Last news in Fakti

17 Декември, 2012 12:22 21 610 37

Едно по-специално Subaru

  • subaru-
  • brat-
  • impreza-
  • wrx sti

Както всички японски производители, през 70-те години на миналия век Subaru се бори за навлизане на чуждестранните пазари. Основният коз на марката е двойното предаване, с каквото по онова време не може да се похвали нито един масов лек автомобил. Специално за Щатите и Австралия пък е разработен малкият пикап BRAT.

Абревиатурата се разшифрова като Bi-drive Recreational All-terrain Transporter (Автомобил за отдих за всякакви терени с двойно предаване). Между 1977 и 1993 г. Subaru произвежда две генерации на модела с 1.6- и 1.8-литрови боксери, които се сдобиват с внушителна по стандартите на марката армия от почитатели.

Един то най-известните собственици на BRAT е президентът Роналд Рейгън. Неговият червен пикап все още се пази в ранчото му в Калифорния. Subaru-то служи вярно на Рейгън повече от 20 години.

Сред верните фенове на BRAT е и продавачът на този син пикап от втората генерация, излязъл от завода с мотор с мощност 74 к.с. Австралиецът обаче е направил някои подобрения по колата си.

Макар външният вид да не подсказва, този BRAT взема 400 метра за по-малко от 10 секунди. Под предния му капак се крие чисто боксер от WRX STi с мощност над 300 к.с. и куп други модификации. Пикапът тежи само 770 кг, което обяснява динамичните му характеристики.

Напомпаният BRAT се продава за едва $6 500, но за съжаление се намира чак в Бризбейн.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Турбото

    1 0 Отговор
    Ей това пикапче бих го лепнал веднага,ако имах такава възможност.
  • 2 nikito_blend

    1 1 Отговор
    че то само двигателя струва повече
  • 3 Митю

    1 2 Отговор
    Айде полека с тия 10 секунди само...иначе е интересен, въпреки, че е грозен и недотам практичен с 2те си места...
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 impreza

    1 1 Отговор
    полека не полека ,чети по внимателно колата е 770кг.и над 300к.с. така че е възможно и още как .Аз имам wrx 280к.с. и ги взема за 12.65с. а и моята е 1250кг.

    Коментиран от #12

  • 6 БУМЕР КАМОР

    0 1 Отговор
    STRASHEN TOALET

    Коментиран от #10

  • 7 Име:

    1 1 Отговор
    Един от любимите ми модели на Субару. Жалко че не се е продавал в Европа. Не бих го модифицирал по-този начин. Предпочитам да е проходим..., а той е страшно проходим.

    Коментиран от #8

  • 8 БУМЕР КАМОР

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Име:":

    kupisi go xaxa liubim model taia shtaiga

    Коментиран от #9

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 БОЛЕН КОМАР

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "БУМЕР КАМОР":

    Поне е по добър от ЛАДА.
    Статията не е за ЛАДА тъй, че...

    Коментиран от #13

  • 11 гост

    1 1 Отговор
    Аахахаха, болните балъчета с BMW-тата пак нещо коментират ! Не разбрахте ли, че който е продал нивата на село и е от леФски си взима тази измислена марка "беенВе", за да му напомня на родното селце !

    Коментиран от #14

  • 12 Пламен Кисьов

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "impreza ":

    ОК, колко над 300 е ??? ... 320 .. 350??? като му гледам заводския куулер се чудя дали автова или ти самия /не се обиждай !!!! /, си имате на напредства колко са 10 сек ...

    От 12.5 секундна кола до 10 секундна , разликата си е половината писта, едните излизат с ~240км терминална на финала , другите с ~190 ... сами можете да си сметнете относително в метри за кво иде реч.. коли дето са по 700-800 коня и малко под 1000кг едвам стигат до ниски 10ки

    Фен съм на Субару!! Виждали сме напомпани СТИ-ки по Сливен и Божура , но истинта е ,че те рядко смъкват под 12 ..
  • 13 БУМЕР КАМОР

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "БОЛЕН КОМАР":

    shto ti za lada li mechtaesh?
  • 14 БУМЕР КАМОР

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "гост ":

    a koito kara gnila iaponka i e fen na chorbata e ot nai niskata prosloika
  • 15 БМВ Е60 до 11

    1 8 Отговор
    не на.ирай марката БМВ kато не си притежавал кола от марката. карай си японският леген и тихо!!!!!!!!!!!!!1
  • 16 Бен Хур

    1 7 Отговор
    Айде пак се появиха комплексираните БМВ-исти от висшата прослойка....Простете им - толкова им е капацитета и на колите и на мозъците....

    Коментиран от #17

  • 17 Пламен Кисьов

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Бен Хур":

    интересен е факта ,че дори и в статията да няма нищо свързано с БМВ, те пак пропагандират ама няма лошо пишете си, тъкмо ша има кво да чета на работа хахахах
  • 18 натурален българин

    1 0 Отговор
    вярно е че в българия тези пикапи не се харчат но и е вярно че всеки се вози сам в колата и въобще не му трябва задна седалка често се налага да качиш някакъв товар с кофти размери и не на последно място 4х4 се предпочита за зимата защото тука рядко ринат пътищата освен по телевизията където ги ринат непрестанно и накрая за оригиналното двигателче от 74 кончета пък е супер в класа си една газова и вече имаш малолитражка която гори малко камион който товари всичко и джипка която минава от всякъде и е двуместна за да не ти досаждат приятели да ги разкарваш насам натам
  • 19 Янко

    0 1 Отговор
    Айде пак японски кенеф!Като им изключим на.раната Импреза аз за друго свястно Субару не се сещам!

    Коментиран от #21, #30

  • 20 Насакото Яката

    0 1 Отговор
    Жълта щайга, нищо, че са я боядисали синя!
  • 21 Станимир Христов

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Янко":

    Приятелю, това че ти си абсолютно ограничен от към мозък и коефициентът на полезно действие(кпд)на твоята главица вероятно се свежда до минимум НЕправи моделите на тази марка лоши, даже напротив. Колкото до факта че ти знаеш само за Импрезата си говори доколко си запознат с автомобилите, мисля че е излишно да ти обяснявам за боксерови двигатели, симетрично разположена система за постоянно задвижване на четирите колела и тн.

    Коментиран от #22

  • 22 Янко

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Станимир Христов":

    И какво точно ще ми кажеш за боксеровите двигатели бе мъжки много ли ти харесват?Това са едни ужасно компромисни двигатели единствения им плюс е снижаването на центъра на тежеста на автомобила.По цял ден си цапам ръцете с такива боклуци. Знаеш ли колко коли са ми минали през ръцете клавиатурен "майсторе"? И за какво ти е тази система за задвижване на четирите колела ти в Финландия ли живееш та те е страх да не те изненада някой дълбок сняг? Ей такива набедени майстори където и масло не сте помирисвали като почнете да пишете глупости та чак яд ме хваща.Аз имам собтвен автосервиз.Ако искаш ела да поработиш една седмица при мен и тогава много неща ще ти станат малко по ясни особено за японските кенефи!

    Коментиран от #24, #34

  • 23 Иракли Иракли

    1 0 Отговор
    Карам VOLVO,но ако в живота ми се наложи да закупя японски автомобил,то ще бъде СУБАРО!Всички запознати знаят,че СУБАРО е
    един от основните производители в ЯПОНИЯ на авиомотори!
  • 24 Алонсо

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Янко":

    Янкоо Янко такива майстори като тебе с лопата да ги ринеш.Облякъл един мръсен гащеризон и вече станал майстор.Щом японските коли са кенефи за теб ясно колко ти е майсторлъка и кой та направи майстор тебе сервиза който претендираш че имаш на 100 процента е в сивата икономика.

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Янко

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "Алонсо":

    Абе я се скрий някъде.Ти ли ще ми говориш за коли.Единствената кола която признавам е Мерцедес.Такива ремонтирам и в сериза си който изобщо не е в сивата икономика,но дори и да беше това не е критерий за качество.Явно си някакъв който кара на майка си малолитражката и се опитва да убеди сам себе си колко е хитър и пресметлив.ще го кажа само още един път.Японците правят невероятни мотоциклети носещи името на великия Сейчиро Хонда всичко останало е пълен т....к особено тези смехотворни творения наречени Субару.Огледай се около себе си и виж какво карат богатите а не такива като теб!
  • 26 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Алонсо":

    Нормално е майсторите да мразят японските коли. Не му се нахвърляй. Просто не му носат хляб, щото в сервиза стъпват рядко особено субарутата. Оттам и компетентността им по тях. Боксера му бил компромисен. . Е не е като да ремонтираш ладов двигател... А хората които признават само една марка кола са ми най-смешни. И после твърдят че харесват автомобилите и това им е страст..... Щом признаваш само една марка означава единствено че си невероятно ограничен...

    Коментиран от #29

  • 27 ---

    1 0 Отговор
    Специално на тва Субаро не виждам кво му е специалното има ги в мобилето по 800 лева, не пикап естествено. Имах удоволствието да карам една Импреса 2.0 219 коня 99 та година до Англия , не е голям комфорт но има доста тръпкка и в дъжда по магистралите се чустваш доста сигурно с 4х4 то .
  • 28 гост

    1 0 Отговор
    Стори ми се че нещо за БМВ(българи с мохамеданска вяра) споменахте... ето моето мнение за трибуквените "автомобили" - защо мъжете(комплексарите ) харесват бмв ? Защото жените ги харесват. Защо жените харесват бмв? Защото нямат технически познания . Защо жените не харесват Японски автомобили? Поради същата причина!!!!
  • 29 Янко

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Име:":

    Признавам една марка защото почти няма кола която да не съм притежавал през живота си и ако обичам една марка то то е на базата на опита който имам.Честно казано като го гледам това на.рано субару става единствено като му отвориш задния капак и да возиш ковчези с него.Егати и боклука .
  • 30 Пкйхяъас

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Янко":

    зл.бен си. Какво толкова са ти направили производителите/притежателите на марката, че с такава яростна глупащина ги нападаш?
  • 31 Алонсо

    1 0 Отговор
    Янко значи време е да започнеш да харесваш и Рено защото двигателите на твоята любима марка вече са такива.Те Мерцедес сами си признаха че колите им не стават обаче такива като Янко майстора май много ги има.
  • 32 Пича

    1 0 Отговор
    Хайде стига сте се карали! И Рено и Л..но все за нищо не стават.И новите Мерцедеси нямат нищо общо с по старите.
  • 33 "тъп" субарист

    1 3 Отговор
    тия с Би Ем Дабълю(както ги наричат тъпите п*тки с "вкус") са уцелили кьоравото с марката, зимата пестят от антифризи, гуми и тн консумативи... щото са с градския :) пък мен ме боли и си се мъча с мойто суби, мъча... ако съм в настроение чат-пат спирам да дръпна някой разбирач от канавката с отвратителната си кола и така-мъката няма край :) поздрави от перник
  • 34 Станимир Христов

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Янко":

    Повярвай ми като те гледам колко висиш в коментарите на дали работиш във какъвто и да е сервиз. Честно казано изобщо не съм сигурен дали найстина си цапаш ръцете по цял ден точно с боксерови двигатели и дали изобщо някога си имал или карал автомобил като субару, тогаващеше да ме разбереш за какво ти говоря но...такъв е живота.
  • 35 SUBARU

    1 0 Отговор
    http://www.facebook.com/Subaru555Bulgaria
  • 36 БУМЕР КАМОР

    0 1 Отговор
    samo Subaru Tribeca si zaslujava ot tazi marka.drugogo e talash. a na profesorite deto pliuiat BMW shte kaja nali znaete che ima X drive
  • 37 разбирко

    1 0 Отговор
    Янко, какво значи компромисен двигател че не се сещам? Обясни ми моля ти се като на КОЛЕГА. И хаиде да се обзаложим че има марки които не че не си карал, но даже не си и виждал. Но така като чета какво си писал и как си го написал и колко "технически" обясняваш явно много коли си видял ама почти нищо не си разбрал. И аз работя като теб дълги години в този бранш но не мога да кажа че съм виждал всичко и съм карал всичко. И ако не ти е ясно с хоризонтално разположените цилиндри се решават много проблеми на веднъж. Единия е ниския център на тежеста. Другия е взаимното гасене на вибрациите при срещуположната работа, от там следва много по къс колянов вал с много по малки баланси и ника маса. Поради това отпада необходимостта от балансиране на двигателя с допълнителни валове дори и при дизела, а това се налага при почти всички съвременни редови дизели. По добро мазане на бутало и сегменти от маслените пръски по чисто гравитационни причини и от там по добро охлаждане на буталата защото както е известно една от функциите на маслото е и да охлажда чрез проникването си навсякъде. По-добро и равномервномерно охлаждане и от въздушната струя и от охлаждащата система поради по късите и ниско разположени глави. Напълно симетричен входен колектор обезпечаващ равностойно пълнене на всички цилиндри. Долно разположен изпускателен колектор който заедно с турбокомпесора (ако е наличен) са изложени директно на охлаждащата струя под автомобила и допълнително сваля центъра на тежеста. Почти пълна конструктивна симетрия към лява и дясна страна на автомобила което заедно със надлъжна ск. кутия полуоси с еднаква дължина и двойно предаване обуславящи отлично пътно поведение прави Субару достоен за уважение. И не на последно място високото качество на сглобка и материали го прави почти без алтернатива в класа си. Като недостатък може да се каже относително трудното разглобяване и още по трудното сглобяване на двигателя заради разделящият се на две блок и трудния достъп до мотовилковите лагери. Проблема с последната серия двигатели обаче е решен с промяна на ъгъла на захват на лагерите на мотовилките за улесняване на производствения процес и от там и на ремонта. Е къде е тук компромиса и с какво?