Всеки трети автомобилист в Германия превърта назад пробега на колата си преди продажба, сочат резултатите от проучване, проведено от немския клуб ADAC и Магдебургския университет. Според изследването километражите на повечето модели позволяват манипулиране на показанията в рамките на минути, а в отделни случаи измамата отнема само 30 секунди. От ADAC отбелязват, че уж съвременните електронни уреди за измерване на пробега изобщо не гарантират сигурност, тъй като също се препрограмират с лекота.
Според статистиката купувачите на употребявани автомобили в Германия ежегодно губят 4.5 млрд. евро или по 3 000 евро на кола заради подобни измами. Резултатите от изследването са особено стряскащи, тъй като според немското законодателство превъртането на километража е углавно престъпление. Въпреки това производителите демонстрират пълна незаинтересованост към решаването на проблема.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пламен Пепелов
09:19 06.11.2013
2 Emil Georgiev
09:31 06.11.2013
3 Огнян Георгиев
09:31 06.11.2013
4 Ото Скорцени
Коментиран от #6
09:32 06.11.2013
5 Zdrawko Sashew
А италианските са всеки 4 от 5 (80%). А в БГ процентите са 95. Кола се избира и по външни признаци.
09:48 06.11.2013
6 Симеон Тасев
До коментар #4 от "Ото Скорцени":
абе дати кажа тея така наречени таралясници са предпочитани в много страни по-света така че по-добре си карай опела или фолка и не се изказвай меко казано не подготвен10:00 06.11.2013
7 Антонио Милев
10:28 06.11.2013
8 Даниел Иванов
Коментиран от #9
10:32 06.11.2013
9 Shmeker
До коментар #8 от "Даниел Иванов":
Еми така е. Кво ли си викат - 220 хил.км. начи реално е на 500...10:53 06.11.2013
10 bad4o
На втората година след изминати 48 000 км я смених.
Нищо освен задължителното обслужване масла и филтри не беше сменяно.
А на пазара ми продават коли на 7 или повече години коли на по 100хил... Те трябва да са работили на 5 км от вкъщи и да са ходили на почивка на не повече от 100км.
11:32 06.11.2013
11 Berbatov Lacev
11:35 06.11.2013
12 PROFESIONALISTA
А производителя каквото и да измисли в тази посок, то подлежи на хакване- въпрос на време, затова и не си правят труда въобще. Единственото сигурно нещо е да си отваряш очите...
11:54 06.11.2013
13 крали марко
12:22 06.11.2013
14 Ото Скорцени
13:03 06.11.2013
15 Krasimir Nedelchev
Достатъчно е информацията от всеки технически преглед и влизане в сервиз да се качва задължително в свободно достъпна общоевропейска база данни.
Като въведеш номер на рамата - да ти цъфне по години не само километри, но и ремонти и масла и прочие. Джамбазите нека въртят после брояча...
Коментиран от #18, #21
13:05 06.11.2013
16 Krasimir Nedelchev
13:19 06.11.2013
17 ВАНКО ВВП
14:18 06.11.2013
18 павлин павлов
До коментар #15 от "Krasimir Nedelchev":
evala 4ove4e,v America e taka i manipoliraneto na kilometraja e prestaplenie14:27 06.11.2013
19 иван богданов
Коментиран от #41
14:32 06.11.2013
20 Бхд БхД
14:35 06.11.2013
21 ВИП АМГ
До коментар #15 от "Krasimir Nedelchev":
15:12 06.11.2013
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Станислав Лилов
Поне до изтичане на гаранцията колата е посещавала оторизиран сервиз и пробега е регистриран .За периода след това , просто следвайки средно-годишен пробег си личи има ли интервенция или не .Сега , ако все още се намират тотални балъци , които молят да бъдат излъгани ......................
16:02 06.11.2013
24 Iaroslav Stanchev
Та те да са само германците дето връщат,с мед да ги намажеш.От половин милион,швабата като върне 100 х,после арабина и той още 100 х. и накрая нашия джамбаз още 150 и ето ти я на "реални" 150 хии,километри с капелата на бабата,на задната седалка или бастуна на дядото в багажника.
16:42 06.11.2013
25 ВИП АМГ
До коментар #22 от "Plamen Ivanoff":
a ti umnia kakvo si satvoril prez jivota si be?16:46 06.11.2013
26 Иван Господинов
17:31 06.11.2013
27 Бай Иван
Коментиран от #29
19:03 06.11.2013
28 Krasimir Petrov
Смешно е, защото в Германия пътят до работното място и обратно се субсидира от фирмата в много случаи, а месечно се изминават често пъти над десет хиляди км.
Номера, известни на всички ни, така че не се учудвам!
Коментиран от #52
20:12 06.11.2013
29 Krasimir Petrov
До коментар #27 от "Бай Иван":
Информацията се съхранява на няколко места, но и те могат да бъдат манипулирани, а в повечето случаи дори никой няма да се сети20:14 06.11.2013
30 Ники Николов
20:21 06.11.2013
31 Христо Шуманов
20:22 06.11.2013
32 Krasimir Petrov
Масово българите в чужбина купуват, продават и препродават автомобили, без да са регистрирани като търговци - Дания, Германия, Австрия, Швеция, Полша, Холандия и тн! Една вечно интересна тематика, а ако се познава и сервизен техник в региона, оти ремонтът излиза скъпичко заради скъпия труд...
20:37 06.11.2013
33 Krasimir Petrov
Масово българите в чужбина купуват, продават и препродават автомобили, без да са регистрирани като търговци - Дания, Германия, Австрия, Швеция, Полша, Холандия и тн! Една вечно интересна тематика, а ако се познава и сервизен техник в региона, оти ремонтът излиза скъпичко заради скъпия труд...
20:37 06.11.2013
34 КРОМАЗА
20:55 06.11.2013
35 Станислав Илиев
Коментиран от #37
21:01 06.11.2013
36 Galin Genchev
21:04 06.11.2013
37 Krasimir Petrov
До коментар #35 от "Станислав Илиев":
Не арабите, а ти лично, ако продаваш този автомобил и искаш бързо да го купят. За скъпи автомобили те самите си го правят21:09 06.11.2013
38 Пламен Пепелов
21:13 06.11.2013
39 Станислав Илиев
21:28 06.11.2013
40 Станислав Илиев
Коментиран от #42, #46
21:37 06.11.2013
41 Ognyan Petrov
До коментар #19 от "иван богданов":
Не, не е вярно. И те се връщат. Познавам човек с Е46, което уж го е купил на реални 230 000 км, но след закачане към компа - оп, ИЗНЕНАДА - 820 000. Аз съм с Е39 и диагностик ме светна, че единствения начин да разбереш дали ти е върнат километража (за БМВ става въпрос) е да се снемат данни от чипа на ключ, защото то може да се препрограмира само в оторизиран център (тук Бавариа ауто), но струва мама, татко и аз и нито един джамбазин не се наема. А и малко хора го знаят този трик с ключа.Коментиран от #43, #48
21:46 06.11.2013
42 Krasimir Petrov
До коментар #40 от "Станислав Илиев":
Хм, сервизната книжка се вади за доста малко пари, а за арабите - ако си в час ще знаеш, че има доста автомобили с неясен произходОсвен това, сервизната книжка обикновено се води докато автомобилът е в гаранция
Отделно автомобил, който взимаш, за да продадеш - каква сервизна история, брат, какви пет лева - смяташ да го пласираш с бастуна на бабичката
Иначе да, дори като се сменя маслото се слагат стикери на колко хиляди км е станало това
Но кола за износ - кой че те гони?!
21:52 06.11.2013
43 Станислав Илиев
До коментар #41 от "Ognyan Petrov":
От кьде го е купил21:54 06.11.2013
44 Антонио Милев
21:55 06.11.2013
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Krasimir Petrov
До коментар #40 от "Станислав Илиев":
А по едно време даже се разпърдяха в Германия, си спомням, сравнително наскоро беше - българска банда, връщаща километражите на скъпи автомобили и продаваща ги в Германия, щото е невъзможно21:56 06.11.2013
47 Станислав Илиев
22:12 06.11.2013
48 Станислав Илиев
До коментар #41 от "Ognyan Petrov":
Не сьм срещал BMW в Германия на тези километри.По лесно е да намериш под 100.000км.22:15 06.11.2013
49 Станислав Илиев
22:42 06.11.2013
50 Гост
23:54 06.11.2013
51 Христо Русинов
00:08 07.11.2013
52 мечока
До коментар #28 от "Krasimir Petrov":
Гей ли си или просто ексхибицонист ?07:11 07.11.2013
53 Ivan Mitov-Vani
16:16 07.11.2013
54 Калин Пейчев
22:18 07.11.2013
55 Калин Пейчев
00:11 08.11.2013