Last news in Fakti

5 Юли, 2013 10:39 34 637 45

Немец навъртя 1 млн. км с дизелова Fabia

  • skoda-
  • fabia-
  • петер кирххоф

Петер Кирххоф от германското градче Шпрокхьофел в Северна Вестфалия е изминал милион километра със своята Skoda Fabia 1.9 TDI от 2000 г. При това педантичният немец планирал така маршрута си, че километражът да показва 999 999 км точно при пристигането му в музея на чешката марка в Млада Болеслав.

Кирххоф и неговата Fabia са били тържествено посрещнати от представители на Skoda. Немецът купува колата на 3 юли 2000 г. "Когато я взех, километражът показваше 11 км", спомня си Петер. От тогава насетне той отбелязвал грижливо всеки изминат километър и всеки изхарчен цент.

Маратонската Fabia навъртяла 500 000 км през юли 2007 г. Кирххоф твърди, че никога не е имал проблеми с техническите прегледи. "Колата е в оригиналното си състояние. Изпускателната система, двигателят, съединителят и трансмисията са същите, с които е излязла от завода. Вече познаваме всяко болтче по малко име", шегува се Матиас Лютхоф от сервиза, където е поддържан автомобилът.

Петер Кирххоф не смята да сменя вярната си Fabia. След превъртането на километража щял да следи пробега с помощта на бордовия компютър. Планира да я кара до представянето на третото поколение на модела, след което да я дари на музея на Skoda.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 йордан иванов

    1 25 Отговор
    Жалък опит за реклама на прехвалените VW и репликата му ШКОДА
  • 2 Симеон Тасев

    7 1 Отговор
  • 3 Стоян Шейретов

    1 13 Отговор
    Турбо двигател който да мине 1 000 000 км без повреда в турбото



    Коментиран от #4, #6

  • 4 Radostin Velchev

    10 1 Отговор

    До коментар #3 от "Стоян Шейретов":

    Възможно е, за разлика от нас немците не си карат турбо колите с евтини полусинтъетични масла защото пълната синтетика им е скъпа

    Коментиран от #11

  • 5 маляка

    1 5 Отговор
    ще е направи 150 000 км.километража и в БЪЛГАРИЯ
  • 6 Онзи Този

    1 4 Отговор

    До коментар #3 от "Стоян Шейретов":

    Турбото е "КОНСУМАТИВ", който е съвсем нормално да се сменява или ремонтира на определен пробег. Просто ние сме бедни.
    Но предвид колко струват съединителите на новите автомобили, скоро смяна на турбо ще ни се вижда и на нас евтино.

    Коментиран от #8

  • 7 НИКОЛАЙ ДИКАНЧЕВ

    1 4 Отговор
    Карал съм същата шкода служебна,чисто нова и до 200 000км освен консумативи нямаше нито една повреда,като се караше много често в червения сектор беше дизел 1,9СДИ след ,като се разработи на магистралата вдигаше 190км.За мен тези коли са железни стига да се поддържат,а не само каране доката може.
  • 8 Стоян Шейретов

    1 5 Отговор

    До коментар #6 от "Онзи Този":

    Доколокото разбирам от статията , не е сменяно и турбото.
    А точно защото е консуматив ми е малко старнно.
  • 9 Благовест Стефанов

    2 1 Отговор
    Факта, че е с оригинален съединител говори, че вероятно е навъртяла километрите на стенд или на трупчета.
  • 10 Antonio Gerginov

    1 8 Отговор
    В Германия има таксита,Пасати 5ца които са над 3млн км. 1,9 TDI мотора,което отново довежда до факта че немските коли,(за мен VW) са номер едно стига да бъдат обслужвани както подобава !

    Коментиран от #12

  • 11 masacre

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Radostin Velchev":

    полусинтетика да я караме колко да я караме 7500км ;-) и пак нова полусинтетика
  • 12 Благовест Стефанов

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Antonio Gerginov":

    Дай някакви по-конкретни данни. Така и аз мога да напиша, че във Франция има Рена на по 5 млн. км с оригиналното масло.
  • 13 tooshortname

    4 1 Отговор
    V Italia, fiat punto na 8 000 000km s originalnite gumi i vodata za 4ista4kite zavodska. Da mu se ne vidi...
  • 14 marin ivanov

    1 4 Отговор
    Може и да ме извините,но статия от този "сорт" е по-скоро комична,отколкото истинска.Всеки,който се е занимавал професионално с автомобили го знае.Това,че колата е изминала тези така наречени 1 милион км. не означава,че не е сменен съединител,турбо,дискови спирачки,феродо и т.н .Статията е забавна - благодаря ви от все сърце!
  • 15 Hristomir Yanev

    0 1 Отговор
    Къде прочетохте, че не е сменявано турбото????
  • 16 Radoslav Georgiev

    2 4 Отговор
    Моята вече е на 742000 км. а двигатела е 1.2 НТР три цилиндъра !!!
    Така че лично за мен това е напълно реално.

    Коментиран от #33

  • 17 Orhan Yubeid

    1 4 Отговор
    Напълно е възможно - това са около 220км на ден за 13 години.Ако няма градско, а само ходи на работа на 100км и се прибира без много съединител...това е възможно.Износването е на градско каране.
  • 18 аноним

    1 4 Отговор
    RE:съединителят и трансмисията са същите, с които е излязла от завода.
    ---------------

    Съединител на 1 000 000 км........това дори не е смешно...

    Реклама за малоумници
  • 19 WalioWalio Walio

    1 3 Отговор
    Ако автоджамбазите не връщаха километражите, сигурно и при нас ще има такива рекордьори.
  • 20 мария спасова

    0 1 Отговор
    Егати и късмета.
  • 21 Heinrich

    1 0 Отговор
    Дано поне е сменял накладките...
  • 22 Иван Иванов

    1 0 Отговор
    "Вече познаваме всяко болтче по малко име". Явно доста често са се виждали!
  • 23 Иван Томов

    1 0 Отговор
    Само в някой смел сън.
  • 24 анастас анастасов

    1 0 Отговор
    аз пък и тико съм виждал на 1 000 000 км е и какво от това сменят се части каквото се развали и толкова....нищо странно няма в това ако потдържаш даден автомобил и влагаш достатъчно пари в него ,да навъртиш колкото си километра пожелаеш

    Коментиран от #26

  • 25 طلا شکوه

    1 2 Отговор
    ko tolkova vsichkite koli koto sa v balgaria sa na okolo 1 milion kilometra i sa varnati ..
  • 26 Nikolay Tsonev

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "анастас анастасов":

    Аз съм виждал и на повече.
  • 27 طلا شکوه

    1 2 Отговор
    edin priatel ima fiat punto 2002 godina na 900 000 i si varvi dobre
  • 28 rus...

    0 1 Отговор
    тва не е нищо
  • 29 Ники Николов

    0 1 Отговор
    имах голф2 на 670 000 км като тръгнах да го продавам никой не го иска6е питаха дали е на 67 000 или гре6но виждат
  • 30 Iulian Perchinkov

    2 1 Отговор
    Нaпълно възможно !!!
    TDI то е желязен мотор !!!

    Коментиран от #34

  • 31 طلا شکوه

    1 2 Отговор
    ne e vajen dvigatelia vajna e podrajkata i kak se kara
  • 32 Тодор Пенев

    1 2 Отговор
    И сега следва да я внесат в България -Нов внос, Уникат, карана от баба на реални 143 000км ...
  • 33 ZXCVBNM

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Radoslav Georgiev":

    лъжеш...
  • 34 Ивайло Каназирски

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Iulian Perchinkov":

    TDI то е страшен кофтор, имам нагледни 3 примера а4 1.9 тди 90 коня, и 2 голфа пак със съшия мотор. Тези коли хвърлят турбини и гнп та за страх, а едния даже спука блок и бутало.
    Това е рекламен трик на VW както и мерцедес правят същите реклами. На камион не кара 1 милион километра съединител, на тази фабия ще изкара. Тоя трябва да я е карал 800 хиляди извън градско и да е карал с 80 90 да няма износване. Един съединител на лек автомобил кара около 200 000 километра в редки случай да удари 300 при прекалено пазене.

    Коментиран от #36, #37

  • 35 Красо Зелето

    0 1 Отговор
    Нищо чудно, ако са навъртяли километража прец VAG-kom. Можеш да си напишеш колкото искаш, толкова километри И на мен ми намирисва не скрита реклама на НЕСКАФЕ :)
  • 36 ZXCVBNM

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "Ивайло Каназирски":

    Турбото гърми и на 1,4TDI ! Пъргав и икономичен, но в крайна сметка излиза скъп скапания ваген. А и дюзите му се запушват . Тези двигатели не са доизмислени. Сравнявам го с друг турбо- дизел от друга марка и друг континент и сравнението може да се прави само в динамичните характеристики и разхода.

    Коментиран от #40

  • 37 ZXCVBNM

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "Ивайло Каназирски":

    А, за съединителя не ми се говори... сменян е два пъти за 2 години на цени над 1,5 в лева. Чудни коли.
  • 38 мария спасова

    0 1 Отговор
    Няма по големи боклуци от тези кочини.И по големи балъци от Българите.

    Коментиран от #41

  • 39 Огнян Костадинов

    1 1 Отговор
    Ако е реален резултата е впечатляващ! Странно е защо е това повсеместно учуване . Да не мислите че тия коли на по 10 години в България са действитено на 123 000км ? Или 152 000 или 112 000 или още по смелите предположения 62 000 или 84 000 . Всичко се върти и то по няколко пъти при различните прекупувания. И тук масово по улиците има коли на по над 500 000км . Дори в Германия джамбазите превъртат километражите нищо че там е наказуемо . Да не говорим че на доста коли можеш и сам с един диагностичен скенер за стотина лева да ги врътнеш на колкото си искаш километра. Просто не се лъжете, че кола на 10 години може да е на 100к километра това е пълен абсурд . За 3 години е съвсем нормално да направиш 100к километра със съвсем нормално каране поне аз ги правя като представител а обслужвам само Варненска, Добричка и Силистренска област със спорадични ходения до София и по 2-3 излизания в чужбина на година.
  • 40 Радой Мянков

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "ZXCVBNM":

    Я хвани направо им проектирай един дизелов турбо-мотор да им покажеш как се прави, че къде ще се мерят с твоя инженерен гений!

    Коментиран от #42

  • 41 маляка

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "мария спасова":

  • 42 ZXCVBNM

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "Радой Мянков":

    Аз просто сравнявам автомобили от различни марки, които съм карал или карам. Не съм способен да проектирам ДВГ(както и тези от vw, явно), специалността ми е друга.
  • 43 George Grozda

    1 1 Отговор
    Наистина много икономична ,лека за подържане и удобна кола. похвала за завода-произвидител.
  • 44 мечока

    0 1 Отговор
    Глупака в чизми. Да изкара хиляди часове в тази консерва !
  • 45 Adrian ivanov

    1 0 Отговор
    MERCEDES OTPADA NOMER 1 SKODA FABIYA