Концернът Volkswagen анонсира една нова своя разработка, представляваща уникална скоростна кутия. Трансмисията е роботизирана и се характеризира с десет предавки и два съединителя. Иновацията ще работи съвместно с мощни дизелови двигатели. Новината беше съобщена от председателя на съвета на директорите на немския автопроизводител Мартин Винтеркорн по време на тазгодишния международен симпозиум по двигателостроене.
Още от новостите, на които ще наблегне VW в сферата на алтернативните силови агрегати са хибриди, които ще могат да се зареждат и от битовата електрическа мрежа. Именно този вид хибриди, според Винтеркорн, са най-оптималния вариант за икономично превозно средство. Те ще могат да се движат, както само на ток (на разстояние до 50 километра), така и на дълги разстояния с помощта на двигател с вътрешно горене.
Първите подобни хибриди ще са от моделите Porsche Panamera и Audi A3 e-tron. В последствие подобни хибриди ще се появят и в моделните гами на VW Golf, Passat, Audi A6 и Porsche Cayenne. Немците ще наблегнат и на създаването на нови разработки, които се задвижват от природен газ, но най-голямо значение отделят на новата трансмисия. Според тях десетстепенната роботизирана трансмисия с два съединителя ще доведе до почти от 20% икономия на гориво, без това да се отразява на динамиката.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Милен Николов
10:37 27.04.2013
2 skier
Коментиран от #4
12:49 27.04.2013
3 Shmeker
Мани тия DSG-та
13:22 27.04.2013
4 Станимир Христов
До коментар #2 от "skier":
...приятелю я вземи и се поогледай от коя точно година Японците вкарват своите безстепенни CVT кутии в употреба, по спомени беше нещо около 1984година, я взаеми и вж как същата тая кутия работи в PRIUS, а във LEXUS.....14:05 27.04.2013
5 кондофри иванов
Коментиран от #6
15:24 27.04.2013
6 hienata
До коментар #5 от "кондофри иванов":
Хонда използва 9 степенна кутия на ZF (немска), Хюндай имат 10-степенен автомат, GM и FORD също разработваха 10 - степенен автомат. От безстепенните за Нисан знам да имат безстепенен вариатор на Микра, за други не съм чувал.16:18 27.04.2013
7 Shmeker
Коментиран от #8
16:45 27.04.2013
8 hienata
До коментар #7 от "Shmeker":
Горе-долу си прав, почти всички мотори вече са "изцедени" и посоките са малко,едната е намаляване на триенето и движещите се части (1.0 на Форд), другата е плавно преминаване на по-високи предавки с мн. по- ниско предавателно число, третата е пълно изгаряне на горивото (компресори, многоточково запалване и др.17:25 27.04.2013
9 naroden chovek
Коментиран от #10
19:30 27.04.2013
10 хххххххххххх
До коментар #9 от "naroden chovek":
Скоро едва ли ще дойдат при нас втора употреба с 10 степенни (за нови не можем и да си мечтаем), така ще продължаваме да се радваме на 6 скоростни още доста време искаме или не.00:05 28.04.2013
11 Румен Нешев
Винаги съм се чудел на хората, които използват израза най-оптимален или по-оптимален. Оптимален значи най-добър и не може да има сравнителна и превъзходна степен. Вземете се научете веднъж завинаги, че няма думи като най-оптимален, все едно да кажеш най-най-добър. Вземете си редактирайте статията, нали се водите сериозна медия.
09:40 28.04.2013
12 Симеон Тасев
15:17 28.04.2013