Last news in Fakti

6 Ноември, 2013 09:12 59 265 55

Немците масово връщали километража

  • километраж-
  • пробег-
  • измама-
  • adac

Всеки трети автомобилист в Германия превърта назад пробега на колата си преди продажба, сочат резултатите от проучване, проведено от немския клуб ADAC и Магдебургския университет. Според изследването километражите на повечето модели позволяват манипулиране на показанията в рамките на минути, а в отделни случаи измамата отнема само 30 секунди. От ADAC отбелязват, че уж съвременните електронни уреди за измерване на пробега изобщо не гарантират сигурност, тъй като също се препрограмират с лекота.

Според статистиката купувачите на употребявани автомобили в Германия ежегодно губят 4.5 млрд. евро или по 3 000 евро на кола заради подобни измами. Резултатите от изследването са особено стряскащи, тъй като според немското законодателство превъртането на километража е углавно престъпление. Въпреки това производителите демонстрират пълна незаинтересованост към решаването на проблема.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пламен Пепелов

    14 4 Отговор
    ай стига бе, не знаех , май и западняците ще излезнат тарикати, но не е ясно за кои немци иде речи, тези родом от Сърбия, Турция, Тумъния, Албания и т.н. или тези дето са си от Немия
  • 2 Emil Georgiev

    5 5 Отговор
    то и колите от Италия идват все на 120 хил.км., за това купувайте новички
  • 3 Огнян Георгиев

    9 3 Отговор
    Така е. За псевдо немците става въпрос.
  • 4 Ото Скорцени

    11 4 Отговор
    То на таралясници като Мерцедес и БМВ ако не им превъртиш километража не можеш да ги шитнеш.

    Коментиран от #6

  • 5 Zdrawko Sashew

    11 2 Отговор
    "Всеки трети автомобилист в Германия"-НЕ. Всеки трети автомобил е с такъв километраж(33%). Статията изкара хората престъпници. Търговците са тези -руснаци, поляци, турци, а също и немци. Аз го писах и в друга статия: по-лесно се намира 12-13 годишна кола среден клас, на 160хиляди, отколкото 5-7 годишна на 120х.
    А италианските са всеки 4 от 5 (80%). А в БГ процентите са 95. Кола се избира и по външни признаци.
  • 6 Симеон Тасев

    1 8 Отговор

    До коментар #4 от "Ото Скорцени":

    абе дати кажа тея така наречени таралясници са предпочитани в много страни по-света така че по-добре си карай опела или фолка и не се изказвай меко казано не подготвен
  • 7 Антонио Милев

    9 2 Отговор
    И аз си зададох въпроса - защо почти няма автомобил над 200 хиляди километра? В България ли се вкарват най-малко употребяваните коли?
  • 8 Даниел Иванов

    22 3 Отговор
    имах уникална кола на 220 хил. никакъв интерес! направих я на 140 хил. стана бой кой да я вземе!!!! клиента обича да бъде излъган

    Коментиран от #9

  • 9 Shmeker

    11 2 Отговор

    До коментар #8 от "Даниел Иванов":

    Еми така е. Кво ли си викат - 220 хил.км. начи реално е на 500...
  • 10 bad4o

    8 2 Отговор
    Преди години си купих нова кола от магазина.
    На втората година след изминати 48 000 км я смених.
    Нищо освен задължителното обслужване масла и филтри не беше сменяно.
    А на пазара ми продават коли на 7 или повече години коли на по 100хил... Те трябва да са работили на 5 км от вкъщи и да са ходили на почивка на не повече от 100км.
  • 11 Berbatov Lacev

    9 3 Отговор
    Какво масово превъртане ви гони сега,сигурно има но то не е необходимо.Карам Пежо 307-90к-1.6 Купих го 2007г то и тогава беше произведено.Е няма такъв гаф в живота ми !Не му трябва никво превъртане на километрите.Вече е на 70хиляди и мотора когато е студен с чиста съвест мога да кажа, троши орехи.По старите знаят за какво говоря.Да не говорим,че амреажа започна да вибрира на 22хил.Не само това,от както е кола където има една дума,дърпа на ляво.Имах десетки спорове с тия от пежо,ходих при главният им шеф,едвам не се хванахме за гушите,ако щете пежото си дърпа на ляво и това е.Казаха ми,ако върви 200-300 метра направо минава за добре.Няма такива ядове казвам ви.Та вие ми говорите за километри назат !
  • 12 PROFESIONALISTA

    7 2 Отговор
    Никой собственик не се занимава с превъртане на брояч, правят го само търговците, и то не ично, ами викат човек. А такива хора са малко и се знаят точнно кои са. Но никой не ще да се захване да отнеме надеждата у наивните купувачи и да прекрати тази практика- защо да го прави, и така нещата са си наред, никой не вярва на километрите, но всеки иска да ги види да са малко....
    А производителя каквото и да измисли в тази посок, то подлежи на хакване- въпрос на време, затова и не си правят труда въобще. Единственото сигурно нещо е да си отваряш очите...
  • 13 крали марко

    11 2 Отговор
    абе хора,вие да не си помислихте,че това го правят само българите. тези машинки все пак не са измислени от нас.
  • 14 Ото Скорцени

    4 5 Отговор
    Синът ми с един лаптоп прави таралясниците на колкото му кажеш. Автоджамбазите искат кочините да са на 130 000км. Матрияла най купува "НоФ Фнос" на 130 000. Това се търси, това се предлага. Виждал съм таралясник на 570 000км. става на 83 000км. И простия матриял се радва, че си е купил кола на малко години и на малко километри.
  • 15 Krasimir Nedelchev

    15 2 Отговор
    Решението винаги е елементарно Уотсън и то не е криминализиране.
    Достатъчно е информацията от всеки технически преглед и влизане в сервиз да се качва задължително в свободно достъпна общоевропейска база данни.
    Като въведеш номер на рамата - да ти цъфне по години не само километри, но и ремонти и масла и прочие. Джамбазите нека въртят после брояча...

    Коментиран от #18, #21

  • 16 Krasimir Nedelchev

    9 2 Отговор
    Допълнение - да се вписват километрите и при спиране от полицията.
  • 17 ВАНКО ВВП

    7 4 Отговор
    Преди 10 години купувах за един клиент(не БГ гражданин) джип по поръчка.Джипът беше на по малко от 2 години с реален пробег някъде от 40х.км.В Германия ми извикаха младеж(немец) и за не повече от 30минути направи "оригиналните" 10х.км.Младежът беше в шок да се прави такъв нов пробег при такива първоначални малки километри и каза,че досега е сменял пробега на коли с над 100х.км.но не и на такава.Казах му от каква нация е клиентът и немчето само се усмихна.Иначе за изминалите години от тогава немците по хитрини и тарикатлък надминаха учителите си от бивша Югославия,поляци,арабели и други..
  • 18 павлин павлов

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Krasimir Nedelchev":

    evala 4ove4e,v America e taka i manipoliraneto na kilometraja e prestaplenie
  • 19 иван богданов

    1 10 Отговор
    аз съм чувал,че на мерцедес и бмв немогат да им се връштат километражите вярно ли е?

    Коментиран от #41

  • 20 Бхд БхД

    7 4 Отговор
    Особено в България се кефят като купуват кола на 163х или подобни под 200х км.
  • 21 ВИП АМГ

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "Krasimir Nedelchev":

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Станислав Лилов

    5 1 Отговор
    Аз се чудя защо се прави , нали може да се провери по рамата .
    Поне до изтичане на гаранцията колата е посещавала оторизиран сервиз и пробега е регистриран .За периода след това , просто следвайки средно-годишен пробег си личи има ли интервенция или не .Сега , ако все още се намират тотални балъци , които молят да бъдат излъгани ......................
  • 24 Iaroslav Stanchev

    7 1 Отговор
    Единия ми братовчед си беше харесал от немското мобиле фауве транспортер 97 или 98 г. Колата по километраж беше на 280 х. км.Това преди 6-7 години.Говори с немеца,спазариха цена и поръча на едни негови хора да му я докарат от немско,без да барат километрите.Брои им парите към 12 хиляди мисля и тези я докараха колата.Обаче той не можа да отиде да си я вземе веднага и мина около седмица,без да им се обади,колата беше платена,все пак.Отива следващата седмица и километража от 280 на 170 х. км.Ония викат,батка,ако не беше дошъл до два дни я продавахме колата.Що не се обади,мислехме,че си се отказал и затова го лузнахме километража.Ей ти и парите,ако не я щеш,щот имаме още трима дето чакат.Голям панаир стана.Иначе буса беше без забележка,дет се вика лимка,а на 300 х. почти.
    Та те да са само германците дето връщат,с мед да ги намажеш.От половин милион,швабата като върне 100 х,после арабина и той още 100 х. и накрая нашия джамбаз още 150 и ето ти я на "реални" 150 хии,километри с капелата на бабата,на задната седалка или бастуна на дядото в багажника.
  • 25 ВИП АМГ

    1 2 Отговор

    До коментар #22 от "Plamen Ivanoff":

    a ti umnia kakvo si satvoril prez jivota si be?
  • 26 Иван Господинов

    5 1 Отговор
    Аз не мисля че някой живее с илюзията че тия хора се отървават от перфектно работещите си автомобили на по 123 000км (обикновено нашите са на толкова врътнати) със загуба 2/3 че и повече от цената. И те не си берат парите от дърветата , и те обичат да карат като откачени , и тях ги мързи да подържат . Обикновено човек тръгне ли да си продава колата е защото дефектите са станали твърде много и твърде скъпи и колата е станала абсолютно ненадеждна . Оттам нататък е мижи да те лъжем
  • 27 Бай Иван

    3 2 Отговор
    На повечето от съвременните автомобили километража няма как да се заличи!Друг е въпроса Сульо знае ли как да го провери.

    Коментиран от #29

  • 28 Krasimir Petrov

    5 0 Отговор
    За немците незнам, но тъй като съм в региона доста често, признавам углавното престъпление. Масово колите са си над 400 хил км., особено някои от най-тачените марки. Повече от десетгодишна кола на малко за българските стандарти км - нещо невярвам. Това се търси, това се вкарва. Ако не е с бормашината на обикновен километраж, то ще е със софтуер и електроника, купена за стотина лева от Китай - не всеки път работи коректно, обаче!
    Смешно е, защото в Германия пътят до работното място и обратно се субсидира от фирмата в много случаи, а месечно се изминават често пъти над десет хиляди км.
    Номера, известни на всички ни, така че не се учудвам!

    Коментиран от #52

  • 29 Krasimir Petrov

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Бай Иван":

    Информацията се съхранява на няколко места, но и те могат да бъдат манипулирани, а в повечето случаи дори никой няма да се сети
  • 30 Ники Николов

    2 5 Отговор
    има обаче коли на които пи6е 300 000 км а са на стотина, служебните се въртят напред за горивото
  • 31 Христо Шуманов

    3 0 Отговор
    Има решение на проблема и никой не се е сетил в коментарите... освен да се правите на експерти пред автомобила и да му намирате маана, и да се надявате, че ще свалите 200 лева от цената.... ходете и си купете нещо на 300хил. км или 350хил км и ще знаете, че е на реални... преди време ми трябваше спринтер и харесах един на 350 хиляди.... хвана ме страх и си взех и майстор след това... и човека ми каза буса е перфектен и тия бусове издържат по 700-800хил км, каза също, че щом е на 350 сигурно са му реални.... и наистина бях много доволен от него.... няма да ви казвам за голфчето на баща ми което беше на 105000 хиляди км през колко ремонти мина::::::::)
  • 32 Krasimir Petrov

    2 0 Отговор
    Ми, то точно така и се прави - оглежда се кола на много километри и ниска цена продажба, ако е с дребни забележки, което може се ремонтира, измива и тн и после се връща километража! Със заплата в Западна Европа от няколко хиляди лева операцията се провежда няколко пъти месечно и печалба за нескъпи по принцип автомобили, имащи технически преглед валиден и други необходими неща - между петстотин и хиляда лв на автомобил, след приспадане на разходите!
    Масово българите в чужбина купуват, продават и препродават автомобили, без да са регистрирани като търговци - Дания, Германия, Австрия, Швеция, Полша, Холандия и тн! Една вечно интересна тематика, а ако се познава и сервизен техник в региона, оти ремонтът излиза скъпичко заради скъпия труд...
  • 33 Krasimir Petrov

    2 0 Отговор
    Ми, то точно така и се прави - оглежда се кола на много километри и ниска цена продажба, ако е с дребни забележки, което може се ремонтира, измива и тн и после се връща километража! Със заплата в Западна Европа от няколко хиляди лева операцията се провежда няколко пъти месечно и печалба за нескъпи по принцип автомобили, имащи технически преглед валиден и други необходими неща - между петстотин и хиляда лв на автомобил, след приспадане на разходите!
    Масово българите в чужбина купуват, продават и препродават автомобили, без да са регистрирани като търговци - Дания, Германия, Австрия, Швеция, Полша, Холандия и тн! Една вечно интересна тематика, а ако се познава и сервизен техник в региона, оти ремонтът излиза скъпичко заради скъпия труд...
  • 34 КРОМАЗА

    5 0 Отговор
    За пореден път се открива топлата вода. Блажени верующите в германския перфекционизъм.
  • 35 Станислав Илиев

    0 1 Отговор
    не знам кой я пуска тази муха но Германия не е Италия ,вьтрешният пазар в Германия е толкова динамичен ,и като се има предвид колко са работливи арабите др. тьрговци за 300 ,400 евро печалба няма кой да направи такава глупост.Както се казва това углавно престьпление.

    Коментиран от #37

  • 36 Galin Genchev

    0 0 Отговор
    Николов,много фентъзи гледаш! Слагат ни го без плюнка,затова 11 коли купих за 7 години назад,но без нововнос!
  • 37 Krasimir Petrov

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Станислав Илиев":

    Не арабите, а ти лично, ако продаваш този автомобил и искаш бързо да го купят. За скъпи автомобили те самите си го правят
  • 38 Пламен Пепелов

    4 0 Отговор
    лек пример давам, онзи ден попаднах на обява от мобиле.ДЕ за мерцедес Е клас 2004-та г., 320CDI на скромните 804000км и колата си изглеждаше съвсем добре, еднакво похабена боя навсякъде, нищо счупено или скъсано, оп до БГ, оп едни 650 000км назад, оп 200% надценка, малко пастичка, една прахосмукачка и честито на родния "баровец"
  • 39 Станислав Илиев

    2 1 Отговор
    В Германия автомобилите имат сервизни документи на които има печати от прегледите , и няма как автомобил който 2012 да е бил на 220хил. 2013 в книжката да показва 235хил.някой да му врьща километража.
  • 40 Станислав Илиев

    1 0 Отговор
    И по принцип там има коли за Немци, и други за износ които са 100 ,200хл км. отгоре,но никой не крие километрите.Немец купува кола на малко километри.

    Коментиран от #42, #46

  • 41 Ognyan Petrov

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "иван богданов":

    Не, не е вярно. И те се връщат. Познавам човек с Е46, което уж го е купил на реални 230 000 км, но след закачане към компа - оп, ИЗНЕНАДА - 820 000. Аз съм с Е39 и диагностик ме светна, че единствения начин да разбереш дали ти е върнат километража (за БМВ става въпрос) е да се снемат данни от чипа на ключ, защото то може да се препрограмира само в оторизиран център (тук Бавариа ауто), но струва мама, татко и аз и нито един джамбазин не се наема. А и малко хора го знаят този трик с ключа.

    Коментиран от #43, #48

  • 42 Krasimir Petrov

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Станислав Илиев":

    Хм, сервизната книжка се вади за доста малко пари, а за арабите - ако си в час ще знаеш, че има доста автомобили с неясен произход
    Освен това, сервизната книжка обикновено се води докато автомобилът е в гаранция
    Отделно автомобил, който взимаш, за да продадеш - каква сервизна история, брат, какви пет лева - смяташ да го пласираш с бастуна на бабичката
    Иначе да, дори като се сменя маслото се слагат стикери на колко хиляди км е станало това
    Но кола за износ - кой че те гони?!
  • 43 Станислав Илиев

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Ognyan Petrov":

    От кьде го е купил
  • 44 Антонио Милев

    2 0 Отговор
    Преди няколко дни видях да се продава Porshe Gayenne GTS 2010 година на 340 хиляди. Тук явно продава не беше излъгал. Друг пример - един познат има сервиз в Благоевград и му бяха докарали Audi Q7 4.2 tdi 2009 година, а на километража пишело 180 хиляди. Оказало се обаче, че цялата отделителна система се е запушила и е за смяна. Експерта, който я е прегледал е казал, че колата е най-малко на половин милион за да се запушат така ауспусите. Човека е платил за колата около 80к и сега трябва да плати още 11к за смяната на отделителната система. Самите си направете сметката новите луксозни автомобили как се карат.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Krasimir Petrov

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Станислав Илиев":

    А по едно време даже се разпърдяха в Германия, си спомням, сравнително наскоро беше - българска банда, връщаща километражите на скъпи автомобили и продаваща ги в Германия, щото е невъзможно
  • 47 Станислав Илиев

    0 0 Отговор
    Сервизната книжка е в документите на автомобила тя е част от обяснителните книжа и ако едните са на 10 години а сервизната е подменена ще си личи.
  • 48 Станислав Илиев

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Ognyan Petrov":

    Не сьм срещал BMW в Германия на тези километри.По лесно е да намериш под 100.000км.
  • 49 Станислав Илиев

    2 0 Отговор
    На тези километри трябва да е изгнило.
  • 50 Гост

    1 0 Отговор
    Удар под кръста! Ако тази новина е истина, цените в Германия трябва да паднат и то значително. п.п. доколкото знам от познати и т.н. тези игрички ги правят РУСНАЦИТЕ, СЪРБИТЕ и АРАБИТЕ които притежават автокъщи, и мисля че това е достатъчно за тези 1/3
  • 51 Христо Русинов

    2 0 Отговор
    Хахахах немска коректност с арабски привкус!
  • 52 мечока

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Krasimir Petrov":

    Гей ли си или просто ексхибицонист ?
  • 53 Ivan Mitov-Vani

    0 0 Отговор
    DA NAISTINA E TAKA, VIDEH GO LI4NO PRI POKUPKATA NA A-LI OT D...
  • 54 Калин Пейчев

    2 0 Отговор
    Не вярвам на никакви"километро показатели".Първо ги намалят в западна Европа,после ги до натъкмяват в България.Вижте сайтовете на Европа и България.Коли на еднакви години в Европа са с около 40% повече километри от колкото същите коли в България.В Румъния и Полша е същото положение.Въобще търговията с автомобили втора употреба си е чиста измама,да не казвам по тежка дума.Но като не можем да си купим нови коли,ще си пишем по форумите и ще си караме "ЗАПАЗЕНИТЕ"стари коли,а чорбаджиите ни ще си купуват през година нови автомобили от премиум марките.Все пак сме в България,говорим и нищо не правим.
  • 55 Калин Пейчев

    0 0 Отговор
    Между другото № 15 има добра идея.А аз се сетих нещо друго,ако ремонтираш колата си във фирмения и сервиз,всеки ремонт се регистрира на колко километра е колата.