Ръководството на компанията Volkswagen официално даде "зелена светлина" за производството на новия компактен кросоувър Taigun. Прототипът на този автомобил беше показан през 2012 година на автосалона в Сао Пауло, Бразилия.
Съгласно вече съществуващия план, серийната версия на Taigun ще се появи в дилърските центрове на марката през 2016 година. Компактният кросоувър ще се произвежда първоначално в два от заводите на VW - в Бразилия и в Индия.
Немците разглеждат възможността и за трети завод за производство на Taigun. Става дума за руската фабрика на VW в Калуга. На този етап от Volkswagen не разгласяват подробности около техническата част на най-малкия си кросоувър.
Спекулации по темата обаче отдавна циркулират в интернет пространството. Според тях два са възможните варианти за донор на Taigun. Първият гласи, че субкомпактният кросоувър ще се прави на удължена база на минито Up! и ще разполага с трицилиндров мотор и само с предно предаване.
Според втората версия платформата за Taigun ще се заимства от бестселъра на марката Golf. Ако това се случи, кросоувърът задължително ще разполага със система 4х4, като под капака му ще бъдат интегрирани аналогични двигатели от новото поколение на Golf.
Представители на компанията обаче са заявили, че Taigun няма да е много скъп. Най-вероятно базовата цена ще е около 15 000 евро, от което може да се заключи, че вероятността да се прави на базата на Golf е по-малка. Най-вероятно серийният Taigun ще се превърне в конкурент на Renault Captur, чиито цени са приблизително същите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Станимир Христов
Коментиран от #2, #4
11:24 25.07.2013
2 skier
До коментар #1 от "Станимир Христов":
много по-евтини са. Високият клиренс прави возилото по-проходивмо от стандартните автомобили и ако не ти се налага да ходиш по планини е идеално. На запад са много популярни. Всяка марка предлага на малките кросоувъри и вариант само с предно12:16 25.07.2013
3 Mitko Angelov
12:47 25.07.2013
4 ivaylo mihaylov
До коментар #1 от "Станимир Христов":
Над 90% от продадените Нисан Юк например са с предно предаване. Височината и клиренса са достатъчни за леки препятствия и лесно качване в колата и всеки си преценява дали ще му трябва 4х4. Лично на мен не ми трябва и също бих се спрял на предно понеже е близо 20-25% по-евтин вариант,а и разход и тегло са по-ниски. Това са градски коли,а не такива за пресечена местност, затова така ги предлагат.15:05 25.07.2013
5 Енцо Енцо
Коментиран от #6, #7
21:00 25.07.2013
6 Mitko Angelov
До коментар #5 от "Енцо Енцо":
и двете са букуци16:40 26.07.2013
7 Пилотирам Багер
До коментар #5 от "Енцо Енцо":
Не знам дали е случайно, но е притеснително, че това май ще изглежда по-зле от Дъстер.13:42 28.07.2013