По-малкият брат на Quattroporte ще дебютира на автосалона в Шанхай, твърди публикация в Automotive News. Ghibli може да бъде представен и в Женева, но което и изложение да изберат от Maserati, новото попълнение в гамата им със сигурност ще стъпи на пазара до средата на следващата година.
Петметровият италиански седан ще се произвежда в бившата фабрика на Carrozzeria Bertone, която FIAT купи преди три години. Ghibli ще мери сили с Audi A6, BMW 5er r Mercedes E-Klasse.
Новото Maserati използва същата платформа, на която са построени Chrysler 300 и Dodge Charger. Все още няма 100-процентова яснота с какви двигатели ще се оборудва моделът. Най-вероятните кандидати засега са турбинираният V6 Pentastar с 395 к.с. и V-образният осмак на Ferrari с обем 3.8 литра и мощност 495 коня.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 М_SUx
Коментиран от #2, #5, #7
12:01 16.11.2012
2 John Doe
До коментар #1 от "М_SUx":
Много прав.12:36 16.11.2012
3 Киро
12:50 16.11.2012
4 diviner
Смешникът си ти!!! Истината е, че изобщо не е ясно нито на каква платформа ще е, нито как ще изглежда, нито с какви мотори ще бъде. Ясно е само, че ще има такъв модел. Освен това, айде първо иди се ограмоти по въпроса за това що е то платформа и необходимо ли е да се проектира нова за всеки нов модел, както и за средния живот на една успешна платформа в автомобилостроенето. Тогава ще ти стане ясно, че говориш идиотщини - чути недочути от тук и там. Твърдението, че ще се ползва платформата на Мерцедес датира от пет години и беше пуснато първо във вразка с по онова време планираната за проектиране Алфа Джулия. Едва ли положението ще е такова с това ново Мазерати. Що се отнася до двигателя на Пентастар, трябва да ти кажа, че това е изключително успешен двигател - двигател на годината за миналата година - и не виждам защо да не се ползва след като така и така компанията е вече фактически тяхна. И вземи си провери списъка със заводи на Мерцедес и после ми обяснявай за немски, италиански и американски коли. Има по-голмяма вероятност да спечелиш от Тото-то, отколкото да улучиш нов Мерцедес, произведен в Германия. Ще е или мексикански или китайски или, в най-добрия случай, малоазийски. Но най-вероятно е да е мексикански. При това дори суровините няма да са немски - произвеждат си ги изцяло в Мексико. Така че да, определено ще предпочета италианска кола, на изпитана немска платформа, произведена в Италия или САЩ, пред нещо - неясно какво - произведено от маймуни в Мексико. Ако си ходил някога в Америка, ще знаеш, че от латиносите по-мързеливи и неточни работници няма!
Коментиран от #9
16:00 16.11.2012
5 Красимир Димитров
До коментар #1 от "М_SUx":
Ако тука се напълни с този модел в което обаче се съмнявам,пак ще ти писне да го гледаш и нормално като всяко ново нещо винаги ти е интересно,а и тези модели които си изброил са доста старички вече и имат по 4-5 поколения .20:18 16.11.2012
6 Крум Янкулов
20:22 16.11.2012
7 520 zender
До коментар #1 от "М_SUx":
Истнината е че ти е писнало да гледаш ГОЛЯМЯТА ТРОЙКА,но пък това е качествена немска стока-кара се-това е.Особенно Е-клас и БМВ5.Кога ще срешнеш подобно Мазерати или пък ксаквото и да е Мазерати по пътищата.То е екзотика и не ти го препоръчвам.Що-ми щото е все едно да подържаш Ферари.Затова.И като приказват за Мазерати GHIBILI че е конкурент на БМВ5 мога да изкарам поне 2 двигатела които ще засенчат споменатите двигатели на италианците.Зада пробиеш горния премиум клас в Европа обаче задължително ти е нужен и непобедим дизелов агрегат.И точно там Мазерати го закъсват.НЕВЕРОЯТНО-Точно италианците които са измислили комън-реила нямат алтернатива на бемемвейския 3.0тд.Ми тогава за каква конкуренция става на въпрос а...Отсега е ясно -това Мазерати ще удари на камък.Ще се копува но ще бъде екзотика-вероятно неговите собственици ще ценят това но пък тогава и дума да не става въпрос за конкуренция на А6 Е-клас или серия 5.21:47 16.11.2012
8 ITALIA
Коментиран от #10
22:16 16.11.2012
9 Киро
До коментар #4 от "diviner":
Едва ли има смисъл да се обяснява на очевиден сектант, но от дивотиите, които си избълвал толкова пространно, получих сърбеж по ръцете. Та по ред на номерата:- В текста съвсем ясно се посочва каква платформа ще ползва моделът - същата като на "Lancia" Thema. Носи името LX platform и е разработена от Chrysler през 2003 г. със заимстването на множество компоненти от Mercedes-Benz W211, който пък е проектиран в края на 90-те години.
- Не знам каква врАзка сънуваш между Alfa Giulia и Mercedes-Benz. Говорим за платформа от горния сегмент на средния клас със задно предаване. Giulia трябва да замести 159-ката, която има напречен мотор и предно предаване - като повечето модели в този сегмент.
- Не, съвсем не е нужно да се разработва нова платформа за всеки следващ модел. Само че за елитна италианска марка да ползва десетгодишна немска платформа, ашладисана от детройтските корифеи, с едничката цел да спести средства, е най-сигурният начин да прее.еш и продукта, и имиджа си. Това Maserati ще го докаже нагледно, както се случва с второто поколение на Quattroporte, от което са продадени точно 14 (четиринайсет) бройки. Причината? Отдолу е Citroen SM.
- Pentastar е обявен за двигател на годината от американската Ward Auto. Такъв двигател няма да срещнеш в класацията International Engine of the Year, където се съревновават истинските играчи. Всъщност единственото споменаване на името Chrysler в архивите на IEOTY датира от 1999 г. в категорията концепции съвместно с Daimler, когато двете компании бяха една.
- Не съм чувал някъде в Мала Азия да се произвежда Mercedes-Benz. Допускам, че си имал предвид Малайзия. Прилагателното е "малайзийски", а не "малоазийски". В същата връзка, освен в Мичиган двигателите Pentastar се произвеждат в Салтийо, Мексико. Maserati с платформа от Chrysler W211 и мексикански мотор! Ако все още си готов да платиш примерно 100 000 евро за такава комбинация - действай.
На мен просто ми е тъжно, че от много тарикатлък тоя грездей Маркионе ще погребе поредна легенда в портфолиото на Fiat.
22:17 16.11.2012
10 520 zender
До коментар #8 от "ITALIA":
Да бе така е-само че както казах и преди става въпрос за екзотика.Просто изобщо не става въпрос за реална конкуренция на голямата немска тройка в класа си.И потдържам тезата си че БМВ има поне два двигатела които конкурират тези които са афиширани за Мазерати.Кои са те ли-Еми например 4.4 туин турбо-404кс или 4.4 -битурбо 560кс.-горат твърде малко спрямо мощноста си...22:20 16.11.2012
11 ITALIA
22:35 16.11.2012
12 VVV
22:56 16.11.2012
13 1234567
23:39 16.11.2012
14 Бял човек
В Бусманци на правата на Околовръстното са най-големите разбирачи
Четох го по форумите - от старото матр'ял няма по-убаво
Т'ва баварец 99-а, т'ва Гоуф 3 ГТИ, т'ва Астра с джанти петолъчки
Какъв Шанхай, дайте го в Бусманци
21:19 20.11.2012