8 Август, 2013 11:38 16 143 19

Подробности за новия трицилиндров мотор на Opel

  • opel-
  • 1.0 sidi turbo
Новият трицилиндров двигател на Opel ще отбележи своята премиера на международното автомобилно изложение във Франкфурт през септември. Малко повече от месец преди премиерата, ви представяме интересни подробности за малкия иновативен агрегат.
 
Според хората от Opel иновацията впечатлява с ниво на шум и вибрации по-добро от това на множество четирицилиндрови агрегати. 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection, бензинов двигател с директно впръскване) предлага по-висок въртящ момент в своя работен диапазон от агрегати със същата мощност и по-голям работен обем. Същевременно с това разходът на гориво е намален с 20 процента в сравнение с актуалния 1.6 литров двигател на Opel с атмосферно пълнене.
 
Еднолитровото моторче разполага с мощност 85 кВт/115 к.с. и високо ниво на въртящ момент още при ниски оборотни режими (166 Нм в диапазона от 1 800 до 4 700 об./мин). Двигателят ще дебютира следващата година под капака на модела Adam, като там ще е в съчетание с напълно нова шестстепенна трансмисия.
 
Интересно е още, че това е първият от новото модулно поколение двигатели с три и четири цилиндъра в класа на двигателите с работен обем до 1.6 литра. Технологични решения като директно впръскване, променливо газоразпределение и лек алуминиев блок са сред ключовите решения за подобряване на ефективността.
 
При създаването на този двигател инженерите на Opel започват проекта си от нулата, като насочват усилията си към внедряване на серия от решения за елиминиране на типичното за трицилиндровите двигатели вертикално клатене в двата края на машината.
Алуминиевият цилиндров блок изработен чрез леене под високо налягане е конструиран така, че да способства за намаляване на излъчения и на генерирания от самата структура шум, а също и за намаляване на теглото. Горивната рейка с високо налягане и инжекторите са структурно изолирани от цилиндровата глава, за да се намали предаването на пулсации, а горивната помпа и горивните тръбопроводи са акустично обработени.
 
Друг важен елемент в постигането на хармонична работа на двигателя е монтирането на балансиращ вал в картера му. Задвижван от специална назъбена верига и въртящ се в противоположна на коляновия вал посока със същите обороти той е внимателно оптимизиран по отношение на масите с цел компенсиране на вибрациите при работата на трицилиндровия агрегат.
 
В резултат от приложените технологични мерки, новият 1.0 SIDI Turbo е не само по-хармоничен от останалите трицилиндрови двигатели, но и по-тих от много четирицилиндрови агрегати. Например при изпитания на стенд при пълно натоварване (широко отворена дроселова клапа), той има по-ниски нива на шум при всички оборотни режими в сравнение с много бензинови турбо двигатели с работен обем до 1.6 литра.
 
Още един любопитен факт е, че инжекторите за директно впръскване са с по шест отвора и са централно разположени над всяко бутало с цел постигане на по-ефективен процес на горене, а променливото газоразпределение и на двата разпределителни вала подобрява газообмена. Маслената помпа с двустепенен режим на работа и изключващата се водна помпа, която се деактивира, когато температурата на охлаждащата течност е ниска в името на по-бързия процес на загряване, също спомагат за намаляване на разхода на гориво.
 
Представянето на новия двигател 1.0 SIDI Turbo и на новата шестстепенна трансмисия е най-новата крачка в подновяването на гамата от задвижващи агрегати на Opel, която ще включва три нови двигателни фамилии и 13 нови двигателя в периода 2012-2016 година, както и гама от нови трансмисии.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    4 0 Отговор
  • 2 Румен Янев

    2 1 Отговор
    C20NE - best opel engine

    Коментиран от #7

  • 3 Антонио Милев

    4 3 Отговор
    Какво стана бе, "експерти"? Нали трицелиндровия мотор неставал за нищо? Като Форд извадиха такъв се скъсахте да го усмивате и плювате. Затова стана два поредни пъти двигател на годината. Е, сега се вижте какви сте разбирачи.
  • 4 D0kT0pA

    7 2 Отговор
    Единствения минус на 3 цилиндровите двигатели е високата степен на износване, което ще повлияе изключително много на вторичния пазар, а за жалост българите сме масово потребители на този вторичен пазар...

    Коментиран от #5

  • 5 Борчо

    9 1 Отговор

    До коментар #4 от "D0kT0pA":

    Точно така. Съвременните напомпани малолитражки имат живот 150-200 хил. км, и след това ремонта им става нерентабилен. Ние да му мислим, когато купим подобна кола, нов внос, карана от баба до супера в събота и неделя, на 136 хил. км.
  • 6 Симеон Тасев

    6 2 Отговор
    там е работата че след години най-вероятно ще има проблем с охлаждането точно заради факта че се изключва водната помпа и може след време да се развали и дане се включва ама несамо и други неща и т.н
  • 7 Assen Serafimov

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Румен Янев":

    Румене, не сравнявай Calibra с останалите Опел-и, тя е "друга бира"
  • 8 Бай Иван

    2 4 Отговор
    Не стига ,че е ЕКОтек ми и три цилиндъра.Тия съвсем започнаха да се подиграват с хората.Ма то кой ли купува Опел освен будалите?

    Коментиран от #9, #12

  • 9 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Иван":

    Бачкай си за 600 лв. и си мисли,че си професор,а не будала ! То от такива разбирачи като тебе България цъфти от мозъци ! Евала на Опел !

    Коментиран от #14

  • 10 Iaroslav Stanchev

    1 3 Отговор
    Хехехе,и после Вартбург били гробници,колко време ги лашкахме драй цилиндровите хансове,а и още се намират тук там в движение.Само дето вартбургите не гниеха,за разлика от хлопелите.

    Коментиран от #11

  • 11 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Iaroslav Stanchev":

    Събуди се 2013 год. сме ,май нещо в главата ти е изгнило !
  • 12 Светлин Карагеоргиев

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Иван":

    Дори не знаете какъв е проблема на екотек-а а само коментирате разни чути неща. Проблемите са 2 единия е че има един клапан който се запушва или изгарят намотките и спира. Втория проблем е че цилиндрите не са с ризи а обща отливка. Проблема е решен още преди 4 години мисля че с новата Зафира ако не се лъжа. Спрете да ругаете по отношение на екотек, че до гуша ми дойде. Проблемните екотеци бяха Вектра Б, Тигра, Корса и Астра преди 2000 година. Образовайте се малко, че е трудно да не се посмее човек.

    Коментиран от #15

  • 13 Ивайло Каназирски

    2 1 Отговор
    Опел съм имал, едва ли, ще си купя някога пак (поне дизелов ) Освен кора 1.3 (това е с двигател на фиат)
    Много добре звучи този двигате, факт е, че форд сложиха началото на напомпани 3 цилиндрови малолитражки. Не вярвам, тези 3 цилиндъра да се износя за 200 000 килоемтра (все пак двигатели са с понижено ниво на вибрации, както прочетох има балансиращ вал) . Вибрациите са това което износват мотора. Голямия въртящ момент при 1800 оборота е много голяма благинка понеже мотора няма да е нужно да го държите в обороти когато се кара на климатик или извънградско .

    Според мен този двигател спокойно ще си удари половин милион километра при правино отглеждане може и повече.
    Не бъдете скиптично настроени към новите технологии. Първоте форисирани двигатели от 90те нямат нищо общо с новите.
  • 14 Бай Иван

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Абе ти за колко работиш?
  • 15 Бай Иван

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Светлин Карагеоргиев":

    Светлине ,посмей се но гледай да не е за собствена сметка.Че явно не си карал достатъчно Опел.То си личи по хумореските които си писал.
  • 16 Борис Георгиев

    3 1 Отговор
    Единствената причина да съществува този двигател е пестенето на материали и ефтината изработка.Така компанията ПЕЧЕЛИ повече пари в класа на малолитражките.Конкуренцията ги кара да мислят какъв по ЕФТИН агрегат да монтират на поредната лагерна количка за да могат да ги бият в цената.Не си правя никакви илюзии че по този мотор ще има нещо добро .........След изтичане на заводската гаранция ще има драми......В момента една от колите ми е Омега с мотор Екотек 2000/136 к.с на 140000км. Никога не съм имал проблеми защото я гледам като кукла и подържам както трябва.Харесвам марката но с тези двигатели се целят само по високи печалби и нищо друго.То ако беше много хубаво японците досега щяха да направят такъв двигател още преди 20 години.
  • 17 PROFESIONALISTA

    1 1 Отговор
    Всичко това дето са го написали е верно, както също и че този двигател има ресурс 100-150 000 км, след което трябва да го изхвърлиш целия, както най-вероятно и самата кола. Въобще- тенденцията за в бъдеще е колите да станат като пералните- 5 години и хвърляш на боклука.
  • 18 Naka

    3 0 Отговор
    Някой който притежава кола с 3-цилиндровия двигател на Форд да каже какви впечатления има от издръжливостта на мотора. Няма такива? Жалко... Този двигател още не е излязъл и вече го оплюхте. Спор няма че може да се окаже боклук, но е друго око да види и ръка да пипне.
  • 19 Бай Иван

    0 1 Отговор
    Нака до сега нито един трицилиндров двигател независимо чия разработка е не се е оказал сполучлив по понятни причини.Това ,че на тъпите им инженери им е хрумнало да спестят един или повече цилиндри не значи ,че ние трябва да плащаме за това нали?