Last news in Fakti

29 Септември, 2013 11:29 29 366 36

Най-големите загубеняци в автоиндустрията

  • антикласация-
  • загуби-
  • berstein research-
  • smart-
  • bugatti-
  • maybach

Британската маркетингова агенция Berstein Research състави антикласация на моделите, донесли най-големи загуби на производителите си. В списъка попадат основно две категории автомобили. Първите се отличават с драстична разлика между концепцията и серийната версия (със съпътстващите разходи), а вторите се оказват недостатъчно популярни по една или друга причина.

Най-характерен пример за пазарен провал дава победителят в антикласацията Smart ForTwo. Daimler влага в създаването му $3.5 млрд. за нова платформа и с три двигателя. Цената на колата обаче е прекалено ниска за мащабите на инвестицията, а от представянето на концепта до появата на първия сериен екземпляр изминават цели пет години.



FIAT Stilo, Renault Laguna, Peugeot 1007 и Jaguar X-Type на свой ред не се харесват достатъчно на купувачите. Продажбите им са далеч под планираните, което носи огромни загуби на производителите.

Прави впечатление, че в списъка на Berstein Research липсват грандиозни провали като Maybach. През февруари 2012 г. стана ясно, че Daimler е губил по $500 000 с всеки продаден екземпляр от лимузината. Ето и списъка на моделите, донесли най-тежка финансова вреда на създателите си.

Сумарни загуби
Година на производство Модел Загуби
1997-2006 Smart Fortwo  $4.54 млрд.
2001-2009 FIAT Stilo  $2.85 млрд.
2001- Volkswagen Phaeton  $2.7 млрд.
2004-2009 Peugeot 1007  $2.56 млрд.
1997-2004 Mercedes-Benz A-Klasse  $2.32 млрд.
2005-2013 Bugatti Veyron  $2.3 млрд.
2001-2009 Jaguar X-type  $2.3 млрд.
2006-2012 Renault Laguna  $2.09 млрд.
2000-2005 Audi A2  $1.93 млрд.
2001-2009 Renault Vel Satis  $1.61 млрд.
Загуби за всеки продаден автомобил
Година на производство Модел Загуби
2005-2013 Bugatti Veyron  $625 7374
2001- Volkswagen Phaeton  $38 079
2001-2009 Renault Vel Satis  $25 355
2004-2009 Peugeot 1007  $20 842
2000-2005 Audi A2  $10 206
2001-2009 Jaguar X-type  $6 350
1997-2006 Smart Fortwo  $6 056
2006-2012 Renault Laguna  $4 806
2001-2009 FIAT Stilo  $3 697
1997-2004 Mercedes-Benz A-Klasse  $1 954

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Румен Янев

    14 1 Отговор
    Странно ! Най грозното нещо което се движи по пътищата наречено fiat multipla излиза че е на печалба ?

    Коментиран от #4, #8

  • 2 ВИП АМГ

    2 10 Отговор
    mercedes kakto vav vsiaka klasacia i tuk vodi parada .
  • 3 БУМЕР КАМОР

    1 12 Отговор
    evala pich znaesh kakvo da kajesh.
  • 4 Симеон Тасев

    4 12 Отговор

    До коментар #1 от "Румен Янев":

    ами така си е странно фиат=кенеф
  • 5 comments

    8 1 Отговор
    Абе БУМЕР-ВИП АМГ-вие така и така сте си на еднакво
    интелектуално и всякакво друго ниво-защо не си се
    гушнете двамката,хванете си се за ръчички и като
    ни разсмивате,правете го заедно!
    Така поне ще пестите място.
    Имам,обаче,съмнението и подозрението и сега,че всъщност
    това наистина е само ВАСА Ностинбродска.....
  • 6 БУМЕР КАМОР

    1 14 Отговор
    kolkoto i da laete lubimite vi audi. e istoria benz shte ima nomer 1 .adio cherveni poklonicici na vag
  • 7 Ганьо Балкански

    10 2 Отговор
    Прави впечатление, че са отбелязани като губещи точно първите генерации на модели които преди това не са съществували (поне при немските производители). Няма как при размера на първоначалната инвестиция за разработка на нова платформа модела да си избие милиардите инвестиции още от първото поколение... особено при малките модели които трябва да се продават на ниски цени за да са конкурентни на пазара. Първите поколения на смрат и А класата са утъпкали пътя за да печелят при следващите поколения и резултатите в днешно време са съвсем различни. При ВАГ за малко да се откажат от Файтона и напълно се отказаха производството на А2. За част от френските нещата са подобни. Та когато говорите за пазарен провал е малко глупаво да се коментира преди Края на пазарното му участие, защото платформата на смарт-а вече не изисква големи инвестиции , но може да генерира приходи дълги години и в крайна сметка да излязат на печалба. Провал може да е Майбах и ауди А2 защото са спрени от производство на загуба.
  • 8 Ивайло Каназирски

    6 4 Отговор

    До коментар #1 от "Румен Янев":

    Колкото и странно да ти звучи fiat multipla е един от най-продаваните модели на фиат, и е извадил автомобила от кризата. В топ геар той е в топ 100 най-заслужаващи автомобили да си купиш.
    Симеоне, а ти като пораснеш и си купиш кола ми се обади, защото фиат създадоха комънрейла. За всеки продаден БМВ или Мерцедес Дизел, отиват пари и във фиат заради патента :) Нека са кенефи в твоите очи, те правят пари и от феновете на твоята марка .
  • 9 ВИП АМГ

    1 5 Отговор
    a pa iaponskite s dizain kato na toyota cheri 86 vse oshte gi balvat tia groznici.

    Коментиран от #22

  • 10 БУМЕР КАМОР

    2 5 Отговор
    iaponcite do skoro imaha samo avtomatik s 4 skorosti.tia sa mnogo nazad.

    Коментиран от #29

  • 11 Симеон Тасев

    1 3 Отговор
  • 12 Николай Стоянов

    5 7 Отговор
    Японците са лидерите в автомобилостроенето, набийте си го в празните кратуни.

    Коментиран от #14, #15

  • 13 PROFESIONALISTA

    3 1 Отговор
    Това не пречи някой от тези модели да са сполучливи- например Файтон-а, но някой наистина са плачевни измишльотини , напълно идиотски произведения, набутващи всеки един собственик по веригата до достигане до автоморгата...
  • 14 БУМЕР КАМОР

    4 5 Отговор

    До коментар #12 от "Николай Стоянов":

    iaponcite shte se setiat kade e istinata no shtev e kasno
  • 15 ВИП АМГ

    5 4 Отговор

    До коментар #12 от "Николай Стоянов":

    kakto vinagi fen na iaponcite se izkazvash nepodgotven
  • 16 Ivan Bogdanov

    3 3 Отговор
    Ама това е Bugatti е пълна глупост. Всеки малко по-разбиращ знае, че VW Group инвестират двойно повече за Бугати от колкото го продават само да докажат, че са големи!

    Коментиран от #36

  • 17 Ивайло Каназирски

    2 4 Отговор
    Японците, не са номер 1, а имат такава слава заради поточните им линии в началото на 90 години. Можели са да доставят най-бързо автомобили и от там и славата на ТОТКА. Четете историята на автомобилите, преди да ги хвалите. Опел първи монтират парно в колата, нещо за което им правя евала. Първия климатик е монтиран в мерцедес и заради това имат такава голяма слава. Иначе кенеф като кенеф. VAG са вътрешно от файтона по простата причина, че струва страшно много пари а се предлага с оборудване на голф (манивели за прозорците и без климатик)
    Сега да дадеш пари за луксозен автомобил и той да е празен като жигула от 80 години.. грозно е било.
    а за ваерона са вътрешно, не защото искат да се докажат, а просто защото е сериен автомобил и са произвеждат бройки които застояват. Ако го произвеждаха при поръчка, нямаше да губят пари. Тази кола се обезценява всяка година и със всеки по нов техен модел.

    Коментиран от #27

  • 18 Easy ryder

    7 3 Отговор
    Японците са номер едно в създаване на коли с най добро съотношение цена качества на автомобила.Примери в това отношение има много един от най добрите е Nissan GTR.Няма друга кола която да може това което този автомобил може за тези пари.
    Благодарение на технологична дисциплина успяват и да постигнат ниско ниво на дефеките и надеждност.
    А тази класация не е много учудваща.А класата на Мерцедес си беше голямо дърво.Стана за смях когато се преобърна при "теста на лоса" а Трабант го премина.Просто малките коли не са силата на Мерцедес.
    Както големите не са силата на Фолксваген.Фаетон е живото доказателство.Вейрон отново е опит на Фолксваген да покаже че с двигател от две аудита може да се направи кола с 1000+ коня която да върви бързо в правите и да е много зле в завоите.
    вел сатиса е една от най грозните коли правени някога и е яка издънка на Рено.
    Въобще всяка от тези коли си има причина да не се продава много.
  • 19 ilia

    2 3 Отговор
    Целта на VAG с Bugatti Veyron никога не е била печалба ...

    Коментиран от #21

  • 20 ilia

    4 2 Отговор
    Phaeton-а никога не е бил предлаган с "манивели" на прозорците или климатик по простата причина, че всеки един екзепляр е напускал завода със дву- или четиризонов климатроник ... Самия климатроник е една изумителна система обвързана със страшно много патенти... но кой да се поинтересува. Много по лесно е да си амортизираме клавиатурите излишно и да се правим на разбирачи. През 2003-та година това е най-добрата кола, най-вече в технологично отношение, в луксозния сегмент ... Просто никой не е бил подготвен да плати такава сума пари за VW.
  • 21 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "ilia":

    A E BILA ZAGUBA LI BE RAZBIRACH
  • 22 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "ВИП АМГ":

    ei mente

    Коментиран от #24

  • 23 Пламен Пепелов

    2 1 Отговор
    хм, по тая логика и порше 959 трябва да е надоразумение => статията отива в категория "най-големи глупости на деня"

    Коментиран от #35

  • 24 БУМЕР КАМОР

    0 3 Отговор

    До коментар #22 от "ВИП АМГ":

    zdravei kolega veche ni lipsvashe

    Коментиран от #26, #28

  • 25 Руснака Руския

    2 1 Отговор
    тези данни със "загубите" не са съвсем точни, много производители на автомобили отдавна преминаха към политика на "продай и ремонтирай", а доходи от поддръжка на продадените коли не е включена в статията
  • 26 Angel Velinov

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "БУМЕР КАМОР":

    bumer molq te spri s tezi komentari smeshen si
  • 27 Даниел Атанасов

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Ивайло Каназирски":

    Човек ти изобщо не си със всичкият си.Първо Файтон с манивели и климатик НЯМА.Стандартново оборудване е с ел.стъкла и климатроник.Второ-Бугати не губи пари от това,че бройките застояват,защото дори не смогват да ги правят и първоначално клиенти са чакали до 1 година за да си получат колата след потъчка,а цената на тази кола не само че не е паднала,а поради факта,че не можеш да идеш да си платиш и да я купиш собствениците на такива автомобили ги продават като "втора ръка" за доста по-голяма сума от която са платили.Почети малко и тогава давай "компетентно" мнение.

    Коментиран от #31

  • 28 Пича-от КраштестАгенцията

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "БУМЕР КАМОР":

    къде е психолога, червен а мотора с двата коша върви ли
  • 29 Пича-от КраштестАгенцията

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "БУМЕР КАМОР":

    ти си назад 4 степенни скоростни кутии отдавна не се правят а ти карай ладата с 4 степенната ръ4на кутия

    Коментиран от #30

  • 30 Диян Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Пича-от КраштестАгенцията":

    Само, че #10 говори за автоматици, а такива все още се продават и то от доста пройзводители! Справка - Хюндай, Пежо, Ситроен, Мазда и доста други. Доста от малолитражните им автомобили са с АСК с 4 предавки.
  • 31 Ивайло Каназирски

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "Даниел Атанасов":

    Драги ми смехурко, ти и другия който твърдите, че файтона е г.за на сладоледа . Когато излезе този автомобил един мой комшия (няма да назовавам името му, но го има в една книжка с най-големите да ги наречем бизнесмени ) и той си беше взел такъв колзет, и беше се оплаквал как може да си купува луксозен автомобил и да си доплаща за тези неща които се предполага, че са базово оборудване . Човека до преди това си караше А6 което за тези години беше страшно скъп автомобил.
    Говорете си то фенщина. А ваерона не държи цена, за разлика от повечето съперкари. Да не говорим, че е най-не устойчивия в класът си.

    Коментиран от #34

  • 32 Бай Иван

    1 1 Отговор
    Едно нещо е сигурно, хора които много говорят и пишат малко разбират.Хайде стига сте правили разбор на автомобили в които дори не сте сядали ,че започвате да ставате смешни!
  • 33 Martin Kemilev

    1 1 Отговор
    Няма ли кой да сложи бан на това дете Симеон? Както и на БУМЕР КАМОР - ВИП АМГ, който всъщност е една и съща личност, пишеща от 2 акаунта... сигурно не е лесно да пишеш по цял ден емотиконки по статиите, както да пишеш глупости и след 1 минута да си отговаряш сам както прави ВИП-АМГ през двата си профила, но какво да очаквам от дете с аватар на АЗИС....
  • 34 Симеон Тасев

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Ивайло Каназирски":

    е направо си голем твой комшия да нали бизнесмен айде неме разсмивай като в една друга статия дето си писал за някакви хлапета дето правели опити за дрифт с 1,6 и 1,8 айде осъзнай се какво пишеш и какво имаш предвид или мисълта ти е избягала одавна
  • 35 John Ivan

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Пламен Пепелов":

    Съгласен съм! Пълна смехория е статията! Сигурно в поне 4 учебника по маркетинг най-много до 3.тема се забавят и не пропускат да се похвалят с маркетинговия бум "Smart" м/у Daimler i Swatch!!!
  • 36 John Ivan

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ivan Bogdanov":

    Айде бе, професоре! В Бугати работят 50 инженера и стойноста и е над 2,5 МИЛИАРДА евро!