От този автомобил са продадени само 17 екземпляра, като това се случва през 70-те години на миналия век. Когато се появява на бял свят, тази кола струва повече от Lamborghini и Ferrari. През 1978 година за него производителите искат $50 000, а днес цената му надвишава милион. Става дума за Vector W8, два екземпляра от който бяха засечени съвсем наскоро да се движат по цивилната пътна мрежа - единият в Бевърли Хилс, а другият в Испания.
По онова време Vector W8 е разработен по съвършено нова технология, заимствана от производителите на самолети и състезателни болиди от World Endurance Championship. Върху алуминиевия монокок с 5 000 нита са закрепени панелите на автомобила. Именно този прийом се счита за начало на ерата в автомобилостроенето, позната впоследствие като Aeromotive Engenering. Самата каросерия е изработена от кевлар - лек и изключително здрав композитен материал.
Другата иновация, която смайва тогавашните автомобилни специалисти, е изцяло електронният скоростомер. Въпреки тези изключителни за времето си иновации, от автомобила са произведени само 22 бройки, 17 от които са пуснати в продажба. Два са предсерийни образци, един е стандартен прототип и останалите две бройки Avtech WX-3 са експериментални. На тях е монтиран седемлитров двигател с мощност 700 конски сили.
17-те суперкара, които са пуснати в продажба, разполагат със задно разположен осемцилиндров състезателен двигател от GM, който предава въртящия си момент на задната ос. Това става през специално модифицирана тристепенна скоростна кутия от камион. Двигателят е снабден с два нагнетателя Garrett, благодарение на които мощността на Vector W8 нараства до умопомрачителните за онези години 625 к.с. при 5 700 оборота в минута. Максималният въртящ момент е 834 Нм.
Официалните данни сочат, че максималната скорост на Vector W8 е 338 км/ч, но при тестове на соленото езеро Боневил автомобилът поставя рекорд, като достига 389 км/ч. По неофициални данни днес има останали 10 такива автомобила, като осем от тях са на територията на САЩ. Един е в Япония и един (този от снимките) в Испания. Повечето са колекционерски и не се карат, но испанският собственик на Vector W8 явно е на друго мнение.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 SmaR
10:55 25.02.2013
2 Деян
11:14 25.02.2013
3 Shmeker
12:32 25.02.2013
4 Парадокс
Коментиран от #8
12:45 25.02.2013
5 Дудук
12:49 25.02.2013
6 Alexander
13:06 25.02.2013
7 Той
14:03 25.02.2013
8 ostavime
До коментар #4 от "Парадокс":
Изработва се ръчно счупената част... предполагам. :)16:31 25.02.2013
9 hellb0y
Коментиран от #11
17:15 25.02.2013
10 Джорето
17:51 25.02.2013
11 grammar nazi
До коментар #9 от "hellb0y":
Ами то и дума "супер",реално погледнато в българския език няма...Да ги наричаме "свръх-коли" тогава.18:02 25.02.2013
12 GT2
Коментиран от #13
18:40 25.02.2013
13 330и
До коментар #12 от "GT2":
скоростна кутия от камион !!!3 скорости !!!
е това е годзила
22:24 25.02.2013
14 Ники Николов
22:49 25.02.2013
15 Ники Николов
22:56 25.02.2013
16 El hombre de Espana
23:01 25.02.2013
17 кик
Коментиран от #18
04:24 26.02.2013
18 георги георгиев
До коментар #17 от "кик":
пиши по грамотно че не ти се разбира какво искаш да кажеш10:54 26.02.2013
19 AMG
Коментиран от #26
11:30 26.02.2013
20 сех
11:30 26.02.2013
21 W8w8W8
13:00 26.02.2013
22 veCtoty
15:05 26.02.2013
23 Пк
20:31 26.02.2013
24 гост
22:16 26.02.2013
25 Чакалов
08:07 27.02.2013
26 Чакалов
До коментар #19 от "AMG":
-прав си,пич,до известна степен-Аз също съм фен на Countach-а,но разликата е 15 години между премиерите им-нито Lambo-то е края на 70-те,нито пък въпросния суперкар от статията....обмисляйте и синхронизирайте отговорите и мненията си с фактите,моля....08:17 27.02.2013
27 AMG
10:18 27.02.2013
28 Мартин Стоянов
От "Уикипедия"
10:21 27.02.2013
29 Дудук
21:30 27.02.2013