Самурай в свободен превод от японски означава “някой, който служи”. Именно това е основното предназначение на автомобила с название Avensis. Силата му и преди, а както изглежда и при новото, трето поколение, никога не е била в дизайна. Що се отнася до произхода на автомобила, то трябва да се каже, че идва не от Япония, а от Англия. Именно там се намират поточните линии от които слиза модела Avensis. С други думи, освен сглобката, и повечето части са made in EU. Това е основателна причина да се смята, че и новото поколение ще се характеризира със сравнително ниски експлоатационни разходи. Този бюджетен автомобил се стреми да се намести в горния сегмент на средния клас и предвид богатото базово оборудване, имиджа на марката и гореизброените фактори има реални шансова за успех. На нашия пазар моделът се предлага във варианти седан и комби, с прилична гама от бензинови и дизелови двигатели, а ние решихме да акцентираме на модификацията седан с вече познатия ни 2.2 D-4D двигател. Ето и по-конкретните ни впечатления по темата.
Екстериор
Ако трябва да се даде оценка по отношение на външност, то би следвало тя да е някъде по средата. Все пак в сравнение с предшественика, екстериорът е доста по изразителен, но в никакъв начин не може да се нарече вълнуващ. Все пак външният вид е въпрос на вкус, а както знаем, вкусове всякакви. Интерес представлява коефициентът на въздушно съпротивление, който въпреки солидно изглеждащата и леко грубовата външност, е повече от приличен Cx=0.28. Иначе, най-очевидна е промяната на предните светлини. Те са издължени назад и нагоре и изглеждат значително по-модерно. С други думи, дизайнът не е революционен, но се вписва в определението европейски вкус.
Интериор
Марката Toyota от доста време насам си е извоювала имидж, асоцииращ се с отлично качество, както на сглобката, така и на използваните материали. Предшественикът обаче беше сериозно критикуван, най-вече заради английската сглобка, която не отговаряше на строгите изисквания на японците. Нещата обаче изглежда се пооправят, защото още в края на производство на Avenis II, а сега и при третото поколение, качестовото на сглобката е значително подобрено. Материалите не са свръхскъпи, но изглеждат добре за автомобил от този клас. Що се отнася до базово оборудване, трябва да кажем, че в новият Avensis то е доста богато. Това и просторът в купето, както и удобните кресла, са предпоставка за отличен комфорт, дори и при дълги пътувания. Арматурното табло е изчистено, а уредите не са прекалено много, удобни са за навигация и са силно информативни. Мястото за задните пасажери е отлично и се вписва много точно в рамките на този клас автомобили. Като цяло салонът е комфортен, а качеството на материалите и самата сглобка - значително подобрени.
Двигател и ходови характеристики
Дизеловите двигатели на Toyota отдавна са доказали своите качества. Единственият проблем при разглежданият от нас 2.2 D-4D е по-високото ниво на шум, когато двигателят е в обороти. Иначе агрегатът е икономичен, а динамиката му е доста добра. Още един недостатък е по-слабата шумоизолация на каросерията спрямо пътната обстановка. Мерките за безопасност са на най-високо ниво. Що се отнася до експлоатационни разходи, инженерите от Toyota са се постарали да направят възможно най-икономичния и екологичен автомобил. По този критерий те са достоен съперник на баварската тройка и нейното изпълнение EfficientDynamics.
Цена
Принципно цената на новия Avensis съвсем не е ниска. Сега обаче дилърът на марката у нас предлага доста изгодни промоционални оферти, които важат до изчерпване на количествата. Така че, ако сте фен на марката и спортната външност на автомобила не ви притеснява, то Avensis ще ви предложи подобаващ комфорт, прилична динамика и отлични мерки за безопасност.
8 Октомври, 2009 10:14 4 105 2
Самураят се завръща
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Реалист
18:26 10.08.2010
2 FenNaBaca4o4ko
20:00 28.10.2010