Всички автомобилни производители са надпреварват да изтъкват своите достижения по отношение на безопасността. Всеки от тях има обаче и моменти, за които не желае да си спомня, като това с пълна сила важи и за немските премиум марки.
Сега ще спрем вниманието ви на един модел на BMW, който е доста популярен у нас. Става дума за третата серия на баварците в изпълнение E36 - един автомобил, който е хит за голяма част от младите хора у нас.
Именно BMW 3er (E36) е колата, която през 1997 година дава изключително слаб резултат на тестовете на Euro NCAP. Серията се произвежда в периода 1990 - 1998 година и след проведения краш тест се установява, че съвсем не е надеждна.
Баварската тройка получава само звезда и половина, като експертите от Euro NCAP излизат със заключението, че т.нар. кокпит на колата и по-конкретно неговата конструкция е изключително нестабилна и е заплаха за живота на пътуващите.
Резултатите от страничен удар не са по-обнадеждаващи и в крайна сметка E36 получава звезда и половина и само 10 точки. По същото време Volvo S40 получава от Euro NCAP четири звезди и цели 26 точки.
Цените на BMW 3er (E36) можете да видите ТУК.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Anna Mircheva
Коментиран от #3, #14, #16
10:34 28.07.2013
2 Shmeker
Значи S40 трябва да се сравнява с E46, a не с E36!!!! Не забравяйте, че Е39, което излиза 96-та година има 4 звезди, никоя кола по това време няма 4 звезди!
Да не говорим за Мерцедес Е-клас, който чак 2001ва получава 4 звезди, а ауди А6 до 2003-та е с 3 звезди. Ауди А6 чак поколение C6 минава на повече от 3 звезди.
Тая статия ми прилича на заяждане с БМВ, за сметка на Волво, причините си ги знаете вие.
Коментиран от #4, #9, #12
10:41 28.07.2013
3 George Radkov
До коментар #1 от "Anna Mircheva":
Не мога да повярвам как нарече бмв истинска кола.... нищо, момиче си, разбираемо е.10:41 28.07.2013
4 skier
До коментар #2 от "Shmeker":
Това са факти, колата е зле. Другите баварци са си ок но тази е зле, няма как да се оспори този факт. Да имат едно на ум келешите от Люлин, които дават газ до ламарината, точно на такива Е36-циКоментиран от #25
10:43 28.07.2013
5 Товарно Корабче
Приятели погледнете видеото на краш теста на бмв 7 серия която е произведена 87г. толкова добре е направена колата че сигуно повече от 5-6 звези може да получи за годините си ...
10:53 28.07.2013
6 Станимир Илиев
Толкова грозен волан и табло няма дори в тико. Корите на вратите са супер паянтови, а седалките са едни тъъъъънички. Такова нещо не бих си купил никога. Собственици и фенове на Е36 да не считат за нужно да ми отговарят.
11:01 28.07.2013
7 Valentin Trifonov
11:04 28.07.2013
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Росен Димитров
До коментар #2 от "Shmeker":
Само да ти кажа колега,че s40 се прави от 1995г и как няма да се заяждат с BMW като собствениците му с най дразнещи те типове.11:18 28.07.2013
10 Dr. Dick
Коментиран от #11
11:18 28.07.2013
11 skier
До коментар #10 от "Dr. Dick":
Добре се справя, само дето от 10 коли е на предпоследно място, като под Е36 остава само Ситроена. Пълен Лаик си. Прочети малко повече преди да се изказваш11:27 28.07.2013
12 Александър Винчев
До коментар #2 от "Shmeker":
Теста е правен 1997 година, 2 години след като S40 е на пазара, а защо BMW не са си обновили модела цели 8 години, не знам...Коментиран от #15
11:39 28.07.2013
13 Petar Simeonov
Колата си е издънка... всеки който кара и разбира от БМВ-та си го знае. Обаче пак е по-добра от всеки ГОЛФ и Опел произвеждан в същите години. Защото макар, че си има недостатъци съвсем не е толкова лоша. Волвото е скучно, вози по-лошо с по-скъпи части е (не знам защо) и харчи стабилно. Освен това никак не е толкова надеждно колкото се опитват да го изкарат собствениците му.
Коментиран от #17, #44
11:48 28.07.2013
14 Стар Българин
До коментар #1 от "Anna Mircheva":
ХАьаьаАХАХха, смях в залата! У Варна им викаме циганските БМВ-та. Цялата циганска махала е пълна с такива. Ти, госпожичке си от ония пичове и п...ки, които са назубрили една марка, която се счита от тях за най-най , щот нали БМВ карали богатите чичковци. Всъщност нищо не разбирате! Всички говорите едно и също, като развалено радио. "МНОГО ГОЛЕМИ РАЗБИРАЧИ СТЕ!"Коментиран от #27
11:48 28.07.2013
15 Petar Simeonov
До коментар #12 от "Александър Винчев":
Факт е обаче, че следващия модел е доста по-добър.11:49 28.07.2013
16 Димитър Иванчев
До коментар #1 от "Anna Mircheva":
Малко факти:1. s40 e първата, кола постигнала 4 звезди, както е според официалната история на euncap
2. е39 може да излиза 96, но краштеста е правен 1998, след като бмв добавят странични въздушни възглавници за главата и странични въздушни възглавници отзад.
3. s40 получава 4 звезди през 97 без да има странични въздушни възглавници за глава и странични отзад, освен това няма въздушна възглавница за пасажера. Тези неща стават серийни за Волво-то чак след фейслифта от 2000.
4. Дори при това съотношение бмв то има 25, а волвото 26 точки. Като едното е луксозна кола от средния клас, а другото най-евтиното и малко Волво на пазара и за да са равни нещата би трябвало да сравняваме със S60
5. Прав си че не е коректно е36 да се сравнява с s40. Нека го сравним с Пежо 306. Пежо - 3 звезди и 18 точки, срещу звезда и половина и 10 точки.
Специално за др.Дик
6. Хондата има две звезди и 18 точки - т.е. по-добра е от БМВ, освен нея по-добре се представят А4, C класата, laguna и всяка друга кола от началото на 90те тествана от EUNCAP.
7. През 2008 има нова издънка този път с 5 цата - виж тук и тук
8. Никой който си купува БМВ не се интересува от сигурността на колата.
Коментиран от #19
12:02 28.07.2013
17 Stefan Dimitrov
До коментар #13 от "Petar Simeonov":
pi4 ti si lud 4estno golf 2-kata e mn po zdrava ot bmw taka 4e ne mi govori na men vijdal sum kakvi li ne nagunati lamarini i ne govori 4e espeisa bil po dobur 6tot e ot plastmasa pove4eto po negoКоментиран от #18, #45
12:04 28.07.2013
18 Petar Simeonov
До коментар #17 от "Stefan Dimitrov":
И аз съм имал 2-ка. Да си жив и здрав да си я караш и дано не се удряш с нея... Само че тук говорим за кола която е аналогична година а това не е голф 2-ка а 3-ка. Освен това са малко хората, които гледат КРАШ тестовете преди да си купят даден модел.Иначе следващата 3-ка се справя много по-добре на въпросните тестове.
http://www.youtube.com/watch?v=JNvrpA6mlSo
А ето го и волвото http://www.youtube.com/watch?v=V5ybi9quH2w
12:12 28.07.2013
19 Димитър Иванчев
До коментар #16 от "Димитър Иванчев":
Да внеса малко уточнения1. Коментарът ми беше на сочен към шмекер т.е. коментар №2, а не №1. Не знам как се е объркало.
2.Всъщност бмвто не е най-зле представилият се автомобил от началото на 90те.
При тестовете преди 2000 година има общо 8 коли с една звезда, всички (включително fiat seicento) имат повече точки от бмв-то. Най-зле представилият се автомобил обаче е Ситроен Ксантиа - има 9 точки срещу 10 на бмв.
12:33 28.07.2013
20 Николай Христов
1. BMW е кола за истински шофиори, Волво за улегнали чичковци.
2. АБСОЛЮТНО НИКОГА не разчитайте на еърбеци, колани, колко звезди имала колата и тем подобни глупости, бъдете винаги внимателни, толерантни на пътя и карайте премерено и със мисъл !!! Също така си поддържайте автомобилите и винаги със хубави гуми подходящи за сезона !!!
3. ИЗБИИТЕ СИ ОТ ГЛАВИТЕ че като карате "сигурен" автомобил ви е позволено да не сте толкова концентрирани и да си позволите грешка НЕ ВИ Е ПОЗВОЛЕНО !!!
Коментиран от #23
12:47 28.07.2013
21 ДАН ДАН
12:56 28.07.2013
22 Valentin Georgiev
13:23 28.07.2013
23 Христо Шуманов
До коментар #20 от "Николай Христов":
(М_SUX)Не съм очаквал, че ще има толкова негативни коментари, като видях статията очаквах бмв маниаците да се развихрят - е явно не всички са джигити с Е36ци.
Някой като ми каже, че бмв е за карачи и почва да ми се ходи до тоалетна по голяма нужда.
Като валне малко дъжд или сняг и ми карате с 50 и рейсовете ви минават ама иначе сте карачи.... пътя, Самоков - София щом завали винаги има по 2 катастрофи и главно от расата на "карачите". Не съм против задното предаване дори аз карам със задно, но да ми говорите тука глупости, не мога да ви слушам. Поне тия от БМВ като ви пускат опасни коли, да се бяха погрижили малко и за здравето ви.
Коментиран от #26
13:32 28.07.2013
24 Валентин Трифонов
Коментиран от #37
14:00 28.07.2013
25 Shmeker
До коментар #4 от "skier":
Никой не оспорва факта, просто сравнението е тъпо. Трябва да се сравняват модели създадени по едно и също време, не 7-8 години преди това.По тая логика що не написаха статия за E39 и неговите 4 звезди още през 96 година и да видим колко са били колите с 4 звезди по онова време, ами пишат статия за стар модел БМВ, в края на моделиния си живот и го сравняват с Волво в началото на моделния си живот???? Или не може да схванеш за какво се оплаквам?
14:24 28.07.2013
26 Dimitar Rupanov
До коментар #23 от "Христо Шуманов":
Сигурно е най-коментираната марка в България. Пише ли някой БМВ и се почва една... Караш със задно, а говориш глупости. Защо не кажете, че голяма част карат бмв със летни гуми през зимата, а останалите със втора употреба. Затова и стават катастрофи и се кара бавно. А не защото колата е БМВ. И аз имам Бмв и не съм закъсвал зимно време! Или моето е специална версия. И на пътя съм виждал много коли да карат бавно зимно време, не е геройство да бързаш. Колата виновна, чета и се смея...Коментиран от #28, #30
14:36 28.07.2013
27 Станимир Илиев
До коментар #14 от "Стар Българин":
Каза ли го! Само че никога няма да те разбере, щото и е толкова сивото вещество. бмв си е бмв, мерцедес си е мерцедес, мерцедес и всички останали - стига клишета вече, аз с тия марки се занимавам всекидневно и понякога се учудвам колко тъпи решения има при някой коли, направете малко ремонти и ще го осъзнаете и вие. А колко били здрави... това също съм проверил дали е достоверно. По-здрави от форд ескорт, опел астра и т.н но в никакъв случай нещо повече от КОЛИТЕ. Няма да споменавам кои марки намирам за КОЛИ, че ще стане един спор с БМВистите.15:14 28.07.2013
28 Shmeker
До коментар #26 от "Dimitar Rupanov":
Ще се съглася с теб. Освен това с блокаж и хубави гуми не е никава драма зимата, напротив много приятно се кара. Само дълбоките коловози са проблем15:41 28.07.2013
30 Христо Шуманов
До коментар #26 от "Dimitar Rupanov":
Казвам просто, че "карачите" (вече така ще им викам) ще мине покрай мене със 100-120 в завоя ще ме накара да натискам спирачка за да не ми тежи на съвестта.... а на връщане като падне малко дъжд и стават по-ниски от тревата. А ще ми обясниш ли какъв е тоя човек дето си дава последните парички за Бмв и после няма пари да си смени гумите, да си сипе бензин.... обаче напира да кара БМВ..... има една точна дума и се казва КОМПЛЕКСАРЩИНА.16:28 28.07.2013
31 Easy ryder
Това отдавна се знае,но е ясно на хората,които разбират от автомобили и се интересуват.
Много глупаци не са между живите именно защото повярваха в мита за баварските бараки.
Четете момчета и не само рекламни материали на БМВ за да не се изненадвате лошо.
Коментиран от #33, #35, #36, #39, #40
16:30 28.07.2013
32 Валентин Трифонов
16:53 28.07.2013
33 mtlb
До коментар #31 от "Easy ryder":
Хахаха евала за кометара!17:01 28.07.2013
34 Валентин Трифонов
17:03 28.07.2013
35 Валентин Трифонов
До коментар #31 от "Easy ryder":
i kakvo kara ne curvula????????????????????17:04 28.07.2013
36 Dr. Dick
До коментар #31 от "Easy ryder":
Да, бе верно! Какво кара не-цървула? Ако караш Е36 автоматически ставаш цървул. А какво трябва да караш, за да може човек да се определи като разумен и свестен?Коментиран от #43, #72
17:39 28.07.2013
37 Росен Димитров
До коментар #24 от "Валентин Трифонов":
А бе бате какво това 320M cupe ,че не мога да се сетя? модела не е ли М3 или забравих ,че от фирмата BMW всички с М даже и 316,ей това беемвистите сте луди хора направо беемвист си е чиста диагноза.17:43 28.07.2013
38 Таня Сталева
17:56 28.07.2013
39 Dr. Dick
До коментар #31 от "Easy ryder":
От много марки (вкл и японски) има келеши. Например, една от най-масово изпозваните резачки по българските пътища, карана предимно от кешчета със свлечени дънки и рапЕрски шапки, гледащи лошо с ръка (обиколката, на която е около 16 см) на спортния волан "МОМО" или "SPARCO", гърне за драгстер (нищо, че е 1.3 или в най-лошия случай 1.6), е именно Хонда Сивик от 90-те години, която толкова много впечатлява, че оборотомера и е до 9000, че можеш настръхнеш само от мисълта, колко к.с. дава това отгоре. Въпросната хонда, както е упоменато в youtube е deathtrap или иначе казано капан на смъртта, ако не дай си Боже се удари в нещо. Сами преценете: http://www.youtube.com/watch?v=5Y4yIjT83kAИстината е, че през 90-те не се е държало на сигурността на колите, така както се държи сега. Сетихте се да изнамерите клипче за кола от преди 20 години и да направите сензация.
Само че има една "малка" разлика от преди и сега. Така както се провалят днешно време японските коли на краш тестовете (говорим за пълен провал), никоя немска не може да стигне до там. Не казвам, че всички японски коли се провалят. Повечето си се справят добре. Визирам последната Тойота RAV4, за която има статия преди 2-3 седмици и тази нова Тойота Camry от 2012 година: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ByPAhoeU6UQ&t=83
Коментиран от #41, #46, #47, #48
17:59 28.07.2013
40 Dr. Dick
До коментар #31 от "Easy ryder":
От много марки (вкл и японски) има келеши. Например, една от най-масово изпозваните резачки по българските пътища, карана предимно от кешчета със свлечени дънки и рапЕрски шапки, гледащи лошо с ръка (обиколката, на която е около 16 см) на спортния волан "МОМО" или "SPARCO", гърне за драгстер (нищо, че е 1.3 или в най-лошия случай 1.6), е именно Хонда Сивик от 90-те години, която толкова много впечатлява, че оборотомера и е до 9000, че можеш настръхнеш само от мисълта, колко к.с. дава това отгоре. Въпросната хонда, както е упоменато в youtube е deathtrap или иначе казано капан на смъртта, ако не дай си Боже се удари в нещо. Сами преценете: http://www.youtube.com/watch?v=5Y4yIjT83kAИстината е, че през 90-те не се е държало на сигурността на колите, така както се държи сега. Сетихте се да изнамерите клипче за кола от преди 20 години и да направите сензация.
Само че има една "малка" разлика от преди и сега. Така както се провалят днешно време японските коли на краш тестовете (говорим за пълен провал), никоя немска не може да стигне до там. Не казвам, че всички японски коли се провалят. Повечето си се справят добре. Визирам последната Тойота RAV4, за която има статия преди 2-3 седмици и тази нова Тойота Camry от 2012 година: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ByPAhoeU6UQ&t=83
Коментиран от #42
17:59 28.07.2013
41 Христо Шуманов
До коментар #39 от "Dr. Dick":
Имам 2 тежки катастрофи и слава богу всичко се размина със смачкани ламарани , като вината и за 2те не е била моя, първо се вряза една ибиза в мене, после се вряза фиат темпра... Ц класата ми не мръдна, докато другите 2 коли се бракуваха, в едната катастрофа и педалите се прибраха за да не ми затиснат краката. Това дето казваш, че не са държали през 90те години на сигурността е малко съмнителено.18:14 28.07.2013
42 nevermind
До коментар #40 от "Dr. Dick":
Докторе, вече няколко пъти е писано, че е36 е най-зле, включително сравнено с въпросната Хонда, освен това също по-долу ти беше посочено, че през 2008 бмв отново е последно в класация по сигурност - значи им се случва да се дънят като на всички.Е36 просто не е сигурна кола, дори сравнена със Сивик-а и други коли от същото време, когато "не се е държало на сигурността". И е важно да се знае особено, когато изглежда, че в голям процент от случаите това е първата кола за младите шофьори в България.
Списание форбс класира БМВ като най-престижна марка сред автомобилите - за съжаление това освен всичко друго означава, че "за 60% от потребителите, покупката е заради имиджа на марката, а не заради качествата на продукта". Хубаво е от време на време да се стъпва на земята.
18:32 28.07.2013
43 Easy ryder
До коментар #36 от "Dr. Dick":
Ами ако прочетеш статията може да видиш,че "не цървула" кара например Волво.Има и други марки,които се купуват от хората заради здравина и надеждност,а не заради някакъв псевдо имидж и келешлък.18:33 28.07.2013
44 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #13 от "Petar Simeonov":
Ти въобще не си се качвал на БМВ за да кажеш , че има по-добра возия от която и да е марка.18:37 28.07.2013
45 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #17 от "Stefan Dimitrov":
Не е важна пластмасата или ламарината . Важни са вътрешните брони...18:38 28.07.2013
46 Easy ryder
До коментар #39 от "Dr. Dick":
Не знам защо точно Хонда Сивик даваш за пример.Единствения конкурент на Е36 по простотии на пътя може да бъде Голф в някой известни негови версии.Хонда се среща много по рядко и профила на хората които я ползват е тотално различен от тези с БМВ.Авто ентусиастите не само в България ползват Хонда заради чисто технически качества като здрав лек,мощен мотор,леко купе и добро окачванеСъщото може да се каже и за Супра и Скайлайн например.За тях не е важен имиджа както при БМВ.Ползвателите на БМВ се интересуват предимно от евтина показност.
Що се отнася до сигурност Хонда се оказва по добра от БМВ на същия тест за който говориш че Тойота се е провалила.
Явно за БМв е традиция да има проблеми на такива тестове.
18:41 28.07.2013
47 Easy ryder
До коментар #39 от "Dr. Dick":
http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=458Това е за БМВ3 2013 година.Представянето е слабо.
http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=757
Това е за Акорд 2013 и е отлично.
Ето ти и за Сивик който бил "death trap''.
Има доста по добри показатели от БМВ също.
А не забравяй че е два пъти по евтин.
http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=300
18:53 28.07.2013
48 Easy ryder
До коментар #39 от "Dr. Dick":
http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=459Я виж и тук петиците 2008-ма 2010-та имат сериозен проблем при страничен удар.
А това се води кола от луксозния сегмент и струва много пари.Когато купуваш такава кола очакваш всичко по сигурността да е перфектно. Както е при Волво и Акура да кажем.
http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=436
Коментиран от #52, #53
19:03 28.07.2013
49 триста итридесети
Коментиран от #54, #55, #58
19:31 28.07.2013
50 Бай Радо Рома
20:19 28.07.2013
51 Виктор Христов
20:56 28.07.2013
52 Dr. Dick
До коментар #48 от "Easy ryder":
А тук нещата са още по-зле със страничния удар, направо оценка Poor са им дали. Голяма издънка. И в двата случая става въпрос за оборудване без странични въздушни възглавници. От което става ясно, че при равни условия пасивната сигурност в едно бмв е на по-високо ниво, отколкото в хонда.А тук:
http://www.euroncap.com/results/honda/accord/2009/351.aspx
http://www.euroncap.com/results/bmw/3_series/476.aspx
Съжалявам, ама 95% все ми се виждат повече от 86 ;)
Както и 35 е повече от 33:
http://www.euroncap.com/tests/lexus_is_2006/271.aspx
http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2005/225.aspx
Явно проблемът с изоставането остава за Якудза.
А пък няма да говоря за кола като Е46:
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=16&seriesid=458
сравнена с Хонда, която се води от същия клас и същите години: http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=91&seriesid=757
Коментиран от #59, #61
21:23 28.07.2013
53 Dr. Dick
До коментар #48 от "Easy ryder":
За пасивната сигурност при този крайно злощастен страничен удар става въпрос: http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=300&seriesId=757Коментиран от #56, #57
21:26 28.07.2013
54 дидо
До коментар #49 от "триста итридесети":
Дали е 325 или 316 няма значение ....хората ти казват че кокпита е един и същ......Така , че примера ти издиша !Коментиран от #71
21:32 28.07.2013
55 Easy ryder
До коментар #49 от "триста итридесети":
Абе ти можеш ли да четеш?някъде да пише в статията ?БМВ Е36 е супер зле от всички тествани коли по това време е на дъното.
Истината боли но това са фактите така че внимавай с твоя кош колко бързо караш защото шанса ти за оцеляване не е много голям при удар.
21:37 28.07.2013
56 Easy ryder
До коментар #53 от "Dr. Dick":
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=866&seriesId=757Да ето точно за това става въпрос.Хонда Акорд,която по принцип е от класа на БМВ 3 е по сигурна от 5 серия.
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=831&seriesId=459
21:42 28.07.2013
57 Easy ryder
До коментар #53 от "Dr. Dick":
А тук виж и за Тойота която много плюеш.Направо разбива на пух и прах баварците по сигурност.http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=686&seriesId=291
хайде да не търся и други ,че съвсем ще се отчаяш от баварските бараки.
21:45 28.07.2013
58 Easy ryder
До коментар #49 от "триста итридесети":
Абе ти можеш ли да четеш?някъде да пише в статията "хонда със скандален краш тест"?БМВ Е36 е супер зле от всички тествани коли по това време е на дъното.
Истината боли но това са фактите така че внимавай с твоя кош колко бързо караш защото шанса ти за оцеляване не е много голям при удар.
21:47 28.07.2013
59 Easy ryder
До коментар #52 от "Dr. Dick":
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=166&seriesid=757Ето това ти е сравнението за Е46 не ми сравнявай стари хонди с по нови БМВ та.
Коментиран от #60
21:52 28.07.2013
60 Dr. Dick
До коментар #59 от "Easy ryder":
По-скоро в отчаянието си се опитваш да кажеш на черното бяло.Производството на Е46 започва края на 98-ма година, а не 2003-2004-та! Такъв Сивик 2000-2001 няма!
А по другия въпрос - ти пак искаш да кажеш на черното бяло?! Както реши, че Хонда Сивик, която се смачка като консерва на паздер се справила по-добре от Е36, на която купето й поне остана цяло сега се опитваш да кажеш, че това:
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=300&seriesId=757
е по-добре от това:
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=831&seriesId=459
С други думи искаш да кажеш, че "Marginal" е по-зле от "POOR"?! Е тва, ако не е да кажеш на черното бяло. Типично за почитател на японски автомобили. По-същия начин (чрез лъжи, измами и плагиатство) якудзите се опитват да се набутат в А група без топка.
И като за финал можеш да видиш видео, което показва какво се случва в реални условия с японските ламарини, които се взимат от същото място от където и тия за Кока Кола. Видеото се казва Worst Crash Test Compilation, където познай колко пъти се среща марката Honda
Коментиран от #62
22:08 28.07.2013
61 Easy ryder
До коментар #52 от "Dr. Dick":
http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspxhttp://www.euroncap.com/tests/honda_civic_1998/35.aspx
Ей това ти е сравнението.Сивик от същите години по нисък клас от тройката е по сигурен.А за следващия Е46 Акорд 2000 е с 4 звезди както него.Така че БМВ не блести с кой знае каква сигурност. А да не говорим ако сравняваме с Волво там баварците са просто смешни.
Ей това ти е по темата не да ми търсиш RAV 4 че при 25% отпред е зле както и тройката на БМВ от същата година.Това го знаем.
22:12 28.07.2013
62 Easy ryder
До коментар #60 от "Dr. Dick":
Отчаян си ти.Що не коментираш за тойотата сравнена с БМВ.Нали била зле.На кое казвам черно?Хонда от едно и също поколение е по здрава от БМВ какви глупости ми говориш?http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=1675&seriesid=458
Marginal BMW.
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=1734&seriesid=757
good Honda
айде кажи сега на черното бяло.
Коментиран от #63
22:19 28.07.2013
63 Dr. Dick
До коментар #62 от "Easy ryder":
Заповядай: http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=1671&seriesid=759Това е "премиум" конкурента на бмв.
И тук също:
http://www.euroncap.com/results/bmw/3_series/476.aspx
http://www.euroncap.com/results/honda/accord/2009/351.aspx
Можеш да видиш щетите по така наречения dummy. Колко зелено и колко жълто вижаш при тройката и при Акорд?
Коментиран от #65
22:36 28.07.2013
64 Dr. Dick
Виждам, че почти под всяка тема влизаш в спор с линкове, което пак ми говори, че разполагаш с доста свободно време, а пък което от своя страна ми говори, че е време да спреш да седиш пред компютъра по цял ден и да натрупаш малко истински не-виртуален опит Хайде чао от мен
Коментиран от #66, #67
22:50 28.07.2013
65 Easy ryder
До коментар #63 от "Dr. Dick":
Първо двете коли имат 5 звезди по теста.Второ не ми сравнявай по стара Акура с по ново БМВ.
Коментирай Акорд и БМВ 3 от една и съща генерация.Давай нали БМв то било много здраво трябва значи категорично да е по добре от хондата.
Май не ти хареса резултата и взе да се ровиш някъде няма ли да намериш по стара Хонда по зле от БМВ то.Ам даже и старата е поне на нивото на по ново БМВ.
Кофти резултат за баварците които уж били лидери.
22:55 28.07.2013
66 Владислав Димитров
До коментар #64 от "Dr. Dick":
Браво докторе ! Е те тоя коментар ти е най- точен.23:10 28.07.2013
67 Easy ryder
До коментар #64 от "Dr. Dick":
Ти освен глупости друго не каза.Сравняваш БМВ 2012 с Хонда 2009 и откриваш,че и двете са с 5 звезди.Гениално направо.А за моя опит не бери грижа доста по голям е от твоя и отдавна съм развенчал мита БМВ.Ако се потрудиш малко и пробваш и други неща може и ти да успееш.Все пак ти дадох няколко жокера.Почети малко,хората за такива като теб са ги правили тестовете да не си чупите главите.
23:41 28.07.2013
68 طلا شکوه
02:53 29.07.2013
69 Branimir Balchev
03:54 29.07.2013
70 Тодор Димитров
08:34 29.07.2013
71 триста итридесети
До коментар #54 от "дидо":
по-тежката кола е по-сигурна, не само кокпита ами всичко има значение,предполагам че ЗИЛ 130 ще покаже отчайващи краш тестове, значи да сивика е по-сигурен от него нали? :) :) ;)
Коментиран от #83
12:19 29.07.2013
72 Eitoz Eituka
До коментар #36 от "Dr. Dick":
AUDI ;)13:19 29.07.2013
73 Vladislav Qkov
Коментиран от #78
18:17 29.07.2013
74 Easy ryder
Това са фактите ако нечий зомбиран мозък не ги възприема си е негов проблем.
Коментиран от #77
21:54 29.07.2013
75 Vladislav Qkov
Коментиран от #79
22:41 29.07.2013
76 Vladislav Qkov
22:41 29.07.2013
77 Владислав Димитров
До коментар #74 от "Easy ryder":
Ако нечий зомбиран мозък...мале , мале )) Аз така като чета твоите коментари по тая статия ( и не само по тая) по зомбиран хейтърски мозък от твоя , едва ли ще се намери на тоя форум ! Егаси сайдера !22:45 29.07.2013
78 D0kT0pA
До коментар #73 от "Vladislav Qkov":
Ааа МНОГО ме кефиш колко си селски пич :))))) А относно темата не мога да разбера какво има да се спори??? Хората са си го показали... От там нататък не мисля че има какво повече да се коментира... За Хонда маняците и БМВистите само мога да кажа да не се женят за една марка, ами да покарат и да си поразширят кръгозора, защото съм минал през доста фирми и националности и всички имат предимства и недостатъци. Хората не сме роботи и всеки има някакви предпочитания за дизайн, мощност, надеждност, концепция. С времето нуждите ни се променят и съответно, ако някой БМВист се нуждае от ван защото има семейство - губи, също както някой съвременен хондаджия който желае автомобил за събота и неделя да го изкара из планината - или купува С2000 или губи и той! Ама както и да е... Любопитно ми е дали тема за случващото се в България в момента ще събере такъв рейтинг? (НЕ мисля... или поне вместо роял пред парламента трябваше да сложат някое е36 и сивик 6-та генерация да се посъберем и да поспорим...)22:58 29.07.2013
79 D0kT0pA
До коментар #75 от "Vladislav Qkov":
Пич, на хора като теб с отрицателно IQ не са им необходими звезди от н-кап... Стига ти да можеш да оперираш с един вестибуларен апарат и до там... (ако искаш да ме разбереш можеш да копираш коментара ми в един световен сайт/търсачка, който за жалост не мога да потвърдя, че може да го преведе на твоя роден език...)23:13 29.07.2013
80 7777
00:02 30.07.2013
81 Vladislav Qkov
02:04 30.07.2013
82 Vladislav Qkov
02:08 30.07.2013
83 дидо
До коментар #71 от "триста итридесети":
По твоята логика ако напълниш багажника с тежести автомобила ти ще стане по-безопасен ли ?Това е нелепо и глупаво !
Ще пострадаш още повече тъй като увеличаваш масата и от там енергията на удара , което при лошо обезопасен автомобил (като БМВ Е36 ) ще доведе до още по големи поражения
Коментиран от #84
09:12 30.07.2013
84 триста итридесети
До коментар #83 от "дидо":
става! само дето ще преместя тежестите отпред във вид на броня, естествено за баланс ще има навсякъде, вземи две детски колички едната да е два пъти по-тежка от другата, засили ги с еднаква скорост една срещу друга и наблюдавай, сивика 1.4, 1.6 около тон даже по-малко, 325 - над 1.4 тона - без тежести13:08 30.07.2013
85 дидо
325 и 316 са един и същ автомобил с разлики в двигателя и минимални разлики в другите системи , които не са съществени и не водят до по- голяма безопасност. Това , че е с някое друго кило в повече не го прави по безопасен , затова хората ти говорят за "ниво на безопасност на Е36".... и не ги разделят на подгрупи . На 318, 318 , 320 и 325...и т.н.
И не се кефи какво щяло да стане ако се ударят със Сивика , защото това е малко вероятно ами гледай последствията за БМВ-то при удар със статична преграда колко са трагични !
Коментиран от #86
17:12 30.07.2013
86 триста итридесети
До коментар #85 от "дидо":
когато масата е по-голяма, енергията е повече, от там метала поема по-тежък удар отколкото при по-лекия, --- да не би ламарината на бмв-то да по-тънка или вратата като цяло, точно обратно - нали това е една от причините вътре да е по-тясна тройката -- вратите и са по-дебели, но когато тежиш половин път повече - енергията е половин път повече, хондите са с такава нежна ламарина, олекотени, енергията е много по-малка,сигурно баба волга и тя ще се провали на тестовете, но повярвай че е по-сигурна от сивика при удар с него
Коментиран от #87, #88, #91
18:44 30.07.2013
87 сасаа
До коментар #86 от "триста итридесети":
Тоя па...хаха. Ламарините каква част от удара поемат бре? те са само за оптекаемост и естетика! Я погледни тест на челен сблъсък между танка волво 940 и пластмасовата играчка рено модус. Кой кого мачка според тебе?20:12 30.07.2013
88 сасаа
До коментар #86 от "триста итридесети":
http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs20:12 30.07.2013
89 Vladislav Qkov
Коментиран от #90, #92
20:50 30.07.2013
90 Енцо Енцо
До коментар #89 от "Vladislav Qkov":
С каква скорост мислиш че го блъскат това бмв? Със 100- 200- 300?21:46 30.07.2013
91 nevermind
До коментар #86 от "триста итридесети":
По принцип по-голямата маса е предимство при удар - т.е. ако се сблъскат по-тежка и по-лека кола, повечето щети ще са върху по-леката, но има и други фактори. Както е видно от по-долното видео съвременна кола с достатъчно усилена конструкция би съхранила пътниците по-добре от стара кола, която разчита само на ламарините си или е с по-слаба конструкция, дори и ако старата е по-тежка.Разбира се разликата в теглото трябва да е в определени граници. В случая с Модуса и Волвото разликата е 850 кг или 1135 кг срещу 1985 кг в полза на шведа, за това и Модуса отскача така. Което си е много сериозно - от EUNCAP препоръчват да се сравняват коли с разлика +-150 кг
Освен това други изключения, при които теглото не е от значение са удар отстрани и преобръщане, като във втория случай теглото не само, че не ви помага, но може и да навреди.
22:49 30.07.2013
92 nevermind
До коментар #89 от "Vladislav Qkov":
Зависи от Хондата, зависи и от Бмв-то.Е36 като тегло варира от 1140 до 1560 кг ако е М3 кабриолет. Защо кабриото е най-тежко не съм наясно, но предполагам, че системите за автоматично вдигане и сваляне на покрива тежат.
Тестваният от EUNCAP Сивик от същия период, варира от 1030 до 1195 кг.
Извод: ако Хондата се удари челно с е36, което е в рамките на около 150 кг от теглото й, ще е по-добре да сте Хондата. Дебелината на вратите както е видно от тестовете няма да е от значение.
Коментиран от #94
23:54 30.07.2013
93 Vladislav Qkov
00:38 31.07.2013
94 Владислав Димитров
До коментар #92 от "nevermind":
Не пиши глупости ! Колко може да тежи , едно копче с един електро-мотор и 1-2 м . кабел ? ! Разбира се не тая "система" е виновна , че кабриолета е по-тежък . Ако помислиш малко може и сам да се сетиш , защо наистина е така...Коментиран от #95
10:19 31.07.2013
95 nevermind
До коментар #94 от "Владислав Димитров":
Сам подчертах, че не съм наясно - просто не разбирам от кабриолети. Сега се сетих, че в топ гиър обясняваха, че са усилени за да не се усукват.до коментар #93 от Vladislav Qkov
При удар между две коли е по-важно теглото (при равни други условия). Освен това най-малкия сивик е около една педя - 25 см по-къс от най-дългото е36, не е чак толкова по-малък. А версията седан и купе на сивика е дори малко по-голяма от бмв-то.
Краш теста на EUNCAP симулира удар между коли със сходно тегло +-150 кг. Така, че четеш данните за краш теста на сивика, четеш тези за е36 и ти става ясно.
На кратко според данните от тестовете кокпита на хондата е останал стабилен, а коланите еърбега са си свършили работата. Минусите са свързани с това, че има твърди елементи от колата, които могат да наранят пътниците.
От друга старана за бмв-то освен споменатата в статия нестабилност на кокпита, възглавниците се отварят твърде късно, а кормилото и педалите се изместват твърде много и биха наранили шофьора, който се удря във волана и го изкривява. Предните колони са слаби, а коланите също не са оценени добре.
Коментиран от #98
13:15 31.07.2013
96 Vladislav Qkov
13:34 31.07.2013
97 Vladislav Qkov
Коментиран от #99
13:41 31.07.2013
98 Владислав Димитров
До коментар #95 от "nevermind":
15:34 31.07.2013
99 nevermind
До коментар #97 от "Vladislav Qkov":
Хубаво, значи ако го занесеш на вторични ще ти дадат повече пари.При катастрофа обаче е важна каросерията на колата, а не ламарините, като капаци и врати, които се закачат по нея. Ето една статия.
За това и състезателните автомобили осигуряват добра защита на пилота, въпреки, че капаците са им от "станиол", здравината идва от другаде.
Коментиран от #100
19:55 31.07.2013
100 Vladislav Qkov
До коментар #99 от "nevermind":
dobre kajimi koe na sivika to4no mu e po zdravo v kupeto ot tova na e3620:51 31.07.2013
101 триста итридесети
иначе и 316 да е, пак ще има разлика над 200 кила
Коментиран от #102
21:13 31.07.2013
102 дидо
До коментар #101 от "триста итридесети":
Само не разбрах защо говориш за удар в Сивик !Ще доказваш колко е по-безопасно БМВ- Е36 ли ?
Хората ти казват , че кокпита и неговата конструкция са изключително нестабилни при удар.
Резултата от краш теста е слаб ! Сиреч манекените вътре са на сол ! Демек автомобила е ташак от към безопасност.
Какво има да се спори !
Какво те топли че при удар със Сивик е по добре да си в Бавареца ако се цапнеш в дърво , стена или камион !
Коментиран от #106
22:24 31.07.2013
103 Vladislav Qkov
00:04 01.08.2013
104 nevermind
Основната разлика ти я казах и го пише в статията "неговата конструкция е изключително нестабилна".
Писах ти и според EUNCAP накратко къде са проблемите.
Дали проблема идва от конкретен детайл, от материалите или е в цялостното изпълнение не зная. Аз съм любител, не специалист, а автомобилен инженер съм виждал само на снимка.
До коментар #101 от триста итридесети
Какво съм извъртал. Казах, че ако бмв е36 се удари със сивик с разлика в теглото +- 150 кг е по-добре да си в сивика. Това, че най-тежкото е36 е в по-добра позиция от най-лекия сивик при удар е хубаво, но не нищо за качеството на колата всички карат най-тежкото е36. Най-лекия сивик е 1030, а най-лекото бмв е 1140. Разлика само 110.
Освен това японците са способни да направят по-тежка кола има сивици, които тежат по 1221 кг А аз 325i, го намирам 1330кг, сигурно има и по-тежки.
Идеята ми е, че има сивици и бмв-та, които са сравними. А статията говори именно за това, че в сравнение със сравнимите коли от същия период е36 е най-зле заедно със ситроена.
Ако смятате, че да си по-тежък от най-малките модели, на кола от по-нисък клас е постижение ви го признавам.
Коментиран от #105
00:50 01.08.2013
105 nevermind
До коментар #104 от "nevermind":
исках да кажа, че теглото не говори, за качеството на колата и не всички карат най-тежко е36,01:01 01.08.2013
106 триста итридесети
До коментар #102 от "дидо":
за мен тия тестове са та..к в големия процент. Споменах сивик, защото е по-лек и то доста от 325, по-тежката кола е по-сигурна -- лично мнение, дебелата ламарина има и недостатък естествено -- не поглъща удара -- но пък пази хората, и ако си с колан - шанса е по-голям, няма как да се движиш в заводска кола 1 тон с отлични резултати от краш тест и да се удариш в баба волга например, и да си по-сигурен в малката кола09:14 01.08.2013
107 Jang1r
Изпускате и другия момент при краш-тестовете,че скоростите на тестовете са различни през годините ;) Преди 97ма и съществуването на европейското подразделение тестовете са провеждани при 56км/ч,а не 64.За времето и стандартите по времето на проектирането е36 се е представяла достатъчно добре ;)
Някой писа за сблъсък м/у Сивик и е36..не,че нещо но еквивалента на е36 е Сивик 4ген-5ген...5ген се мачка повече от кутиика от бира..определенно аз бих избрал да съм в е36цата.Не натоварвам никой с мнението си.
Коментиран от #108, #109, #110, #111, #114
15:40 01.08.2013
108 Vladislav Qkov
До коментар #107 от "Jang1r":
evala e tva be6e iz4erpatelen otgovor s dve dumi e36 po dobria avtobil18:22 01.08.2013
109 Vladislav Qkov
До коментар #107 от "Jang1r":
nima6e nujda da se spori tolkova bmw N118:25 01.08.2013
110 Владислав Димитров
До коментар #107 от "Jang1r":
А ве пич ! Ти къде беше по-рано ? Що букви се изписаха и колко линкове се изгледаха... В цяла епопея се превърна тоя краш-тест !23:54 01.08.2013
111 nevermind
До коментар #107 от "Jang1r":
Прав си, че бмв не може да отговори на изискванията зададени през 1997. Само, че не това е проблема. В сайта на EUNCAP пише (в някой от линковете по-долу), че в началото са си мислели, че дори 4 звезди са непостижими, т.е., че никой не може да отговори на тези изисквания.Проблема на бмв-то е, че изостава от другите, коли на пазара през 1997, а не че не покрива изискванията. Т.е. като искаш даси купиш кола от 1997 ти предлагат е36, а то не е на ниво.
"Нима очаквате колата да покрие стандарт за сигурност 10 години по-късно?"
Ми да. Искаш ли примери с такива коли.
Колите от 80те 90те са ми любима тема - като малък все тях съм гледал. Ама айде утре ще ви разкажа кога започват да се правят краштестове и къде е е36 в цялата тая работа.
Димитров, буквите и линковете сега започват
Коментиран от #112
00:23 02.08.2013
112 Vladislav Qkov
До коментар #111 от "nevermind":
dobre neto ne6to ne te razbiram em vika6 4e bmw se predstava zle na kra6 testa sega vika6 4e pokrilavo izkvania a problema bil v prodajbi kvo ob6to imat prodajbite tukКоментиран от #113
01:59 02.08.2013
113 nevermind
До коментар #112 от "Vladislav Qkov":
Не съм казал, че покрива изискванията, казах, че никой не покрива изискванията.Не съм казвал, че проблема е в продажбите - казах, че през 1997 е36 се е продавало като нова кола. Затова и теста изненадва и разочарова ("скандален" на журналистически език) много хора. БМВ е от голямата немска тройка, хората не са свикнали да го гледат в дъното на класациите.
12:44 02.08.2013
114 nevermind
До коментар #107 от "Jang1r":
Краштестове се правят от началото на 80те от NHTSA, за разлика от EUNCAP и IHHS, при техните тестове, колите се блъскат със 100% от повърхността си - при челния удар и така ударът се разпределя по-равномерно. Естествено и изискванията се променят през годините.Нека сравним няколко краштеста от началото на 90те, между сравними (тежащи +-150кила) коли. Точно по това време са въведени звездите за оценка и сравнение на колите.
Ей ги на тук
Не обръщай внимание на годините, това не са годините на производство, а на тестване.
Хондата е с официална година на пускане 1990 (както е и самото бмв), маздата-1991.
По-интересни са Сааб и Ауди, те са пуснати в началото на 80те, а волвото и преди това.
Passat 1995, реално е фейслифт на този от 1988, няма нищо революционно променено, само са сложили въздушни възглавници - значи конструкцията е била прилична.
Както виждаш, е напълно възможно, една кола да се справи достойно в краштест проведен 10ина години след създаването й, а пък и бмв-то не изпъква с нещо особено сред съвременниците си.
Коментиран от #115, #116, #117, #119
12:53 02.08.2013
115 Владислав Димитров
До коментар #114 от "nevermind":
Неее брато , букФите са малко ! Линковете също ! Това още не може да ме убеди в твоята правота Виж там драсни още нещо , но гледай да е по-същественно..Коментиран от #118
15:17 02.08.2013
116 Vladislav Qkov
До коментар #114 от "nevermind":
prestani da plu6 bmw15:30 02.08.2013
117 Vladislav Qkov
До коментар #114 от "nevermind":
to ako be6e katko govori6 niama6e da sa go priznali za nai avtoriten avtobil tva kvo ozna4va 4e bavarcite sa n1 niama smisal da se spori15:32 02.08.2013
118 nevermind
До коментар #115 от "Владислав Димитров":
По същество10 годишен модел спокойно може да се представи достойно на краш тест.
е36 - не може.
Хората не са свикнали премиум марките да са най-зле.
Qkov, признали са БМВ за най-авторитетна марка, а не е36 за най-авторитетен автомобил.
18:12 02.08.2013
119 Vladislav Qkov
До коментар #114 от "nevermind":
ta v vruzka s tia pasiti koi i zdravo kat si kusat zadni mostove su6to stava i pri opelite ne sum vijdal bmw sus skusan most ozad osvn ako neko brutalen udar v burdur13:14 03.08.2013
120 Anzhel Mutafov
23:40 15.08.2013
121 alexa
09:04 15.10.2014
122 Учителя
А защо не казват за останалите автомобили от 90те години как са се представили?
Като чета коментарите ви... всички явно сте назказвани жестоко от БМВ и сега мразите марката, защото ви боли, когато си спомняте за униженията си! Боли ли ви? Ще ви боли и още, като се понапълни с новите БМВта... ще видите тогава как боли! БМВ са с най-добрата система 4Х4 за момета (XDrive) зимно време ще ги гледате от автобуса, как ви минават докато отивате на работа, защото вашата колица с неправило задвижване, като това на Трабант :D си седи пред дома ви! Не знаете какви иновации са патентовали от БМВ и какви са новите им автомобили! Нокой не им стъпва на малкият пръст!
А за 36цата, защо като е толкова лошо... още се движи по улиците и е мечта за всеки?! 25 год. след пускането си за пръв път в производство още я има и е желана кола!
А къде е 190ката на Мерцедес? - последните останали гният в депотои за скрап, ами с Ауди 80, какво стана...а???
Къде е? Аудито от онези години?
Нали са най-добрите марки? Защо ги няма по улиците ни?
За японските и френските да не говорим :D
За останалите... за Форд...аааа. Волвото де, което made in china :D няма да го коментирам
Гледайте царя на пътя и се дразнете, защото само това ви остава... вие сте комплексарите, а не онези хора, които са мераклий за добра кола!
12:43 26.03.2015