Last news in Fakti

6 Октомври, 2000 00:00 5 074 10

Вятърът на промяната

  • volkswagen-
  • passat

За Volkswagen отдавна вече не са валидни две неща. Първо: въздушното охлаждане и боксерните мотори са далечно минало. И второ: автомобилите на марката вече не са народни. До ден днешен обаче Volkswagen си остава най-ветровитата фирма в световното автомобилостроене.

Най-силният от всичките є ветрове от няколко десетилетия е Passat, който до съвсем скоро бе и топмодел на концерна. В синхрон с усиленото приближаване към престижните марки BMW, Mercedes във Волфсбург създадоха по-големия D1. Следвайки съща­та политика преди година Passat бе умерено модернизиран, с цел адекватни продажби през втората половина от живота на това поколение.

Новият дизайн на екстериора и интериора, новите материи, новите мотори, новото оборудване - всичко в името на доближаването до големите. На пръв поглед обаче вятърът на промяната е по-скоро полъх. Окото хваща само леко изменените форми на предния капак и прозрачните стъкла на фаровете. Отзад се забелязва уголемяване на стоповете.

В купето също няма някакви радикални изменения. Това би било и неразумно в този сегмент. Вижда се обаче използването на по-меки материи, които придават повече лукс на автомобила. Инженерите дори не са успели да разпръснат отвън отделеното им количество хром, затова са пренесли малко около кръглите инструменти на таблото.
Аранжировката на последното е идеален пример за германските схващания за ергономия - за южноевропейци като нас скуката може би е малко в повече. Така или иначе функционалността е достойна за подражание. Отлично впечатление оставя регулируемият волан, който винаги намира точната позиция.

Друго нещо, което би могло да ни се стори твърде “германско”, е подплата на зад­ната седалка. За спортна нация като немците твърдото седло може и да е приятно, но малко повече комфорт според нас не е излишен. Иначе спокойствието на пасажерите е осигурено в Passat. По-стабилната на усуквания каросерия, солидните странични опори на седалките и добрата шумоизолация са все неща, които подобряват осезаемо комфорта.

За приятното пътуване в Passat най-голяма вина има вътрешното пространство. Въпреки че лимузината се води от средния клас, габаритите є винаги са се доближавали до тези на колите от по-високия сегмент. Днес единствено Mondeo пре­въз­хожда в това отношение Passat.

За пасажерите това означава безкрайна свобода на предните и почти толкова на задните седалки. Най-вече около коленете липсват притеснения. Над главите отзад ще е тясно само за баскетболисти. Багажното отделение не е рекордно голямо, но побира доста товар. Освен това товароносимостта на автомобила е отлична.
Хубавото е че тя може да се използва докрай. В смисъл, че автомобилът запазва неутрално пътно поведение дори при максимален товар. Когато е само с двама пасажери Passat също “залепва” за пътя и много трудно може да бъде изваден от релси. Основната вина, разбира се, е на електронната система за стабилност ESP. Спирачките също са на много високо ниво и укротяват колата светкавично.

Без да е прекалено твър­до, окачването гарантира ста­билността и поглъща пътните неравности. Возията не може да се сравни с тази на Citroёn например, но е доста комфортна.

Новият Passat се предлага с няколко бензинови и дизелови мотора, но един от най-препоръчителните си остава 1.8-литровият турбо. Машината е с пет клапана на цилиндър и развива мощност от 150 конски сили.
Динамиката, разбира се, е това, което прави този мотор подходящ за голямата лимузина. Ускорението до сто е под десет секунди, а доускорението при високи скорости е зашеметяващо. Пъргавина колата притежава дори и при много ниски обороти. Вината е на турбото и огромния въртящ момент.

Турбото е отговорно и за по-спокойния ход, но ако се кара предимно на високи обороти то увеличава рязко разхода на гориво. Иначе Passat е сравнително икономичен автомобил ако го сравним с подобни конкуренти.
Стремежът на Volkswa­gen да достигне Mercedes и BMW никак не е случаен. Подобрението на качеството и по-скъпите материали са само средства за оправдание на по-високите цени.

Именно в това отношение Passat се доближава все повече до гореизброените марки. Съотношението цена/оборудване не е в полза на голямата лимузина. При нея то се допълва от имидж, качество, запазване на стойността. Така или иначе финансовата атрактивност на модела не е особено голяма. На това не може да се отрази серизоно нито голямата гаранция срещу корозия, нито удължените до 30 000 километра сервизни интервали.
Време е и в тази насока да се появи силен вятър на промяната.

Петър Иванов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 biko

    6 2 Отговор
    vw e klozet a Audi e martveca na patia.iztinski marki: BMW MERCEDES TOYOTA

    Коментиран от #10

  • 2 stefan

    21 2 Отговор
    Такива крайни мнение, неподплатени с нищо винаги са били достойно само за съжаление
  • 3 ico

    12 4 Отговор
    kolata e dosta dobra zdrava ikonomi4na i 4astite sa evtini
  • 4 pero

    7 3 Отговор
    ot takiva tapanarski goveda kato toq biko sme na toq hal a kolkoto do tova 4e osobenno bmw i toyota sa po dobri ot vw nqkoi hora 6te imat mnogo zdrave 6chupenite bokludgiiski vareli
  • 5 btv

    2 2 Отговор
    Е НЕ МОГА ДА РАЗЕРА ЩО с такива стари статии ни губят ВРЕМЕТО !!! ИЛИ ПРОСТО ИСКАТ ДА ПОДЛЪЖАТ КУПУМАВИЧЕ ВТОРА УПОТРЕБА !!!!
  • 6 btv

    2 2 Отговор
    И защо извъднеж изчезнаха стария модел коментари на колите !!!???? ПРОСТО НЕ ДОУМЯВАМ !!!! И пробутват не до там добрите статии на авто монор и спорт???!! НЯКОЙ ДА ИМА ИДЕЯ ? ИЛИ КУПВАЧИТЕ НА КОЛИ ТРЯБВА ДА СЕ МАМЯТ И ОТ ВИСОКО И ОТ ИНТЕРНЕТ !!!!
  • 7 joro

    3 3 Отговор
    do biko:abe ei glupak...ti sigurno i knijka nqmash i si na 14...toyota e edna ot nai bezli4ni marki ...bmw ne sa loshi koli no pone na men ne mi dopadat...mercedesa si e mercedes nqkam kfo da govorim..a otnosno audi i vw hi4 ama hi4 ne si prav dve audita imame v semeistvoto a3 2001god i a6 2008 ... i nabazata na vpe4atleniqta mi ot 2te koli ti kazvam da si zavre6 mnenieto tam deto slunce ne ogrqva
  • 8 VERON76

    1 1 Отговор
    DIKO DA GLEDA LISTOPAT....
  • 9 pe6kata

    1 0 Отговор
    kolata e mnogo dobra
  • 10 БамБам

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "biko":

    Точно така ВАГ-ина автомобили са фолксвагените.