9 Юни, 2001 00:00 3 529 5

Любов от пръв полет

  • alfa romeo-
  • alfa romeo 147

Напоследък италианската фирма Alfa Romeo не бе представена на нашия пазар. Кризата с бившия дилър на групата FIAT ни лиши от възможността да следим развитието на традиционната марка. Така или иначе проблемът бе преодолян и автомобилите с кръглата емблема стартират втори опит да завладеят българския купувач.Поне що се отнася до сърцето му, вече може да се говори за сигурен успех на атаката. Само при споменаването на Alfa Romeo у повечето автомобилисти се надига емоционално цунами - такъв имидж притежава марката. Моделите на италианската фирма винаги са били гарант за красота и динамика.

Нищо по-различно и когато става дума за новата 147. Най-малката Alfa, наследила 145/146, спечели европейската награда "Автомобил на годината" преди още да е стъпила здраво на пазара. Един сериозен успех, дошъл точно навреме за 90-годишния юбилей на италианския автомобилен производител.

След като имахме удоволствието да изпитаме 1.6-литровата модификация у нас се затвърди мнението, че така наречения голфов клас би бил много по-беден ако моделът го нямаше. На първо място заради уникалните форми. Италианските коли по традиция имат красив дизайн, но 147 определено е сред най-добрите постижения в тази наука. Започвайки с характерната радиаторна решетка и завършвайки с леко присвитите стопове автомобилът впечатлява с всеки свой детайл.

След опияняващата красота идва изтрезняване. Човек неминуемо си спомня разпространената приказка за приликата между блондинките и италианските автомобили - красива опаковка, вътре празно. Дали това винаги е вярно може да се спори, факт е обаче че предразсъдъците никога не са добър съветник.

При Alfa Romeo 147 пък те са напълно неверни. Автомобилът ще изненада всеки, който си мисли, че тези, дето могат да правят спагети, не могат да правят коли. В 147 се влюбвате още при първия полет. Динамиката е отлична, точно както се полага за Alfa Romeo. Двигателят с желание повишава оборотите, дори се чувства по-добре, когато са по-високи. Дори в края на оборотната скала не се усеща затормозяване на машината. Изпреварванията при скорости над 100 км/ч задължително стават на по-ниска предавка, затова пък светкавично.

Разходът на гориво в никакъв случай не може да бъде прекалено висок. Нито в натоварен трафик, нито при магистрална гонитба 147 си позволява да гълта повече от своите конкуренти. Единственото по-слабо място на мотора са децибелите. При високи обороти напълно би могъл да се конкурира с италиански скандалджия в действие.

Като цяло обаче, компактният спортист е изолиран много добре. По-голямата част от външните шумове не прониква в купето. Единствено работата на амортисьорите може да бъде доловена от ушите на пасажерите.
И от краката им. Окачването на 147 е спортно. Автомобилът стъпва здраво и изключително стабилно на пътя. Въпреки това, возията не е прекалено твърда. Цялостното удоволствие от окачването е на много високо ниво.
Точно толкова се повишава желанието да караш 147 и от удобния волан, който прави малко повече от два оборота от упор до упор. Скоростният лост е оформен по италиански вкус и ергономичността му зависи от навика за държене на ръката. Самото превключване е напълно подходящо за спортен автомобил - стегнато, прецизно, къси ходове.

Alfa Romeo 147 изненадва много приятно по отношение на вътрешното пространство и безопасността на пасажерите. Отпред и отзад е сравнително широко за този сегмент возила. Това е за сметка на багажното отделение, което е по-скоро скромно. Затова делимата задна седалка може да се окаже много практична.
Автомобилът се оборудва серийно с осем предпазни възглавници, ABS с електронно разпределение на спирачната сила (EBD) и тракшън-контрол (ASR). Ефектът на спирачките е напълно в унисон с отличната динамика. От 100 км/ч колата спира след около 40 метра - упражнението изпълнено с достойнство.
Колкото и прекрасен да е автомобилът, не може да се пренебрегне въпросът за цената, освен ако някой не смята да ви направи много приятен подарък. Може да прозвучи несериозно, но ще се наемем с твърдението, че Alfa Romeo 147 не е по-скъп от повечето си конкуренти на нашия пазар. Оказва се, че в съотношението цена/оборудване Alfa 147 1.6 TS е едно много атрактивно предложение. Отстрани в таблицата можете да видите всички екстри, с които хечбекът е оборудван.

След дълбоки размишления достигнахме до извода, че в крайна сметка моделът заслужава цената си. А за емоциите, които предлага Alfa Romeo винаги е едно и също - любов от пръв полет.

Петър Иванов
[email protected]

С любезното съдействие на "Ауто Италия"


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 alfa_mania

    17 3 Отговор
    Притежавам Алфа Ромео и мога смело да кажа,че всичкото написано за тази алфа е вярно.
  • 2 33 boxer/166-Х.М.

    12 1 Отговор
    Напълно подрепям това твърдение-няма спор...Перфектно съотношение от цена-година-качество-екстри!!!
  • 3 black devil

    9 2 Отговор
    az imam alfa 155 i pak 6te si kupq alfa i mislq da e to4no tazi
  • 4 ALFA 155 2.5 V6

    3 4 Отговор
    Po dobre vzemi si 166 niama da sajaliavah
  • 5 Gh057

    6 1 Отговор
    Напът съм да си закупя 147ца. За цените, на които се продават трудно може да се намери нещо толкова красиво, мощно и удобно.