Чудили ли сте се как е изглеждало изложението във Франкфурт през 1983-а? Зала 3.1 на тазгодишното издание на салона връща времето назад, за да припомни някои от най-важните премиери отпреди три десетилетия.
Изложбата "Звездите на 1983 - къде са сега" се простира на 1 000 квадратни метра и връща в светлината на прожекторите икони като VW Golf II, Mercedes 190 и BMW 524td, дебютирали преди точно 30 години. В Германия всеки от тези модели вече може да бъде регистриран като олдтаймер, стига да е в оригинално състояние и техническа изправност.
Audi 80 Quattro
Предшественикът на A4 с двойно предаване се появява три години след първото Audi Quattro. Експонатът на изложението е оборудван с прочутия редови петак с обем 2 144 см3 и мощност 136 коня.
Audi Sport Quattro
Ограничено до серия от едва 214 екземпляра, необходими за хомологизация за участие в Група Б на световния рали шампионат, Sport Quattro става най-скъпият сериен немски автомобил на 1984 г. С цена 195 000 дойче марки спортното Audi струва колкото две Porsche Carrera Turbo. Петцилиндровият турбодвигател с обем 2 133 см3 и четири клапана на цилиндър развива 306 к.с.
BMW 524td
1983-а бележи повратна точка в историята на Баварските моторни заводи. Във Франкфурт дебютира първото дизелово BMW. 524td E28 има шестцилиндров редови двигател с обем 2 443 см3 с мощност 115 к.с. Малко по-късно се появява и версия с атмосферно пълнене и 86 коня.
BMW M635 CSi
Точно преди 30 години култовото 635 CSi получава наточена версия, дело на Motorsport GmbH. 3.5-литровият редови шестак развива 286 к.с. и ускорява купето до 255 км/ч. Удоволствието струва 89 500 немски марки.
Lancia Beta Coupe VX
Флагманското купе на Lancia се оборудва с двулитров двигател с компресор Roots, благодарение на който мощността достига 135 к.с. Lancia произвежда 1 272 бройки от Beta Coupe VX. В момента в Германия има едва 32 регистрирани екземпляра.
Mercedes-Benz 190 E 2.3-16, 190 D
W201 дебютира през декември 1982-ра. На салона във Франкфурт през 1983 г. обаче са представени две от най-значимите модификации на модела - дизеловият 190 D със 72 к.с. и спортният 190 E 2.3-16 със 182 коня.
Opel Monza GSE
Последното голямо купе в историята на Opel претърпява модернизация през 1982-ра. Година по-късно дебютира върховата модификация GSE с 3.0-литров бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност 180 к.с. Модификацията има седалки Recaro, обшит с кожа волан и бордови компютър.
Porsche “Gruppe B”
Предшественикът на Porsche 959 има 2.85-литров шестцилиндров боксер с мощност 450 к.с. Серийната версия на този революционен автомобил става първият модел с два турбокомпресора с водно охлаждане, свързани паралелно. До 1987 г. са произведени 292 бройки, най-евтината от които струва 420 000 марки.
Renault Fuego Turbo
Спортното купе, което Режията представя през 1980-а, се сдобива с турбинирана версия три години по-късно. 1.6-литровият двигател развива 132 к.с. и за разлика от доста возила на салона във Франкфурт 2013 има дискови спирачки на четирите колела. Renault продава 24 000 Fuego в Германия, но днес по немските пътища се движат едва 112 от тях.
Volkswagen Golf II
Второто поколение на Golf смело може да се нарече най-значимата премиера на Франкфурт '83. "Двойката" е по-дълга със 17 см от "единицата", има 7.5 см по-голямо междуосие и тежи 95 килограма повече, а дизайнът не е толкова ръбест. До 1991 г. са произведени над 6 000 000 екземпляра.
Lancia Delta HF
HF е цивилната версия на Delta Turbo 4x4. За разлика от легендарния си наследник HF Integrale обаче, тази модификация няма двойно предаване. 1.6-литровият турбодвигател развива 130 к.с. и позволява достигането на 195 км/ч.
FIAT Ritmo Bertone S85
Кабриолетът на базата на Ritmo получава нов двигател за изложението във Франкфурт преди три десетилетия. 1.5-литровия мотор с 85 к.с. е отбелязан в името на модела (S85 от Super85). Подобно на Golf Cabriolet от същата епоха откритият "фич" е снабден с греда, предпазваща пътниците при преобръщане.
Ford Sierra XR4i
Наточената версия на Sierra дебютира пристига във Франкфурт с 2.8-литров V6 с мощност 150 к.с., взет от Capri. XR4i спринтира от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди и вдига 209 км/ч. Ford произвежда над 25 000 бройки от модификацията, преди да представи усъвършенствания вариант XR4x4 през 1985-а.
Porsche 928 S
928-ицата е представена през 1977-а в Женева и дори става кола на годината, но Porsche имат достоен повод да изложат модификацията S с 300 к.с. на челно място на щанда си. Месец преди изложението във Франкфурт пилотите на компанията "пържат" автомобила с максимална скорост на пистата "Нардо" в Италия в продължение на цяло денонощие. 928 S изминава 6 033 км за 24 часа със средна скорост 251.4 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Mercedes-Benz
Коментиран от #18
12:13 13.09.2013
2 Коста Малеев
12:25 13.09.2013
3 Dr. Dick
Коментиран от #5
12:29 13.09.2013
4 Toko
12:58 13.09.2013
5 Iaroslav Stanchev
До коментар #3 от "Dr. Dick":
13:15 13.09.2013
6 Miroslava Marinova
14:24 13.09.2013
7 Пламен Пепелов
16:21 13.09.2013
8 Mitko Angelov
16:53 13.09.2013
9 бате Ицо
17:32 13.09.2013
10 Iaroslav Stanchev
Коментиран от #11
18:34 13.09.2013
11 Georgiev
До коментар #10 от "Iaroslav Stanchev":
Всичко с времето си, въпреки това не ги омаловажава като класики!Коментиран от #13
20:14 13.09.2013
12 Съни Миланов
21:17 13.09.2013
13 S Bogomilov
До коментар #11 от "Georgiev":
Какви класики бе, това е реалността в България. Хората си ги карат като нови.21:23 13.09.2013
14 Geizer Prostak
21:50 13.09.2013
15 comment
Коментиран от #16
21:53 13.09.2013
16 Никой
До коментар #15 от "comment":
Mnogo si prav.Starite koli imat 4ar koito novite nqmat.Коментиран от #17
22:45 13.09.2013
17 милен миленев
До коментар #16 от "Никой":
много си прав ,и аз съм на това мнение23:00 13.09.2013
18 Симеон Тасев
До коментар #1 от "Mercedes-Benz":
1 BMW 524td2 BMW M635 CSi
3 Mercedes-Benz 190 E 2.3-16
4 Porsche “Gruppe B”
5 Ford Sierra XR4i
6 Porsche 928 S
това са колите които стават и след 30 г употреба малко забелешки имат и са лесни за ремонт другите немогат да издържат слет 30 г мерцедес 190 е завоцката водната помпа издържа 25 г и т.н другите са и те така а тези голфове са издунки от сякаде FIAT Ritmo Bertone S85 непрел;ича на кола изощо Lancia Delta HF седно се блуснала челно в стена
Volkswagen Golf II масов боклук Renault Fuego Turbo кажимо рено л...но Opel Monza GSE мозък му требва на този които я е измислил
Lancia Beta Coupe VX непрелича и то на нищо и двете аудита с това смотано клатро закаде освен към моргата има марки има и коли но контеинери да
Коментиран от #19, #20, #21
14:10 14.09.2013
19 S Bogomilov
До коментар #18 от "Симеон Тасев":
Аууу..мани мани, цъ цъ цъ, нищо не му разбрах на тоя.15:45 14.09.2013
20 Teodor Todorov
До коментар #18 от "Симеон Тасев":
Айде изказа се и шута на факти.бг .... К'во разбираш ти бе? Само разсмиваш хората и се излагаш.. ;)16:06 14.09.2013
21 Кристиян Пенев
До коментар #18 от "Симеон Тасев":
Аудито точно защото не става, е най-голямата легенда на група Б, нали? А масовия боклук Голф е предпочитан от милиони хора, защото е надежден и подходящ за всеки, с голям избор от двигатели, които са вечни, е, да, макар и заради някои безмозъчни индивиди тук да е добил комичен статус... За Monza-та ми е по-интересно въз основа на какво стигна до това заключение? Надали дори си се качвал в такава кола, колега :)Иначе как е е36-цата ти, сигурно на абонамент в пътна помощ?
Коментиран от #22
18:50 14.09.2013
22 Симеон Тасев
До коментар #21 от "Кристиян Пенев":
голега до този извот съм стигнал заради слабите марки като започна от кадет до фиат повечето имат един и съши проблем избиват им гарнитурите неса удобни на дълъг път и са много шумно пързо се разбиват по тези дупки и неса никак икономични далище карам мерцедес бмв или друга такава расхода на им е на сто 10.11 в грацго какъв е смисълът им като има и подобри коли от тези ?19:02 14.09.2013
23 Mitko Angelov
Погледнато от страната на статистиците всеки Мерцедес може да измине поне 1 милион километра по пътищата на света, преди да се наложи ремонт. Данните са на реномирания германски автомобилен клуб ADAC, който патрулира с хиляди коли по германските аутобани. Според неговите спецалисти най-здравите и сигурни автомобили са Мерцедес 190 и “S”-класата.
19:07 14.09.2013
24 Ivailo Chankov
Коментиран от #25, #28, #36
19:34 15.09.2013
25 Mitko Angelov
До коментар #24 от "Ivailo Chankov":
Lancia Delta да на времето беше легендарен модел печелеше всички ралита19:44 15.09.2013
26 Geizer Prostak
11:20 16.09.2013
27 Geizer Prostak
11:22 16.09.2013
28 Симеон Тасев
До коментар #24 от "Ivailo Chankov":
е с това клипче се доказва че са абсолютни кофи ама отвсякъде дори и малкото качества дето си мислят хора като тебе се вижда че ги няма много плюсове и много минуси заключениене става за нищо много си зле брат излагаш се с този клип
Коментиран от #29
11:31 16.09.2013
29 Mitko Angelov
До коментар #28 от "Симеон Тасев":
13:57 16.09.2013
30 Iaroslav Stanchev
14:56 16.09.2013
31 Krasimir Somov
09:01 17.09.2013
32 Симеон Тасев
10:29 17.09.2013
33 Ivailo Chankov
Ето перфектен пример за най-добрия 190 http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-190er-2-5-16-evo-ii-heilbronn/182657977.html?lang=en&pageNumber=6&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=126&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=109&minPowerAsArray=KW&export=ALSO_EXPORT
Коментиран от #34
17:57 17.09.2013
34 Симеон Тасев
До коментар #33 от "Ivailo Chankov":
190 E 2.5-16 Evolution, 1989, 502 парчета, Blue черен металик190 E 2.5-16 Evolution II, 1990 г., 502 броя, Blue черен металик
Berlin 2000, 190 E 1.8/2.3/3.2 AMG, 1992, 190 парчета
DTM '92, 190 E 1.8/2.3, 1992, Bright Silver Metallic черен или син
190 E 3.2 AMG от 1992
190 E 1.8/2.3 Primavera, 1993, зелен металик серия от авангард (построена само за Швейцария)
190 E 2.3 Azzurro (в синьо), 950 броя
не са кой знае колко пройзведени значи или не разбираш от коли или неможеш да четеш
Коментиран от #35
21:10 17.09.2013
35 Mitko Angelov
До коментар #34 от "Симеон Тасев":
тасев снимка на ''колите ти''15:03 18.09.2013
36 Berch Boyadzhiyan
До коментар #24 от "Ivailo Chankov":
Комбинация от компресор и турбо не се нарича суперчарджър(това е просто компресор), точното наименование е Twincharger някой също му казват супер турбо. И някой спомена за липсата на японски коли, Еми няма, защото е преди 90-та година и никой не ти внася японски коли, тогава пазара е бил 100 пъти по-затворен от сега, недейте приказва глупости и това, че никой не кара дадена кола, не я прави боклук. Има доста примери с продукти, които за нищо не стават/не са на ниво, а се купуват като топъл хляб.00:53 21.09.2013