Британската маркетингова агенция Berstein Research състави антикласация на моделите, донесли най-големи загуби на производителите си. В списъка попадат основно две категории автомобили. Първите се отличават с драстична разлика между концепцията и серийната версия (със съпътстващите разходи), а вторите се оказват недостатъчно популярни по една или друга причина.
Най-характерен пример за пазарен провал дава победителят в антикласацията Smart ForTwo. Daimler влага в създаването му $3.5 млрд. за нова платформа и с три двигателя. Цената на колата обаче е прекалено ниска за мащабите на инвестицията, а от представянето на концепта до появата на първия сериен екземпляр изминават цели пет години.
FIAT Stilo, Renault Laguna, Peugeot 1007 и Jaguar X-Type на свой ред не се харесват достатъчно на купувачите. Продажбите им са далеч под планираните, което носи огромни загуби на производителите.
Прави впечатление, че в списъка на Berstein Research липсват грандиозни провали като Maybach. През февруари 2012 г. стана ясно, че Daimler е губил по $500 000 с всеки продаден екземпляр от лимузината. Ето и списъка на моделите, донесли най-тежка финансова вреда на създателите си.
Година на производство | Модел | Загуби |
1997-2006 | Smart Fortwo | $4.54 млрд. |
2001-2009 | FIAT Stilo | $2.85 млрд. |
2001- | Volkswagen Phaeton | $2.7 млрд. |
2004-2009 | Peugeot 1007 | $2.56 млрд. |
1997-2004 | Mercedes-Benz A-Klasse | $2.32 млрд. |
2005-2013 | Bugatti Veyron | $2.3 млрд. |
2001-2009 | Jaguar X-type | $2.3 млрд. |
2006-2012 | Renault Laguna | $2.09 млрд. |
2000-2005 | Audi A2 | $1.93 млрд. |
2001-2009 | Renault Vel Satis | $1.61 млрд. |
Година на производство | Модел | Загуби |
2005-2013 | Bugatti Veyron | $625 7374 |
2001- | Volkswagen Phaeton | $38 079 |
2001-2009 | Renault Vel Satis | $25 355 |
2004-2009 | Peugeot 1007 | $20 842 |
2000-2005 | Audi A2 | $10 206 |
2001-2009 | Jaguar X-type | $6 350 |
1997-2006 | Smart Fortwo | $6 056 |
2006-2012 | Renault Laguna | $4 806 |
2001-2009 | FIAT Stilo | $3 697 |
1997-2004 | Mercedes-Benz A-Klasse | $1 954 |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен Янев
Коментиран от #4, #8
12:06 29.09.2013
2 ВИП АМГ
12:12 29.09.2013
3 БУМЕР КАМОР
12:13 29.09.2013
4 Симеон Тасев
До коментар #1 от "Румен Янев":
ами така си е странно фиат=кенеф12:25 29.09.2013
5 comments
интелектуално и всякакво друго ниво-защо не си се
гушнете двамката,хванете си се за ръчички и като
ни разсмивате,правете го заедно!
Така поне ще пестите място.
Имам,обаче,съмнението и подозрението и сега,че всъщност
това наистина е само ВАСА Ностинбродска.....
13:43 29.09.2013
6 БУМЕР КАМОР
14:41 29.09.2013
7 Ганьо Балкански
15:14 29.09.2013
8 Ивайло Каназирски
До коментар #1 от "Румен Янев":
Колкото и странно да ти звучи fiat multipla е един от най-продаваните модели на фиат, и е извадил автомобила от кризата. В топ геар той е в топ 100 най-заслужаващи автомобили да си купиш.Симеоне, а ти като пораснеш и си купиш кола ми се обади, защото фиат създадоха комънрейла. За всеки продаден БМВ или Мерцедес Дизел, отиват пари и във фиат заради патента :) Нека са кенефи в твоите очи, те правят пари и от феновете на твоята марка .
17:33 29.09.2013
9 ВИП АМГ
Коментиран от #22
18:12 29.09.2013
10 БУМЕР КАМОР
Коментиран от #29
18:14 29.09.2013
11 Симеон Тасев
18:21 29.09.2013
12 Николай Стоянов
Коментиран от #14, #15
18:39 29.09.2013
13 PROFESIONALISTA
18:58 29.09.2013
14 БУМЕР КАМОР
До коментар #12 от "Николай Стоянов":
iaponcite shte se setiat kade e istinata no shtev e kasno19:20 29.09.2013
15 ВИП АМГ
До коментар #12 от "Николай Стоянов":
kakto vinagi fen na iaponcite se izkazvash nepodgotven19:22 29.09.2013
16 Ivan Bogdanov
Коментиран от #36
19:48 29.09.2013
17 Ивайло Каназирски
Сега да дадеш пари за луксозен автомобил и той да е празен като жигула от 80 години.. грозно е било.
а за ваерона са вътрешно, не защото искат да се докажат, а просто защото е сериен автомобил и са произвеждат бройки които застояват. Ако го произвеждаха при поръчка, нямаше да губят пари. Тази кола се обезценява всяка година и със всеки по нов техен модел.
Коментиран от #27
20:31 29.09.2013
18 Easy ryder
Благодарение на технологична дисциплина успяват и да постигнат ниско ниво на дефеките и надеждност.
А тази класация не е много учудваща.А класата на Мерцедес си беше голямо дърво.Стана за смях когато се преобърна при "теста на лоса" а Трабант го премина.Просто малките коли не са силата на Мерцедес.
Както големите не са силата на Фолксваген.Фаетон е живото доказателство.Вейрон отново е опит на Фолксваген да покаже че с двигател от две аудита може да се направи кола с 1000+ коня която да върви бързо в правите и да е много зле в завоите.
вел сатиса е една от най грозните коли правени някога и е яка издънка на Рено.
Въобще всяка от тези коли си има причина да не се продава много.
21:49 29.09.2013
19 ilia
Коментиран от #21
21:55 29.09.2013
20 ilia
22:04 29.09.2013
21 ВИП АМГ
До коментар #19 от "ilia":
A E BILA ZAGUBA LI BE RAZBIRACH07:53 30.09.2013
22 ВИП АМГ
До коментар #9 от "ВИП АМГ":
ei menteКоментиран от #24
07:54 30.09.2013
23 Пламен Пепелов
Коментиран от #35
09:45 30.09.2013
24 БУМЕР КАМОР
До коментар #22 от "ВИП АМГ":
zdravei kolega veche ni lipsvasheКоментиран от #26, #28
09:48 30.09.2013
25 Руснака Руския
11:21 30.09.2013
26 Angel Velinov
До коментар #24 от "БУМЕР КАМОР":
bumer molq te spri s tezi komentari smeshen si14:09 30.09.2013
27 Даниел Атанасов
До коментар #17 от "Ивайло Каназирски":
Човек ти изобщо не си със всичкият си.Първо Файтон с манивели и климатик НЯМА.Стандартново оборудване е с ел.стъкла и климатроник.Второ-Бугати не губи пари от това,че бройките застояват,защото дори не смогват да ги правят и първоначално клиенти са чакали до 1 година за да си получат колата след потъчка,а цената на тази кола не само че не е паднала,а поради факта,че не можеш да идеш да си платиш и да я купиш собствениците на такива автомобили ги продават като "втора ръка" за доста по-голяма сума от която са платили.Почети малко и тогава давай "компетентно" мнение.Коментиран от #31
14:20 30.09.2013
28 Пича-от КраштестАгенцията
До коментар #24 от "БУМЕР КАМОР":
къде е психолога, червен а мотора с двата коша върви ли19:06 30.09.2013
29 Пича-от КраштестАгенцията
До коментар #10 от "БУМЕР КАМОР":
ти си назад 4 степенни скоростни кутии отдавна не се правят а ти карай ладата с 4 степенната ръ4на кутияКоментиран от #30
19:08 30.09.2013
30 Диян Димов
До коментар #29 от "Пича-от КраштестАгенцията":
Само, че #10 говори за автоматици, а такива все още се продават и то от доста пройзводители! Справка - Хюндай, Пежо, Ситроен, Мазда и доста други. Доста от малолитражните им автомобили са с АСК с 4 предавки.23:52 30.09.2013
31 Ивайло Каназирски
До коментар #27 от "Даниел Атанасов":
Драги ми смехурко, ти и другия който твърдите, че файтона е г.за на сладоледа . Когато излезе този автомобил един мой комшия (няма да назовавам името му, но го има в една книжка с най-големите да ги наречем бизнесмени ) и той си беше взел такъв колзет, и беше се оплаквал как може да си купува луксозен автомобил и да си доплаща за тези неща които се предполага, че са базово оборудване . Човека до преди това си караше А6 което за тези години беше страшно скъп автомобил.Говорете си то фенщина. А ваерона не държи цена, за разлика от повечето съперкари. Да не говорим, че е най-не устойчивия в класът си.
Коментиран от #34
00:59 01.10.2013
32 Бай Иван
07:39 01.10.2013
33 Martin Kemilev
08:58 01.10.2013
34 Симеон Тасев
До коментар #31 от "Ивайло Каназирски":
е направо си голем твой комшия да нали бизнесмен айде неме разсмивай като в една друга статия дето си писал за някакви хлапета дето правели опити за дрифт с 1,6 и 1,8 айде осъзнай се какво пишеш и какво имаш предвид или мисълта ти е избягала одавна09:14 01.10.2013
35 John Ivan
До коментар #23 от "Пламен Пепелов":
Съгласен съм! Пълна смехория е статията! Сигурно в поне 4 учебника по маркетинг най-много до 3.тема се забавят и не пропускат да се похвалят с маркетинговия бум "Smart" м/у Daimler i Swatch!!!20:44 01.10.2013
36 John Ivan
До коментар #16 от "Ivan Bogdanov":
Айде бе, професоре! В Бугати работят 50 инженера и стойноста и е над 2,5 МИЛИАРДА евро!21:00 01.10.2013