25 Октомври, 2012 10:24 3 305 14

Четирицилиндров мотор за следващия Nissan Z

  • nissan-
  • z-
  • renault-
  • daimler-
  • 370z-
  • 240z

В интервю за Auto Express вицепрезидентът на Nissan Анди Палмър повдига края на завесата пред новото поколение на култовия Z. Наследникът на 370Z пристига през 2016 г. и ще бъде по-малък, по-лек и по-икономичен.

"Серията Z винаги ще остане в гамата на марката", споделя Палмър. "За да може обаче моделът да диша в съвременния икономически и екологичен климат, се налага да използваме четирицилиндров двигател."

Промяната ще бъде драстична. Още от дебюта на първия 240Z преди повече от 40 години автомобилите от тази моделна линия винаги са били шестцилиндрови. Според Палмър обаче феновете нямат повод за притеснение. Макар и в ограничени серии, новият Z ще се предлага и с шестак.

Най-вероятните четирицилиндрови кандидати за модела са 1.6-литровият турбоагрегат от Juke, който спокойно може да бъде форсиран до над 200 к.с., и двигателят, познат от Renaultsport Megane 265. Не се изключва и вариант за изцяло нов мотор, проектиран съвместно с Daimler. Заедно с немците ще бъде разработена и автоматичната скоростна кутия.

Четирицилиндровият двигател ще предизвика промени и в избора на име за колата. Досега названията винаги са отразявали кубатурата, но този принцип се оказва недостатъчно адекватен в ерата на турбокомпресорите. Новото попълнение в семейството най-вероятно ще се казва просто 240Z в чест на оригинала.

На по-късен етап с новия Z със сигурност ще се захване поделението Nismo. Основната задача на японските инженери ще бъде да се противопоставят успешно на Toyota GT86 и нейното котило. Това означава увеличение на мощността и диференциал с повишено триене за дрифт.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лео

    1 0 Отговор
    "диференциал с повишено триене" - така ли превеждате limited slip differential???
  • 2 Christian

    1 0 Отговор
    Z33 и S30 си остават може би най-добрите модели от серията...
  • 3 Радо Белчев

    0 1 Отговор
    Че Toyota GT 86 не е никак бърза с нейните 8 секунди от 0-100 ... не е никак трудно да им се направи конкурент

    Коментиран от #5, #7

  • 4 ддд

    0 0 Отговор
    ?Котило?Мисля,че "котилото" на Тойота е много добро сега,а този модел е замислен за след 4 години,да не бързат с разработката имат време.За къде правят планове като нямат точна идея какво точно ще им представлява колата.
  • 5 The Best

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Радо Белчев":

    @3 Скоро се очаква Субару да пуснат за BRZ двулитров турбо с 280 коня. Така че има за какво да се напъват.

    Коментиран от #6

  • 6 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "The Best":

    Последно знам че са казали че STi няма да е турбо, ами по-скоро същия двигател форсиран до 250к.с и олекотено купе до 1100кг, което ще бъде страхотно според мен. HKS вече направиха supercharger kit, сега работят върху турбо кит. Абе всичко се повтаря. Gt86 и BRZ ще бъдат модифицирани по хиляди различни начини също както АЕ86. От нисан ще е много добре да пуснат и 1 силвия.....
  • 7 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Радо Белчев":

    Всъщност са 6.5 секунди. И идеята и не е била да е най-бързата кола на пазара. Въпреки че откога станахте толкова добри шофьори че 200к.с са ви малко. Повечето от пишештите тука не могат и 100к.с кола да карат на макс, камо ли 200. Само малките деца нямат представа колко много са 200к.с и колко може да е опасно с такава кола....

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Кофти

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Име:":

    Така си е, съгласен, аман от Шумахеровци тука...

    По колата - защо прилича отзад на Ауди??? Старата беше по-красива.
  • 9 Ото

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Име:":

    На теб винаги съм ти харесвал коментарите. Малко от хората, които пишат тук имат точна представа за нещата. Ти си един от тях.

    А за колата - отзад не ми прилича на Ауди, а на някакъв фейслифт на някое БМВ серия Z, но на кое точно и аз не мога да преценя. Но това за сега е само проект. Надали така ще изглежда докато и дойде реда да се продава.
  • 10 РЕНТЕК

    0 1 Отговор
    грозен нисан ко ДА КОМЕНТИПАМ :)
  • 11 РЕНТЕК

    0 1 Отговор
    *какво да коментирам :)
  • 12 seki

    0 0 Отговор
    po nov i po grozen 350-kata e kade kade
  • 13 Ts@r

    1 0 Отговор
    На кого е нужен този двигател? Толкова голямо престъпление ли е да произвеждаш V6 в днешно време? Пък и защо цяла Европа и Азия да се трепят да правят екологични двигатели, докато на няколко хиляди километра западно от нас една прогресивно затъпяваща и затлъстяваща нация продължава да буха V8-маци в коли с размерите на Nissan Micra. Аз продължавам да твърдя, че американците не правят нищо, за да спасят "умиращата" ни планета. За пример ще дам една статистика на която попаднах преди седмица. Тя твърди, че едно 3-членно семейство там изразходва енергия колкото 2 4-членни семейства в източна Европа. И под енергия имам предвид не само ток, става дума за гориво, храна и вода, особено водата.
  • 14 Japoneze

    0 0 Отговор
    200-300 коня,мноооого ще е икономична,става да исе порадвам малко-една седмица-после друг да я рани!Не е Грозна-бива Нисанчето!