Въпреки че у нас все още е актуално т.нар. "циганско лято", температурите съвсем скоро ще паднат драстично и този факт неминуемо ще доведе до някои проблеми с автомобилите. Макар и много от нещата, които ще споделим с вас, да са широко известни на водачите, не е зле да си припомните някои съвети за това как да подготвим колата си за зимата.
* Първото и много важно условие е да бъдат сменени летните гуми със зимни(вижте актуални цени http://bit.ly/17bez51). Всеизвестен факт е, че когато температурите сутрин паднат под +5 градуса по Целзий, каучуковото покритие на летните гуми се втвърдява много повече от необходимото и гумата губи нужното сцепление.
* Ако усетите и най-малко затормозяване при палене на двигателя сутрин, задължително трябва да проверите изправността на вашия акумулатор и при нужда той да бъде дозареден или пък сменен с нов (http://bit.ly/17rjimV. В този ред на мисли е добре да имате в автомобила кабели, чрез които при нужда да вземете ток от друг автомобил.
* При изправен акумулатор и проблем със стартирането на мотора е добре да бъдат проверени запалителните свещи и кабелите им. Препоръчителната смяна на свещите е на 10 000 километра пробег.
* Обмазването на гумените уплътнения с глицеринов препарат ще ви спести доста дърпане на вратите. Смяната на течността за чистачки със зимна също е добре да бъде извършена сега.
* Не е зле още отсега да поставите вериги в багажника си.
* При минусови температури е препоръчително маслото в двигателя да е "по-тънко". Най-удачните смазочни смеси за зимата са т.нар. синтетични масла.
* Добре е да проверите и изправността на спирачната система и по-конкретно наличието на достатъчно феродо по накладките още сега, защото в зимни условия предвид кишата и калта тази проверка е значително по-неприятна.
* Проверете качеството на охладителната течност. Стандартната пропорция на антифриза е 50 на 50, съответно етиленгликол и вода, но свойствата му най-лесно се проверяват като изтеглите част от него с медицинска спринцовка и впоследствие я поставите във фризера. Течността не трябва да замръзва.
Колко ще ви излезе подготовката на колата за предстоящата зима можете да проверите тук http://bit.ly/16g8WoW. Това са само част от по-важните зимни авто съвети, но неминуемо сме пропуснали някои от методите за подготовка на автомобила за зимата. Надяваме се да споделите вашия опит и наблюдения в коментарите и така да направите статията още по-полезна за колегите водачи.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Zdrawko Sashew
най-добе е, да не се кара
Коментиран от #2, #4
09:29 28.10.2013
2 Dani Bavaretsa
До коментар #1 от "Zdrawko Sashew":
to4no taka09:50 28.10.2013
3 Iaroslav Stanchev
09:58 28.10.2013
4 Славчо Димитров
До коментар #1 от "Zdrawko Sashew":
за да нямате проблеми е хубаво свещите да се сменят по-рано от официалните предписания, точно както е написано в статията, на около 10000 км. Не са скъпи и се сменят лесно.09:59 28.10.2013
5 SImeon Stefanov
Коментиран от #15
11:42 28.10.2013
6 Пламен Пепелов
Коментиран от #11
12:01 28.10.2013
7 Бай Иван
12:42 28.10.2013
8 Vasil Conev
16:02 28.10.2013
9 PROFESIONALISTA
16:14 28.10.2013
10 Благовест Стефанов
16:36 28.10.2013
11 ВИП АМГ
До коментар #6 от "Пламен Пепелов":
pich hubavo e sveshtite na benzinovite dvigateli dase smeniavat na probega koito e ukazal proizvoditelia tai kato pri 16vintilovite motori se krie risk ot popadane v motora na parcheta ot zahabenata svesht i saotvetno se stiga do ne malki povredi v motora.dizelite ako sa novo pokolenie shte zapaliat i s izgoreli sveshti taikato imat pechka no vse pak e hubavo vsichko da e ispravno.17:33 28.10.2013
12 EMSKI
17:55 28.10.2013
13 стефан янакиев
Коментиран от #14
18:05 28.10.2013
14 ВИП АМГ
До коментар #13 от "стефан янакиев":
znachi shte si srednoshten stopajia18:39 28.10.2013
15 Иван Господинов
До коментар #5 от "SImeon Stefanov":
Едно барбекю , 20 кила свински пържоли, 150 кебапчета, 200 кюфтета, 45 фафли , 59 куросани , 4-5 манекенки с дупе като детско барабанче , едно жакузи и като те затрупа снега хващаш манекенките и жасаш-жасаш до пролетта ...Коментиран от #16, #25
18:52 28.10.2013
16 Iaroslav Stanchev
До коментар #15 от "Иван Господинов":
А така,ей туй е приказка.19:56 28.10.2013
17 Evgeni Ragin
20:45 28.10.2013
18 Рено Меган
Коментиран от #22
21:04 28.10.2013
19 skier
21:50 28.10.2013
20 форд скорпио
22:05 28.10.2013
21 Киро Стоев
Аматьори
23:01 28.10.2013
22 ВИП АМГ
До коментар #18 от "Рено Меган":
e chak kato zapochnat da praiat problemi ne zashtoto posle i bubina shte si kupish.07:34 29.10.2013
23 Iaroslav Stanchev
Маслото се сменя на 15000 км. или веднъж годишно,зависи кое настъпи по-бързо.
Тези консумативи се сменят според предписанието,което е дал производителя на колата,а не според както е казал бай Цоню майстора.Поне аз така правя.
И какво означава "по-тънко" масло?
Как се мери "дебелина" на маслото?По кои стандарти-на API,на ACEA или на SAE?
14:34 29.10.2013
24 Бай Иван
18:30 29.10.2013
25 Zdrawko Sashew
До коментар #15 от "Иван Господинов":
от тези 4-5 манекенки разноглед ще станеш. А ако им доскучае, не те виждам. Една стига. Само трябва да се внимава, да не му се изпоти на човек кръста, че се стига до схващания и размествания .Относно "тънките" масла: това е по БДС.
10в40 е препоръчително между -10 и +40
5в40 е между -15 и +40
Зимата на 2012 едва завъртах с 10в40 на -16, -12 градуса. Чиито двигател не гори или не губи масло, да кара с 5в40. Маслото е с по-добри мазилни свойства и пламната му температура е по-висока-над 200градуса (това означава, че не коксува- не прави кал). Карам с с такова - "куча" марка 15-20евро за 5л.
18:49 29.10.2013
26 Iaroslav Stanchev
То реално погледнато на 20в50 пламната температура е почти 250 градуса,а на 5в40 220-230,ама каква файда,като зимата с минералката, коляновия вал ще чука в буца грес.
Та думата ми беше,че такова понятие,като "тънки" и "дебели" масла няма.Има трудно и лесно-течливи,минерални и синтетични и т.н.Абе на кой ли му пука. И аз карам с куча марка 10в40 за 40 лв. 5 кила туба и хич не го мисля.И на -18, -20 с такова никакъв зор не видя бангията.
Коментиран от #27
20:29 29.10.2013
27 PROFESIONALISTA
До коментар #26 от "Iaroslav Stanchev":
Не знам дали си забелязъл, но качеството на маслото- това е може би най-коментираният фактор на някакъв автомобилен консуматив, който на практика има най-малко значение при експлоатацията на автомобила. Всички говорят ли говорят- това или онова масло, то са качества, то са марки, то са стандарти... А на практика важно е единствено да ИМА масло. Това какво е маслото е важно в много по-малка степен. Естествено, че е важно, но последствията от един лош избор например, се проявяват много напред във времето през живота на колата. Ако хванем една произволна кола например, и я караме с каквото и да е масло, дори ако не го сменим за 100-150 000км, а евентуално само долеем, тя пак ще ги изкара тези километри и ще върви, но в следващите 100-150 000 ще си влоши показателите - мощностни, икономически и надеждностни... И точно това се получава на практика- италианеца купува една кола, впряга я в гореописаната схема, и после я продава на БАЙ БЪЛГАРИН "нов внос", и нашия я взема, и отива да и смени масълцето с най-скъпото, като предварително е прочел 20 форума, питал е 30 магазина и 40 майстора какво да налее.... А всъщност- след дъжд качулка....Коментиран от #28
07:51 30.10.2013
28 Николай Николов
До коментар #27 от "PROFESIONALISTA":
Господин разбирач , нека направим една проба. Аз ще налея в двигателя на моя автомобил масло 0W40 , а Вие 15W40 , и зимата като стане -25 градуса ще ...............Моя мотор ще запали от четвърт оборот и ще мърка , а вие ако успеете да запалите ще почне едно тракане на повдигачи, и сухо триене което убива мотора
00:25 01.11.2013
29 Nikolay Tsonev
19:59 03.11.2013