5 Ноември, 2000 00:00 28 914 30

Mercedes S /W126/ - истинската лимузина

  • mercedes-
  • s klasse-
  • mercedes 300 se-
  • w 126

За любителите и специалистите на Mercedes, втората генерация на S klasse е най-красивата и добра луксозна лимузина, произвеждана някога от Даймлер-Бенц. Естествено е, че по класификацията може да се дискутира дълго, ако не безконечно. Безспорен е обаче фактът, че именно този модел се превърна в култов обект на едно поколение. Дори сухите цифри показват огромното превъзходство на W 126 (фабричното обозначение на модела), спрямо предшественици и дори наследници. За дванайсетте години на производство (1979 - 1991 год.) са продадени над 900 000 автомобила, от тях 300 000 в Америка. И до днес по магистралите на Германия кръстосват около 75 000 лимузини от старата S класа (според статистиката на пътната полиция). Куриозното в случая е, че от наследника с фабрична идентификация W 140 са регистирани едва 60 000.

Освен такива качества, като солидна каросерия и практически вечни шест или осем цилиндрови двигатели, старият Mercedes се търси и за несравнимата с други производители перфектност на изработката на всеки детайл. Дори на двайсетгодишен автомобил вратите се затварят като на банков трезор. А огромното вътрешно пространство на купето и багажника едва ли може да се конкурира от съперниците в класа си. Освен това, първи лимузините на Mercedes от старата S-класа серийно бяха оборудвани с такива авангардни технически решения за времето си като въздушни спасителни възглавници “еърбег” или електронната антиблокираща система на спирачките (ABS).

Удоволствието да караш Mercedes от най-висш клас обаче и днес не е по джоба на всеки - не само от гледна точка на цената. Докато през 1980 год., моделът Mercedes 500 SE струваше за времето си цяло състояние - 35 000 DM, сега за тази цена се намира само добре оборудван Volkswagen Golf. Десет години по-късно тежката и луксозна лимузина трудно напускаше магазините на търговците, ако не се брояха поне 100 000 DM. Моделите, произведени през 1990 год., сега могат да се купят, според оборудването и вид двигател, между 16 000 DM и 26 000 DM - като разбира се всичко зависи от състоянието на автомобила. По автопазарите се въртят екземпляри дори за по 2 000 DM, но не съветвам никой да се изкуши от подобно предложение. По-скоро да дари сумата на подходящо място, защото за броени дни инвестицията лесно може да се повиши в десеторен размер, защото частите за Mercedes винаги са били много скъпи.

За добре поддържаните екземпляри на старата S класа корозията не е проблем. Ръжда се намира единствено по зле и безгрижно стопанисваните модели, навъртели стотици хиляди километри по европейските магистрали. Особено чувствителни места са фалцовете на предните и задните калници и долната част на вратите. Едва ли звучи успокоително, че праговете и пода, почти никога не са нападнати от кафявата чума. Доста скъпо удоволствие е и подмяната на различните гърнета на ауспухната система, които според модела струват няколкостотин германски марки.

Двигателите сякаш са конструирани за вечна експлоатация. Най-много проблеми създава уплътнението на капака на разпределителния вал при шестцилиндровите двигатели. Течът на масло, обаче лесно се спира с подмяната на уплътнението, което дори не е много скъпо. За разлика от всички останали производители, Mercedes никога и при никой модел не е използвал гумен ангренажен ремък. Естествено ролковата верига не може да се скъса, но ако автомобилът е на доста километри, не е лошо да се провери обтегнатостта є. В противен случай пак може да прескочи зъб на разпределителния вал, като последствията могат да разстроят годишния семен бюджет. С годините започват да пропускат и маркучите на бензинопровода и бензиновата помпа - особено опасно заради пожар. Ако при превключване на предавките или при по-рязко подаване на газ ходовата част се чуват неприятни шумове или почувствате вибрации, виновна е еластичната връзка между кардана и диференциала - недостатък и при E класата (W 124). S класата е любим автомобил за преодоляването на дълги дистанции с висока средна скорост. Именно поради тази причина спирачната система на автомобила втора ръка трябва да подлежи на внимателен преглед. Не пропускайте и действието на ръчната спирачка (при Mercedes това е специален педал, монтиран в лявата част на пода на каросерията).

Най-голямо удоволствие, според любителите на Mercedes, доставя осемцилиндровия V-образен двигател с ходов обем от 5 000 куб. см и внушителна мощност 265 к. с. или 252 к. с. Кефът естествено се заплаща с внушителни разход на гориво, за разлика от най-малкия двигател, монтиран в модела Mercedes 260 SE, произвеждан след 1986 год. Шестцилиндровият мотор с мощност 166 или 160 к. с. (в зависимост от катализатора) харчи само малко повече от автомобилите от средния клас. Най-добрия компромис между мощност и разход на гориво представлява Mercedes 300 SE. Шестцилиндровият двигател със своите 180 или 188 к. с. е пример за спокойна работа, еластичност и темперамент. Във всеки случай, при възможност, предпочитайте моделите с инжекционно впръскване на горивото пред карбураторните. А дали автомобилът е с механична или автоматична скоростна кутия е по-скоро въпрос на вкус - и двете са прецизни и много здрави.

Александър Хранов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 plamen

    42 1 Отговор
    MERCEDES SAMO MERCEDES I vsi4ko drugo.................................................................
  • 2 slavi

    38 1 Отговор
    Samo mercedes
  • 3 Митко

    44 1 Отговор
    Това не е кола. Това е сбъдната мечта. Такава кола никога вече няма да бъде произведена.За сведение на всички по-млади, които си мислят,че днешните пластмасови джунджурии са автомобили ще перифразирам фелдфебелския лаф така: Даймлер-Бенц га са били в Балканя, останалите са били под юрганя.Този автомобил няма само мъдурокрепачка по причина, че тя се монтира допълнително след вземане мярка на собствника.Когато се говори за този модел на масово произвеждани автомобили,всички следва да мълчат. Дори и глупаците. Толкова.
  • 4 delage.391

    36 3 Отговор
    това е култов автомобил и вече 30години по пътищата излъчва респект визията отваря врати знамго от опит карам такава нея давам за никой друг мерцедес а за другите автомобили марка лего без коментар
  • 5 pamperso

    32 2 Отговор
    Имах удоволствието да притежавам такъв автомобил. Въпреки непревъзходното състояние, никога не ме е оставял на пътя, нито пък ми е развалял удоволствието от всичко, свързано с притежаване, поддръжка и експлоатация :) Статията има малко пропуски. Не знам кой агент я е превел от чужда медия, но не е проверил дори елементарни факти. Да, като на всеки стар Мерцедес, автоматичната предавателна кутия(722 - 3 степенна) е с доста проблеми. Трудно и скъпо се рециклира. Но дотук. Големите в-образни двигатели(с изключение на 380) са тотално безпроблемни, а ремонта на 6-аците, М110 е до към 500 лв... по-новите(М103) нямат нужда и от ремонт, защото морално са като Голф 99-2004 година. Окачването е до голяма степен като на W123 и естествено се чупи по-често, щото W126 е по-тежичко, но пък частите са по-ефтини от тези на Голф 2-ка... Нека всеки сам си направи сметка :)
  • 6 pamperso

    17 1 Отговор
    П.П. Освен това е произвеждан до 1992 г. в Германия, а последната поточна линия(в ЮАР), спира 1994 г.
  • 7 Пламен

    15 1 Отговор
    Тук без маитап това е чиста антика и кой знае колко струва но това можеби е един от последните модели на тази серия!
  • 8 Красио

    23 1 Отговор
    Най здравия Мерцедес наистина
  • 9 w126

    28 1 Отговор
    Последният истински Мерцедес невероятна кола имам такава която е уникално запазена хората по улиците ме заглеждат на фона на новите колички нея сменям за нищо
  • 10 deso

    17 1 Отговор
    ЩЕ МЕ НАВИЕТЕ И АЗ ДА СИ КУПЯ :)
  • 11 Петър

    22 1 Отговор
    Mercedes S /W126/ - истинската лимузина. Какво повече мога да добавя.... освен ТАНК НА КОЛЕЛА. Всичко от, което се нуждае човек е сложено вътре още преди 30 години :)
  • 12 никола

    19 1 Отговор
    Да, има още мн да се изпише... Невероятно красив и удобен автомобил!!! Фен съм на Купето 560SEC...
  • 13 Mercedes-Benz

    19 1 Отговор
    Мерцедес-Бенц е религия!!
  • 14 Светослав

    14 1 Отговор
    Е аре моля ви се.Има и други освен (126).Горд собственик съм на 124 300D 85г.Не знам коя кола може да и стъпи на малкия пръст.Само ще ви кажа че 10 г. бе6е не знам каде си и като си я зехме се едно сега е от завода излезнала (не е мръднала).Има малко кусури но за 25 годишна кола е супер.Прави сте че Мерцедес е религия.Не всеки я заслужава.Човек трябва с уважение да се отнася към 126,124,123
  • 15 dushata

    19 1 Отговор
    Определено съм фен на BMW, но пред W 126 просто се прекланям!Това наистина е автомобил, който е направен да векува!Просто съвършенна!Според мен W126 е иконата на "S klasse" - няма по впечатляваща друга, поне за сега.
  • 16 mercedes

    2 0 Отговор
    super e,no predpo4itam W140 :)
  • 17 mercedes men

    2 0 Отговор
    Az lichno imam 124 2.5TD mnogo sam dovolen straxotna vozia no mozebi ne moze da se sravni s ynikalnata W126 fen sam goliam na marcata sa6to mnogo xaresvam W140 osobeno vatre e straxotna .A za fenovete na BMW moga da kaza 4e predi 30g. ne imalo BMW s takiva ekstri kato W126
  • 18 mb

    12 1 Отговор
    horata se strahuvat ot vremeto,a vremeto se strahuva ot purite w126.
  • 19 snaiperist

    3 0 Отговор
    ами аз сьщо карам 124 феислифта но мечтата ми е 140 .пурата си е пура ,тя се е доказала в годините но и 140 не е за изпущане .МБ феновете знаят защо .
  • 20 M_SUX

    1 1 Отговор
    unikalna kola obi4am mercedes fen sum sushto i na W140 ( S klasata koqto pochwa ot 91 do 98 mislq)
  • 21 B R D

    2 0 Отговор
    КЛАСИКА, КОЯТО САМО В ГЕРМАНИЯ МОЖЕ ДА СЕ НАПРАВИ - НОВОБРАНЦИТЕ ОТ ИЗТОКА МОЖЕ САМО ДА СКЛЯПАТ С ДРЪПНАТИТЕ СИ ОЧИ !!!
  • 22 Badi

    2 0 Отговор
    Li4no az sam fen na W140 s takava bqh na abitiurenskiq mi bal na vrmeto no naistina Mercedes na vremeto bqha velika firma. Bezobrazno zdravi avtomobili neslu4aino 10g mercedes sreden klas struva6e kolko 4isto nova kola ot klasa na skoda fabia. Sega prosto MB se izhravliha predi podarjkata be6e skapa no ponosima i kato remontira6 ne6to si be6e investiciq kara6e se km. Sega podarjakata e bezumno skapa, kolata ne tolkova zdrava kolkoto be6e predi i ne darjat tolkova visoka cena sega e edna ot nai obezcenqva6tite se marki. Zaradi tezi gre6ki se vazpolzvaha VW i izmestiha pazara.
  • 23 красио

    2 0 Отговор
    По доле написах"Най здравия Мерцедес наистина",но не обиждайте японците.
  • 24 Митко

    5 0 Отговор
    Хей, момци, кой и кога ще замести елегантността и финеса на "пурата"?! Мястото й е празно. Аман от футуристични и все по-грозни пластмасови играчки!!!

    Коментиран от #28

  • 25 Цветан Ценов

    4 0 Отговор
    сина се казва роман ;ценов той има регистрация тук.Аз съм колекционер на този модел.Имам три екземпляра 350,420 и 500.Някой от моделите съм ги реставрирал от нищото тези модели са уникални както и W140,каквато има синът ми никога не бих ги сменил за по-нов модел или за бмв.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Драхмата

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "Митко":

    Лексус лс400
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.