Mercedes-Benz 190E (W201) се смята за един от най-ключовите модели в историята на марката. Италианецът Бруно Сако, който оглавява дизайнерския отдел на компанията между 1975 и 1999 г., го сочи за любимото си творение.
Както повечето модели на Трилъчевата звезда от онези години, Baby Benz е проектиран с огромен запас от здравина. Това личи от броя на 190-ките, които все още служат вярно на собствениците си.
За да демонстрира ресурса на модела, между 11 и 21 август 1983 г. Mercedes-Benz провежда серия от изпитания на пистата "Нардо", по време на които са поставени няколко световни рекорда. В тестовете участват три екземпляра от най-бързата модификаця 190 E 2.3-16, които изминават 50 000 км за 201 часа, 39 минути и 43 секунди.
Baby Benz подобрява също върховите постижения за изминаване на 25 000 км, 25 000 мили и още 9 рекорда. Колите са пришпорвани с пълна газ на пета предавка с 6 000 об/мин и средна скорост 247.94 км/ч при разход 22 л/100 км.
Рекордьорите са напълно идентични със серийния модел, който ще бъде представен месец по-късно на салона във Франкфурт. Пренастроен към условията на овала "Нардо" е само инжекционът на 2.3-литровия двигател с мощност 182 к.с.
30 години по-късно Mercedes-Benz припомня славните постижение на един от най-успешните модели в историята си със серия снимки и филмче от изпитанията на "Нардо".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 марио пеевски
Коментиран от #3, #7, #10, #11, #15, #24
11:31 12.08.2013
2 Vladislav Qkov
11:43 12.08.2013
3 Димитър Стоянов
До коментар #1 от "марио пеевски":
Вярваш ли си?Коментиран от #9
12:13 12.08.2013
4 асдфгххх
13:43 12.08.2013
5 Петър Петков
14:35 12.08.2013
6 Georgi Petkov
В гаража си имам същия, само че с 2.5 16v мотора и още не е на 30 години.
:))))))))))))))0
15:14 12.08.2013
7 георги алексиев
До коментар #1 от "марио пеевски":
ЕМИ ТО АУДИТО ОСВЕН В СЕРВИЗ ДА ГО ОСТАВИШ КЪДЕ ДРУГАДЕ МОЖЕ17:46 12.08.2013
8 EMSKI
Коментиран от #20
18:42 12.08.2013
9 Heinrich
До коментар #3 от "Димитър Стоянов":
Яко''клуб фантастика'' свободни съчинения19:13 12.08.2013
10 Симеон Тасев
До коментар #1 от "марио пеевски":
мерца си е номер едно фен съм на бмв но мерца е по-класен така си еКоментиран от #17
19:43 12.08.2013
11 Симеон Тасев
До коментар #1 от "марио пеевски":
а ауди точно а4 надали стават s8 или a8 може ама а4 надали става19:44 12.08.2013
12 Веселин Желязков
20:54 12.08.2013
13 Mercedes-Benz
Коментиран от #16
20:57 12.08.2013
14 Камен Колев
17:14 13.08.2013
15 Heinrich
До коментар #1 от "марио пеевски":
Едва ли ако има А4 2010г.би се възхитил толкова много на 19019:44 13.08.2013
16 иван иванов
До коментар #13 от "Mercedes-Benz":
по-голяма глупост не бях чел скоро.01:03 14.08.2013
17 иван иванов
До коментар #10 от "Симеон Тасев":
Ти никакъв пример за фен на бмв не си, пенсионерските 190 ки щом ги наричаш номер 1 - ясно какъв бмв ентусиаст си.... най-вероятно както всички безделници дето пишат по цял ден неграмотни коментари по форумите - пубер тийнейджър и прочие. Достатъчно пъти по случайност бях мернал коментари и сте ми ясни всичките тук. Само злобни хейтърчета комплексирани, дето нямат и 1 минута зад волана ама големи разбирачи. Тоя с ник mercedes-benz всеки път хейтва вместо да каже нещоКоментиран от #18, #21, #22
01:05 14.08.2013
18 Mercedes-Benz
До коментар #17 от "иван иванов":
"The production of the E30 road car was to homologate the M3 for Group A Touring Car racing. It was to compete with the "2.3-16V"-model of the Mercedes-Benz W201 190E that was introduced in 1983."Предполагам, че знаеш английски, прочети го няколко пъти ако искаш, понеже знам че на вас сектантите трудно ви влизат неща в главата освен в случаите когато излитате от пътя и се забиете в поредното дърво. В коментара си долу умишлено съм написал "който е умен ще се сети защо" , е очевидно ти не си от тези (не че има нещо лошо, препоръчвам ти руската приказка за Иванушка Глупакът) Иначе не знам кой е мишката, струва ми се че ти си влязъл в ролята на клавиатурния боец, който мишкува и дава определения за хората без да ги познава, на живо е по-вероятно да стоят по друг начин нещата. А ако не ти харесва какво пишат хората винаги можеш да отидеш в БМХ форума, където да си говорите за спукани глави, прегрели кошове, газифициране на 318 Е36 и т.н. хаха Поздрави и не си прави труда да ми отговаряш Иванушка
02:43 14.08.2013
19 Biancko Nero
10:56 14.08.2013
20 Енцо Енцо
До коментар #8 от "EMSKI":
А аз, като човек карал тези автомобили, мога да кажа, че не са по надеждни от някоя жигула, опел или трабант. Прекалявате, като почнете да хипорболиирате качествата на автомобил, който вероятно никога не е бил оценяван от независима агенция. Имам лоши спомени от мерцедеси (чести повреди, скъпи ремонти), и едва ли пак ще се излъжа да купя представител на марката. Въобще не вземам предвид неуспехите на марката в представаянето и на ежегодните тестове за техническа изправност в Германия от 10- 15 години.19:56 14.08.2013
21 Симеон Тасев
До коментар #17 от "иван иванов":
А ТИ ПЪ СИ НАЙ-ГОЛЕМИЯ НАЛИ21:28 21.08.2013
22 Симеон Тасев
До коментар #17 от "иван иванов":
МОГА ДА ТИ КАЖА САМО ЕДНО ЧЕ МЕРЦА И БМВ ТО СА НАЙ-ДОБРИТЕ КОЛИ ХОДИ СЕ СКРИЙ С СМЕШНАТА СИ ЖИГУЛА ИЛИ ОПЕЛ21:29 21.08.2013
23 Роман Ценов
09:38 05.04.2015
24 Роман Ценов
До коментар #1 от "марио пеевски":
Често Аудитата ходят на сервиз,но не и Мерцедес-Бенц.09:39 05.04.2015