Last news in Fakti

28 Октомври, 2013 09:14 17 798 29

Как да подготвим автомобила си за зимата

  • съвети-
  • зима-
  • автомобил

Въпреки че у нас все още е актуално т.нар. "циганско лято", температурите съвсем скоро ще паднат драстично и този факт неминуемо ще доведе до някои проблеми с автомобилите. Макар и много от нещата, които ще споделим с вас, да са широко известни на водачите, не е зле да си припомните някои съвети за това как да подготвим колата си за зимата.

 
* Първото и много важно условие е да бъдат сменени летните гуми със зимни(вижте актуални цени http://bit.ly/17bez51). Всеизвестен факт е, че когато температурите сутрин паднат под +5 градуса по Целзий, каучуковото покритие на летните гуми се втвърдява много повече от необходимото и гумата губи нужното сцепление.
 
* Ако усетите и най-малко затормозяване при палене на двигателя сутрин, задължително трябва да проверите изправността на вашия акумулатор и при нужда той да бъде дозареден или пък сменен с нов (http://bit.ly/17rjimV. В този ред на мисли е добре да имате в автомобила кабели, чрез които при нужда да вземете ток от друг автомобил.
 
* При изправен акумулатор и проблем със стартирането на мотора е добре да бъдат проверени запалителните свещи и кабелите им. Препоръчителната смяна на свещите е на 10 000 километра пробег.
 
* Обмазването на гумените уплътнения с глицеринов препарат ще ви спести доста дърпане на вратите. Смяната на течността за чистачки със зимна също е добре да бъде извършена сега.
 
* Не е зле още отсега да поставите вериги в багажника си.
 
* При минусови температури е препоръчително маслото в двигателя да е "по-тънко". Най-удачните смазочни смеси за зимата са т.нар. синтетични масла.
 
* Добре е да проверите и изправността на спирачната система и по-конкретно наличието на достатъчно феродо по накладките още сега, защото в зимни условия предвид кишата и калта тази проверка е значително по-неприятна.
 
* Проверете качеството на охладителната течност. Стандартната пропорция на антифриза е 50 на 50, съответно етиленгликол и вода, но свойствата му най-лесно се проверяват като изтеглите част от него с медицинска спринцовка и впоследствие я поставите във фризера. Течността не трябва да замръзва.
 
Колко ще ви излезе подготовката на колата за предстоящата зима можете да проверите тук http://bit.ly/16g8WoW. Това са само част от по-важните зимни авто съвети, но неминуемо сме пропуснали някои от методите за подготовка на автомобила за зимата. Надяваме се да споделите вашия опит и наблюдения в коментарите и така да направите статията още по-полезна за колегите водачи.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Zdrawko Sashew

    5 1 Отговор
    препоръчителна смяна на свещите е 50 000км с делко и 20-,25 000 за тези, които подават искра на всяка ГМТ.
    най-добе е, да не се кара

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Dani Bavaretsa

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Zdrawko Sashew":

    to4no taka
  • 3 Iaroslav Stanchev

    4 1 Отговор
    И лопатата в багажника,да споменем,много помага в някои моменти. А и картоня на предното жам,че голямо стъргане пада сутрин.
  • 4 Славчо Димитров

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "Zdrawko Sashew":

    за да нямате проблеми е хубаво свещите да се сменят по-рано от официалните предписания, точно както е написано в статията, на около 10000 км. Не са скъпи и се сменят лесно.
  • 5 SImeon Stefanov

    6 0 Отговор
    добре е да си сложите и 500 ml ракия и 1 л . вино , в случай че закъсате може да пиете по малко вино !!! или да се намажете с ракия !!! В никакъв случай не пийте ракията ефекта е обратен , само виното се пие !!!!

    Коментиран от #15

  • 6 Пламен Пепелов

    4 0 Отговор
    момчета успокоите се с тия свещи , ако ще и до керамиката да е износен електродът пак ще запали колата, стига да работи самата свещ, друг въпрос е какъв ще е разходът на горивце , да не говорим, че свещите продавани в БГ са на 90% пъъъълен боклук, слагам аз нови, същият модел и марка, като старите и оп, колата работи по-зле, айде обратно пак старите и всичко спи, а те са на неясен брой километри и години, не е нужно ако работят да ги хвърляте, премерете с луфтомера, вижте по спецификация кво дават и нагласете и не се престаравайте, не карате булиди от формула 1 :), ако колата си е в час едвали ще ви остави на път

    Коментиран от #11

  • 7 Бай Иван

    3 0 Отговор
    Найстина повечето свещи в България са много калпави а да не говорим ,че има и толкова фалшиви,че електрода им се къса и пада в цилиндъра на двигателя и прави всичко вътре на дроб. Карайте си старите и сменяйте само ако се скапят.Те не могат да се повредят едновременно всички та все ,ще се приберете.А винцето може да си го изпиете и без да сте закъсали!
  • 8 Vasil Conev

    4 0 Отговор
    аз пък като гледам на тоя на снимката дето си чисти колата не му трябват свещи а кран който да извади колата от там :)
  • 9 PROFESIONALISTA

    4 0 Отговор
    То който си е занемарил колата, и сега няма да я подготви. А който я поддържа, няма значение дали е зима или лято- тя си е в ред. Слага зимните гуми и газ. А свещи не се сменят за зимата, а на определен пробег...
  • 10 Благовест Стефанов

    3 2 Отговор
    Карайте задължително със зимни свещи и си сменете фреона на климатика със зимен. Сменете си фреона и на домашния климатик за по-сигурно.
  • 11 ВИП АМГ

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Пламен Пепелов":

    pich hubavo e sveshtite na benzinovite dvigateli dase smeniavat na probega koito e ukazal proizvoditelia tai kato pri 16vintilovite motori se krie risk ot popadane v motora na parcheta ot zahabenata svesht i saotvetno se stiga do ne malki povredi v motora.dizelite ako sa novo pokolenie shte zapaliat i s izgoreli sveshti taikato imat pechka no vse pak e hubavo vsichko da e ispravno.
  • 12 EMSKI

    3 0 Отговор
    Пастирайте си колата сега,има пасти с наночастици и ефекта им е супер.Налейте си първака от ракията в казанчето за чистачки-не се разтривайте с него-вредно е!! И най-важното-карайте бавничко и внимателно през зимата...никой няма да ви пита за колко време сте стигнали...по-добре стигнете там ,за където сте тръгнали.
  • 13 стефан янакиев

    4 4 Отговор
    аман от съветници,нищо няма да подготвям-важното е да работи мотора и да се въртят колелата....

    Коментиран от #14

  • 14 ВИП АМГ

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "стефан янакиев":

    znachi shte si srednoshten stopajia
  • 15 Иван Господинов

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "SImeon Stefanov":

    Едно барбекю , 20 кила свински пържоли, 150 кебапчета, 200 кюфтета, 45 фафли , 59 куросани , 4-5 манекенки с дупе като детско барабанче , едно жакузи и като те затрупа снега хващаш манекенките и жасаш-жасаш до пролетта ...

    Коментиран от #16, #25

  • 16 Iaroslav Stanchev

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Иван Господинов":

    А така,ей туй е приказка.
  • 17 Evgeni Ragin

    5 0 Отговор
    Препоръчителната смяна на свещите е на 10 000 километра пробег.------е може ли такива неща да пишете бе хора то бива бива ама......
  • 18 Рено Меган

    3 1 Отговор
    свещи се сменят когато започнат да правят проблеми! това с 10к к ги разправяйте на баба ви на воловете!

    Коментиран от #22

  • 19 skier

    0 4 Отговор
    бензинов двигател е силно препоръчително да се сменят свещите на 10000, друг е въпроса, че има много ментета.
  • 20 форд скорпио

    3 0 Отговор
    има иридиеви свещи дето им дават 80000 км кого да слушам
  • 21 Киро Стоев

    1 3 Отговор
    Като ви чета - всичките сте едни разбирачи
    Аматьори
  • 22 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Рено Меган":

    e chak kato zapochnat da praiat problemi ne zashtoto posle i bubina shte si kupish.
  • 23 Iaroslav Stanchev

    1 0 Отговор
    В упътването на моята кола,която е произведена през далечната 1992 г. пише,че свещи се сменят при достигнат пробег от 30000 км.
    Маслото се сменя на 15000 км. или веднъж годишно,зависи кое настъпи по-бързо.
    Тези консумативи се сменят според предписанието,което е дал производителя на колата,а не според както е казал бай Цоню майстора.Поне аз така правя.
    И какво означава "по-тънко" масло?
    Как се мери "дебелина" на маслото?По кои стандарти-на API,на ACEA или на SAE?
  • 24 Бай Иван

    2 0 Отговор
    Свещи сменям само ако се скапе някоя и тогава сменям всичките.Смятам,че добрите свещи спокойно изкарват по 50000км,че и по повече. Не си харчете парите за глупости,че той бай Цоню може и да не ви преклати ,но в магазина със сигурност ,ще ви набутат някакви боклуци които няма да изкарат и една смяна на маслото ако изобщо заработят като хората.Тези в магазина за топлинни числа май и не са чували или така им харесва!
  • 25 Zdrawko Sashew

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "Иван Господинов":

    от тези 4-5 манекенки разноглед ще станеш. А ако им доскучае, не те виждам. Една стига. Само трябва да се внимава, да не му се изпоти на човек кръста, че се стига до схващания и размествания .
    Относно "тънките" масла: това е по БДС.
    10в40 е препоръчително между -10 и +40
    5в40 е между -15 и +40
    Зимата на 2012 едва завъртах с 10в40 на -16, -12 градуса. Чиито двигател не гори или не губи масло, да кара с 5в40. Маслото е с по-добри мазилни свойства и пламната му температура е по-висока-над 200градуса (това означава, че не коксува- не прави кал). Карам с с такова - "куча" марка 15-20евро за 5л.
  • 26 Iaroslav Stanchev

    1 0 Отговор
    Че то има ли още БДС?
    То реално погледнато на 20в50 пламната температура е почти 250 градуса,а на 5в40 220-230,ама каква файда,като зимата с минералката, коляновия вал ще чука в буца грес.
    Та думата ми беше,че такова понятие,като "тънки" и "дебели" масла няма.Има трудно и лесно-течливи,минерални и синтетични и т.н.Абе на кой ли му пука. И аз карам с куча марка 10в40 за 40 лв. 5 кила туба и хич не го мисля.И на -18, -20 с такова никакъв зор не видя бангията.

    Коментиран от #27

  • 27 PROFESIONALISTA

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Iaroslav Stanchev":

    Не знам дали си забелязъл, но качеството на маслото- това е може би най-коментираният фактор на някакъв автомобилен консуматив, който на практика има най-малко значение при експлоатацията на автомобила. Всички говорят ли говорят- това или онова масло, то са качества, то са марки, то са стандарти... А на практика важно е единствено да ИМА масло. Това какво е маслото е важно в много по-малка степен. Естествено, че е важно, но последствията от един лош избор например, се проявяват много напред във времето през живота на колата. Ако хванем една произволна кола например, и я караме с каквото и да е масло, дори ако не го сменим за 100-150 000км, а евентуално само долеем, тя пак ще ги изкара тези километри и ще върви, но в следващите 100-150 000 ще си влоши показателите - мощностни, икономически и надеждностни... И точно това се получава на практика- италианеца купува една кола, впряга я в гореописаната схема, и после я продава на БАЙ БЪЛГАРИН "нов внос", и нашия я взема, и отива да и смени масълцето с най-скъпото, като предварително е прочел 20 форума, питал е 30 магазина и 40 майстора какво да налее.... А всъщност- след дъжд качулка....

    Коментиран от #28

  • 28 Николай Николов

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "PROFESIONALISTA":

    Господин разбирач , нека направим една проба. Аз ще налея в двигателя на моя автомобил масло 0W40 , а Вие 15W40 , и зимата като стане -25 градуса ще ...............
    Моя мотор ще запали от четвърт оборот и ще мърка , а вие ако успеете да запалите ще почне едно тракане на повдигачи, и сухо триене което убива мотора
  • 29 Nikolay Tsonev

    0 0 Отговор
    Най подготвената кола за зимата е чуждата.