Съперничеството между двата германски колоса Mercedes-Benz и BMW открай време е най-епичното в автомобилния свят. И двата производителя на практика имат конкурентни модели във всеки един от сегментите си. Класът на електрическите автомобили отново не прави изключение.
След като баварците наскоро започнаха производство на i3 от Mercedes веднага побързаха да извадят своя алтернатива. Става дума за електромобил, базиран на B-Klasse, който ще бъде обозначен като B-Klasse Electric Drive. За новата разработка отговаря Томас Вебер.
Именно той разкри, в интервю за Automobilwoche, че B-Klasse Electric Drive ще е по-добър от BMW i3. Аргументите за това твърдение са свързани с ключови критерии като брой места в купето, автономен пробег, максимална скорост, ускорение и въртящ момент.
Според Вебер, новата "електричка" на Mercedes ще е петместна, докато i3 разполага с четири места. Автономният пробег на B-Klasse Electric Drive ще е 200 километра, а максималната скорост - 160 км/ч. BMW i3 може да измине 190 километра с едно зареждане, а максималната му скорост е 150 км/ч.
Максималният въртящ момент при електрическата B-Klasse ще е 300 Нм, докато при баварския аналог е 250 Нм. BMW i3 все пак печели по един от критериите и това е ускорението от 0 до 100 км/ч. i3 прави това упражнение за 7.2 секунди, докато B-Klasse Electric Drive ускорява до 100 за 7.9 секунди.
Вебер споделя още, че от Mercedes не са се спрели на крайна цена на електрическия си компактен автомобил, но заяви, че тя ще е свръх конкурентоспособна, което на практика означава, че в Европа B-Klasse Electric Drive ще се продава по-евтино от BMW i3.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Симеон Тасев
13:44 16.10.2013
2 Ts@r
Коментиран от #3, #4, #14
14:53 16.10.2013
3 Милен Атанасов
До коментар #2 от "Ts@r":
Отдавна не бях чел смислен коментар тук. Поздравления колега. Нека конкуренцията между Мерцедес и БМВ продължава с пълна сила !Коментиран от #15
15:15 16.10.2013
4 Милен Атанасов
До коментар #2 от "Ts@r":
Отдавна не бях чел смислен коментар тук. Поздравления колега. Нека конкуренцията между Мерцедес и БМВ продължава с пълна сила !15:15 16.10.2013
5 триста итридесети
15:19 16.10.2013
6 Николай Стоянов
16:36 16.10.2013
7 Rosen Fotenliev
17:51 16.10.2013
8 VIPBUMERKAMORAMG
Коментиран от #9, #10
17:53 16.10.2013
9 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #8 от "VIPBUMERKAMORAMG":
Няма да особено срещу твоя електрически benz който харчи най малко ток щото количка с дистанционно не може да харчи толкова.Между другото има такъв slr на който и фаровете му светят и вратите се отварят от копче и е много бърз помисли за тази покупка продава се по магазините.
18:11 16.10.2013
10 Румен Янев
До коментар #8 от "VIPBUMERKAMORAMG":
Защо ли предварително знаех какво ще кажеш ! Ти си си фен на бенца и такъв ще си останеш та дори модел на въглища да пуснат ! Само така !18:14 16.10.2013
11 ВИП АМГ
20:55 16.10.2013
12 Йордан Николов
Не ми пука че мерцедеса изминава с 10 км повече или вдига 10 повече ако трябва да избирам от 2те ще е i3
23:11 16.10.2013
13 Mitaka Dimitrov
00:37 17.10.2013
14 PROFESIONALISTA
До коментар #2 от "Ts@r":
И аз подкрепям това мнение. Дори смятам, че тази конкуренция не е случайна, а подхранвана и толерирана от най-високо властово равнище в Германия. Но защо забравяте АУДИ? Това си е тройка, а не двойка...А в случая за статията- всички тези гореизброени показатели са на практика без значение. Важните показатели- това са дълготрайност и ресурс до смяна на батерията, както и цената на колата. Всичко останало е второстепенно. А за продажби в Бг е важен и още един много важен показател- какъв процент рушвет могат да дадат съответно от двете фирми, който ще получи шефа на фирмата закупчик на съответният автомобил. Но трябва тази сума да не фигурира никъде счетоводно и той да я получи в чист вид. Също така е важен и още един фактор- дали не може въпросният модел да се пише като товарен 1+1 или дори 4+1, както става напоследък, за да може фирмата декларирайки, че извършва с колата фирмена дейност, всъщност да развозва шефски зад-ци, но при това те да не платят на държавата ДДС върху цената на колата....
Коментиран от #18
07:59 17.10.2013
15 The Bear
До коментар #3 от "Милен Атанасов":
Този Ts@r винаги прави смислени коментари - поогледай се и по коментарите по другите новини във форумите. Profesionalista също е един от смислено коментиращите...12:12 17.10.2013
16 Бай Иван
Коментиран от #17
19:11 17.10.2013
17 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #16 от "Бай Иван":
За кои последни години говориш.10 по малко повече ?20:06 17.10.2013
18 триста итридесети
До коментар #14 от "PROFESIONALISTA":
Ауди отдавна е загубило битката - фалирали са.В Германия подкупите не са както в БГ, доказателства хиляди.
успеха на мерцедес и бмв се крие най-вече в задното предаване, като даже при тях няма конкуренцията, мерца почти винаги е бил по-луксозната лимузина с по-добрата "возия", а бмв - по-бързата, по-спортно ориентирана и с по-агресивна визия
Коментиран от #19
08:56 18.10.2013
19 PROFESIONALISTA
До коментар #18 от "триста итридесети":
Това просто не е вярно, И никой никога не си е позволявал да говори за Битката между трите големи в минало време!!! Тя е вечно жива и се състои постоянно. И може да се говори за спечелил само относно конкретен модел или конкретен период от време, а не по принцип. То това му е хубавото..А че задното предаване не е най-доброто решение е просто азбучна истина. Най-малкото ако беше- нямаше и Мерцедес и Бмв да правят 4х4, не смяташ ли?
Истината е, че Ауди правят скъпите си модели на загуба, която компенсират от по-продаваните. Което значи, че ако караш топ-Ауди, си на пълна далавера, а ако караш средно ниво си на загуба, погледнато глобално.. Но това е ако си в сектор "нови". При употребяваните нещата са по друг начин, и е въпрос на конкретна преценка... Но никога не може да се говори за Битката с главно Б в минало време!
Коментиран от #20
09:08 18.10.2013
20 триста итридесети
До коментар #19 от "PROFESIONALISTA":
факт е че ауди са фалирали, в този смисъл са загубили, ти какво мислиш стои зад името на дадена марка, - собственик и собственици, правят коли, но не могат да си покрият разходите, заради политика или друго, довело до ниски продажби, и фалират,задното предаване за спортно ориентиран или тежък автомобил е задължително, предното е за жени, знам че мноого сега ще дадат минус, но така мисля, 4х4 е ако живееш в планината и зимата (снега по пътя) се задържа повече от месец, не мога да намеря друга причина за фалита им освен задвижването, това със скъпите модели
дори и да е вярно, защо се отнася само до ауди не разбрах
10:33 18.10.2013
21 Николай Николов
17:27 18.10.2013
22 Кобрата
19:41 21.10.2013