4 Февруари, 2023 13:53 36 851 43

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

  • ford-
  • raptor-
  • ranger-
  • тест-
  • тест драйв-
  • пикап-
  • ranger raptor
Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа - 1

В началото на 2022 година Ford официално представи второто поколение на най-върховия си пикап за Европа – Ranger Raptor. Сега, близо година по-късно, всъдеходът се продава и у нас, а ние имахме възможността да сме един от първите, които се докосват до него. Пикапът е базиран на последното поколение Ranger, като е получил някои подобрения от Ford Performance, които на практика го правят напълно подходящ за офроуд още от завода.

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

Екстериор

Започвайки с външността, пикапът вече е по-широк, а това усещане се допълва от новото „лице“ с LED матрични фарове подобни на тези при F-150 и характерни дневни светлини по тяхното външно продължение. Между тях откриваме и голяма решетка с надпис Ford, която добавя още доза агресия във визията на пикапа. Под нея е разположена и пластмасова броня със скосена долна част и защита на двигателя, която има за цел да увеличи ъгъла на атака. Предният капак е със специфични отвори за охлаждане в горната си част, а калниците са получили допълнителни раздувки спрямо стандартния пикап.

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

Страничната линия е запазена почти идентична с тази при предходния модел, като Raptor се предлага единствено с четири врати и пет места за седене. От завода колата пристига още със стъпенки и калобрани в четирите ъгъла на купето. При тестовия модел бе поръчана допълнителна защита върху товарната част при преобръщане и електрическа щора върху товарното отделение с контрол от ключа или интериора. Върху задния калник е поставен и стилизиран надпис Raptor.

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

Задницата също не е много променена в сравнение с предшественика, като там откриваме светлини с нови графики, както и по-голяма емблема Ford върху задната врата. Под нея откриваме и моделното означение Ranger. Бронята тук също е с минимални размери, за да освободи място за по-добър ъгъл при офроуд изпитания. При тествания от нас модел бе добавен и теглич.

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

Пикапът е с дължина от 5.36 метра, ширина от 2.02 метра и височина от 1.93 метра. Междуосието му е 3.27 метра, а ъгълът на атака в предната част е 32 градуса. Дължината на товарното пространство е 1.22 метра, а теглото на цялата тази конфигурация е 2.45 тона. Интересно е да споменем, че джантите са сравнително малки за модерните автомобили с размер от 17 цола, но това се дължи на A/T гумите с които излиза пикапът от завода с размери от 285/70, които са изключително подходящи за нашите пътища.

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

Интериор

Преминавайки към интериора, тук от Ford Performance също са се постарали и това е видимо още при отварянето на вратата, където върху прага ви посреща именно този надпис. Седалките са кожени с червени акценти и надпис Raptor върху гърба на седалката. Шофьорската и пасажерската седалка са с електрическа настройка, нагоре/надолу и напред/назад, както и с електрическа настройка на лумбалната опора, която може да се издува, но не и да се мести по височината на облегалката.

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

Мотивът с червено и черно продължава в целия интериор, като се забелязва около въздуховодите, корите на вратите, коланите и дори волана, където е поставен червен маркер на 12 часа. Освен кожа в интериора може да бъде открита и алкантара върху част от таблото, на местата на които вероятно ще бъде докосвано в по-голяма част от времето. За това си има и причина, а именно използването на по-твърди пластмаси в останалата част на таблото. По отношение на качеството на материалите, не можем да кажем, че останахме впечатлени.Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

В средата на таблото е разположен и 12-инчов вертикално ориентиран дисплей с фирмената система SYNC 4A, която определено изисква време, за да оперирате с нея. От там контролирате още климатичната система, както и по-голямата част от екстрите на автомобила. Все пак под екрана има изведени и бързи контроли, като две „врътки“ за промяна на градусите, както и копче за включване и промяна на звука на мултимедията. Пред водача се намира още един дисплей, този път с големина от 12.3 инча, който показва всичката нужна информация при пътуване, както и различни данни при излизане извън пътя.

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

Мястото в предната част е напълно достатъчно, дори и за по-високи хора, като това определено влияе на пространството за пътниците отзад, но то със сигурност е напълно достатъчно за возене на четирима души, а вероятно и петима, но с доста уговорки. Няма как да не обърнем внимание и на практичната страна на нещата, а именно множеството отделения за съхранения на вещи, бутилки и различни предмети. Те са множество на брой, а освен тях, инженерите на Ford са оставили 9 празни превключвателя над централното огледало за монтиране на допълнителни аксесоари.

Интересно е и решението за смяната на режимите, които са 7 на брой, те сами по себе си променят работата на окачването, трансмисията, волана, системите за стабилност, както и задвижването на колелата. Те могат да бъдат избирани чрез кръгъл контролер на централната конзола. Отделно от това шофьорът може да избира задвижването на колелата от четири бутона в същия кръгъл контролер или пък да променя работата на различните компоненти от бутони на волана.

Задвижване и характеристики

У нас новият Raptor се предлага с 2.0-литровия дизелов двигател от предходното поколение с мощност от 205 конски сили и 405 нютон метра, но тествания от нас модел бе с по-мощния 3.0-литров бензинов мотор с 292 конски сили и 491 нютон метра. Моторът е V-образен с шест цилиндъра и EcoBoost технология и работи съвместно с автоматична трансмисия с десет предавки.

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

Окачването, което е едно от най-интересните неща в Raptor е независимо с алуминиеви носачи в предната част и 2.5-инчови амортисьори на FOX с променлива твърдост, отзад имаме твърда греда с пружини и ресори и отново 2.5-инчови амортисьори на FOX. Ходът му е до 290мм отпред и до 250мм отзад. Спирачките също са доста големи и за това си има сериозна причина, като в предната част са с размери от 324мм, а отзад са с размери от 332мм.

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

Започвайки с кратки характеристики за пикапа, според Ford, ускорението до 100км/ч отнема 7.9 секунди, но ако трябва да сме честни пикапът се чувства една идея по-бърз. Максималната скорост е 180км/ч, но не сме сигурни, че бихме ви препоръчали да ги достигате, особено ако времето не е съвсем сухо. Пишем това тъй като задницата на пикапа е особено игрива в комбинация с гумите за всякакви терени, задното предаване, леката задница и снежните условия при които ние имахме възможността да караме. Дори с включени системи за стабилност, пикапът ви позволява леки „заигравки“, които понякога дори могат да ви хванат и неподготвени.

В същото време при превключване на режима за мокро време, пикапът коренно променя поведението си и става много по-стабилен, като автоматично превключва и към режим за задвижване на четирите колела. Педалът на газта става много по-малко отзивчив, а ускорението една идея по плавно. Всеки от режимите променя настройките на пикапа, като този за изкачване изключва всички системи за стабилност и автоматично превключва на „бавни“ предавки. В комбинация с това може да заключите предния и задния диференциал, което на теория ви дава възможността да преминете навсякъде или поне, където достигат границите на пикапа. А те достигат до 850мм дълбочина на газене според Ford и нивото на което сте го прежалили, поне според нас. Разбира се, не можем да потвърдим последното.

Тествахме Ford Ranger Raptor – един пикап без аналог в Европа

При шофиране на стандартен режим, усещате как пикапът „стъпва“ на пътя изключително тежко, като това се дължи на размера на гумите и теглото му, но при превключване на режим Sport за амортисьорите, возията става доста по-твърда и неравностите на пътя започват да се усещат. Същото важи и за промяната при волана, както и генерацията, която има четири режима на работа. Няма да крием, че при нас през повечето време стоеше на режим Sport, докато се наслаждавахме на звука от шестака. В същото време разполагате с 4 камери за 360-градусово наблюдение, които помагат при офроуд и паркиране.

Що се отнася до разхода на гориво, тук от голямо значение е това къде ще карате пикапа. Според характеристиките на Ford, разходът при смесен цикъл е около 13.8 литра на 100 километра и бихме казали, че това е вярно. В интерес на истината при извънградско шофиране със скорост до 90км/ч и средна скорост от 56км/ч, бордкомпютъра показа разход от 9.6 литра на 100 километра. В същия ден, но няколко часа по-късно при шофиране извън пътя и тестове, същият този бордкомпютър показваше двуцифрени числа, започващи с цифрата 2.

Заключение и цена

В крайна сметка това едва ли ще бъде важно за вас, ако сте достигнали до покупката на този пикап. Със сигурност поне в Европа към този момент пикапът няма аналог според това какво получавате директно от завода. Това, обаче пристига и на съответната цена, а именно 155 700 лева за базов модел. Със сигурност можем да изброим поне 10 по-практични неща за които да дадете тази сума, но пък не можем да съдим и хората, които са склонни да се разделят с близо 160 хиляди лева за добре оборудван модел, който бихме определили като "играчка за пораснали".


Поставете оценка:
Оценка 4 от 40 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 САТЪРА НА ХАНА

    25 3 Отговор
    А В КАР ЕНД ДРАЙВЪР МАГАЗИН
    .... ТОЯ ФОРД Е НОМЕР 8 В СРЕДНИЯ КЛАС ПИКАПИ
    .....
    ЗА АМЕРИКА ГОВОРЯ :))

    Коментиран от #12

  • 2 Доктор Дулитъл

    47 30 Отговор
    Пълен смях. 2,5 тона с два литра мотор. Супер нелепа конфигурация. Хайде дочуване..... :))))

    Коментиран от #34

  • 3 САТЪРА НА ХАНА

    38 5 Отговор
    ЗА СРАВНЕНИЕ СЪС 165 000 ЛЕВА
    ....
    ТОЙОТА СЕКВОЯ ( РАЗБРАЙТЕ АМЕРИКАНСКИЯ
    ЛЕНД КРУИЗЪР -ГОЛЕМИЯ)
    .... ЧИСТО НОВ ВНОС В БЪЛГАРИЯ ЩЕ Е 180 000 ЛЕВА)
  • 4 САТЪРА НА ХАНА

    12 4 Отговор
    ЗА СРАВНЕНИЕ СЪС 165 000 ЛЕВА
    ....
    ТОЙОТА СЕКВОЯ ( РАЗБРАЙТЕ АМЕРИКАНСКИЯ
    ЛЕНД КРУИЗЪР -ГОЛЕМИЯ)
    .... ЧИСТО НОВ ВНОС В БЪЛГАРИЯ ЩЕ Е 180 000 ЛЕВА)

    Коментиран от #26

  • 5 Мочо

    18 3 Отговор
    "Ширина от 2,2м."... Ако това е вярно, означава, че висок мъж ще може да спи спокойно на задната седалка и още двама - трима напречно в ремаркето, и още трима-четирима над покрива. Това се е отепало за доработка в кемпер, но нещо ме съмнява...
  • 6 1111

    29 18 Отговор
    Леко леко в лево. Слабо двигателче (може да изкара 100-150к км и сме в кофата). Тежка кола с агресивна визия. Личи си, че е правена повече от маркетинг отдела, отколкото от инженери.

    Коментиран от #8

  • 7 Смех 😆🤡🤣

    22 14 Отговор
    Не мога да разбера фв с шматарок къде са тръгнали като е най слабият пик ъп на пазара.

    Коментиран от #16

  • 8 Смех 😆🤡🤣

    10 14 Отговор

    До коментар #6 от "1111":

    Айде бе индженеро направи пикъп дето да има отделяне на цо2 на км по малко от 150 айде от 200г и да не е макс 2.0 4 цилиндъра да та ибъвтъпака

    Коментиран от #9

  • 9 епа

    3 21 Отговор

    До коментар #8 от "Смех 😆🤡🤣":

    Тесла кибертрък. Че и обявената и цена е по-ниска.

    Коментиран от #10

  • 10 Смех 😆🤡🤣

    10 3 Отговор

    До коментар #9 от "епа":

    Отга Теслъ попнаха да правят коли с интърнъл комбюстион енджинъ
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Язе

    20 4 Отговор
    Хубава играчка, но какво се случва с разхода по магистрала със 120-130 км/ч?
  • 14 За Форд

    12 11 Отговор
    такава сума като че ли е множко!

    Коментиран от #15

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Гост

    14 2 Отговор

    До коментар #7 от "Смех 😆🤡🤣":

    Слаб, слаб, колко да е слаб? Получаваш същото, само че с дизелов двигател (V6), по добра изработка и макс цена на топ оборудването = 120 000 лева! Ами до 160 000 колко още може да се надгради? Ей, като почнете да ги пускате едни, човек ще каже че сте имали тези автомобили…

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Факт

    6 13 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Ми факта че никой не го купува малък ли е.В много градове вече не може и да се влиза с дизеловите недоразумения.

    Коментиран от #19

  • 18 Смех 😆🤡🤣

    9 6 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Фолксваген и добра разработка ахаха тва е втинджос марка не космически коръб чак си вдлъбнат

    Коментиран от #20

  • 19 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #17 от "Факт":

    Ееее, те и другите подобни модели не се купуват в Европа, нали? Това просто не е автомобил за нас…
  • 20 Гост

    11 1 Отговор

    До коментар #18 от "Смех 😆🤡🤣":

    Баце, кротко! Спри да шляпаш с китките, изпростява се! Вземи да прочетеш нещо, ограмоти се, събери пари, купи си Раптор, и бъди щастлив фермер!

    Коментиран от #21

  • 21 Смех 😆🤡🤣

    4 6 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Е твоите думи не са доказатрлство за тва че си прав просто поредния бе ге бърборан
  • 22 тути

    6 8 Отговор
    По добре човек да си купи един Сил отколкото тоз краварски кенеф.Въртяла му се задницата.Еми тролкова е автомобил.Само за нашите комплексари.
  • 23 емо 73 канар

    10 11 Отговор
    155 700 хиляди за Форд ????????????????

    Ха ха.

    Почвам да бегам бате.
  • 24 Мексо

    15 1 Отговор
    "Отзад имаме твърда греда с пружини и ресори и отново 2.5-инчови амортисьори на FOX." АФтУра да си провери инфото. Няма такава компановка на задно окачване в света. Или е с пружини и амортисьори или при пикапите на листове и амортисьори. Сигурно за това е тези пари. Имал и пружини. Форд като Форд но нещо искат да лапат от лепенки червени декорации и емблеми. За такива пари една Тойота е ненадмината.
  • 25 Мексо

    20 1 Отговор
    И още нещо. Не се казва твърда греда а цял мост. В моста има и задвижване. Греда е когато такова липсва. Какво е тествал гн. Галин Ганев и той не знае. По добре да пише за боята таблета и джантите. Явно железата отдолу са му непонятни.
  • 26 То оттук да си вземеш HILUX

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "САТЪРА НА ХАНА":

    ще ти излезе по-малко.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Щот онзи

    10 6 Отговор
    Пълен кенеф . Карам го година , не съм очарован . Като е празен върви но натоварил ли го , куц кон. Врати се не затварят , лоша изработка .

    Коментиран от #31

  • 29 Ама

    7 3 Отговор
    Добре де, вие при снежни условия го карахте на нормален режим ли, е.. бахвау изпитателите ! Иначе машината си е просто дзвер !
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 оня с коня

    13 4 Отговор

    До коментар #28 от "Щот онзи":

    В статията се съобщава че ТОКУ ЩО започват Продажбите на Пикапа в БГ,ти твърдиш че го караш вече цяла Година.А как така наричаш 300 коня Двигател "Куц кон"- изобщо имаш ли хабер какво караш?И един малко личен въпрос - Имаш ли изобщо Книжка?

    Коментиран от #39

  • 32 Фен

    5 10 Отговор
    Трябва ди си много прозззз да дадеш толкова пари за Форд-пикап. С такава сума спокойно ставаш собственик на примерно... ново дизелово GLE 350 с 258 к.с. което повече от 10 /100 средно не качва . По-бързо и стабилно.За лукса и дизайна да не говорим. Сигурен съм , че и off road теста ще е за Мерцедеса.

    Коментиран от #38

  • 33 мнение

    9 4 Отговор
    няма да се продава на тази цена. Купчина пластмаса със слаб мотор за 150К....мерси. А и който търси работна кола гледа съвсем други работи, странна концепция има този пипкап
  • 34 Др Д

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Доктор Дулитъл":

    Още по-пълен смях. 2.5тона празен.Все пак е пикап и се предполага, че трябва доста време да има и още 8-900кила товар. Та тогава не знам дали ще може да качи рампата на подземния паркинг на МОЛ-а.
  • 35 сирене

    1 2 Отговор
    Американците да не се готвят за Руско господство над тях с тия безаналогови пикапи ...
  • 36 Без аналог

    2 2 Отговор
    Това е евроселяни на държавни субсидии, да ходят на спа и на чалготека, не е за товарене.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Смех 😆🤡🤣

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Фен":

    Хаха е че 10/100 и то за префаленото дизелово недоразумение малко ли са я виж цените ма дизела или ти си пишман газар крадеш дизел от трактора на текезесето
  • 39 Тиберий

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "оня с коня":

    Има книжка за фантазьор
  • 40 Селянин

    3 2 Отговор
    150к за работен кенеф с, който някой с основно ще мъкне боклуци? ЕнЕма как да се продава. То затова е и платената статия. Пикапите за Европа са по необходимост, докато за Америка са лайфстайл. И затова маркетинга, който ги продава там среща неуспех тук. Тук за да се продава пикап, трябва да е максимално опростен, ефтин и дуракоустойчив. Иначе няма как да стане. Разстоянията са ни малки, улиците са ни малки, паркоместата са ни малки, пикапите чисто конструктивно са тегави за каране, маневриране и не са конфортни.
  • 41 Джуган

    0 1 Отговор
    Струва колкото два Хайлукса. Да се смее ли човек или да плаче?
  • 42 Смолян не е за задно

    3 1 Отговор
    Форда поне върви зимата, за разлика от мерц и БМВ.
  • 43 Док

    3 0 Отговор
    Вече поръчал !за хейтърите малко прочетете за него и тогава пишете