18 Март, 2013 10:10 8 297 36

Щатските ченгета сменят Harley с Honda

  • harley-davidson-
  • honda-
  • полиция

Все повече американски пътни полицаи предпочитат продукцията на Honda пред мотоциклетите Harley-Davidson, които по традиция използват силите на реда в САЩ. В някои щати последните поръчки към легендарната компания от Милуоки са направени през 2008 г., отбелязва Augusta Chronicle.

Независимо от по-високата цена (средно с $2 300), американските ченгета предпочитат японските мотори заради динамичните характеристики, безопасността и управляемостта. Освен това машините на Honda са с водно охлаждане, а Harley - с въздушно, което се оказва сериозен проблем при патрулиране с ниска скорост в горещи дни.

Японските мотоциклети имат осезаемо предимство и в ускорението. Тежките американски машини си нуждаят от известно време да наберат скорост, докато "хондите" рядко оставят шанс на бегълците да се откъснат.

Последният пирон в ковчега на Harley-Davidson забиват значително по-ефективните спирачки, регулируемото предно стъкло и позицията на кормилото. Американската полиция и култовата компания имат дълга съвместна история. Първите мотоциклети от Милуоки постъпват на въоръжение в силите на реда през далечната 1908 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    1 0 Отговор
    Ще се сетят, че допотопните им коруби са светлинни години след HONDA
  • 2 Гунчо Ганчев

    1 2 Отговор
    2300$ ?
  • 3 Ото

    2 2 Отговор
    По какво се разпознава Хонда, от останалите преминаващи мотоциклети?
    - Просто е толкова бавна, че и се четат надписите :)

    Коментиран от #4

  • 4 Име:

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Ото":

    Ти пък кога ли си се качвал на мотоциклет хонда, та да знаеш.

    Коментиран от #5

  • 5 Ото

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Име:":

    Бре!!! Мотоциклети карам от 15-тина години. Може бая да си поговорим на тази тема, ако искаш. Въпроса е ти дали въобще си се качвал?

    Коментиран от #6

  • 6 Петър Кимонов

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ото":

    Ото, лафът ти е готин, ама само като лаф. По принцип може да се приложи за всяка марка. И Харли и Хонда са добри. Въпрос на обществена поръчка, както навсякъде между другото...

    Коментиран от #7

  • 7 Ото

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Петър Кимонов":

    Има още един лаф, но е за Кавасаки.
    По какво се различава Кавасаки от останалите мотоциклети?
    - Зелени са. ;)
    Аз не казвам, че са лоши мотоциклети. Дори според мен са си много добри. Няма как да не доминират над Харлей. Но според мен истинската марка си е Харлей. Мечта за всеки мотоциклетист. След тях веднага нареждам Ямаха. Иначе това, че хАмериканските куки ще карат Хонди, по никакъв начин не ме касае. Французите карат ямахи. В щатите от бая време куките карат не само Харлей. От отдавна карат и Хонди и Кавасаките, също така и БМВ. Има много подробна информация в нета на тази тема. В Англия карат БМВ И Ямаха. И т. н. Лек ден и го карайте по шеговито.

    Коментиран от #12

  • 8 Явор Кръстев

    1 0 Отговор
    Така е, традицията си е традиция а качеството - качество!
  • 9 ПАТРОНА

    1 2 Отговор
    Момчета има две марки мотоциклети HARLEY-DAVIDSON и всички останали и нека хора който не притежават таква бижу да не пишат простотии защото скоростта не е най-важното нещо
  • 10 сетиха се

    1 0 Отговор
    Харли с долен газо-разпределителен вал и с пръти до кобилиците. По блока ясно си личи мястото, от където минава. Скоростната кутия е отделена от двигателя. По-допотопни от Харли няма
    Един мой комшия мина от Хонда на Ямаха.
    За мен има една марка - Дукати, с принудително ЗАТВАРЯНЕ на клапаните (без пружини) и по-ниско тегло на двигателя заради V2
  • 11 Гостенина

    1 0 Отговор
    МАле, мале, хора, които хал-хабер си нямат от мотори да се изказват за такива е крайно недопустимо. Харлей са култови мотори и толкова. Традици и култ и нищо повече. Сравнени с Хонда и другите японски мотори са много, много назад във всяко отношение.
    Ото, Хондите спрямо основните конкуренти може да са по-бавни, НО не забравяй за какво са направени! Не да са най-бързи, а да са най-икономични, балансирани и надеждни. Ако човек търси тези качества в един мотор, то марката е Хонда. Същото е и с колите им. Те не правят автомобили да се пъчат колко били бързи, а заради гореизброените неща, които споменах.

    Коментиран от #13

  • 12 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ото":

    Виж тук си прав и аз бих искал да си направя един нисък бобър с леко удължена напред вилка с пружина, и един стар knucklehead или panhead, и да изглежда доста ретро. Харли са култови, но същото чувство даже може би и по-добро и още по-ретро може да се постигне с един Indian. Но са много далече от технологичното ниво на японските мотори, а там Хонда са ми най-любими и малко след тях Ямаха.
  • 13 Ото

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гостенина":

    Не мисля, че Хондата е по икономична от аналогични мотоциклети. Даже съм сигурен, че не е. Ако искаш напиши в гугъл. И на тази тема има много сравнения и писаници. Един мотор за да е бърз трябва и да е добре балансиран, нали така? Ако не е балансилан добре, той няма да е толкова бърз. Пък и е някак смешно да се говори за мотори и за разход на гориво. Това е мания, хоби. А всеки знае, че всяко хоби е скъпо, дори и гледането на рибки. 600 кубикови мотори дават разход като на малка градска кола. Моторите за мен са Харлей, Ямаха, Кавасаки и Дукати. Другите, които произвеждат пикапи, лодки и какво ли не за мен са просто комерс. Въпреки, че Дукати вече няма да са това, което са били. Пък и на цената на Дукати се купуват два други мотора. Същото е и с БМВ. Висока цена, малко грозновати, не се харесват на много хора, но пък откъм здравина са мнооого напред.

    Коментиран от #17

  • 14 fireblade

    1 1 Отговор
    Ото вземи преброй колко титли има Хонда в моторните спортове и тогава пиши глупости на кого му се четат надписите.Когато Хонда иска прави бързи мотори но за донори на органи като теб никога не стига винаги може с още 5 км в час отгоре.
  • 15 Mick Doohan

    1 2 Отговор
    Каквото и да говорите Хонда е законодател при моторите.Това е най иновативната фирма не само там.Развиват дейности в самолетостроенето и роботиката.Най големия производител на бензинови двигатели в света.Така че разни мотористчета да пишат кое било бързо и бавно и да правят класации е смешно.

    Коментиран от #19

  • 16 USA

    1 0 Отговор
    Не се превъзбуждайте толкова. В статията става въпрос само за шерифа на малкото градче Richmond County който се обмисля да да смени 8 те стари мотоциклета с нови Honda.

    Заглавието е подвеждащо и обърква читателите като остават с впечатление че всички в САЩ ще сменят мотоциклетите

    Статията в оригинал
    http://chronicle.augusta.com/news/metro/2013-03-10/motorcycle-cops-prefer-switch-hondas
  • 17 Ото

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Ото":

    Цената на един Индиан е много по сериозна от аналогичен модел на Хонда. Просто някак си е трудно да се правят сравнения. На мен ми е трудно. Не съм имал Индиан. Виждал съм няколко пъти, като единия беше на Мотосъбор във Варна. Сега да тръгна да чета из нета и да пиша кое как е без да съм се докоснал до него, не мога. Като цяло знам, че по-новите Индиан са 1,8 литрови. Има само една Хонда от този ранг и това е VTX 1800. Ние тук сме по-бедни и някак си е трудно да се купи Индиан 1800, като може да се купят два VTX-a. Има един филм, който препъръчвам. "Най-бързия индианец в света". Друга марка която мен ме радва е Триумф, но и там ценово, нещата стоят по друг начин. Както и да е. Всеки да си кара каквото го блазни. Затова ги има и многото марки. Иначе в днешно време да се не е чуло и видяло за японски мотоциклети. А за донорството от по-долния коментар - аз карам чопъри. Бавни и тропащи. По-трудно ще стана донор от теб с твоя fireblade. Но кой знае, донор може да станеш и докато се движиш пеш по тротоара.

    Коментиран от #18

  • 18 fireblade

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Ото":

    Кой писа че и се четели надписите защото била бавна?Хайде се сети какво си писал и тогава се изказвай.

    Коментиран от #20

  • 19 Ото

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "Mick Doohan":

    Най-големзия производител на бензинови двигатели в т. ч. безброй двигатели от по 39 кубика за производството на моторни косачки. Я стига глупости. Законодател бил при мотоциклетите. За такива като теб нечули за друг мотор освен Хонда ЦБР 900 РР може.

    Коментиран от #22, #23

  • 20 Ото

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "fireblade":

    Това го писах просто за лафа бре човек. А ти щеше да го разбереш, ако въобще си попадал в среда с мотористи. Примерно мотосъбор. След това не прочете ли, че написах, че за мен са добри мотори. И въпреки това не най-добрите. Аз винаги съм харесвал повече чопърите, но това не значи, че не съм имал и 3-4 пистови преди време. Като се почне с моторите се карат наред, докато не дойде момента в който не се убедиш ти самия какво ти най-харесва. При мен се оказаха чопърите и сега си търкалям такъв. Това е.
  • 21 187

    1 0 Отговор
    не съм голем фен на моторите, ама що ми се струва, че индиан са фалирали още 50-те, а триумф 70-те? триумф май имат в момента производство, май някой ги беше купил, ама за индиан не съм сигурен...
  • 22 Дошо

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Ото":

    Да де ама наред с тези 39 кубикови двигатели в косачките си слагат системи, които ръководят косачката и ти ставаш излишен.Пускаш да коси двора, а ти си пиеш бирата :-) Лошо ли е това, че правят косачки тогава?
  • 23 Mick Doohan

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Ото":

    Ами щом не е Хонда лидер в мотоциклетните технологии кой е тогава просвети ни.Това че прави и двигатели за косачки означава ли че някой който не прави такива е по добър.А щом прави самолети е по лоша фирма от Харли които въртят 100 години едни и същи неща така ли?Не знам какви работи си говориш ти по съборите но можеш да ни обясниш кой мотор е по добър от Хонда и защо.Явно се смяташ за голям експерт.

    Коментиран от #24

  • 24 Ото

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Mick Doohan":

    Е хайде ти на мен да обясниш как така пък е законодател. По какво прецени. На мен ми стига да се сетя как едно приятелче с Fireblade на около 6000 км. (НОВ) при пускане на мотора от задна гума му се счупи предницата. Последиците да ти описвам ли. Законодатели били. Измъкни ми ти доводите и подкрепи мнението си.
    Но знаеш ли - може и да си прав. Щом правят самолети и косачки, значи моторите им са най-добри. Така е.
    А като прочетеш някой негативен коментар за Тойота може да се измъкнеш с довода - "Тойота са един от най-големите производители на шевни машини, колите им затова са № 1".
    Всяка една Ямаха е по-добра от всяка Хонда в даден клас. Дари и от историческа гледна точка. И миля, че ако ти имаше досег с мотори щеше да знаеш кое как е и кой кой е. На мен ми стига да видя как му се чупипредницата на НОВИЯ мотор "Законодател" и моя човек да се влачи 20-30 метра по земята, за да знам колко големи законодатели са. Ти сега ми изброй кои технологии имат тези законодатели. Че на мен ми е ммного интересно. Може да съм пропуснал някоя много уникална технология въведена в скутерите от 20 до 125 кубика.

    Коментиран от #25

  • 25 Mike Doohan

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Ото":

    Аз и на Ямаха съм виждал счупена предница и гръмнал двигател на нов мотор и какво от това?
    И какви точно технологии е въвела Ямаха че е по добра от Хонда във всеки мотор.И с какво е по добра от всяка една Хонда?И защото е по добра ли се продава по малко от Хонда?По твоята логика Хонда вече нямаше да я има а само ямахи щяха да се движат защото били уж по добри.
    Ала бализми не ми се слушат ако ще казваш нещо обоснови се.Глупости как на някой нещо му се счупило можем цял ден да вадим.
  • 26 Ото

    0 1 Отговор
    И понеже Хонда продават малко повече от Ямаха това ли ги прави по-добри? Комерсиялизацията? Понеже хлапетата чули недочули за CBR 900 RR и почнали да купуват масово мотоциклети от по 125 купика, прави Хонда по-добри. Айде нЕма нужда. Това, че е по-комършал я прави законодател. Той и Гоуфу е бая продаван, ама тук по цял ден го плюят. Нито една Хонда не е нищо повече от която и да е Ямаха или БМВ. БМВ са малко по-скъпи де. Едно е сигурно - много по-комерсиални са и затова са № 1. Били продавали най-много скутери. Ето ти една интервесна класация за подажби

    FCAI 2012 Australian Motorcycle Sales (first quarter)

    Off-Road Overall Top 10:
    1. Yamaha WR450F 407
    2. Honda CRF230F 295
    3. Honda CRF50F 245
    4. Kawasaki KX250F 243
    5. Yamaha YZ250F 237
    6. Honda CRF250R 228
    7. Yamaha PW50 228
    8. Yamaha TTR50 205
    9. Yamaha YZ450F 196
    10. KTM 350 EXC-F 184

    Enduro Top 10:
    1. Yamaha WR450F 407
    2. KTM 350 EXC-F 184
    3. Suzuki DR-Z400E 167
    4. KTM 500 EXC 159
    5. KTM 450 EXC 122
    6. KTM 300 EXC 106
    7. Yamaha TT250 97
    8. Husaberg FE570e 69
    9. Husqvarna TE510 69
    10. Honda CRF450X 68

    Motocross Top 10:
    1. Kawasaki KX250F 243
    2. Yamaha YZ250F 237
    3. Honda CRF250R 228
    4. Yamaha YZ450F 196
    5. Kawasaki KX450F 180
    6. Honda CRF450R 164
    7. KTM 50SX 144
    8. Suzuki RM-Z250 130
    9. KTM 250 SX-F 128
    10. Suzuki RM-Z450 109

    И най-отдолу за цялостните продажби вече доминира Хонда с 50 кубиковите мега технологии.
    Ето още една класация. Бая интересна.

    http://www.gizmocrazed.com/2012/02/top-10-super-bikes/2/

    Както и да е. Ти си мислиш, че Хонда са законодатели. А аз не. Нито аз ще те убедя, нито ти мен. Още повече, че аз много трудно се впечатлявам от класации, от мнения и т. н. Карай каквото те кефи и се радвай на живота. Така или иначе няма да ми обясниш за мега технологиите на Хонда.
    И все пак ще се повторя - ако имаше по-голям досег до мотори, щяха да са ти ясни нещата. Чевал ли си за Тойота 2000 ГТ? Знаеш ли на кой е творение? Знаеш ли, че двигателите на Короли на Селики и т. н. на кой са творение. Ама както и да е. За теб истината е една - за мен друга. Щатските ченгета сменят Харлей с уголемен скутер, тежаж значително по-малко, което е и причина за по-пъргавото му поведение. Аз много ще се кефя цялата им полиция да ги смени, но да си остат истински Харлей, отколкота да почнат да правят големи скутери от пластмаса, само и само да не изпуснат кокала.
    Класации много. Ето в тази доминира Хонда.

    http://www.visordown.com/motorcycle-top-10s/top-10-600cc-supersport-bikes/11311-10.html

    Аз каквото и да напиша от практиката си ще е безсмислено, защото твоя следващ отговор ще е ми и аз съм го виждал но при Ямаха. Тъй, че примери няма смисъл да ти давам. Но като мине време и се качиш на Ямаха, дано се сетиш за това, което си писал. Има хора, които тепърва откриват топлата вода, при положение, че други се къпят отдавна с гореща.

    Коментиран от #30

  • 27 hienata

    0 0 Отговор
    Аз не съм моторджия, но обичам да гледам предавания за коли, мотори, камиони и т.н., та гледах предаване за моторите допринесли за развитието на мотоциклетите (по DISCOVERY), в 10-та на 3-то място беше Honda 750 Expert 1969-1978, а на 1-во Honda CUB . Ямаха не беше в 10-та , не се заяждам, а само споделям информация.
  • 28 Ts@r

    0 0 Отговор
    Това американските патриоти биха нарекли предателство на родния производител.
    п.с. Гледайки снимката, се съмнявам че Honda-та ще издържи шофьора на Harley-то.
  • 29 Михаел Витман

    0 0 Отговор
    Ами много ясно, че ще ги сменят, в областта на мотоциклетите няма нищо по-добро от Хонда, японците не правят случайни неща. Когато в миналото пускат CBR с четирицилиндров двигател и водно охлаждане почти всички английски и американски фирмички в това число и Harley фалират или са на ръба на фалита. Това бил първият мотоциклет проектиран да издържи минимум 100 хил. километра без никакъв ремонт. А що се касае до автомобилите, преди време четох в някакво списание за икономика, че в заводите на Хонда и Тойота стандарта за допустим брой дефектни детайли е 5, словом- пет на един милион. Германските компаний не могат да слязат под 100 на милион, а за американските да не говорим....
  • 30 Mike Doohan

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Ото":

    Ото само за автомобилни двигатели не ми говори.Можеш да си погледнеш например кой въвежда в серийно производство променливите фази на газоразпределение с електронен контрол.НЕ Е ЯМАХА.Чувал ли си за двигателя F20C 250 коня 2000 кубика без турбо и с нито един регистриран дефект.А за NSX чувал ли си в тази кола през 1990 година има толкова нови технологии които дори днес не са въведени навсякъде.Само погледни през турбо ерата във Формула1 имало ли е Ямаха.Погледни колко титли има Хонда в Мото ГП.Дали това става като правят както ти ги наричаш трошащи се мотори и нямат водещи технологии?Ако се поинтересуваш ще разбереш колко много е направила Хонда за автомобилите и мотоциклетите само за някакви си 30 години съществуване.Правилно отбеляза колегата в коментар 27 че някои от моделите и са легенди.Ямаха не може да се похвали с това.Да добри мотори са но като компания не могат да се мерят с Хонда.Хонда се е превърнала в институция за иновации.Никой не отрича че имат и грешки но това не може да бъде причина да поставяш Ямаха пред тях.
  • 31 ентусиаст

    0 0 Отговор
    Ото не те знам колко разбираш от мотори но ако ми кажеш че Хонда CRF 450 е лош мотор и че аналога на Ямаха е по добър ще ти се изсмея.
  • 32 Гост

    0 0 Отговор
    Батка, кой го интересуват продажбите за първото тримесечие в Австралия - FCAI 2012 Australian Motorcycle Sales (first quarter)? Ако живееш там те разбирам, но май случая е друг.
  • 33 рокера

    1 0 Отговор
    Ото разбира от мотори толкова, колкото баба ми от ядрена физика.
    Чул-недочул и праска мнение. Да седна да покара малко някоя хонда пък тогава нека говори. Ама знам, че ако се качи на мотор от тази марка няма да му се слиза. А това да казва за най-големият производител на ДВГ в света, че моторите му не са добри граничи с невежеството, наглостта и простотията. Само ще му кажа за единствения мотор, който на старо се купува по-скъпо отколкото нов. Това е Хонда Хорнет. В САЩ бяха спрели да го продават и търсенето толкова нарасна, че на старо този модел вървеше 20-30% по-скъпо отколкото нов. Хорнет 600 2006 г ми дава среден разход 4-4,5/100, а при яко пилене 5,5-6/100. Хайде сети се за някой друг толкова здрав, готин и икономичен мотор! Няма да ти кажа. Минали а доста моторетки през ръцете ми и Хонда са просто ненадминати.
  • 34 Най-Бай

    0 1 Отговор
    Хондички, Харлейчета я глейте кво става тук
    http://vbox7.com/play:cb3654775c
    http://vbox7.com/play:m01394bbfc
  • 35 рокера

    1 0 Отговор
    Пишлемето с видеоклипчетата се появи и почна да ни убеждава кое е по-по-най. Момченце, гледай си клиповете, но не забравяй да си напишеш домашните а утре! Като пораснеш, вземеш книжка, събереш пари и си купиш мотор, тогава можем да обсъждаме някой неща от действителността, а не от клиповете!
  • 36 никойдруг

    0 0 Отговор
    Единственият сегмент където Ямаха са пред Хонда е производството на йоники и синтезатори. И то само защото Хонда не са почнали да правят.