Когато започват разработката на нов автомобил с повишена проходимост през 1946 г., конструкторите на Горковския автомобилен завод надали са допускали в какво ще се превърне творението им близо седем десетилетия по-късно. Първите опитни образци ГАЗ-69 носят името "Труженик" и имат претенции за всичко друго, но не и за показност. Оранжевият всъдеход на снимките от своя страна трудно може да остане незабелязан дори на изложението SEMA в Лас Вегас. Въпреки това собственикът остава верен на историята и го е кръстил "Ударник".
Обективността изисква веднага да бъде отбелязано, че ако не се брои каросерията автомобилът има твърде малко общо с легендарния ГАЗ-69. За донор е взет Isuzu Trooper от 2000 г. с къса база, избран заради практически еднаквото междуосие. 3.5-литровият V6 с мощност 215 к.с. е комплектован с автоматична трансмисия.
Trooper-ът е купен от Германия с лек удар в предницата, но без никакви щети по важните възли и агрегати. Съхранени са всички фабрични сглобки, рамата, електрониката и окабеляването. Каросерията от ГАЗ-69 е абсолютно нова, открита случайно в консервирано състояние.
Въпреки крещящия цвят, сутеньорските джанти и модерната аудиосистема собственикът държал на автентичния външен вид на ГАЗ-ката, която запазила всъдеходните си качества. Салонът обаче е претапициран от нулата.
Работата по проекта е отнела 3 години - от дизайна, през напасването на частите до песъкоструйката и боядисването. Внимание е отделено на най-дребните детайли.
Резултатът е ГАЗ-69, модел 1957 г., с всички глезотии на съвремието - серво на волана, ABS, централно заключване, камера за движение на заден ход и т.н. Автоматичната скоростна кутия има два режима - зимен и спортен. Запазена е и раздатката с понижаващи предавки. Финалния щрих добавят 22-цоловите джанти, купени от Щатите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 йордан иванов
14:37 12.09.2013
2 Germans Suxxx
14:38 12.09.2013
3 Iaroslav Stanchev
14:50 12.09.2013
4 comment
14:54 12.09.2013
5 Daniel Antonov
16:04 12.09.2013
6 Симеон Тасев
17:06 12.09.2013
7 Mitko Angelov
Коментиран от #8
17:08 12.09.2013
8 Симеон Тасев
До коментар #7 от "Mitko Angelov":
бмв 745 и мерцедес е500 нищо особено тиКоментиран от #9, #10
17:44 12.09.2013
9 D0kT0pA
До коментар #8 от "Симеон Тасев":
Моето момче, вземи порасни най-накрая... Стига хейтва всичко живо... Като гледам дори и мечтаните ти автомобили (или плакати) пак не мога да разбера на какво отгоре мислиш че разбираш от коли???? Вземи почети, порасни, покарай и дано да имаш възможността да си избереш истинска кола и да я караш, не да ти виси на стената или на десктопа... (премисли си избора за автомобили защото и 2-та изброени от теб нито вървят доста нито са нещо особено, защото съм имал 745 и ЦЛ500 и не мога да кажа, че бях очарован от вървеж...)Коментиран от #13
19:20 12.09.2013
10 Heinrich
До коментар #8 от "Симеон Тасев":
Абе Тасев,човека те пита каква кола караш,не каква харесваш или искаш да имашКоментиран от #12
19:28 12.09.2013
11 Олигархски
19:29 12.09.2013
12 Симеон Тасев
До коментар #10 от "Heinrich":
ами нали това казах такива карам19:37 12.09.2013
13 Симеон Тасев
До коментар #9 от "D0kT0pA":
абе дати кажа ти мерц и на снимка неси виждал че даже небили вървели качи се на 333 коня и тогава говори ако изобщо имаш книжка или ако не си някой пубер на 14 годиниКоментиран от #15
19:38 12.09.2013
14 бате Ицо
19:51 12.09.2013
15 D0kT0pA
До коментар #13 от "Симеон Тасев":
Пубер... Чесно казано искам да съм пубер защото много ми липсват лапешките времена... А 333 коня карах доста отдавна моето момче... Мерц съм виждал, карал, блъскал челно и какво ли не... Та като пораснеш и можеш да си позволиш 333 коня на 4.4 двигателя, хвани друг еквивалентен, дори и на "народните" конкуренти атмосферен двигател и сам ще разбереш. (само за инфо в момента единият ми автомобил изкарва 620 коня на колела (В8 бензин), а ежедневката 410 (В8 дизел), ама измерването на мощността на даден автомобил е друга тема за която като поотраснеш и ще разбереш..)Коментиран от #17, #18
20:01 12.09.2013
16 Rosen Ivanov
21:09 12.09.2013
17 comment
До коментар #15 от "D0kT0pA":
Остави го тоя келеш, акълът не е едно нещо, дето може да се вкара насила. Той си го няма по рождение, никой не може да му даде, нека си пише глупостите. Не си заслужава да му уйдисваме на лигавенето.22:22 12.09.2013
18 Djdavel Dav
До коментар #15 от "D0kT0pA":
Ма много бързи коли карате.333 коня.Пък и 620 кончета на колелата.Ужас представи си колата за пред кафето сигорно ти е 1400.Иначе освен джантите красива Газ-каКоментиран от #21
22:50 12.09.2013
19 Явор Кръстев
22:57 12.09.2013
20 бати батев
23:02 12.09.2013
21 D0kT0pA
До коментар #18 от "Djdavel Dav":
Пич, не знам колко ти е свободното време, и колко комплекси искаш да избиеш с автомобила който притежаваш. Аз си вземам кола която да ми харесва и която да ми доставя удоволствие от шофирането! Коли за пред кафета и подобни нямам. Пораснете малко и осъзнайте, че това което правите и имате или искате да имате и да бъдете трябва да ви удовлетворява вас самите, а не хората по кафетата или някой друг!Коментиран от #24
23:49 12.09.2013
22 Виктор Христов
През 46-та Русия е била тотална развалина след войната.
Не е лошо да се проверява малко информацията преди да се (пре)публикува каквото и да било. Вярно не е лесно да се пише и за музика и за дрехи и за.. автомобили
03:31 13.09.2013
23 Mitko Angelov
09:42 13.09.2013
24 The Bear
До коментар #21 от "D0kT0pA":
Всеки знае себе си. Всичко е въпрос на вкус и възможности. Явно щом имаш такива мощни коли имаш е големи възможности. Моите и те не ме ограничават много, но вкусът ми е друг и не с налага да плащам много пари за кола. Аз например съм на 44 години, карал съм доста коли, но никога такива с мощност като посочените. Някак си не ме влече, но кой знае, ако седна може да ме зарази:) От друга страна, не знам защо, но ме влекат коли с повече места - например 7-9 места, а мощността няма значение - важното е да може да изпреварва бързо - т.е. да не е 90 к.с. например - но не да изглеждат като междуселски микробуси. На кола с 2 места просто не обръщам внимание - непълноценна кола:)) Блазни ме като пътувам с приятели на някъде да мога да ги събера на едно място и по време на пътуването, за да е весело повече време, а не всеки да ходи с отделна кола. Проблемът е, че за повече от 8 места май ми трябва друга категория а не "В". Ако обаче си купя каквото ми харесва, ще са едно Волво ХС90 за семейна кола, една Шкода Ситигоу за града, ще си оставя Гранд Чероки-то за работна кола, и един Хюндай Н-1 или Форд Транзит Къстъм (2013) за гореупоменатите цели. Да ама възниква друг проблем - къде ще ги държа от една страна, а от друга страна данък обществено мнение - много би скандализирало комшиите.Що се отнася до колата от статията - да - страхотно изглежда с изключение на джантите - грознички ми са. Бих искал да имам такава, но оригинала, защото е една от най-проходимите машини с
Коментиран от #29
11:25 13.09.2013
25 Germans Suxxx
Колкото го германските коли, с многото коне, не ги гледайте, те повече от половината им коне са безвъзвратно спънати заради огромното тегло на автомобила. Аз такива страхове съм брал при изпреварване с Q7 и ML уж конете много, то докато реагира, на мен ми се изправя косата, иначе всеобщата заблуда че са бързи идва от сравненията с рено, пежо, ситроен, фолксваген. Аз веднъж съм карал Субару Импреса WRX STI това изпреварва докато мигнеш, като пепруда е, и на гонки / на писта/ къса задника на разни ауди RS6 750 коня и разни тунинговани brabus, AMG и т.н дето бяха по 800 к.с, и Субаруто спира брутално, такъв контрол, просто нямам думи, е това са ефективни и контролирани 400 к.с, един познат ми е казвал че същото че и по-яко е с Мицубиши ЕВО но не мога да кажа, аз не съм карал такова, чудя се защо германците просто не намалят теглото, тяхното няма да стане, един 6 цилиндров Нисан им убива V10 и V12 спортните коли.
Иначе и аз съм за приятелите, само на SUV налитам, и никога вече германско, пробвах ги взех си главоболията от там, стига ми, пък и си карам нормално с ограниченията, минах ги тия години да простея на пътя. И с джип се чувствам по-сигурен щото не се знае кога ще ме торпилира някое тромаво германско торпедо дето не може да спре когато трябва.
12:05 13.09.2013
26 Germans Suxxx
Коментиран от #27, #28
12:24 13.09.2013
27 Mitko Angelov
До коментар #26 от "Germans Suxxx":
а ти германс кфо караш13:21 13.09.2013
28 The Bear
До коментар #26 от "Germans Suxxx":
Да ти кажа - и ти тук имаш много нормални (според мен) разсъждения за колите, за разлика от коментарите си по други теми! Точно по същия начин разсъждавам относно камикадзетата по пътищата, защото те не са само камикадзета, а в същото време и убийци - правилно е да не им се помага при злополука, а по-скоро да ги довършиш (колкото и жестоко и нереално да звучи), за да предпазиш свои или нечии други деца или близки от фатална случка предизвикана от такъв безсмъртен! Освен това мисля че колите с много голяма мощност не са за нормалния живот и нормалните пътища - те трябва да се карат само по писти или отделни пътища където се карат само коли със съизмерими показатели....13:44 13.09.2013
29 D0kT0pA
До коментар #24 от "The Bear":
16:00 13.09.2013
30 Germans Suxxx
16:23 13.09.2013
31 Бай Иван
18:40 13.09.2013
32 Илиян Живков
20:23 13.09.2013
33 Бай Иван
Коментиран от #34
20:54 13.09.2013
34 Илиян Живков
До коментар #33 от "Бай Иван":
ЩЕ СИ Я КУПЯ, защото съм ценител, а не КаТо тебе, човек който се предствя с псевдоним....хахахаха21:00 13.09.2013
35 Илиян Живков
Коментиран от #36
23:44 13.09.2013
36 Бай Иван
До коментар #35 от "Илиян Живков":
Ти пък и от музика ли започна да разбираш?Хайде поне там недей о.ира..й!Коментиран от #38
07:22 14.09.2013
37 Крум Янкулов
12:14 14.09.2013
38 Илиян Живков
До коментар #36 от "Бай Иван":
Хахахахахха13:50 14.09.2013
39 Geizer Prostak
22:11 17.09.2013
40 Geizer Prostak
22:11 17.09.2013
41 Geizer Prostak
22:11 17.09.2013
42 Иван Драганов
17:48 19.09.2013
43 Rumen Perekliev
16:27 17.07.2014