26 Октомври, 2013 12:47 79 324 58

Как се разпознава удряна кола

  • съвети-
  • пакупка на автомобил

Покупката на употребяван автомобил винаги носи риск. Състоянието на возилото рядко отговаря на описанието на продавача. Една от най-сериозните опасности е да се попадне на удряна кола. От това често зависи как ще служи на новия си собственик, а може да повлияе на цената при препродажба. Съществуват няколко прости начина да се разбере дали продавачът лъже, или признава само за част от ремонтните работи и сериозността на проблема. Руското издание "Аргументи и факти" дава няколко полезни съвета в тази посока.

При възстановяване на отделен детайл боята рядко съвпада на 100% с фабричната. В резултат ремонтираният калник, например, е половин тон по-тъмен или по-светъл от останалата част на купето (горната снимка)

Оглежданият автомобил непременно трябва да бъде идеално чист. Дори минимален слой прах може да скрие недостатъците. Обясненията на продавача, че колата се ползва, не бива да се вземат под внимание.


Огледът под малък ъгъл от 10-20 градуса помага в откриването на вдлъбнатини. Често по ремонтираните участъци се забелязват вълни и дори "просълзила" боя или лак

Харесаната кола трябва да се оглежда на светло през деня или при добро изкуствено осветление. Така трудно се скриват разликите в тоновете на боята и нарушени повърхности.


Тази врата или е сваляна за пребоядисване, или е сменяна. За това говори разликата в процепите отгоре и отдолу. Извод: колата най-вероятно е удряна отзад

При съмнение сравнявайте еднакви места от двете страни на купето - отпред и отзад, отляво и отдясно. Ремонтираните участъци рядко са симетрични.


Разминаващи се щампи или декоративни елементи говорят за ремонт. В случая жлебът на вратата и калника не съвпада. По този критерий може да се провери цялата кола

Ако автомобилът е боядисван частично, разликата ще се забелязва по разминаванията в гланца, наличието на портокалов ефект на боята, дребните вдлъбнатини и прашинките в лака.


Толкова кьопава бояджийска работа трябва да плаши. Какво ли е общото състояние на колата?

Ако външният вид предизвиква съмнения, колата трябва да се провери на подемник. Обикновено невидимите на пръв поглед места се претупват и по тях може да се съди за истинския мащаб на бедствието.


Следи от инструменти по крепежните детайли (наранявания и липсваща боя по ботове и гайки) говорят за демонтаж

Ако колата е претърпяла силен удар, белези могат да се открият по цвета в моторния отсек. Производителите обикновено ползват по-евтина боя за коша, която се отличава леко от тази на купето. В ремонтирана кола е обратното, защото никой не си прави труда да подбира цвета. Разлики в боята няма.


Заводските заварки се различават видимо от правените в сервиз

Повечето сериозни поражения след удар се намират в долната част на автомобила и остават скрити при повърхностния оглед. Видимите детайли може да са в идеално състояние.


Ако детайл, разположен по шасито, изглежда като нов, въпреки че по идея е бил подложен на износване няколко години, съмненията са съвсем оправдани

Възстановяването на смазан автомобил с части от други коли носи сериозен риск, понеже дефектите от некачествения ремонт могат да се проявят след месец или дори година под формата на протрити кабели на електрическата инсталация, течове в салона и т.н. Диагностиката по гореописаните методи е достатъчно ефективна, тъй като резултатът от подобни "проектантски" напъни никога не е безупречен.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Stoyan Angelov

    17 3 Отговор
    Най-накрая добра статия показваща кочините който се продават на Горубляне, и не само там.Единствено не е представено това,че автомобила се гледа от калник до калник за вдлъбнатини.Както и ако има разлика в боята (основно броня и калник) си личи най-много на изкуствено осветление.
  • 2 Dian Gospodinov

    3 14 Отговор
    mi kvo kato e udriana,vajnoto e motora da e nared,toi naj vajen za dalgia jivot na kolata, vrati kalnici se smeniat lesno ...
  • 3 Ники Николов

    15 3 Отговор
    продават се кочини щото българина е беден и си е определил колко струва според него една кола например 4000лв и ако иска по хубава е готов да даде още до 500 лв, само че неудряна и на малко км, не е е 4500 а е двойно около 8000 например и като му каже6 тая цена те мисли за луд нали вървят по 4000лв.

    Коментиран от #7

  • 4 Ивчо Георгиев

    4 20 Отговор
    Занимавате хората с глупости ... Важно е двигатела да е чук и да няма проблеми с него, купето не е толкова от значение ....

    Коментиран от #6

  • 5 ВИП АМГ

    10 3 Отговор
    to ne udriana kola niama vaprosat e dane e bila totalka
  • 6 Ивайло Каназирски

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Ивчо Георгиев":

    Мога да кажа, че двигател се прави по лесно от купе ...
    За пръв път съм с мнението на ВИП АМГ. Няма автомобил без удар. Въпроса е да не е съживяван от тоталка. Леко разминаване в детайлите не е от значение (при удар може да е сменен детайла и да не са го напаснали ) Важно е роговете, гредите и праговете да не са мръднали. Всичко друго подлежи на реглаж. Карайте си колите, има нови коли които излиза с различни луфтове, и при деруга са пребоядисали някой детайл и край колата е блъскана ...
  • 7 Пламен Пепелов

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Ники Николов":

    3, напълно прав си, повечето хора в БГ си мислят,че хората в по-бoгатите страни продават запазените и гледани коли на безценица, а те много добре знаят кое колко струва, друг е въпросът, че тук се внасят кошници с изкаран живот през ауспуха, да не говорим, че много хора си мислят, че като колата е след 2000г. е супер турбо яка, а всъщност възрастта, като цяло не е от значение, важното е що за говедо я е карало и как се е отнасяло с нея, щото преди около 3 месеца попаднах на едно ауди 90, което без проблем ще сложи в малкия си джоб 90% от колите които са нов Фнос, във всяко едно отношение, а струваше само 1600лв., защото никога не е имало газ и нямаше, което всъщнос си е един огромен + и малко ме е яд, че не се сдобих с него , но, всяко зло за добро

    Коментиран от #8

  • 8 Ивайло Каназирски

    2 5 Отговор

    До коментар #7 от "Пламен Пепелов":

    ти ми кажи какво отношение има газовата уредба със състоянието на автомобила ??? Служебната ми кола е на близо 300 000 километра (реални понеже е купувана нова ) и се кара на газ и и няма нищо. Нито масло и се долива, нито прекъсва, глъхна, запушила катализатор и т.н. Факт е, че колите над 5 години са на 99 процента над 300 000 реални километра а тези над 10 години може да над половин милион. Но българина иска да му пише 150 000 или 100 000 на километража и за това всички им връщат километражите. Ако не бяхме прости с нагласата от едно време (200 000 и ладата за основен ремонт) нямаше да се правят мизерии на всякъде.

    Коментиран от #38

  • 9 Toko

    6 1 Отговор
    Статията не е лоша,но ако много много гледаш нищо няма да си купиш-то всичко дето се вкарва е удряно,щото една свястна кола наистина на реални и малко километри и не удряна от Германия например си е доста пари!Ето тази например така си личи,че трябва да си сляп,че да не я разбереш http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11380894958088350&f1=details&slink=4ll40r

    Коментиран от #46

  • 10 Красо Зелето

    11 1 Отговор
    Хубаво и евтино няма! Ако ви кажа, че има хора, с нагласата, че могат да си купят кола за 600 лева с газова уредба и да е запазена, ще мислите, че се базикам! Даже и майстор ще закара с него, да не би да и има нещо... Няма какво да се лъжем, отваряме mobile.de и не зависимо от марката, хубавите коли започват от 2к евро нагоре, а ние в България, искаме за 1000 лева да си купим кола с климатик и много запазена и ДА НЕ Е БОЯДИСВАНА, и да няма точка ръжда! Е то ако имаше само такива коли, новите в магазина нямаше да се купуват!
    А до това дали колите са удряни, то ако не са, са изгнили! Ако не са изгнили, двигателите са салата, ако не е двигателя нито купето, значи си намерил златната рибка Карайте си колите, докато бензина не стане 5 лева литъра и това е!
  • 11 Ото Скорцени

    7 4 Отговор
    В България 90% от кочините, които се внасят са тотален боклук. И това, че са вапцани тук там им е най-малкият проблем. Виждал съм по автокъщите такива дръгели, че направо няма да повярвате. По интересното е, че Ганю ги купува без да си дава сметка, че купува скрап. Важното е, че е "НоФ Фнос" и, че джамбазинът му е казаал, че е "като нова". И понеже природата не е дарила Ганя с мозък, въобще не си дава сметката, че за 1200 - 2200лв. си купува всичко друго но не и автомобил. Сяда зад волана и се мисли за безсмъртен.

    Коментиран от #19

  • 12 ВИП АМГ

    3 12 Отговор
    Тези неща за които пишете не важат за Мерцедесите. Те нямат такива проблеми с ръжди , удари и др. Всички Мерцедеси са до 150 000 км и са много хубави

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Ото Скорцени

    5 3 Отговор

    До коментар #12 от "ВИП АМГ":

    И тва ми било кола. Ръждясва и се чупи по бързо отколкото върви. А с това задно в снега оставаш на първия баир.

    Коментиран от #15

  • 14 Ивайло Каназирски

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "ВИП АМГ":

    дано да си бил ироничен в изказването си :) защото ако не... То тогава си в голяма грешка :)
  • 15 Бай Иван

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "Ото Скорцени":

    Ото няма тема в която да не с е из..р...ш. Дори и там където нищо не разбираш и там цапаш.

    Коментиран от #17

  • 16 Автофен

    15 1 Отговор
    А бе, пичове - още ли не сте разбрали,
    че кола нечукана и жена нещипана няма:
    ако да - значи нещо много съмнително има ... ;)
  • 17 Ото Скорцени

    1 5 Отговор

    До коментар #15 от "Бай Иван":

    Карай си Кадета и му се радвай. Нали си го взел "НоФ Фнос".

    Коментиран от #20

  • 18 Майстор

    6 2 Отговор
    Българина иска да бъде излъган и точно затова километрите се връщат,ако една кола е реално на 230-270000км ,като ги види и няма да я купи,иска да си види 130000,това е истината ,е щом иска такива (видими километри) ,ще си сърба попарата тогава.Кола коята не удряна и боядисвана няма,все едно жена на 30г да кажем че е девствена ,по добре кола карана и добре поддържана отколкото гаражна и лъскана за хубост!!!!!!!!!!
  • 19 Iaroslav Stanchev

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "Ото Скорцени":

    А ти не си ли част от тъй наречения сборен образ "Ганю"?Сигурно все на нови коли си се возил и си карал.И сигурно не си се радвал,като дете,на яките сиери,кадети и "яйца" в началото на демокрацията.Ганю хич не е прост и знае какво купува за 2000 лв.Не е прост,ама е цървул,обаче е хитър цървул и затова кара дрънгели,за без пари.За да е в играта,щото е пич,тарикат и не е...а,разни хомота от ЕС да му сипват акъл.
    И затова си е виновен Ганю,щото търпи,но това е друга тема.
  • 20 Iaroslav Stanchev

    5 2 Отговор

    До коментар #17 от "Ото Скорцени":

    Човек,уж плюеш по немските коли,а си лепнал Ото Скорцени за псевдоним.Което ме навежда на три извода.
    1.Не знаеш кой е Ото Скорцени и си го турнал ей тъй,щото ти е звучало гръмко и ти е харесало името.
    2.Знаеш кой е Ото Скорцени,но въпреки това не харесваш немското,което е твърде интересна идея.
    3.Знаеш кой е Ото Скорцени,споделяш идеологията на един от символите на Третия Райх и въпреки това не харесваш немската инженерна мисъл.Което пък е изключително невероятна идея.

    Коментиран от #21

  • 21 Ото Скорцени

    1 4 Отговор

    До коментар #20 от "Iaroslav Stanchev":

    Совите вече не са това което са. Немските коли отдавна не са това което бяха. Повечето части не се произвеждат в Германия а сглобката, дори тази в Германия е ужасна. Не искам да изпадам в подробности.

    Коментиран от #22

  • 22 Iaroslav Stanchev

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "Ото Скорцени":

    За совите не знам,но за германските коли си прав. То това важи за повечето марки,които правят коли сега де.
    За псевдонима Скорцени само не ми стана ясно,ама карай.Ако може да ти предложа,примерно,за заместник Отто Кариус.Този е унищожил около 200 вражески танка.По 4 човека-800.Цял полк. Ако някой ден ти омръзне Скорцени де,не че непременно сега.

    Коментиран от #23

  • 23 Ото Скорцени

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "Iaroslav Stanchev":

    Ото Скорцени е командос, командир на най-елитната дивизия на Хитлер. Умира на преклонна възраст при Франко в Испания. Но темата не е за Скорцени и за това няма да пиша за него.
    Иначе си прав. Всичко произведено след 2000год. е тотален боклук. Но и всичко произведено преди 2000год. и купено в ЕС за 200/двеста/ евро и се продава в България "НоФ Фнос" не е боклук а чиста проба скрап.

    Коментиран от #24

  • 24 Iaroslav Stanchev

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "Ото Скорцени":

    ЧувАл съм за Скорцени,какво е дирил при хуманиста Франко,също е известно,за елитните дивизии на службите за защита също съм чувАл.Ясно е,че не са "лекари без граници",макар дейността им да е подобна. Друг ми беше въпроса за псевдонима,ама айде,наистина не му е тука мястото.
    Инак за "новия фнос" съм съгласен.Ама като е беден байнольо,какво да прави.Купува боклуци и се трепе по хубавите ни родни аутобани.
  • 25 rus...

    4 2 Отговор
    е дай тогава като издраскаме колите и като я дам да се ремонтира и бай-ти майстор не улучи цветът идеално да я продавам по евтино и бързо да ходя да си купувам нова а.то има ли изобщо кола дето да няма никаква забележка.мой познат си купи преди няколко години един джип и веднага влезе за ремонт защото не бил качествено направен и натоварвал скоростната кутия и тям подобни глупости-НОВА КОЛА.тая статия май е писана от някой продавач на нови коли
  • 26 Nickname

    2 2 Отговор
    А какво правиме ако ми харесва да си купувам ударени коли?

    Коментиран от #27, #31

  • 27 Бай Иван

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Nickname":

    Ми купуваш си ударени коли и не ти пука!
  • 28 Бай Иван

    5 0 Отговор
    Как се разпознава ли! Ми отиваш и даваш 20 лв на пъвия срешнат автотенекеджия и за 5 минути ,ще ти разкаже всичко за колата.
  • 29 кара Лада

    2 0 Отговор
    С толкова претенции - идеален гланс, да не е удряна и т.н. има само един начин - в магазина нова. И като се покара една година по нашите пътища по стабилно и зимата и лятото и вече ще прилича на канче.
    При втора ръка коли най ме е страх точно от лъснатите като нови коли, по добре да има реален вид на карана кола, така реално си правиш извода дали ти изнася да я купиш и да я приведеш във вид годен за употреба.

    Коментиран от #32

  • 30 мозера мозера

    4 0 Отговор
    Aко искаш кола без да е удряна или боядисвана отивай в магазина за нова
  • 31 Йордан Тодоров

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Nickname":

    Ако е на цената на неударена кола- отиваш на лекар
  • 32 Ото Скорцени

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "кара Лада":

    Далеч по опасни са измитите двигатели. Видиш ли измит и лъснат двигател бягай от тази кола като от огън. Правило без изключение.

    Коментиран от #50

  • 33 BatkoVi

    5 0 Отговор
    Както казаха някои по-долу, ако не искаш кола със следи от ремонт, отиваш и си купуваш нова от шоурума, въпреки че работя от доста години в официалното представителство на една от водещите на пазара марки и нещата, които съм виждал на нови автомобили, току що дошли от завода са стряскащи...Несиметрични луфтове отпред и отзад, като след централни удари, дефекти по заводската боя(които се проявяват силно след няколко години), други дефекти по сглобяване и т.н. Тези кошове се продават за по 50, 60 и повече хиляди лева и баламите си мислят, че си купуват космически кораб. Предпочитам да си купя доказала се кола на 10-15 години, дори и ремонтирана(но добре), просто трябва да се гледа, въпреки че в повечето случаи е до късмет за старите(а вече и за новите) автомобили и момента с "разбирачите" е доста пресилен...

    Коментиран от #35, #36

  • 34 the one

    0 3 Отговор
    е толкова тъпа статия досега не бях виждал в факти.бг. Направо се питам дали е възможно да стане още по-зле?
  • 35 the one

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "BatkoVi":

    Поздрави за коментара колега само който е от бранша знае за какво става въпрос защото го е видял с очите си. автомобилите са си с криви и ненапаснати луфтове и дефекти по боята и монтажа още в шоурума дори и на премиум марките. Само който го е видял знае за какво става въпрос.
  • 36 Борчо

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "BatkoVi":

    Това е така, защото ни имат за държава втора ръка. Един колега си взе Пежо от директно от Франция, защото колите за френския пазар се правели на определени поточни линии със специално подбран персонал, а за пазарите на Изток работят други поточни линии. Защо има такова разделение?
  • 37 Борис Георгиев

    2 1 Отговор
    Според мен най добре е да се купи кола на около 5-6 години .Ако случите на запазена кола, и боята няма да е износена твърде много и технически ще е в добро състояние.За големите мотори от 2 литра нагоре 100000км не са кой знае колко НО ще има задължително техническо обслужване което може да стигне и до 1000 лв.В това влизат всички филтри и масла както и ремъци и някой друг сензор по двигателя.
    За нова кола мога много да пиша но няма смисъл защото знам че има много мнения по въпроса. Лично аз не бих платил 80000лв за автомобил който след 3 г. ще струва с 50% по евтино......Като сложим застраховките които са около 10 - 11000лв плюс разходите по задължителното обслужване във ОТОРИЗИРАНИЯ сервиз се получава загуба от около 55000лв за първите 3 години.
    За сравнение ако купите същия модел само че на 4-5 години за сумата от около 35000лв , разходите по първоначалното обслужване плюс застраховката Каско ще ви излезе около 2500лв.Колата ще бъде в много добро техническо състояние и както вече казах ако имате късмет може и външно да изглежда много добре.
    И накрая искам да споделя с колегите които все пак биха платили за нова кола един факт - парите и в единия и в другия случай се плащат , така че няма смисъл да бъда убеждаван в противното на това което съм написал.Математиката е точна наука и цифрите говорят сами по себе си.

    Коментиран от #42

  • 38 Пламен Пепелов

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Ивайло Каназирски":

    8, ся ще разясня бе, първо газта в БГ е пълна фушня и втори, ти изглежда не си карал кола с механичен инжекцион с обикновена газова , трето, колите с поставено LPG в по-белите страни са с класи над творенията на родните "майстори", тва не означава, че тук няма добри, но са мнооого малко, да не говорим за кво иде реч ако системата е на течна фаза, е та тогава ако се скапе нещо познай за кви цени става въпрос , а иска и познания, за да бъде ремонтирана, както трябва
  • 39 Бай Иван

    3 1 Отговор
    На чукана кола и на чукана жена не им личи!

    Коментиран от #41

  • 40 ...none

    3 0 Отговор
    За новите коли... познат майстор разказваше как са карали в сервиза им преди години нови коли от шоурумите директно - коя автовоза я е изпуснал, коя е ударена от някой камък при транспорта, дори имало една, която била паднала по таван. От сравнително популярна марка били докарали много автомобили след една голяма градушка - били навън и всичките станали като портокалови кори. Негови познати от квартала, които имаш кеш за нова кола ходили до Германия или Франция направо от заводите да си вземат - хем били по-качествени, хем гаранцията ти е от там.
  • 41 Ото Скорцени

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "Бай Иван":

    Личи им, личи им бай Иване. Е.аната жена се усмихва и си танакика, а чуканата таратайка пърди, скърца и ръмжи.
  • 42 Ото Скорцени

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Борис Георгиев":

    Определено си прав.
  • 43 Meri Gomez

    0 3 Отговор
    Здравейте колеги,

    Преди всичко искам да кажа, че не съм компетентен, просто искам да ви споделя.
    Преди два месеца някъде си купих едно БМВ за 8000 лв. На външен вид бавареца е страхотен. Запалих я, карах я , ала бала ... всичко е ток. Километража беше 128 хиляди и нещо, викам за 9 годишна кола сигурно е нормално.
    Така ... купих я, тръгвам си и точно след 50 км спря. Заби на 60 км/час и край. повече не иска. Обадих се казах, 'какво правим, колата се развали?', онзи ми каза : 'нали я гледа тука, беше добре нали? Не ме интересува. Обслужи я и тогава ще се оправи.'.
    Като се прибрах, веднага в сервиза. Майстора още като я чу как работи ми каза : 'Това не е нормално, какво си направил?'. Казах му, че сега съм я купил.
    В крайна сметка се оказа, че турбина, двигател, дюзи и т.н. са заминали 'преди около 130 хиляди километра' - така каза майстора, а не сега да е на около 130 000. Тоест не са реални километрите.
    И какво ? Грубо 2100 лв ми излезе да я оправя, че просто да се движи нормално, отделно и регистрациите, обслужването и така. И това в Bosch. А ако не бях се спрял първо там, а бях отишъл направо в сервиз на БМВ? - Двойно може би.

    Искам да ви кажа приятели, от нашата 'хубава' държава не си купувайте употребени коли.

    Ако имате възможност излезте някъде навън и си купете от там.
    Може би 1/4 от парите, които сте отделили за колата ще отидат само за отиване и връщане, но си струва.

    Запомнете следното (майстора в сервиза ми го каза): 'Ако си купиш втора уп

    Коментиран от #44

  • 44 Ото Скорцени

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Meri Gomez":

    То в българските автокъщи всички дараци са на 130 000км. На идея си нямам защо всички джамбази са си харесали тази цифра. Виждал съм таралясници направо разложили се от ръжда, ауспухът пуши като димка а джамбазинът върнал километража на 130 000км. Теб джамбазинът те е метнал /зависи все пак за какво БМВ си кихнал 8 хилки/, но "майсторът" направо те е изкормил приятелю. Нито турбина е сменявал, нито дюзи. Просто е взел едни добри пари за нищо работа. Така като чета какво си написал почти сигурен съм, че става на въпрос за дребна повреда, по скоро някой датчик /нещо нормално за почти всяка кола" НоФ Фнос"/ за който майсторът те е изгърбил да кихнеш 2100лв като ти е говорил небивалици. И да знаеш, в ЕС 9годишна кола под 300 000км. НЯМА. Всъщност 300 000км не са нищо за двигател на който редовно е сменяно маслото и филтъра.
  • 45 Кобрата

    0 0 Отговор
    Съветите са много добри, когато купувам кола винаги ще гледам за тези неща и ще искам колата да се провери в оторизиран сервиз на марката
  • 46 Сергей Кирков

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Toko":

    Токо, от чисто любопитство, какво точно му е на тоя мерцедес, понеже се опитвам да придобия професионални умения :). Аз поне забелязвам по-големи луфтове на предния капак над решетката и фаровете и един липсваш от 5те ръждиви болтове на джантата. Има ли нещо фрапиращо друго, което аз не съм забелязъл и да знам къде да гледам друг път. Отвътре и двигателят ми изглеждат добре ...
  • 47 Калоян Велинов

    0 0 Отговор
    КОЛА ВТОРА УПОТРЕБА С ''КИЛОМЕТРАЖ''НАД 130 000 НЕ СИ ВЗЕМАЙТЕ-ЩЕ ВИ СЕ СМЕЯТ КОМШИИТЕ!!!!!!!!!
  • 48 Калоян Велинов

    1 0 Отговор
    НЯКОИ ХОРА МАЙ ТЪРСЯТ ГОЛЯМ , ТОПЪЛ , И ЕВТИН СЛАДОЛЕД.........
  • 49 Steinmetz

    0 0 Отговор
    I kakav e problema ako edna kola e imala nqkakvi udari ? Nima o4akvate za edna 10 godi6na upotreba da nqma absolutno ni6to ? A kakvo 6te stane ako e preboqdisana cqlostno ? Tova 4e e imala primerno nqkoga natisnat kalnik ili bronq naprimer ne q pravi negodna po nikakav na4in .Ako kolata e napravena kadarno i ka4estveno nqma absoliutno nikakav problem 4e e bila katastrofirvala nqkoga !
  • 50 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Ото Скорцени":

    znachi tarsi vazmojno nai mrasnata i gadna kola.savet biagai za takava v filipovci
  • 51 PROFESIONALISTA

    0 0 Отговор
    Добре е написано, но за съжаление какво от това? Няма как всички да карат добри коли. Има хора и коли за всичко. А това че една кола в удряна, не я прави автоматически лоша. Дори по-добре да е удряна, от колкото смляна от каране, а неудряна. Въпроса е не да не си купуваме такава или онакава кола, защото човек с малко пари не може да има големи претенции. Въпроса е да си отваряме очите, и най малкото- да ВИДИМ КАКВО се каним да си купим... Също така- да имаме очаквания съобразно парите, които даваме, а не по-високи...
    И най-полезният съвет, който бих дал на всички- не щадете време и средства за обикаляне и гледане. Това е трудно, но си струва, стига разбира се да гледаш и да виждаш, а не само да обикаляш. И още един- не слушайте и думичка от това, което казва продавача, просто гледайте.
  • 52 Бай Иван

    1 2 Отговор
    Ми мисля,че няма никакъв проблем. Който не иска да кара старо БМВ за 10000 да не кара а направо да отива в магазина и да си го купи от там за 100000лв! Вие какво очаквате европейците да си хвърлят колите още докато са нови ли? Или си купувате нова и скъпа кола или си купувате втора употреба такава. Или отивате на третия вариант нова китайска за 20000лв ,но там,вече аз не бих отишъл за вас не знам.
  • 53 Бай Иван

    2 1 Отговор
    Смятам, че модераторите трябва да изтриват всички постове които не са писани на Български език. Нямате ли КИРИЛИЦА на клавиатурите бе хора?
  • 54 Zdrawko Sashew

    1 1 Отговор
    БМВ-5, Ауди А6, Опел: 6годишна-300-350 хил км.
    По-лесно се намира 12-13 годишна кола малък и среден клас на 160-170хил.
  • 55 Борислав Иванов

    2 0 Отговор
    Докато има балами ще има и тарикати. Пък купувачите "ако може да е чисто нова,не-удряна с пълен резервоар и да е без пари"
  • 56 Martin Patarinski

    3 0 Отговор
    Аз пък си купих кола втора употреба от автотърговец в България и съм доволен. Цената и екстрите са страхотни. Поддръжката е нормална. Търсих я 2 месеца и най-важното е, че преди това бях запознат с марката и модела до най-дребните детайли.
  • 57 Martin Patarinski

    1 1 Отговор
    Относно статията бих добавил един доста лесен начин за забелязване на удари: Проверете марката на стъклата и фаровете. Ако са сменяни обикновено не са оригинални
  • 58 Vladislav Doshev

    2 2 Отговор
    Как се разпознава удряна кола? Продава се в Горубляне.