Петер Кирххоф от германското градче Шпрокхьофел в Северна Вестфалия е изминал милион километра със своята Skoda Fabia 1.9 TDI от 2000 г. При това педантичният немец планирал така маршрута си, че километражът да показва 999 999 км точно при пристигането му в музея на чешката марка в Млада Болеслав.
Кирххоф и неговата Fabia са били тържествено посрещнати от представители на Skoda. Немецът купува колата на 3 юли 2000 г. "Когато я взех, километражът показваше 11 км", спомня си Петер. От тогава насетне той отбелязвал грижливо всеки изминат километър и всеки изхарчен цент.
Маратонската Fabia навъртяла 500 000 км през юли 2007 г. Кирххоф твърди, че никога не е имал проблеми с техническите прегледи. "Колата е в оригиналното си състояние. Изпускателната система, двигателят, съединителят и трансмисията са същите, с които е излязла от завода. Вече познаваме всяко болтче по малко име", шегува се Матиас Лютхоф от сервиза, където е поддържан автомобилът.
Петер Кирххоф не смята да сменя вярната си Fabia. След превъртането на километража щял да следи пробега с помощта на бордовия компютър. Планира да я кара до представянето на третото поколение на модела, след което да я дари на музея на Skoda.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 йордан иванов
10:44 05.07.2013
2 Симеон Тасев
10:52 05.07.2013
3 Стоян Шейретов
Коментиран от #4, #6
10:56 05.07.2013
4 Radostin Velchev
До коментар #3 от "Стоян Шейретов":
Възможно е, за разлика от нас немците не си карат турбо колите с евтини полусинтъетични масла защото пълната синтетика им е скъпаКоментиран от #11
11:02 05.07.2013
5 маляка
11:16 05.07.2013
6 Онзи Този
До коментар #3 от "Стоян Шейретов":
Турбото е "КОНСУМАТИВ", който е съвсем нормално да се сменява или ремонтира на определен пробег. Просто ние сме бедни.Но предвид колко струват съединителите на новите автомобили, скоро смяна на турбо ще ни се вижда и на нас евтино.
Коментиран от #8
12:10 05.07.2013
7 НИКОЛАЙ ДИКАНЧЕВ
13:06 05.07.2013
8 Стоян Шейретов
До коментар #6 от "Онзи Този":
Доколокото разбирам от статията , не е сменяно и турбото.А точно защото е консуматив ми е малко старнно.
13:09 05.07.2013
9 Благовест Стефанов
14:05 05.07.2013
10 Antonio Gerginov
Коментиран от #12
14:13 05.07.2013
11 masacre
До коментар #4 от "Radostin Velchev":
полусинтетика да я караме колко да я караме 7500км ;-) и пак нова полусинтетика14:29 05.07.2013
12 Благовест Стефанов
До коментар #10 от "Antonio Gerginov":
Дай някакви по-конкретни данни. Така и аз мога да напиша, че във Франция има Рена на по 5 млн. км с оригиналното масло.14:44 05.07.2013
13 tooshortname
15:15 05.07.2013
14 marin ivanov
15:40 05.07.2013
15 Hristomir Yanev
16:45 05.07.2013
16 Radoslav Georgiev
Така че лично за мен това е напълно реално.
Коментиран от #33
16:46 05.07.2013
17 Orhan Yubeid
16:55 05.07.2013
18 аноним
---------------
Съединител на 1 000 000 км........това дори не е смешно...
Реклама за малоумници
16:59 05.07.2013
19 WalioWalio Walio
17:24 05.07.2013
20 мария спасова
19:01 05.07.2013
21 Heinrich
19:13 05.07.2013
22 Иван Иванов
20:23 05.07.2013
23 Иван Томов
20:28 05.07.2013
24 анастас анастасов
Коментиран от #26
20:35 05.07.2013
25 طلا شکوه
20:47 05.07.2013
26 Nikolay Tsonev
До коментар #24 от "анастас анастасов":
Аз съм виждал и на повече.21:16 05.07.2013
27 طلا شکوه
21:23 05.07.2013
28 rus...
22:06 05.07.2013
29 Ники Николов
22:35 05.07.2013
30 Iulian Perchinkov
TDI то е желязен мотор !!!
Коментиран от #34
22:48 05.07.2013
31 طلا شکوه
23:56 05.07.2013
32 Тодор Пенев
00:30 06.07.2013
33 ZXCVBNM
До коментар #16 от "Radoslav Georgiev":
лъжеш...07:29 06.07.2013
34 Ивайло Каназирски
До коментар #30 от "Iulian Perchinkov":
TDI то е страшен кофтор, имам нагледни 3 примера а4 1.9 тди 90 коня, и 2 голфа пак със съшия мотор. Тези коли хвърлят турбини и гнп та за страх, а едния даже спука блок и бутало.Това е рекламен трик на VW както и мерцедес правят същите реклами. На камион не кара 1 милион километра съединител, на тази фабия ще изкара. Тоя трябва да я е карал 800 хиляди извън градско и да е карал с 80 90 да няма износване. Един съединител на лек автомобил кара около 200 000 километра в редки случай да удари 300 при прекалено пазене.
Коментиран от #36, #37
10:07 06.07.2013
35 Красо Зелето
13:22 06.07.2013
36 ZXCVBNM
До коментар #34 от "Ивайло Каназирски":
Турбото гърми и на 1,4TDI ! Пъргав и икономичен, но в крайна сметка излиза скъп скапания ваген. А и дюзите му се запушват . Тези двигатели не са доизмислени. Сравнявам го с друг турбо- дизел от друга марка и друг континент и сравнението може да се прави само в динамичните характеристики и разхода.Коментиран от #40
18:28 06.07.2013
37 ZXCVBNM
До коментар #34 от "Ивайло Каназирски":
А, за съединителя не ми се говори... сменян е два пъти за 2 години на цени над 1,5 в лева. Чудни коли.18:30 06.07.2013
38 мария спасова
Коментиран от #41
18:39 06.07.2013
39 Огнян Костадинов
18:51 06.07.2013
40 Радой Мянков
До коментар #36 от "ZXCVBNM":
Я хвани направо им проектирай един дизелов турбо-мотор да им покажеш как се прави, че къде ще се мерят с твоя инженерен гений!Коментиран от #42
20:45 06.07.2013
41 маляка
До коментар #38 от "мария спасова":
21:44 06.07.2013
42 ZXCVBNM
До коментар #40 от "Радой Мянков":
Аз просто сравнявам автомобили от различни марки, които съм карал или карам. Не съм способен да проектирам ДВГ(както и тези от vw, явно), специалността ми е друга.21:48 06.07.2013
43 George Grozda
22:25 06.07.2013
44 мечока
22:30 06.07.2013
45 Adrian ivanov
01:13 08.07.2013