Last news in Fakti

7 Декември, 2012 11:50 33 391 27

Чували ли сте за брониран всъдеход Козак?

  • козак-
  • практика-
  • украйна-
  • армия-
  • всъдеход

Този брутален военен всъдеход е дело на украинци, но по-интересното е, че не е произведен в техните автомобилни заводи. Прави го компанията Практика, която е специализирана в бронирането на транспортни средства. Затова не е удивително, че украинският всъдеход от снимките разполага с отлична бронировка. Името му е Козак, а за първи път е показан през 2009 година лично от президента на Украйна Виктор Юшченко. Не след дълго обаче еуфорията стихва и Козак потъва в забвение.

Иначе Козак е разработен за специални операции, като конструкцията му представлява три отделни части, закрепени на шаси. Идеята е ако машината попадне на мина с едно от колелата си да пострада само част от автомобила, а не целият. Пълната маса на Козак е 5.5 тона, а въпреки внушителните му габарити (5475/1950/2300 мм) в салона му има място само за пет души. Клиренсът също е впечатляващ - 365 мм. Тази тежка машина се задвижва от дизелов двигател Iveco, снабден с турбокомпресор и притежаващ мощност от 176 конски сили.

Предаването на въртящия момент е постоянно и към четирите колела, като става през шестстепенна механична трансмисия и четиридиапазонна раздатъчна кутия. Спирачките отпред са дискови вентилирани, а отзад - барабанни. Максималната скорост на Козак е 120 км/ч, а с един резервоар и пълно бойно снаряжение машината може да измине 1 000 километра без презареждане. Още от интересните възли и агрегати са системи за помпане на гумите в движение, люк на тавана и т.н. С други думи е трудно да се определи какво се крие под камуфлажната обвивка - танк или автомобил?


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бързия

    0 1 Отговор
    А ве не искам и да чувам!
  • 2 гостенин :)

    1 1 Отговор
    Бих си взел такова само да ходя за риба с него :))))
  • 3 хай чун – баш таман

    1 0 Отговор
    За лов и риболов е чудесен,но доколкото си спомням ,цената беше внушителна.
  • 4 55и6

    1 1 Отговор
    Какво му е бруталното!?!
  • 5 SAFRANE

    1 0 Отговор
    тва ше гори колкото две газки , но иначе е идеално за нашите родни пътища
  • 6 руснака

    1 0 Отговор
    това не е за лов и риболов, това е за расхождане из афганистан и пакистан)))
  • 7 пожарникаря на РБ

    1 0 Отговор
    модернизиран вариант на газ-66
  • 8 ЧУДУ

    0 1 Отговор
    прилича на старите контейнери за буклук с капаците отгоре , но тук е с брутален двигател 176 коня - съотношение 32 коня на 1 тон , те като го наблъскат с мониции и 5 човека .......

    Коментиран от #18

  • 9 shinata

    1 1 Отговор
    вижте му размерите спрямо хората на първата снимка. ако и това не е брутално, кое е?
  • 10 рум

    1 0 Отговор
    Това сигорно няма изхранване трябва ти и цистерна с гориво
  • 11 Григор Николов

    0 1 Отговор
    Брато, старичък джип Гранд Чероки 4.7 от 2000 г. е 223 к.с. Та на тъпия ти въпрос - сградата отзад е още по-голяма, още по-неподвижна и почти толкова брутална като "всъдехода".

    Коментиран от #13

  • 12 Klaus Barbie

    1 1 Отговор
    Аз съм чувал за "бащата" на това украинско недоразумение - Iveco LMV. И козяка потъва в забвение не заради "стихналата еуфория", а защото е безлицензно копие на Iveco-то.

    Коментиран от #15

  • 13 Станимир Христов

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Григор Николов":

    Ами ти приятелю защо не пробваш да съпоставиш въпросното Чероки със една "старичка" Тойота ЛК от 1995г например която е 4.2ТД и няма и 170коня та да видим кои е по-по. Защо има все още дечковци които не можаха да разберат че конските сили не определят силата на колата, те са определящи за скоростта...попрочети мъничко де...

    Коментиран от #14

  • 14 Григор Николов

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Станимир Христов":

    Когато "приятелю" аз съм "попрочитал", на теб са се чудели как да обяснят азбуката. За дизел/бензин и въртящ момент/мощност бих се опитал да те светна, ако ми дадат събраната годишна отпуска от 2004 г. ТЛК и Чероки ги сравняват не знам си колко собственици, от които едва ли са много тези карали и двата джипа. Та да те разбудя - става дума не за ТЛК и Чероки, а за "всъдехода". Но както се казва - много започнаха да пишат, никой не иска да чете...

    Коментиран от #22

  • 15 руснака

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Klaus Barbie":

    ти ивеко лмв май дори на картинка не си го виждал, щом според теб това украинско е "копие" на ивеко!
  • 16 Capo di tutti

    0 1 Отговор
    отзад са се опитали да копират от G-класата...

    Коментиран от #17, #20

  • 17 ТАД

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Capo di tutti":

    ха-ха-ха
  • 18 онзи от ония

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "ЧУДУ":

    Като я наблъскат,ще те викнат тебе да я бутнеш,че не може да тръгне.За теб колата сигурно е тази дето няма кой да те ститне на магистралата ,и няма кой да те дръпне на светофара.Ама показания обект е за едни други хора,дето вършат едни други работи.Там дето ги пращат няма нито магистрали,нито сфетофари.Айде бягай да лягаш,че стана късно.Утре градинката отваря по рано.
  • 19 видял

    0 0 Отговор
    Между другото,евала на украинци и руснаци.Хамъра раздвижи нещата и последните години се нароиха доста руски разработки
    както за военни цели,така и загражданска употреба.Разни ,Богатири,Патриоти,зилове ,камази,и тем подобни,прототипи които ме хвърлят в дълбоки съмнения относно
    края на студената война.....
  • 20 Иван Господинов

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Capo di tutti":

    то дори тенекия от сирене копира G-класата
  • 21 КПСС

    0 1 Отговор
    Голям Грозил е ,но пък може и да е практичен в бойните действия в града .
  • 22 Станимир Христов

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Григор Николов":

    Ами вземи си отпуската и заповядай да ми обясниш точно ти на мен за въртящ момент и нещо за високопроходими автомобили ченещо не съм запознат с темата. Аз от своя страна ще ти дам ти лично да покараш Тойота ЛК HDJ70 от 1996г(единият ми личен автомобил) а ако решиш мога да ти дам и да пробваш едно старо Субару Легаси от 1998г и да вземеш да се изкажеш компетентно че нещо не ги вдявам нещата...
  • 23 еврика

    0 0 Отговор
    та тва е спортния модел на зил 131
  • 24 minuwa4

    0 0 Отговор
    сигурно и с двигателя му :D :D :D
  • 25 Насо

    0 0 Отговор
    Щом не е участвал във война,не можр да се определи дали е сполучлив ,но най-добре да не му се налага,де-:) Иначе,това дето пишат,че може да се помпат гумите му в движение,не разбрах като някаква новост ли го имат? Ами аз доколкото си спомням от войнишките ми години (отпреди 25 години), ЗИЛ-157 ,(иначе казано Джуган) ,имаха тази възможност,а нашите тогава бяха много много вехти,т.е. от около 1950-60 г. бяха може би,и сме ги помпали така,от кабината-:)
  • 26 линзи

    0 0 Отговор
    поредната военна глупост
  • 27 cvetan

    0 0 Отговор
    ei vsichki ste s edni loshi komentari,ne prochetohte li -Прави го компанията Практика, която е специализирана в бронирането на транспортни средства. Затова не е удивително, че украинският всъдеход от снимките разполага с отлична бронировка. horata ne suzdavat avtomobili ,prosto si bronirat koli i djipki ;) i sa reshili da suzdadut broniran vsudehod,mojeshe s edno like da ocenite usiliqta na horata a ne da kazvate che nestava ;x takifa sme bulgarite,nishto nikoga ne ni e haresvalo