 25.10.2012
13 Ts@r
20:00 25.10.2012
14 Japoneze
02:02 26.10.2012