25 Февруари, 2013 10:46 31 108 29

Един от най-редките суперкари в действие

  • vector-
  • w8-
  • gm

От този автомобил са продадени само 17 екземпляра, като това се случва през 70-те години на миналия век. Когато се появява на бял свят, тази кола струва повече от Lamborghini и Ferrari. През 1978 година за него производителите искат $50 000, а днес цената му надвишава милион. Става дума за Vector W8, два екземпляра от който бяха засечени съвсем наскоро да се движат по цивилната пътна мрежа - единият в Бевърли Хилс, а другият в Испания.

По онова време Vector W8 е разработен по съвършено нова технология, заимствана от производителите на самолети и състезателни болиди от World Endurance Championship. Върху алуминиевия монокок с 5 000 нита са закрепени панелите на автомобила. Именно този прийом се счита за начало на ерата в автомобилостроенето, позната впоследствие като Aeromotive Engenering. Самата каросерия е изработена от кевлар - лек и изключително здрав композитен материал.

Другата иновация, която смайва тогавашните автомобилни специалисти, е изцяло електронният скоростомер. Въпреки тези изключителни за времето си иновации, от автомобила са произведени само 22 бройки, 17 от които са пуснати в продажба. Два са предсерийни образци, един е стандартен прототип и останалите две бройки Avtech WX-3 са експериментални. На тях е монтиран седемлитров двигател с мощност 700 конски сили.
 
17-те суперкара, които са пуснати в продажба, разполагат със задно разположен осемцилиндров състезателен двигател от GM, който предава въртящия си момент на задната ос. Това става през специално модифицирана тристепенна скоростна кутия от камион. Двигателят е снабден с два нагнетателя Garrett, благодарение на които мощността на Vector W8 нараства до умопомрачителните за онези години 625 к.с. при 5 700 оборота в минута. Максималният въртящ момент е 834 Нм.
 
Официалните данни сочат, че максималната скорост на Vector W8 е 338 км/ч, но при тестове на соленото езеро Боневил автомобилът поставя рекорд, като достига 389 км/ч. По неофициални данни днес има останали 10 такива автомобила, като осем от тях са на територията на САЩ. Един е в Япония и един (този от снимките) в Испания. Повечето са колекционерски и не се карат, но испанският собственик на Vector W8 явно е на друго мнение.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 SmaR

    9 1 Отговор
    Ето това е интересен автомобил, браво
  • 2 Деян

    1 0 Отговор
    Разбирам, когато хората крият подобни автомобили в гаражите си с колекционерски замисъл. Но все пак смятам, че трябва да са на пътя и да се виждат от хората. Глупаво е само новите пластмасови сапунерки да са по улиците. Не случайно в днешно време много по-малко хора се интересуват истински от автомобили.
  • 3 Shmeker

    1 0 Отговор
    Това е легенда. Едно време по картинките от дъвки го имаше.
  • 4 Парадокс

    1 4 Отговор
    И ако се счупи нещо, ко прайм?

    Коментиран от #8

  • 5 Дудук

    1 0 Отговор
    118 номер от дъвки Турбо.
  • 6 Alexander

    1 0 Отговор
    Имаше я и в Gran Turismo 2. Голямо животно беше там.
  • 7 Той

    1 0 Отговор
    На мен ми харесва! Може би, защото тогава съм бил тинейджър силно запален по автомобилите, ноооо... КЛАСИКА в бъдещето на миналото!!!
  • 8 ostavime

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Парадокс":

    Изработва се ръчно счупената част... предполагам. :)
  • 9 hellb0y

    1 1 Отговор
    Пише се суперколи, дума суперкари в българския език няма. Научете се да пишете правилно и чак тогава пускайте статии в интернет.

    Коментиран от #11

  • 10 Джорето

    1 0 Отговор
    В детството ме върнахте...
  • 11 grammar nazi

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "hellb0y":

    Ами то и дума "супер",реално погледнато в българския език няма...Да ги наричаме "свръх-коли" тогава.
  • 12 GT2

    1 0 Отговор
    Нямаше равна в Gran Turismo!

    Коментиран от #13

  • 13 330и

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "GT2":

    скоростна кутия от камион !!!
    3 скорости !!!
    е това е годзила
  • 14 Ники Николов

    0 0 Отговор
    абе то и драсни пални клечица трябва6е да има ама..
  • 15 Ники Николов

    0 0 Отговор
    в английския всеки ден влизат по не знам си колко стотици нови думи, в унгарския вече като минавах сега през маджарско вече може да прочетч6 нещо за разлика отпреид 20г, когато нищо не се разбира6е,оня ден немскифилм гледам всяко 3то изречение е на английски
  • 16 El hombre de Espana

    0 1 Отговор
    Esto lo puede hacer solo un espanol,quero decir que prefiere conducir haora.no despues.
  • 17 кик

    0 1 Отговор
    тва ще притесни м палари и амегета ае правен преди 40 годии

    Коментиран от #18

  • 18 георги георгиев

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "кик":

    пиши по грамотно че не ти се разбира какво искаш да кажеш
  • 19 AMG

    0 1 Отговор
    хубава е но Ламборгини Кунтач е с класи над тази кола,и невярвам да е била по скъпа от Ламбото което също излиза в края на 70-те.

    Коментиран от #26

  • 20 сех

    0 1 Отговор
    реплика на базата на Fiero
  • 21 W8w8W8

    1 0 Отговор
    а разбираш ли какво става, когато някой гоУф те срещне челно? затова хората ги държат в гаражи
  • 22 veCtoty

    0 0 Отговор
    Когато бях малък, за първи път имах досег с такъв автомобил, само че беше черен...и да падна ми се от дъвка "TURBO".
  • 23 Пк

    0 0 Отговор
    Дали са убави? Нещо не ги карат много :D
  • 24 гост

    0 0 Отговор
    51 номер беше Ферари Тестароса(новата серия на Турбото) :)
  • 25 Чакалов

    0 0 Отговор
    Радославчо,земи и погледни убаво у Wikipedia-та и се светни,па си поправи грешката-"... През 1978 година за него производителите искат $50 000..."-и ше ти стане ясно,че нема как да е истина,написаното от теб,а и като гледам никой не се светва за ква грешка става въпрос...друга година и други пари са и искали-вервай ми...
  • 26 Чакалов

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "AMG":

    -прав си,пич,до известна степен-Аз също съм фен на Countach-а,но разликата е 15 години между премиерите им-нито Lambo-то е края на 70-те,нито пък въпросния суперкар от статията....обмисляйте и синхронизирайте отговорите и мненията си с фактите,моля....
  • 27 AMG

    0 0 Отговор
    Тази кола от статията премиерата и е 1989-та и я произвеждат до 93-та,автора е писал 1978.Кунтача го произвеждат от 1974 до 1988г.Най продаваната кола на Ламборгини.В щатите базовата цена на Кунтача е към 100 000 долара.Автора на статията тотално се е объркал,и мен ме подведе.
  • 28 Мартин Стоянов

    0 0 Отговор
    The Vector W8 was a sports car produced from 1989 to 1993.

    От "Уикипедия"
  • 29 Дудук

    0 0 Отговор
    В дъвки Турбо беше бежова. И много ми приличаше едно време Вектора на българските суперкари София, които се виждаха из София.