Last news in Fakti

6 Ноември, 2012 11:36 35 287 119

Последно сбогом на марката Lancia

  • lancia-
  • chrysler-
  • fiat

Икономическата криза в Европа много сериозно засегна автомобилните производители и докато едни вече успяха да "изплуват", други продължават да затъват. Един от затъващите концерни е FIAT, който всячески се стреми да се задържи на повърхността. Последният опит на италианците е чрез Chrysler да стъпят на американския пазар.

Дали това ще помогне на компанията е рано да се каже, но сега в интернет пространството се завъртя още една новина, според която главата на FIAT Маркионе има намерение да закрие марката Lancia. Според Autoevolution загубите на FIAT Group в края на 2012-а от марката Lancia могат да достигнат 700 млн. евро.
 
Немското издание Automobilwoch твърди, че закриването на Lancia ще се случи съвсем скоро, защото Серджо Маркионе има план за вдигане на концерна на крака, което той възнамерява да направи още до края на 2015 година. За да достигне финансова стабилност алианса възлага надежди на общи платформи.
 
Драстично съкращение на разходите е следващата стъпка на FIAT Group. Сега основните надежди са насочени към новата Panda, която в САЩ ще се продава под марката Jeep. Дали концернът ще се стабилизира, ще покаже времето, но предвид състоянието му в момента краят на марката Lancia е напълно логичен.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъжно

    1 2 Отговор
    Славна в миналото марка, която от Фиат съсипаха правейки ги едни напудрени Фиати на огромни цени. Сега на ред е Алфа Ромео
  • 2 K&G

    2 0 Отговор
    Много жалко , когато такива марки си отиват - а се появяват други! Някой от вас биха се разсърдили, но в последните години, Корейците се наместиха в Европа , а загива стила !
  • 3 xxx

    2 0 Отговор
    :(((
  • 4 Филип

    3 0 Отговор
    прее.аха хубавата марка тия п...ли от Fiat ... марка с такава и история и такива иновации , първо страна ЛанчиоКраислер дето си е чист краислер а сега и спират. Аз пък си имам една Капа и вече 7 години не ми е правила проблеми и ще си я карам докато издъхне.
  • 5 yellow

    2 0 Отговор
    Всички марки които имат своя физиономия са застрашени от същото.Живееме във времето на конфекцията и посредствеността

    Коментиран от #108

  • 6 Mario

    5 1 Отговор
    За всичко това с виновни ония от Фиат , не може една Марка кола , която е мащабно известна , с толкова много успехи , говоря за Lancia Delta Integrale , да я затрият .. нямам думи , Ланча е първата кола с V6 двигател , Първата кола с Турбо , Първата кола с подвижно крило отзад , и още какво ли не !
  • 7 натурален българин

    1 0 Отговор
    жалко това беше един наистина красив и удобен автомобил сменил съм 3 от семейството и делта смея да кажа с индекс hf е уникална кола жалко че вече не се намират
  • 8 Делян Делчев

    1 0 Отговор
    Смесването на Ланчия е Крайслер е най-безумното нещо сторено от Fiat Group.
    Ланчията си е в стил типично южно европейски, а Крайслер е традиция от америка. Смесването им превърна автомобилите в тава гъста каша, че нямам думи.
    Сринаха двата стила в автомобилостроенето, така че не се учудвам за закриването на марката.
  • 9 Калин Костов

    1 0 Отговор
    Много Жалко
  • 10 Ивайло

    0 2 Отговор
    И БЕЗ ТОВА БЯХА МНОГО ГРОЗНИ КОЛИ КАТО ПЛЪХОВЕ ТАЗИ НОВИНА МЕ РАДВА ДАНО И ФИАТ ДА СЕ УНИШТОЖИ ЩОТО СА НАПУДРЕНИ КОЧИНИ

    Коментиран от #95

  • 11 Дамян Станев

    2 0 Отговор
    От няколко години от Фиат правят глупости... Ланча е един бранд, от който концерна не успя да се възползва. Просто трябваше да пуснат на пазара една цивилна версия на Стратос, да речем с двулитров турбо мотор за по-масовия потребител, да не покрайслеряват Делта и да пуснат нов модел в средния клас.
    Сега с тези пораженчески концепции, нищо чудно китайците да намерят начин да се възползват от марката... ц-ц-ц...
  • 12 хммм

    0 2 Отговор
    винаги съм се чудил кой кара тези боклуци
  • 13 коко динев

    0 1 Отговор
    От италианските автомобили, само ланчия притежаваше собствено присъствие и дух ,на фона на много грация и мускули .
  • 14 Не-Хейтър

    1 0 Отговор
    Жалко, че си ми адаш Ивчо, ако си мислиш, че Ланчия са грозни коли, ти не разбираш от автомобили, ти не разбираш от автомобилен дизайн и нямаш никакъв стил, да не би БМВ 3-та серия да е по-красива от Lancia Fulvia, ако наистина смяташ така, значи си много зле и трябва да се чувстваш зле .
  • 15 Име:

    1 0 Отговор
    Наистина много жалко. Единствената марка с 10 титли в Световния рали шампионат. Марка с толкова много иноваций. Първата кола направена в аеродинамичен тунел. Първата кола с турбо и механичен компресор на един двигател. Първата кола с 5 ст скоростна кутия. Първата кола с монококова конструкция. Първата шосейна кола с v6 двигател. Първата кола с електрически спойлер. Аз лично ще запомня Lancia с моделите Fulvia, Delta S4, Delta Integrale и разбира се Stratos.
  • 16 Боб Арктър

    3 0 Отговор
    Роден съм през 1958г и много добре си спомням спортните модели на Ланчия. Преди време те бяха хит. Жалко, че мениджърите съсипаха през годините тази марка. А тези младоци, които са писали негативтни коментари не разбират нищо от историята на автомилостроенето и най-добре да не вземат участие в такива дискусии.
  • 17 Калоян Неделчев

    1 0 Отговор
    Уникални коли .. жалко че така ги развалиха ... не забравяйте и всички страдалета
  • 18 Архитект

    1 1 Отговор
    Жалко е наистина! Марка с такива традиции и иновации в автомобилната индустрия да изчезне така безславно и то заради лошо управление на компанията-майка! И докато така плюените от болшинството в коментарите VAG възраждат марки като Шкода и Сеат, Фиат се чудят как да наваксат! Нито придобиването на Крайслер ги спаси, не вярвам и съюзите с Опел и PSA да помогнат! Кофти структуриране, кофти управление.... А Ланчиа можеше да е един от лидерите в премиум сегмента... Жалко, наистина...
  • 19 Japoneze

    1 0 Отговор
    Едва ли-ще се продава обаче със сигурност-ех после като я вземат китайчетата-като вложат парички-ще стане като Ягуар-сега колите им са 3-пъти по хубави-нищо че собствениците са китайци!
    Да натрият носа на Фиат!
  • 20 име

    0 1 Отговор
    Не-Хейтър ами аз смятам че BMW 3-та серия е хубава кола.
    Всеки си има вкус нали така ?
    Lancia Fulvia тази кола изобщо не ми харесва
    P.S. Чувствам се много добре
  • 21 Ragazzo

    2 0 Отговор
    Няма смисъл да се спори. Тук всички са чували само BMW и харесват само тази марка, просто защото с малките си мозъци, не могат да запомнят името на друга марка, съдържащо повече от 3 букви :)))

    Коментиран от #26

  • 22 Shmeker

    1 0 Отговор
    Абе не го знам тоя Маркионе как я мисли, ама да закриеш Ланчия е супер ултра-тъпо. По-добре да я беше продал на китайците.
    Но на практика няма какво да се продава, щото под крилото на Фиат марките нямат собствени инженери последните години, то за тва Алфите не са вече от Милано а от Торино.
  • 23 Ts@r

    1 0 Отговор
    Вместо да я затварят, трябва да налеят пари в нея. Lancia има един невероятен потенциал, който от FIAT не виждат. Какво като са в криза? Ако се замислите, най-добрите си коли Lancia са изкарвали в най-лошите си периоди. Нека Маркоине им даде един последен шанс. Просто да финансира само един спортен автомобил, но говоря за истински суми, и съм сигурен, че Lancia ще направят онова свое чудо и цяла Европа ще лудне по новия модел.
  • 24 1111111111

    1 0 Отговор
    жалко за легендарната марка, но италианците не можаха да влязат в час с новите реалности
  • 25 АЗ

    0 0 Отговор
    Ти си ненормален бе пич, добре че никой не мисли така да направи.
  • 26 Shmeker

    1 8 Отговор

    До коментар #21 от "Ragazzo":

    Много комплексарско мнение.
    Не знам защо ви е яд на БМВ, това е една от малкото марки със "СОБСТВЕНИ платформи", собствени двигатели, която остана независима и не се е сливала с никоя компания. Една от малкото марки, които имат душа и спортни корени. Предлага баланс, комфорт, добри инженерни решения.
    Вероятно заради това се харесва, въпреки противоречивия дизайн на някои от моделите последните 10 години.
  • 27 Красимир Димитров

    0 1 Отговор
    Явно разбраха,че спасението е в общите платформи за разлика от отворковците дето плюят VW ,че си приличат с останалите от VAG групата.

    Коментиран от #28

  • 28 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Красимир Димитров":

    Че те са за плюене. Просто спокойно може да се махнат Сеат и Шкода в групата, а вероятно и още 1-2 марки.

    Коментиран от #48

  • 29 от пазара

    0 0 Отговор
    Защо след като Ланча е толкова стойностна, както твърдят повечето в емоционалните си изказвания, се говори за закриване, а не за продаване? Мисля, че Маркионе с радост би взел парите, които да налее в съживяването на Фиат. Закрива се нещо, което не представлява интерес, а стойностните неща се продават. Форд закри Меркюри, защото никой няма да даде пари за нея, а и те самите не виждаха перспектива в тази марка, но продаде всичко останало - Волво, Ягуар, Астон Мартин и т.н. Не мисля че всички инвеститори са балъци и никой не може да оцени Ланча. Ако наистина има потенциал ще предложат на Фиат да я купят, а те в тая криза не вярвам да откажат! Може пък и да имат задни мисли, един ден като живнат да я възродят, а сега да я покрият за да не им тежи, знае ли се?
  • 30 ххх

    1 0 Отговор
    За 15 години я съсипаха тази марка.
    Да се готви Алфа Ромео...
  • 31 LHD

    1 0 Отговор
    Не съм фен на италианските коли защото са много чупливи но в тях има дух, първата ми кола беше Lancia Beta, 1.6 2 вала 105 коня, ако не се лъжа двувалките първи Ланчия ги пускат. Новите модели са им доста грозни, но дано се запази тази легендарна марка
  • 32 МБ

    1 12 Отговор
    Крайно време беше.Стига с тези италянски боклуци вече.Айде и Алфа и ФИАТ да ги последват.
  • 33 хди

    1 6 Отговор
    Незнам за какви духове говорите,ако бяха хубави коли нямаше да потънат.Освен това наистина са грозни коли!

    Коментиран от #35

  • 34 Ланча

    2 0 Отговор
    Ланчия е символ на много автомобилни иновации. И много отдавна още през 69-та година са се сляли с ФИАТ. Иновации като ел. система в колата, кокпити, самостоятелно окачване, В6 двигател, В4 двигател! Ланча интегрира в един 4 цилиндров двигател турбо и механични компресори и първи извличат 1000hp. През 1985 Ланча разработват 4 цилиндров двигател (S4) на 5 бара налягане и с умопомрачителните 1000 коня на колела и всичкото това не от 18 цилиндъра (Бугати вейрон) ами само от 4! Не плюйте и Фиат защото много кризи пребориха и запазиха марката! Плюйте тея с бмв-та дето бмв са измислили един умрел ванос! Всички станаха сектанти и само бмв та бмв и тази зараза расте и расте и хората масово не харесват италиянското автомобилостроене! Децата си възпитавайте да си взимат бмв 3-ки че това бил много як автомобил с много иновации. Само да добавя че скапаните трошляци дадоха на цял свят common rail та да можем да си караме печките евтино и бързо!
  • 35 Ланча

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "хди":

    И покрай тях, Ферари, Ламборджини, Пагани Зонда, Мазерати, Лада, Сеат, Бугати! И то какво остана БМВ Мерцедес и концерна ВАГ..... хахаха смешни сте!
  • 36 оптимист

    1 1 Отговор
    Немското издание Automobilwoch твърди.Пак тези скапани шваби.Искат да напълнят света с техните БОКЛУЦИ.Но за разлика от България по света няма толкова хора без вкус.
  • 37 Илия Димитров

    1 0 Отговор
    Признавам, жалко за Ланчия. Първата кола, която карах, беше дъртата либра на бащата. Е, още върви.
  • 38 абв

    1 1 Отговор
    До "Ланча" много ама много ми е интересно едно нещо като BMW-то е толкова скапана кола защо ти и другите вечно я използвате за сравнения нали е боклук!!!. Не знам какво са измислили италианците но знам че германците са измислили двигателя с вътрешно горене,дизела- (та да могат и италианците да го "правят") и роторния (Ванкелов)двигател.
  • 39 K&G

    1 1 Отговор
    Момчета Селски, основната разлика между BMW и LANCIA е ,че едната НИКОГА ,ама НИКОГА не се кара с анцуг или потник !!!!!!!!!!!
  • 40 бай кольо

    1 1 Отговор
    "Ланчия" произвеждаха едни от най-грозните коли които съм виждал. Всичките им коли са по,по, най-грозна. Винаги ми е било чудно какви хора си ги купуват. И без друго почти не се виждат по пътищата, тъй че на никого няма да липсват.

    Коментиран от #42

  • 41 Наблюдател

    2 1 Отговор
    Стига вече с тия глупости - БМВ, ФИЯТ - грозни били чупели се. След последния здрав Мерцедес /124/ всички други автомобили се чупят еднакво бързо. Просто автомобилната индустрия започна да печели от резервни части. Аз съм си фен на италианските автомобили - предлагат по-добър дизайн отвътре и отвън, а и наистина според мен придават индивидуалност. Не съм противник на немските автомобили, но когато сравня моделите на италианците и германците в един и съши клас като екстри и дизайн - ясно ви е кой печели.... Само мое мнение. Иначе - жалко наистина че една легенда си отива.
  • 42 Анатоли Петков

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "бай кольо":

    А бе то и Bugatti Veyron не се срещат много по пътищата ама съм чувал,че се купуват.
  • 43 гаврош

    1 1 Отговор
    Незнам за какво ви е жал за тези гарги ланчиии ха ха ха фолксваген процъвтява препоръчвам ви голф ще останете доволни
  • 44 главен разбирач в факти.бг

    0 1 Отговор
    Стани ми интересно и разгледах моделите им и извода ми е -приличат на магаре увиснал ушите си със кърлеж в левия тестис!
  • 45 Джорето

    1 0 Отговор
    Отиват си стари марки,като старци със славно минало.Хенри Форд е казвал :"Когато мине покрай мен Алфа Ромео,свалям си шапката...".А сега "Алфа"-та е при "Фиат",на дъното.Така ще стане и с "Ланча"-та.Ще отпадне,защото отдавна да караш автомобил не е лукс,не е удоволствие и престиж. Просто е всекидневна рутина,която могат да си позволят и най-бедните...А когато всеки може да си позволи едно бижу,класата си отива!
  • 46 преводач...

    0 0 Отговор
    UPDATE: Chrysler spokesman Scott Brown has told us that rumors that Lancia will be shut down are false. Lancia will continue on in Europe, with the Epsilon made in Italy, and the rest of its models built by Chrysler in North America.

    “What was said by Marchionne is that Lancia Epsilon will continue to be made in Italy and the rest of Lancia portfolio will be developed together with the Chrysler Brand and those vehicles will be made in North America,” said Brown, “A development has been announced, NOT the end of Lancia.”
  • 47 faitar

    0 0 Отговор
    ei pi4 mnogo si nazat s avomobilostroeneto nqma marka kola v koqto da nqma italianska namesa v absolutno vsi4ki koli ima mejdu 25 i 70 % italianski namesi sveri si 4asovnika i si popravi kalendara
  • 48 Красимир Димитров

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Shmeker":

    Ами те това искат да направят .FIAT ,ALFA и Lancia ще станат както VW, Ауди и Сеат .Тогава защо не ги оставят да фалират да си продават само фиатките?

    Коментиран от #105

  • 49 фаитър

    0 0 Отговор
    коментар 47 се отнася до коментар 38 с гост абв
  • 50 мариян петков

    1 0 Отговор
    имах ланчия капа комфорт возия варвене лукс екстри оба4е болук много се чупи все има нещо за правене по нея
  • 51 tedavenger1

    1 1 Отговор
    Всички съвременни коли са почти еднакво здрави, но различно красиви. Колкото повече марки, толкова по-голям избор. Жалко за Ланча.
  • 52 абв

    1 0 Отговор
    До фаитър. Веднага го направих но заради теб ще се повторя. След като всички коли ползват немския четиритактов двигател следователно във всички коли има немска намеса. Та кои календар да сверяваме сега.
  • 53 lmao

    1 1 Отговор
    Боклук е твоята явно колега. 4 години и половина търкалям моята и най-сериозния ремонт ми е гарнитура на клапаните.

    До абв. Ланча първи използват електрическа система в автомобил, първата 5 степенна скоростна кутия, първата кола с монокок, първия V4 двигател, първия V6 двигател, първия автомобил проектиран във въздушен, първия автомобил с индивидуално окачване и това далеч не са всички техни иновации. Та накрая кой календар викаш трябва да сверяваме?
  • 54 lmao

    0 0 Отговор


    И малко сте назад с информацията. Тази, която сте публикували е от преди почти седмица.

    Ланча няма да се закрива, закрива се производството в Европа с изключение на Ypsilon.
  • 55 БУМЕР КАМОР

    1 5 Отговор
    mi koi gi kopuva tia klozet italianski

    Коментиран от #88

  • 56 :9жгжгж

    3 1 Отговор
    тази марка е със страхотен заряд на италянеца, със дух на южняка...всяка една от истинските ланчии имаше нещо много повече от двигател и врати , всяка една кола се свързваше със собственика и беше много вдъхновена кола ...за хора с усет към красивото и изтънченото...ах . с тази кола си заминава една цяла ера.първата ми кола беше ипсилон и твърдя ,че това не е напомпан фиат . който е карал ланча само той знае усещането ...
  • 57 Младен

    0 2 Отговор
    Добар вечер значи по темата искам да пиша че тази марка не продаваше апсолютно нищо и защо не продаваше тва защоли защото според вас дизайна ли продава да точно дизайна продава заначи хубавото продава и от тука какво следва знаете ли аз ше ви кажа значи кой от ваз заглежда грозно момиче еми кой грозните маже та точно така грозните коли се продават малко защото се копуват от леко грозни маже а красивите коли се купуват винаги штото добре изгеждаштите хора с самочутвие купуват хубави коли а малка част от населението копуват грозните коли като ланчия и бяха с намалени продажби и ето че фалираха сбогом ланчия намене няма да ми липсват щото дори неги заглеждах по улиците защоли изводаси го направете сами едно красиво момче заглеждали грозно момиче и в случая вътрешния дух няма значение гогато мозъка нети го ваъзприема ейде чао и умната

    Коментиран от #58, #118

  • 58 Ивайло

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Младен":

    Как може човек, който дори не може да пише правилно, да ми говори за автомобили????? Няма точка, няма запетая............
    И ако кажеш, че Ланча са грозни коли..............
  • 59 Младен

    0 1 Отговор
    Точката и запетаята са за хора като теб айде чао
  • 60 BMW M-PoweR TeaM

    0 1 Отговор
    ае BMW си е BMW изобщо не ми пука за тия lancii

    Коментиран от #63

  • 61 Младен

    0 1 Отговор
    аз несам виновен че в училище не ни научиха а ни питаха каква оценка искаме затова ще си пиша така между другото госпожата ми пишеше винаги 5 защото отговора ми беше 5
  • 62 suiciro

    1 2 Отговор
    един боклук по малко, имаше слава но беше едно време. Вече хората не дават пари за калпави стоки - това е пазарния механизъм. Слизаш от сцената и това е.
  • 63 Зайо

    6 1 Отговор

    До коментар #60 от "BMW M-PoweR TeaM":

    Колкото и да съм фен на БМВ, ще ти кажа че си супер *****. Ланчия имат супер коли. Един истински фен на автомобилите няма да се кълне в една марка и винаги ще признае постиженията на другите.

    Никога не трябва да забравяме Ланчии като:
    - LANCIA Delta Integrale
    - LANCIA Stratos

    Коментиран от #67

  • 64 Гочето

    1 2 Отговор
    Айди честито отървахме се от една боклукчиска марка сега е наред следващата а тя се нарича Алфа Ромео.
  • 65 Истинскияя

    0 0 Отговор
    Lancia е една много добра и истинска марка, но с много тъжен край.
  • 66 kkk

    1 0 Отговор
    Споко,още много марки ще отидат в канала. Както виждате,сега са останали 4-5 производителя и всичко друго е общи платформи. След 10-на год. всички хора ще карат еднакви коли-само различна външност. Ако въобще остане място на планетата - щото като гледам как всеки индиец и китаец искат да притежават кола... То ако всеки индиец и китаец поискат по един климатик и кожено яке- тогава кво ще стане- няма толкоз телета на планетата. Ама от друга страна -що пък само европейците и американците имат право да искат коли и якета? Трудни времена се задават.Ще ни се наложи да си променим lifestye-а драстично и то скоро.
  • 67 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Зайо":

    Много си прав. Но тук повечето не са автоманяци.
  • 68 Пламен

    0 1 Отговор
    Не ми е безразлично, а даже се радвам! Няма такива боклуци като lancia - първата ми кола, преди 12 години беше lancia - няма такъв боклук! Накара ме да намразя и тази марка, и италианските автоомобили, като цяло! Има една единствена ланчия - делта интеграле и толкова! На 5-тата си кола разбрах една легендарна приказка - Мерцедес и останалите - защо ли толкова трябваше да препатя, че да разбера истината!
  • 69 Киро

    1 1 Отговор
    От Ланчия по голям боклук няма
  • 70 миро

    0 0 Отговор
    Щом са толкова добри защо не ги виждам никаде,ясно е защо са потънали.
  • 71 КАPPA

    1 1 Отговор
    карам Каppa 5.20 turbo а колата по екстри е мноооого по напред от повечето ''320-ки и Ц класи'' , двойно по евтина , тройно по евтина подръжка а по сфетофарите някои младоци берат' много срам ! Жалко ще е ако спрат марката от производство... : /

    Коментиран от #72

  • 72 аман от щайги

    0 1 Отговор

    До коментар #71 от "КАPPA":

    @71 как може да караш такъв боклук даже и грозен не те ли е срам бе мен
  • 73 СПЕЦИАЛИСТА

    1 0 Отговор
    ДО ВСИЧКИ РАЗБИРАЧИ НА АВТОМОБИЛИ.КОЙТО КАЖЕ ЧЕ ЛАНЧИЯ Е ГРОЗЕН АВТОМОБИЛ,НЕКА ПОВЕЧЕ НЕ КОМЕНТИРА ДА НЕ МУ СЕ СМЕЯТ ИЗ ЕВРОПАТА.НЯМА ЛОШ АВТОМОБИЛ,ИМА ЛОШО ЗАДВОЛАННО УСТРОЙСТВО.И ЗА ТЕЗИ,КОИТО НЕЗНАЯТ,ЧЕ ЛЕГЕНДАРНИЯ ГОЛФ Е ДЕЛО ПАК НА ИТАЛИАНЕЦ,НЕКА НАУЧАТ.И СЕДНЕТЕ ЗАД ВОЛАНА НА ЕДНА ДЕДРА,КОЯТО Е МОДЕЛ ПРЕДИ 1989 ТА ГОДИНА,И ЗАД ВОЛАНА НА КОЙТО И ДА Е ГОЛФ И ДА ВИДИМ КОЯ КОЛА ПОВЕЧЕ ЩЕ ВИ ХАРЕСА.ЗА ВОЗИЯТА НЯМА ДА ГОВОРИМ.ЕДНА ЛЕГЕНДА В АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕТО НЕ ТРЯБВА ДА СИ ОТИДЕ ПО ТОЗИ НАЧИН.
  • 74 Анчо

    0 0 Отговор
    В тая статия има много големи глупости, като започнем от това как ФИАТ имали огромни загуби та до закриването на Ланчия.
    Дори и да преструкторират марката по някакъв начин, със сигурност не е защото били затънали. Огромната инвестиция в Крайслер е всичко друго ама не и опит за спасение, защото това им коства маса пари...
  • 75 ланчия

    0 1 Отговор
    Колата ми е ланчия капа от 2000г 220к ускорява като самолет бмв-тата мерцедесите от новите модели ги правям на шашки,аз се движа със 180км мерцедесите Е-класа от новите ме излизат да изпреварват и като дам газ до дупка се шашкат кво става лошото е че всеки месец е в сервиза и това вече ме дразни

    Коментиран от #87

  • 76 абв

    1 1 Отговор
    До - lmao Мисля че твоя трябва и веднага ти казвам защо - много първи места пак сега им обявяват дата и час на смъртта. Това не е ли малко странно за толкова "хубава" кола. Та германците първи са въвели - Двигател с механично впръскване на бензин, пет цилиндров двигател, procon-ten е алтернатива на еърбеговете. През 1870 година германец конструира кола, задвижвана от двутактатов двигател, малко преди това Ото е измислил четеритактовия двигател, години по късно Бенц произвежда първата кола.Ванкеловият двигател изобретен от немския инженер Ванкел. През всички тези години къде беше Ланча??? И сега кои календар да сверяваме ?

    Коментиран от #83, #94

  • 77 Бисер

    1 3 Отговор
    Ланчия e най-големия боклук за хора които нямат пари за по-хубава кола
  • 78 adsfg

    1 0 Отговор
    много кофти
  • 79 BMW M5h

    0 2 Отговор
    това е много гадната марка коли . грозни модели и супер некачествени. отдавна трябваше да спрат да произвеждат тези кенефи
  • 80 гого

    0 1 Отговор
    Кой ги пише тия нелепости - и статиите, та и коментарите, кой ще хвърля маса пари да прави Крайслер на Ланча, а после ще закрива марката, това е коментар на некой болен голфоподмазвач. После ще разчита да продава в щатите Панда - трънки и капинки. Тая статия или е извадена от контекста незнайно защо и от кого, или нещо сме се загубили в превода.
  • 81 alfa

    1 0 Отговор
    Гонче , мнооо си прост веееее, Алфа няма да фалира докато има смотани бмв и аудита
  • 82 ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО

    0 1 Отговор
    Нещо Сте се объркали............най–ГОЛЕМИЯТ БОКЛУК Е АГРОКАР (ОПЕЛ)
  • 83 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "абв":

    Ото за БМВ ли е работел и къде са били БМВ тогава по твоята логика. А Ванкел сигурно е бил главния инженер на Опел а?
  • 84 huligana

    1 1 Отговор
    az karam lancia 0t 99g kupih go za 1200lv i nakazvam bmw ta i mercedesi na magistralite
  • 85 PlimP

    0 1 Отговор
    повечето тук сте с Е36 или гУфчета, Ланча е една от най-великите марки на всички времена, прочетете малко за тях и ще разберете това-онова, а относно Опел не коментирам, щото пак тънете в блаженно неведение, някой е купил някъв дрънгел и автоматично слага цялата марка под един общ занемантел, брънкнете се по-дъбоко в джобчето за нещо читаво и пак елате да си говорим

    Коментиран от #86

  • 86 ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО

    0 0 Отговор

    До коментар #85 от "PlimP":

    За първото може би Си прав,..........но относно агрокар.........това е ладата на западна Европа(само, където гние по-бързо), а за джоба недей...........

    Коментиран от #97

  • 87 БУМЕР КАМОР

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "ланчия":

    sanishta
  • 88 ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "БУМЕР КАМОР":

    купува
  • 89 ЯЯЯ

    0 1 Отговор
    ТАЗИ КОЛА Е ПЪЛЕН БОКЛУК
  • 90 ож

    0 1 Отговор
    от тази бракма нищо не става

    Коментиран от #93

  • 91 Kazanova

    1 0 Отговор
    От контекста на оригиналната статия е направено заключение, което няма нищо общо с истината!Първо, не става въпрос за ЗАКРИВАНЕ на марката,а за ПРЕСТРУКТУРИРАНЕ на производството ! ИСТИНАТА е съвсем друга ! СЪЖАЛЯВАМ,ЧЕ СЕ ПОДАДОХ НА ПОДОБНА МАНИПУЛАЦИЯ!
  • 92 ббл

    0 1 Отговор
    не реалност е
  • 93 ббб

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "ож":

    кое става просволутото бмв ли я виж коя мйрка претежава най мн световни титли от рали шампионати и колко има бмв опа бмв няма нито 1 Lancia има 14
  • 94 555

    1 1 Отговор

    До коментар #76 от "абв":

    а къде бяха БМВ ,Опел , Мерцедес ,Порше ,Ауди от 1986 до 1992
    Lanca Delta Integrale
    1986-1992 World rally champion

    Коментиран от #103

  • 95 delta integrale

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Ивайло":

    напудрени кочини срещу които bmw-тата издъхват
  • 96 файтонджия

    2 0 Отговор
    Не знам, кой от какво и колко разбира от автомобили, но за мен Група ФИАТ са не само добри инженери, но са и добри мениджъри.
    Това е !
    Няма Фиат, Алфа, Ланчиа, които да не са били автомобили произведени с вдъхновение и инженерна мисъл /jtd - първия common rail - 1999г., V 6, АSR, ЕSP, v disk, 2 zone climatronic 1991г. и още много постижения/
    Тези с БМВ-тета да ги сравнат автомобилите си от 1980г. до 2012г., че няма нито една с различна визия , платформата им за производство е една съща за 3-та, 5-та, и 7-та серия. Единствено блъскат мощност в двигателите и толкова...
    Хайде, стига с тези остарели виждания в 21 век сме, иновативните решения във ФИАТ никога няма да остареят за да заличат тези велики инженери на автомобилостроенето.
    И най-вече нова италианска кола е 10 пъти по-добра от която и да е друга.
    Купете си, но цените не са толкова ниски , нали.... ;-)
  • 97 PlimP

    0 1 Отговор

    До коментар #86 от "ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО":

    86, ем купи си лада тогава да ти е по-тъничко, колко опела си карал, строшил, поддържал и прочие та ти зне толкова чофката
  • 98 ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО

    1 0 Отговор
    Карам коли до които ти едва ли си се докосвал..................нещо си се объркал........

    Коментиран от #107

  • 99 Със Зила съм с предимство

    1 2 Отговор
    Стига с тези отрицания - има и нещо хубаво в Ланчиа - придобиваш търпение и разряд за професионален МОНТЬОР. П.П............и съжаление в очите на съседите и смях по лицата на децата.

    Коментиран от #110

  • 100 абв

    1 0 Отговор
    До - 555 Ами във формула 1 са как къде са
  • 101 абв

    0 1 Отговор
    файтонджия чудя се като са такива иноватори защо фалират нали са много хубави много големи шампиони а то май се оказва че са пълен боклук и за справка и БМВ и МЕРЦЕДЕС бележат ръст в продажбите. А до 83 ОТО е работил за Германия Ванкел също та моята логика е че точно те са дали двигателите на автомобилите и благодарение на техните открития караме колите такива каквито са и до днес. Бенц е първата кола в света

    Коментиран от #102

  • 102 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #101 от "абв":

    Ти на колко си години? Работел за Германия? На държавна работа ли е бил? В отдел двигатели? Защо не се образоваш малко повече, поне да можеш да се изказваш правилно. Да бил е германец и да разработил е газовия двигател на Леноар, и така се появил първия четиритактов двигател. Браво. И наистина и до днес караме коли с двигатели с вътрешно горене. Тук си прав. Но автомобилите не са само двигатели, а имат и шасита (и до днес шаситата са монококови благодарение на Ланча) , а сега е ред да се поклоним и на господин Дънлоп.
  • 103 Владимир Владимиров

    1 12 Отговор

    До коментар #94 от "555":

    Недей да говориш глупости бе човек...КЪДЕ са били Мерцедес?
    Не си ли чувал за най успешният им модел?Не си ли чувал за легендарната W124?От кога до кога се е произвеждала?
    Ако не си,погледни в интернет.За пурата?W201(190-ка)?

    Не исках да пиша нещо несвързано със статията,но някои много се мислят за велики мислители.

    Айде,очаквам надъханите ви коментари срещу мен.

    Коментиран от #104

  • 104 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #103 от "Владимир Владимиров":

    Е ти май не четеш с разбиране. Добре кажи тогава къде е 124ката в Световния рали шампионат. Защото точно това пита "555"....
  • 105 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Красимир Димитров":

    Щото Ланчия, Алфа и т.н. са славни марки. А Сеат винаги е била по лиценз на нещо си. Първоначално на Фиат, после на VW
    А историята на Шкода е осакатена през соц-времената.
  • 106 Иван Делев

    1 0 Отговор
    До абв. Та последно автомобил или motor-wagen са изобретили немците?
  • 107 PlimP

    0 1 Отговор

    До коментар #98 от "ДА СЕ ВЪРНЕ ЖИТЕЛСТВОТО":

    98, хехе, добре баровецо, смях в залата
  • 108 Лекс

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "yellow":

    Точен коментар! Масово хората не разбират от качество и стил. За съжаление, ниската култура, не е характеристика единствено на нашето неуспешно урбанизирано селячество. Масата иска чалга и получава чалга. Морална отговорност на управниците в различните държави е да култивират интелигентни граждани, иначе чалгата, мизерията, алчността и низостта ще съсипят планетата.
  • 109 абв

    0 0 Отговор
    До Иван
    Делев. Мерси поне ме развесели. Motor-wagen както си написал не се ли превежда моторни коли. Все пак това е обявнео за първата кола тогава така са ги нарекли а днес автомобили. А до коментар 102 ще му кажа следното след като той е германец и изобретението му се смята за такова значи е работил за родината си, Германия. Ти как искаш да го напиша като китайско ли неговото откритие.Казах че те са дали основата по която всички сега работят.

    Коментиран от #111

  • 110 БУМЕР КАМОР

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "Със Зила съм с предимство":

    xaxa
  • 111 Иван Делев

    1 0 Отговор

    До коментар #109 от "абв":

    И да се смееш и да не се смееш доказателството, че Ланча са създали съвременния автомобил е пред очите ти. А и между другото в конкретния случай "wagen" се превежда като каруца. Motor-wagen - моторна каруца.

    А искаш ли още факти, с които да ти покажа колко технологии патентовани от Ланча през 20-те и 30-те години се използват чак днес в свръх автомобила Вейрон, във F1 или пък как Ауди се опитват да присвоят някои от тях като свои съвременни революционни решения?

    Не е случайно, че Top Gear ги обявиха за най-великия производител на всички времена
  • 112 абв

    0 0 Отговор
    До Иван Делев отново. Не мога да разбера защо една толкова успешна кола като Ланча иска да обяви фалит(разбира се ако е вярно това).И не само те, вече супер коли като ламбото,бугатито не са италиански.Едно нещо мога да кажа за тях и това е че са добри дизайнери. А това че Top Gerar са обявили нещо различно от английското за хубаво наистина ме изненада.
    P.S. Мерцедес и всички останали са казали хората а не ланчия :)

    Коментиран от #113, #116

  • 113 Лекс

    0 0 Отговор

    До коментар #112 от "абв":

    Как така, ламбото не е италианско? Прави се в Италия от италианци, носи италианско име и традиции. Какво, като парите ги дават от Ауди (VW)?
  • 114 Григор Илиев

    2 0 Отговор
    Много е жалко да коментирате марки и модели до които никого не сте се докосвали. Да не говорим дали въобще сте притежавали. Всички сте фенове на Мерцедес, Бмв, Ауди а в същото време карате 20 годишни подвижни морги. Идея си нямате колко иновации идват от Италия и се вграждат на "любимите" ви марки. А какво да кажем за дизайнерите на "вашите" коли-до един италиянци.
  • 115 Григор Илиев

    0 0 Отговор
    И нека някой да каже че не е така.
  • 116 Иван Делев

    2 0 Отговор

    До коментар #112 от "абв":

    Знаеш ли, и аз бях заблуден фен на немците и по специално Мерцедес. Първия ми автомобил беше "великата" W124. После по чиста случайност се сдобих с Ланча и намерих истинската любов. Ланчата е марка за индивидуалисти (поне беше такава преди да я направят к*чката на Крайслер) и гъделичка шофьора с всеки един детайл, стига да имаш поглед за това.


    Сега няма нито един Мерцедес от дългата им история, за който да си кажа "ДА! Искам един ден да я имам тази невероятна кола!". Достъпните за нас Мерцедеси за изключително скучни автомобили, а маниашките са мнооого далеч от нашето положение и дори да имам парите никога, ама НИКОГА няма да ги дам за Мерцедес в предвид конкуренцията от Италия.

    А Ланча няма да затваря. Спира се производството в Европа с изключение на Ypsilon. Новите модели ще бъдат разработвани съвместно с Крайслер и ще се произвеждат в Северна Америка. Дано Маркионе не е напълно умопомрачен и скоро видим възродена някоя легенда..
  • 117 lancia dedra 1990

    0 0 Отговор
    kato gledam miro,kiro,spiro,curi i drugi kak se izkazvat otnoshto tazi marka koli chesno da si kaja sam potresen!!! imam dedra na 700x km. koqto karam ot 4 godini i ne sam bytnal nishto po neq osven edin sharnir....vsi4kite otvorkovchi s golfove koito mi razpravqha kav kenef bila do sq sa na 7-skorosna kotiq....nqkoi she mi kajeli koi e bokluka v sluchaq????? pak teq martavci bmw-tata prosto nqmat rabota v razdel avtomobili .....vij v grafa nedvijimi imoti she imat golqm uspeh :) nai-malko hora kato men koito znaqt kakvo iskat mogat da si gledat domashnite lubimci v tqh :)
  • 118 Без значение

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Младен":

    Младене ! Много си неграмотен. И ти , ако не беше написал поста си , нямаше да липсваш на никой. Красивите мъже , за които пишеш , вярно , не се обръщат след Ланча. След Ланча се обръщат умните мъже с индивидуалност . Посети, някой голям сервиз на Бош и , ще видиш, как ги диплят германските каски , няма насмогване. От ~(приблизително) 50-тина автомобила , само 2-3 са различна марка от Светата немска троица.Да ти напомня , че ги хванаха и да шмекеруват софтуерно !
  • 119 P.i

    0 0 Отговор
    Карам Lancia Delta 2, HPE,95г.2000,139кс.Няма такава здрава, красива бърза кола.Койт не е карал Lancia не знае какво е .