Южнокорейските автомобили са тези, които нямат конкуренция на нашия пазар - в цената. Това се дължи най-вече на марката Daewoo, на която се падат над 20% от общите продажби.
Всъщност, най-големият производител на Южна Корея се нарича Hyundai. У нас техните модели не се продават толкова успешно, но това със сигурност не се дължи на качествата им. Благодарение на сътрудничеството с Mitsubishi, фирмата може да предложи автомобили с прилична динамика. На същата симбиоза донякъде се дължи и широката гама - от градското мини до класическия всъдеход.
Все пак, между моделите Atos и Accent досега разстоянието бе доста голямо. През следващата година на пазара трябва да се появи нов автомобил на Hyundai, който да запълни тази празнина в гамата. Нуждата от него стана още по-голяма с появата на новото поколение на Accent.Представен на изложението във Франкфурт през миналата година, Accent LC (Little Champion - малкият шампион) е напомпал бицепси. Така моделът се доближава до Lantra и вече
съвсем точно пасва в компактния сегмент на средния клас автомобили.
Предшественикът бе показан на публиката през 1994. За тези шест години той успя да намери около 1.6 милиона купувачи в цял свят. Ясно е, че задачата на малкия шампион е да надмине това постижение. Според производителя, става въпрос за “автомобил на 2000-та година, който носи свежия, модерен и оптимистичен дух на Hyundai ”.
Веднага трябва да кажем, че Accent LC е толкова далеч от титлата “автомобил на 2000-та година”, колкото и Бербатов от “носител на Златната топка”. Що се отнася до свежия и модерен дух, той би трябвало да личи най-добре от дизайна. Ръбестите му форми имат нещо общо с някои нови тенденции, но в този си вид те по-скоро биха допаднали на средностатистическия кореец, отколкото на връстника му от Стария континент.В предната част на автомобила се набива в очи най-вече новата радиаторна решетка. Тя е съществено променена спрямо тази на предшественика, придавайки на LC характерната за Hyundai физиономия. В съответствие с цялостната концепция фаровете са по-ъгловати. В задната част приоритет също имат ръбовете, като
от тази перспектива автомобилът изглежда доста солиден.
Както вече споменахме новият Accent е увеличил размерите си. В дължина автомобилът е наддал с десет сантиметра, в ширина с пет. Междуосието също е нараснало, макар и само с четири сантиметра. Базата все още остава малка в сравнение с компактните конкуренти. Все пак, тук се усеща увеличението на пространството.
Отпред така или иначе е достатъчно широко. На задната седалка се чувства повече свобода около коленете, въпреки че за по-едри натури пак е тесничко. Над главите ситуацията е подобна - пространство има за пасажерите с ръст под 1.80 м. Много по-удобни са новите седалки. Подходящо подплатени, те предлагат добра странична опора.
Увеличаването на размерите на автомобила не е довело до повишаване вместимостта на багажното отделение. Напротив, отзад колата побира с 21 литра по-малко багаж. Въпреки това обемът на багажника не отстъпва на конкурентите. Товароносимостта също е на добро ниво.Като цяло
в интериора на Accent LC се забелязва съществено повишаване в качеството
на използваните суровини. Евтините пластмаси и платове са отстъпили място на приятни на усет и вид материали. За приличния комфорт допринасят подходящи десени, добро количество поставки за вещи и двуцветното арматурно табло.
По него личи добрата изработка на автомобила. Несъответстващи детайли или неприятно скърцане няма. Повишена е и ергономичността. Инструментите са подредени с европейска логика, дизайнът е много по-привлекателен.
Шофирането на автомобила не представлява никакъв проблем. Управлението е достатъчно леко, едновременно с това директно и прецизно. Превключването на предавките е съвсем меко, което не винаги е така при корейските фабрикати.
С окачването си LC заслужава определението комфортен автомобил. Возията е по-скоро мека. Въпреки това, колата преминава стабилно през остри завои, дори с висока скорост. Работата на амортисьорите се долавя в купето, което малко понижава общия комфорт.
Много добро впечатление прави каросерията като цяло. Усуквания почти не могат да се усетят. Не толкова добри са спирачките. При скорост 100 км/ч автомобилът спира едва след 45-ия метър. Дори в този сегмент
на подобно постижение не се гледа с добро око.
Новият 1.3-литров двигател на Accent LC работи спокойно и тихо. Мощността е напълно достатъчна за големината на каросерията. Максималният въртящ момент не е особено висок, но се достига при сравнително ниски обороти, което придава известна пъргавина на компактния кореец. В дисциплината ускорение до 100 км/ч Accent гордо може да застане до конкурентите си. Разходът на гориво не се откроява с предимства или недостатъци от конвенционалното за класа.
Цената на Accent LC с пет врати в най-високото ниво на оборудване е 16 874 лв. Всъщност, високо ниво звучи малко не на място. Освен с насочване на предните колела от мястото на водача, автомобилът разполага и с аудиосистема, оборотомер, отваряне на багажника от купето, делима облегалка на задната седалка, електрическо регулиране нивото на фаровете, регулиране седалката на водача във височина, фар за мъгла отзад.
Хубавото е, че отделно могат да бъдат поръчани всички типични за класа останали екстри. Това дава възможност на купувача сам да реши от кои постижения на съвременната техника има нужда и от кои не. Съотношението цена-оборудване е типично за моделите на Hyundai, разбирай едно от най-атрактивните на пазара. Спрямо останалите конкуренти, финансовото предимство на Accent надхвърля 3 000 лв.
Лизинговият период може да бъде с продължителност до три години като лихвата не е сред най-изгодните, но е приемлива. Не е за пренебрегване тригодишната гаранция, макар и ограничена в рамките на 60 000 километра.
Общо взето, новият Accent е най-подходящ за хора, които гледат на автомобила като на превозно средство, което да ги закара от А до Б, да се движи бързо, да има покрив и да не създава много грижи. И което да могат да сменят по-често, защото е с ниска цена.
Петър Иванов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА