Новият трицилиндров двигател на Opel ще отбележи своята премиера на международното автомобилно изложение във Франкфурт през септември. Малко повече от месец преди премиерата, ви представяме интересни подробности за малкия иновативен агрегат.
Според хората от Opel иновацията впечатлява с ниво на шум и вибрации по-добро от това на множество четирицилиндрови агрегати. 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection, бензинов двигател с директно впръскване) предлага по-висок въртящ момент в своя работен диапазон от агрегати със същата мощност и по-голям работен обем. Същевременно с това разходът на гориво е намален с 20 процента в сравнение с актуалния 1.6 литров двигател на Opel с атмосферно пълнене.
Еднолитровото моторче разполага с мощност 85 кВт/115 к.с. и високо ниво на въртящ момент още при ниски оборотни режими (166 Нм в диапазона от 1 800 до 4 700 об./мин). Двигателят ще дебютира следващата година под капака на модела Adam, като там ще е в съчетание с напълно нова шестстепенна трансмисия.
Интересно е още, че това е първият от новото модулно поколение двигатели с три и четири цилиндъра в класа на двигателите с работен обем до 1.6 литра. Технологични решения като директно впръскване, променливо газоразпределение и лек алуминиев блок са сред ключовите решения за подобряване на ефективността.
При създаването на този двигател инженерите на Opel започват проекта си от нулата, като насочват усилията си към внедряване на серия от решения за елиминиране на типичното за трицилиндровите двигатели вертикално клатене в двата края на машината.
Алуминиевият цилиндров блок изработен чрез леене под високо налягане е конструиран така, че да способства за намаляване на излъчения и на генерирания от самата структура шум, а също и за намаляване на теглото. Горивната рейка с високо налягане и инжекторите са структурно изолирани от цилиндровата глава, за да се намали предаването на пулсации, а горивната помпа и горивните тръбопроводи са акустично обработени.
Друг важен елемент в постигането на хармонична работа на двигателя е монтирането на балансиращ вал в картера му. Задвижван от специална назъбена верига и въртящ се в противоположна на коляновия вал посока със същите обороти той е внимателно оптимизиран по отношение на масите с цел компенсиране на вибрациите при работата на трицилиндровия агрегат.
В резултат от приложените технологични мерки, новият 1.0 SIDI Turbo е не само по-хармоничен от останалите трицилиндрови двигатели, но и по-тих от много четирицилиндрови агрегати. Например при изпитания на стенд при пълно натоварване (широко отворена дроселова клапа), той има по-ниски нива на шум при всички оборотни режими в сравнение с много бензинови турбо двигатели с работен обем до 1.6 литра.
Още един любопитен факт е, че инжекторите за директно впръскване са с по шест отвора и са централно разположени над всяко бутало с цел постигане на по-ефективен процес на горене, а променливото газоразпределение и на двата разпределителни вала подобрява газообмена. Маслената помпа с двустепенен режим на работа и изключващата се водна помпа, която се деактивира, когато температурата на охлаждащата течност е ниска в името на по-бързия процес на загряване, също спомагат за намаляване на разхода на гориво.
Представянето на новия двигател 1.0 SIDI Turbo и на новата шестстепенна трансмисия е най-новата крачка в подновяването на гамата от задвижващи агрегати на Opel, която ще включва три нови двигателни фамилии и 13 нови двигателя в периода 2012-2016 година, както и гама от нови трансмисии.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Симеон Тасев
11:48 08.08.2013
2 Румен Янев
Коментиран от #7
11:58 08.08.2013
3 Антонио Милев
12:18 08.08.2013
4 D0kT0pA
Коментиран от #5
12:37 08.08.2013
5 Борчо
До коментар #4 от "D0kT0pA":
Точно така. Съвременните напомпани малолитражки имат живот 150-200 хил. км, и след това ремонта им става нерентабилен. Ние да му мислим, когато купим подобна кола, нов внос, карана от баба до супера в събота и неделя, на 136 хил. км.15:53 08.08.2013
6 Симеон Тасев
16:07 08.08.2013
7 Assen Serafimov
До коментар #2 от "Румен Янев":
Румене, не сравнявай Calibra с останалите Опел-и, тя е "друга бира"16:32 08.08.2013
8 Бай Иван
Коментиран от #9, #12
20:59 08.08.2013
9 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #8 от "Бай Иван":
Бачкай си за 600 лв. и си мисли,че си професор,а не будала ! То от такива разбирачи като тебе България цъфти от мозъци ! Евала на Опел !Коментиран от #14
21:46 08.08.2013
10 Iaroslav Stanchev
Коментиран от #11
22:29 08.08.2013
11 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #10 от "Iaroslav Stanchev":
Събуди се 2013 год. сме ,май нещо в главата ти е изгнило !22:35 08.08.2013
12 Светлин Карагеоргиев
До коментар #8 от "Бай Иван":
Дори не знаете какъв е проблема на екотек-а а само коментирате разни чути неща. Проблемите са 2 единия е че има един клапан който се запушва или изгарят намотките и спира. Втория проблем е че цилиндрите не са с ризи а обща отливка. Проблема е решен още преди 4 години мисля че с новата Зафира ако не се лъжа. Спрете да ругаете по отношение на екотек, че до гуша ми дойде. Проблемните екотеци бяха Вектра Б, Тигра, Корса и Астра преди 2000 година. Образовайте се малко, че е трудно да не се посмее човек.Коментиран от #15
23:55 08.08.2013
13 Ивайло Каназирски
Много добре звучи този двигате, факт е, че форд сложиха началото на напомпани 3 цилиндрови малолитражки. Не вярвам, тези 3 цилиндъра да се износя за 200 000 килоемтра (все пак двигатели са с понижено ниво на вибрации, както прочетох има балансиращ вал) . Вибрациите са това което износват мотора. Голямия въртящ момент при 1800 оборота е много голяма благинка понеже мотора няма да е нужно да го държите в обороти когато се кара на климатик или извънградско .
Според мен този двигател спокойно ще си удари половин милион километра при правино отглеждане може и повече.
Не бъдете скиптично настроени към новите технологии. Първоте форисирани двигатели от 90те нямат нищо общо с новите.
02:15 09.08.2013
14 Бай Иван
До коментар #9 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
Абе ти за колко работиш?07:19 09.08.2013
15 Бай Иван
До коментар #12 от "Светлин Карагеоргиев":
Светлине ,посмей се но гледай да не е за собствена сметка.Че явно не си карал достатъчно Опел.То си личи по хумореските които си писал.07:21 09.08.2013
16 Борис Георгиев
07:35 09.08.2013
17 PROFESIONALISTA
08:36 09.08.2013
18 Naka
10:32 09.08.2013
19 Бай Иван
12:50 09.08.2013