Last news in Fakti

12 Юни, 2022 12:00 5 147 11

Audi 80 навърши 50 години

  • audi-
  • audi 80-
  • audi a4-
  • a4-
  • rs

Юбилей за един от най-популярните модели

Audi 80 навърши 50 години - 1

Малко преди летните Олимпийски игри през 1972 година, Audi представя първото поколение на модела 80, носещ кодовото название В1. Колата е създадена като компактен седан от клас В, който бързо утвърждава позициите си на пазара и се превръща в ключов модел за германската марка през годините. Освен с много продажби, моделът може да се похвали и с много технологии, превръщайки се в пионер в своя клас.

Audi 80 навърши 50 години

Такива например са четирицилиндровият дизелов двигател TDI, както и Quattro системата със самозаключващ се централен диференциал, трансмисията с двоен съединител и задният спортен диференциал. Други иновации включват петцилиндровият турбо мотор, първият RS модел и други.

Audi 80 навърши 50 години

Когато се появява на пазара през 1972 година, компактният седан е с дължина от едва 4.18 метра и междуосие от 2.47 метра. Теглото му е едва 835 килограма при базовия модел с две врати. На по-късен етап се появяват познатите B2, легендарните B3 и B4, а по-късно моделът заменя името 80 за А4, но запазвайки номенклатурата B5, B6, B7, B8, B9 и съвсем скоро очакваме да видим и B10, преминавайки границата от над 13 милиона продадени бройки.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    53 1 Отговор
    Ерата на великите коли умря !!! Жалко !!! Сега е ерата на посредствеността !!! А още по жалкото е , че посредствеността се цени навсякъде , не се отнася само за колите !!!
  • 2 Мечо

    17 8 Отговор
    Аудий 80 е колата шапки доло прет немското афтомобилостроене
  • 3 така е

    8 32 Отговор
    За разлика от легендите, които напоследък се разпространяват, за уж истинските стари автомобили и какво е било преди години, смятам, че е точно обратното.Особено нискокачествените ширпотреби от 70-те и 80-те.Изключение правят моделите на Мерцедес тогава.Но българинът благодарение на желязната завеса нямаше почти никакъв досег до западните модели.И никакво впечатление от тях.Тук въобще не става дума за съветската посредствена автотехника.И така се създаде мита за здравите и тн стари автомобили и сегашните боклуци.Не бяха здрави,не бяха евтини.Да 90-те бяха много добри за повечето производители.Сега има здрави,относително не много скъпи азиатски модели.Най-вече от най-източна Азия.
    Много по-добри са сегашните автомобили във всяко отношение.

    Коментиран от #4

  • 4 Пловдив 1912

    22 1 Отговор

    До коментар #3 от "така е":

    Нищо ново не е по добро , както и всяка техника, която сега излиза е еднодневка...Не нововъведения, а като издръжливост , говорим...Моторите бяха , повечето от чугун , яки до припадък...повечето коли имаха , желязно шаси и тн...
    Сега имаш асистент за паркиране и тн...и след 1 година ползване при мен всичко свети и никой жив не може да го оправи ...и за какво ми е всичко това , само проблеми...имам лицето разпознаване , което всеки 2-и път ми дава грешка и познай ...няма палене ...няма да пиша марката , ама то почти всичко е еднакъв боклук..долни пластмаси и тн...

    Коментиран от #11

  • 5 Иво

    25 0 Отговор
    Модела В3 1986-1991 е уникално здрав и надежден.Още виждам по улиците екземпляри без ръжда оцеляващи в нашенските най тежки условия.
  • 6 Голем праз

    1 22 Отговор
    Немски гнилоч
  • 7 освен това

    14 0 Отговор
    Най-здравите мотори са от периода от 1983г. до 2004. Чугунени блокове и непретенциозни към маслата. Дългия пробег на старите мотори обаче бърка сметките на производителите .Този проблем го коригираха.
  • 8 Даниел

    11 0 Отговор
    Баща ми има Б4-ка 92 година модел. Още е в движение без точка ръжда по купето. За 20 години в нашето семейство не е имала сериозни ремонти изключително здрава кола

    Коментиран от #9

  • 9 Кози

    0 7 Отговор

    До коментар #8 от "Даниел":

    И я гледа като писано яйце - в гаражчето, изкарва се само за сватба и абитуриентски бал...
    Да ми я даде на мен за 1-2 години всеки ден от/до работа и да видим.
  • 10 Гост

    0 0 Отговор
    Едно е когато бях на 15,после след 20 след казармата станах по друг ,с дископатия ,язва на стомаха ,на 46 вече съм с изкуствена клапа на сърцето,и ревматична поли миалгия.Оставете ги тия хвалби ,,вечната кола ,ала бала,,Само Господ е вечен,,.Чупливи ,или не хората минаха на други коли с други коне,,Всеки викаше ,,руските много здрави,,Много здрави ,ама вече ,,изпята песен,,От 70г.дядо няма да стане 20г.младеж./90коня моно инжекция ,имах такъв пасат ,и горенето му много ,и вървенето му малко!!!Едно е технология от 80те -90те,друго от 2010г.насам.И старите телевизори ,и телефони бяха здрави ,ама 99% не ги искаме вече ,друго е усещането ,интернет ,и т.н.Сега нека много от вас да ме хейтят !
  • 11 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Пловдив 1912":

    Ами мини на Жигули ,без климатик през лятото,и като вдигнеш 90,ще ти окапят пломбите!