Last news in Fakti

17 Февруари, 2013 12:15 69 512 62

Забравеният кабриолет Москвич-408

  • москвич-
  • 408-
  • 408 турист-
  • ретро

През 1964 г. започва серийното производство на един от най-масовите съветски автомобили Москвич-408. "Осмакът" се сглобява и в българския завод „Балкан“ в град Ловеч.

Макар и изключително популярен, моделът крие някои тайни. Днес малцина си спомнят за елегантния купе-кабриолет, разработен от конструктора А. Веселов на базата на 408. От модификацията с името Турист са създадени само две бройки, чиито следи отдавна са изгубени.

Шасито и някои детайли от каросерията на кабриолета са заимствани от 408, но като цяло двете коли са съвсем различни. Турист разполага с 1.4-литров двигател със съвсем нелоша за 60-те години мощност от 63 к.с. Тя е постигната благодарение на революционния по онова време за руската автоиндустрия електронен инжекцион.

Друга сериозна разлика в сравнение със стандартния модел е каросерията на 408 Турист, изработена от алуминий с цел намаляване на теглото. За да се подсили шасито против усукване пък за пода е заварена допълнителна X-образна рама. Руското кабрио ускорява до 100 км/ч за 24 секунди и развива 130 км/ч.

Сериозен недостатък на 408 Турист е липсата на сгъваем таван. Пластмасовият покрив се монтира на ръка, при това от минимум двама души. Освен това не се побира в багажника и трябва да се съхранява в гаража.

Интериорът на Турист-а не се различава от стандартния модел. Металното арматурно табло е боядисано в цвета на каросерията, а салонът е тапициран в червено.

Кабриолетът на базата на Москвич-408 така и не стига до конвейера. Ръководството на Московския автомобилен завод оправдава решението си с високата натовареност на поточните линии. Не е даден шанс и на новаторската система за впръскване на горивото. От двата прототипа до днес са оцелели само няколко черно-бели снимки.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пит

    0 1 Отговор
    мафиозите на българия покраай мохера
  • 2 Жоро Бекъма

    1 1 Отговор
    Колко ,още неизвестни модела ,ще видим ???
  • 3 Симеон Тасев

    0 1 Отговор
  • 4 мммммммммммммм

    1 0 Отговор
    Много е хубав купе-кабриолета! Браво на руснаците!
  • 5 $$$

    0 1 Отговор
    Тия на последната снимка, как са се навъртяли около мохера като мухи око л..но
  • 6 владо

    3 0 Отговор
    и на едно от фераритата покрива се сваля на ръка и също не се побира в багажника,но дават луди пари за него...Жалко,че не е пуснат в производство бих карал такова дори и сега
  • 7 бош

    1 8 Отговор
    Електронен инжекцион...в СССР... през 1964г. УАУ-у-у-у-у-у...
  • 8 123

    1 1 Отговор
    В друга статия се споменава, че двата екземпляра са изработени само, за да се представят на световни изложения и да види западният свят как добре се живее отсам "желязната завеса"
  • 9 Ало, некадърен редактор къФ инжекцион бр

    1 1 Отговор
    мощност от 63 к.с. Тя е постигната благодарение на революционния по онова време за руската автоиндустрия електронен инжекцион.
  • 10 БГ

    2 1 Отговор
    С учудване разбрах,че дизайнер на тази серия "Москвичи"е италианеца Панифарини,съпоставени с аналозите на други марки от това време изглеждат много добре...
  • 11 така мисля

    0 1 Отговор
    От къде разбра, че дизайна е на Пининфарина ? Аз също съм чивал, но до сега не съм го видял някъде черно на бяло. Ако можеш дай линк.
  • 12 пича с Москвича

    0 1 Отговор
    Оставяш си покрива в гаража...и се надяваш да не завали ;)
  • 13 арг

    1 0 Отговор
    Много красив модел, жалко че го няма по пазарите, просто изглежда супер.
  • 14 330и

    1 0 Отговор
    някой има ли си на идея, какво означава да минеш по улицата с мохера през 1964 г. - нещо като сега да извадиш ролс кабрио, и едно хубаво нещо ще направят и няма да го пуснат в производство, мохера би имал успех и на западния пазар
  • 15 Пича

    2 1 Отговор
    Ей добре,че се отървахме от тези боклуци.Едно време хората са давали по еднакупчина пари за тези брички,но тогава не е имало свестни коли а само комунистически.
  • 16 очевидец

    2 0 Отговор
    До коментар№9......Не си наясно с някои неща, незнам какви са ти последните цифри на ЕГНето,ама се поинтересувай от кога мерцедес монтират инжекциона,ако не си чувал за промишлен шпионаж,попитай някой по-предно роден.За твое сведение ще ти кажа ,че първия компютър на самолет /разбира се в примитивна форма/ е монтиран на изтребител от СССР.Радиото
    ще ти напомня,че също тяхно изобритиние въпреки,че американците правиха смехотворни опити да си препишат и това за тяхно изобретение.Руснаците не са назад с електрониката,лошото е ,че в ония години с приоритет беше военната индустрия,гражданската беше на много заден план.....стига толкоз,че изместихме темата.
  • 17 shefa67

    1 0 Отговор
    който е карал 408 знае каква сигурна кола е

    Коментиран от #24

  • 18 Даката

    7 1 Отговор
    Аз съм карал, много е сигурна, като тръгнеш на някъде може да си сигурен че ше те остави някаде на пътя.
  • 19 mohera

    1 0 Отговор
    sega kakvo kara6 ve ........ bil se otarval
  • 20 404ev

    1 0 Отговор
    Да си призная на мен лично много ми харесва,има страхотни за времето си детайли!Въпрос на вкус разбира се!
  • 21 Читател

    1 0 Отговор
    На такава кола се учих да карам през 1989-та. Бях на 12 и татко ми даде да правя кръгчета на една поляна. Москвич 408, с 4 фара, скорости на волата :) Никога няма да забравя тази емоция. Багажника на колата беше пълен с части, достатъчни, за да може татко да направи основен ремонт на пътя. Много години си мислех, че багажника на колата се използва точно за това - да си разкарваш резервните части и инструментите :) Бях истински учуден, когато мой роднина си купи нов вартбург и багазника беше празен! Не бях виждал кола с празен багажник :) Колата ни беше произведена 1968-ма и няколко години е била милиционерска :) Татко я купи от търг през 1982. И я карахме до 1993 :) Много перипетии имахме с нея... но такива бяха времената.
  • 22 :-)

    0 1 Отговор
    Хубаво БМВ :-)
  • 23 :* :)

    1 0 Отговор
    Знаете ли какво....много ми липсват тези москвичи,колкото и смешно да звучи :( само като видя на снимка или на живо такава кола и искам БГ да има предишния си спокоен живот....от тези снимки лъха на свобода.....
  • 24 Пича

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "shefa67":

    Москвето е много сигурна кола.Не си спомням да съм тръгнал навремето нанякъде и да не съм закъсвал.И то все аварии да ти види окото.Изронени зъбчатки в скоростната кутия,счупен коксов лагер на съединителя или феродов диск ,изпуснали спирачки,скъсана опашка на скорости.Не искам да ги видждам повече тези коли
  • 25 KOREKTOR

    2 0 Отговор
    До Пича

    Абе спри се бе . Спри , че омръзна вече с великите си коментари. Сто пъти ти се каза, като не можеш нещо смислено да кажеш замълчи и се скрий. Някой пак ще каже, че те обиждам горкия , ама ти друго не заслужаваш. Коментирай новината и толкова. Колата за времето си е била напълно в духа на тогавашния дизайн и мода в автомобилостроенето.
  • 26 Пича

    0 2 Отговор
    До КОРЕКТОР . Абе ти на колко години си бил тогава,че като ти гледам коментара вероятно изобщо не си бил роден?Който е карал Москвич знае за какво говоря и ако коментарите ми не ти харесват ти казах да се изстреляш в орбита.
  • 27 КОРЕКТОР

    3 0 Отговор
    До Пича

    За пореден път показваш и доказваш , че си велик простак в умствен и човешки аспект. Пак казвам, ти си неспасяем клиничен случай. За твоя информация съм сигурен че си по-малък от мен и то много. Както се казва, нито си ми на годините нито на ……
    Няма да ти посочвам годините си , но ще ти кажа че на Москвичи 408 съм се возил предоволно. Напълно прилични коли за времето си. А нашето семейство имахме Москвич 407, ако нещо ти говори. И този автомобил допреди 7-8 години още си беше в движение. От тогава не съм го срещал. А беще модел 1958г. Замълчи умнико.
  • 28 Aвтоветеран

    2 0 Отговор
    Чета разни простотии и глупости на хора с жълто на устата (като "Пича", дето обаче не е пич, ) и ми става жал за такива неграмотни тикви. Първата кола, на която съм застанал зад кормилото е именно елегантния и луксозен за времето си "Москвич 408"! Известно ли е на явно многото "отворковци" и "разбирачи", че тази кола е изнасяна успешно в Англия, Финландия, Латинска Америка и Азия, и то в продължение на много години! За 60-те години тази кола е имала безспорни качества, каквито са липсвали даже на голяма част от т. н. западни коли, като например елегантния дизайн, максимално остъкляване и обзор за шофьора, малък цол гуми (тогава тенденцията, продиктувана първо от "Мерцедес" беше такава), кожен салон, прекрасен транзисторен радиоприемник, мощни четири фара (немско производство - ГДР), отлична возия и пр. Сега имам съвременни автомобили в къщи - "Зафира" последен модел, "Опел Астра" и трети по-стар "Опел", но никога няма да плюя тъпанарски по "Москвичите", с които през 70-те годни съм обиколил Европа, без грам проблеми!!!!

    Коментиран от #48

  • 29 Moskvitch

    0 0 Отговор
    Супер е ! Дизайна за времето си е просто идеален ! Представете си ако тъпите комунисти го бяха пуснали в серийно производство на времето, хората щяха да дават мило и драго да се сдобият с такъв ! Щяха да търсят връзки, да носят агнета, прасета където трябва....както ставаше всичко по онова време...но ясно защо комуноидиотите са спрели този автомобил. Не знам колко от вас са имали кабрио, но усещането на вятъра в косите през лятото навява едно чувство на свобода ...а комунистите всячески подтискаха точно свободния дух на всички това сигурно е причината да го спрат. Жалко.

    Коментиран от #31

  • 30 сабата

    2 0 Отговор
    Да, има един умник тука, дето е опозиция на всичко и на всички. Характер! Мога да кажа, че 408 е единствения свестен москвич слизал някога от конвейра на АЗЛК. Всичко в него е съобразено с всички изисквания за времето си. Той е най-икономичния москвич произвеждан някога. Такъв го карахме до преди няколко години, дори и масло не харчеше.
  • 31 Адам Смит

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Moskvitch":

    Силуета ми харесва, а конструктивни (дизайнерски) недомислици свързани с покривите на кабриолетите има и при някои нови автомобили. Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport е катастрофален пример за това.
  • 32 bmw racer

    0 0 Отговор
    Големи разбирачи се оказахте бе ... е.ати неграмотните .ама тръгнали да пишат коментари!

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Vasko

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "bmw racer":

    не разбираш и от коли. Да не, коментираме грамотността ти...
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 mikov

    2 0 Отговор
    ако има компания която го направи отново ,аз лично бих си купил един

    Коментиран от #36

  • 36 Polaris

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "mikov ":

    Има, колко даваш? Сериозно, колко си готов да платиш? За 20 хил ти намирам едно такова кабрио.

    Коментиран от #38

  • 37 Коко

    0 0 Отговор
    Електронният блок за управление на двигателя е бил в багажника за това е нямало място за покрива.
  • 38 трайчо

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Polaris":

    Не се пени. Произведени са само 2 бройки от въпросния модел.
    А между другото, Москвич 408 е сглобяван и в България, само че сте много млади, за да го знаете.

    Коментиран от #39, #45

  • 39 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "трайчо":

    Няма значение тоя резултат е доста лесно постижим. Взима се един стандартен 408 и започват да се наливат пари в него. Няма невъзможни неща. Ще струва скъпо, ако трябва да се направи кадърно, за да мине технотест.

    Коментиран от #40

  • 40 трайчо

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Име:":

    Никога няма да мине ТЕХНО ТЕСТ!
  • 41 Пича

    0 2 Отговор
    Явно тук е сбирка на просълзяващи се от една кола която е била демоде още в първите години на производството си.Явно тук се сбират бедняците начело с КОРЕКТОР. Вземете и се събудете тази гробница не може да стигне без основен ремонт дори и до морето!
  • 42 москва

    0 0 Отговор
    408 кабрио за 19 989 лв., 1500 MPI 63 KW, покрива влиза в багажника за 6-7 сек, с електрическо упр. Гуми 17" на 135 , без резервно колело, липсва стъкло отпред, липсва акумулатор за покрива и двигателя , липсва силово предаване - скоростна кутия и диференциал, спирачки за ремонт, за лек ремонт по лаковото покритие, никела на броните възстановим.
  • 43 москва

    0 0 Отговор
    можно ставим болшим двигатель с гироусилвателем и автомат трех скорастам и главной от газ 24 , расход на бензином 15 л / 100 до 100 км / h, примерная максималная скораст 155 км/ h.
  • 44 Кузмов

    1 0 Отговор
    Москвич е Легенда ! Той ражда отлични монтьори , дори и на такива с леви ръце . Когато се развали на пътя се запряташ и започваш да учиш механика , след 5 години шофиране на Московец ставаш истински МЪЖ . Така може да събереш знания дори да станеш и бордови механик на самолет !
  • 45 :)))))))))))))

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "трайчо":

    Дали колегата не е прочел статията и не предлага реплика за да удовлетвори желанието на нашия колега? По- скоро се шегува, но ти нямаш чувство за хумор за да го разбереш.

    Коментиран от #46

  • 46 трайчо

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от ":)))))))))))))":

    Golqm недостатък трябва да е липсата на чуство за хумор.
    Смехоранче. Плещете си небивалиците и си мерете чуството за хумор. Дано и жените ви имат такова, та да ви е весело.
  • 47 С.Тренчев

    0 0 Отговор
    Към коментар 27.Ако искаш и държиш да видиш МОСКВИЧ 407 и то във движение /лъснат от всякъде/-Заповядай в Петрич.Мосвича си е машина.Лично аз имах МОСКВИЧ 412 и ми беше послушен цели 30г
  • 48 АЗЛК

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Aвтоветеран":

    Съгласен съм с много от хората тук,че 408 е най-хубавият и красив модел на Москвич.Моята първа кола беше такъв осмак.Няма товар,който да не е пренесъл или път който да не е покорил.С него съм се прибирал успешно със спукан картер преди години!Ех,спомени...Към колегата:фаровете на повечето 408-ци (в това число и на моя) бяха марка HELLA-производство ФРГ,доста от Ловешките 408-ци,които излизаха с името "Рила 1400" също бяха оборудвани с фарове от легендарната германска марка.За кабриолета:ако МЗМА бяха започнали да правят такова нещо,АЗЛК и до ден днешен щеше да съществува и да бълва много автомобили от любимата марка.
  • 49 Japoneze

    0 0 Отговор
    Като шьофираш Москвич ставаш роб на една ла....а кола
    която те мъчи до дупка -динамика,ускорение и стабилност на пътя колкото на куцо ку4е,не по-зле куцото ку4е пак е по добре.
    стига сте хвалили един пълен дарак-добре че ги няма вече по пътищата!
  • 50 Милан

    0 0 Отговор
    Ми едно време хората нямаха избор.Диктатурата им беше спретнала 20години да чакат с вноска от 1500лв за такъв гроб.Какво да правят?Купуват и дори не избират и цвят,то не ,че е имало избор.Едва изкарваха 100000км и влизаха в бокса за основен ремонт.В днешно време има хора които ги навъртат за една година тези километри.
  • 51 KOREKTOR

    1 0 Отговор
    До #41 Пича

    Слушай какво. Сто пъти ти се каза ,като не можеш нещосвястно да измислиш и да кажеш, змълчи ,че стана за смях. А прочети всички коментари под тази статия и още многодруги където си .рал и виж, че от твоите по-глупави няма. Скрий се вече.
  • 52 haha

    1 0 Отговор
    До #41 Пича

    комплексиран, с москвич съм обикалял Европа. Жалко за България с тая елементарна младеж. Верно всяко нещо с времето си, тогава бях долу горе 15 годишен. Сега бих си взел един просто така от нусталгия, само да имах къде да го паркирам. Ние поне имаме спомени, за вас незнам какво ще остане ... може би само махмурлуци !
  • 53 Читател

    1 0 Отговор
    Пича, много се излагаш. Щом сравняваш автомобил проектиран в края на 50-те със съвременни коли. Има една приказва "всяко нещо с времето си". И Москвич е така - сега изглежда като боклук в сравнение с новите коли. Но за времето си е бил добър автомобил. Дядо ти и баба ти вероятно са учили и те до 3-4 клас, можеш ли да им кажеш, че са тъпаци, защото болшинството от хората днес има поне средно образование? Не ми отговаряй - сигурен съм, че можеш.
  • 54 Пича

    0 1 Отговор
    Май на някой хора не им харесва истината?А и аз не сравнявам сьс сегашните а сколите произвеждани през 60те години на миналия век.Огледайте се хората какви коли са правили през 60та година и сами ще си отговорите,но сантимените си ги оставете в къщи за да сте обективни.
  • 55 аноним

    0 0 Отговор
    Преди 30 год. се чудих тези хора които нямат Москвичи какво ли правят в събота и неделя защото баща ми лежеше под него.
  • 56 KOREKTOR

    0 0 Отговор
    До #54 Пича

    Ти пък какви впечатления имаш от колите през 60-те години. А , виждал си подобни по снимките. Колко още човека по-компитентни от теб трябва да ти кажат, точно за този период 8-мака си е напълно адекватен, съвременен за годините си и достъпен за българите автомобил.
  • 57 330и

    0 0 Отговор
    да откраднеш москвето /чист 12-так с купе на последните 408--ци - с единичния фар/ от баща си и да качиш гаджето вътре .... безценно, и после да го върнеш прегрял, и той да не разбере :)))
    щото си се правил на състезател :))))
  • 58 Фен

    0 0 Отговор
    То да беше само тоя! Колко забравени модели има, дето можеха да бъдат доста разпространени сега!
  • 59 ирина илиева

    0 0 Отговор
    Колата е доста красива, в духа на 60-те, и революционна за времето си.
  • 60 Христофор

    1 0 Отговор
    Ех спомени 412 форсиран 83к беше първата кола на баща ми на нея 13г започнах първите кръгчета и в последствие да разглобявам и сглобявам След всеки ремонт гореше по малко и вървеше повече понеже оставаха болтове и гайки и ставаше полека Как ли не се гаврех с нея карбуратор от БМВ разпробит маховик турбо По едно време вдигаше 100 на втора На този мотор можеш да направиш основен ремонт на пътя Бутала сегменти и ризи можеш да смениш от към главата Центровка с пробна лампа Изкара 300 000км и хиляди ремаркета Къща вила лозя Според мен руснака го е правил ако стане война за всеки случай да може и да тегли след него и някоя гаубица Танк маскиран как льохкая машина Моя баща държи европейският и световен рекорд 2700кг кангали арматурно желязо теглени на ремарке с москвич на 35км Добър автомобил но само за времето си 1973г и после никакво развитие Запада на всеки 3-4г вадеше нови модели а наште бащи и дядовци ги караха по 30-40г Като го закарах на ход на вторичните суровини нещо в мен се обърна и ми се приплака и после даже взех 400лв
  • 61 Христофор

    0 0 Отговор
    понеже по надолу става въпрос за инжекцион да спомена германците го слагат незнам дали първи на изтребителите си месершмит през втората световна воина Най вероятно руснаците са го прекопирали от някой пленени самолети Английските изтребители са били с карбуратор и в стръмните спускания и изкачвания двигателя на самолета често е оставал без гориво и е гаснел въпреки че е бил по мощен Германците първи разбират предимствата на инжекциона
  • 62 Цигулар

    0 0 Отговор
    Количката изглежда добре за онова време! Ние имахме "Москвич 407", модел 1956 година (мой връстник)... Когато след години го тапицирахме наново, открихме на кората между задната седалка и задния прозорец американското знаме. Оказа се, че е имало ограничени бройки за износ в САЩ, но доста са били върнати заради дребни козметични грешки. На карбуратора пък, и на други части, от долната страна, видяхме няколко емблеми на "Опел". Когато преди 24 години дойдох да живея в Германия поразпитах стари работници от заводите на "Opel" в Рюселсхайм. Разказаха ми и те неща, които знаех от BG- че когато руските войски са се изтегляли от Германия след края на Втората световна война, са демонтирали цели заводи и с влакове са ги превозили до СССР, там са ги монтирали 1:1 и така се оказа, че двигателят на "Москвич 407" до голяма степен е .... немско производство :).. (Същото се е случило и със заводите на "Zeiss ikon" и какво ли не още...) Истината е, че съжалявам, че когато тръгвах за Германия и оставих на баща ми моя "Москвич 408И", той изхвърли стария Москвич. Ако беше го запазил, щеше да е в движение и днес. А тука, в Германия щеше да бъде Oldtimer, за който щяха да ми завиждат. Да не повтарям и други преди мене, като описвам как на "Москвича" "навлязох в тайните" на двигатели, шасита, скоростни кутии и всичко останало. Германците се чудеха много, когато на моята "Opel Ascona" си почиствах сам свещите (не, че имаше нужда, но ми правеше кеф), а не ходех за това на сервиз :). Сега карам модерна кола с климатик, серво, борд-компютър и какви ли не още "екстри", но си спомням с носталгия за времето, когато карах "Москвич"... е, носталгия по едно време, което си изигра ролята на "учител", а сега времената са други.. сега прилагаме все още понякога наученото тогава! :) Поздрави на всички тука и... не се карайте! Болно ми става, като чета остри нападки- по-хубаво ли ви става, като се плюете един друг? Едва ли...