Last news in Fakti

20 Ноември, 2013 10:49 29 794 28

Off road тест на новата Skoda Yeti

  • тест-
  • skoda-
  • yeti-
  • haldex-
  • yeti outdoor
Off road тест на новата Skoda Yeti - 1

До съвсем скоро много хора определяха малкия кросоувър на Skoda като леко смешен. Със своите кръгли фарове Yeti изглеждаше като играчка и въпреки доброто търсене на модела чехите решиха да оправят този недостатък. Така се стигна до появата на нова, рестайлинг версия на малкото SUV. Хората от Млада Болеслав показаха иновацията през септември във Франкфурт, а сега проведоха и първите тестове. Те се състояха в Дюселдорф и нашият екип не пропусна възможността да се запознае отблизо с промените, характеризиращи сериозно обновения чешки кросоувър. Ето и нашите първоначални впечатления.

Екстериор

Първото, което се набива на очи, е новата "муцуна" на Yeti. Гореспоменатите кръгли фарове вече ги няма, в резултат на което автомобилът е станал значително "по-сериозен". Заради новата радиаторна решетка и новите предни светлини колата е фирмено разпознаваема и идентична с останалите нови модели на чешката марка. Дизайнерите на Skoda са предвидили два варианта - Yeti и Yeti Outdoor. Последният има за цел да наблегне на всъдеходните качества на автомобила, но това е само визуално. Версията Yeti Outdoor не разполага нито с по-висок клиренс, нито с някакви други допълнителни системи (с изключение на една спомагателна, за която ще стане дума по-долу), повишаващи проходимостта на малкото SUV. Идеята е визията на Yeti Outdoor да е "по-мъжествена". Дали ефектът е постигнат, можете да прецените сами от снимките. Разликата в цената между двата варианта е минимална, а външността се отличава по псевдоподкартерна защита, по-масивния рейлинг на покрива и различния въздухозаборник във формата на обърнат трапец.

Червеното Yeti е от предходната модификация, а бялото е обновената версия. Третият вариант е Yeti Outdoor, като разликите между двата се откриват най-вече в предницата.

Интериор

Промените във вътрешното пространство не са големи, но са точно на място. Чехите са обърнали внимание на по-качествени материали, седалките не са променени, но воланът е нов. Главната иновация е наличието на по-модерна мултимедийна система, включваща камера за заден ход и навигация. Иначе мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално, багажното пространство не е голямо, но пък за сметка на това е доста функционално. Една от интересните дребни новости е постелката в багажника. Тя е с две лица, като от едната страна е гумирана. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати, като основните са разположени пред водача. Типично по немски, приборите на таблото са максимално опростени и информативни, без каквито и да било авангардни решения. Такива обаче съществуват по отношение на трансформацията в салона.

Задният ред седалки предлага възможност за сгъване на креслата самостоятелно едно от друго и имат реглаж на облегалката. Освен това може да бъде поръчана и предна сгъваема седалка, която увеличава още повече габаритите на товарното пространство.

Двигател и ходови характеристики

Основното, на което чехите наблегнаха по време на теста на обновеното Yeti, бяха неговите офроуд възможности. Автомобилът разполага със система Haldex от пето поколение, която се справя завидно добре с доста трудни терени. Версията Yeti Outdoor е снабдена с бутон, който включва специален всъдеходен режим. След неговото активиране педалът на газта става по-малко информативен, а ABS-ът влиза в действие по-късно. Налична е и система за подпомагане на спускането, която е напълно автоматична. Симулацията на самоблокиращи диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Yeti може да се определи като много добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът. Дори и на асфалт муфата Haldex предава 10% момент на задните колела

Що се отнася до двигателите, марката предлага голям избор от бензинови и дизелови ажрегати, както и шестстепенна DSG трансмисия. Най-оптимален за Yeti според нас е двулитровият дизел, който предлага отличен въртящ момент, достатъчно мощност и динамика. Още една от иновациите е предназначена за автоматично паркиране. Системата Automatic Parking Assistant е от второ поколение и позволява автоматично паркиране както паралелно, така и перпендикулярно.

Цена

Въпреки сериозния рестайлинг цените на Yeti почти не търпят промяна. Базовата версия само с предно предаване стартира от 31 630 лева, а най-наточеното изпълнение на Yeti Outdoor се предлага за 60 270 лева. В този диапазон се наместват всички 12 модификации, като цената варира спрямо наличната система за предаване на въртящия момент към колелата, двигател и ниво на оборудване. Цената на модела на старо можете да видите тук http://bit.ly/1ehCCEA.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 аноним

    6 8 Отговор
    Шкода-евтин соц автомобил

    за това не се купуват ..
    реклами,рестайлинги,фейслифтинги , Непродавеминги

    60270 лв .......отва е Виц ;)

    това са пари да Ауди А-3 4Х4 в Германия

    Коментиран от #2

  • 2 skier

    9 7 Отговор

    До коментар #1 от "аноним":

    Но започва от 31 000. Коя друга джипка освен Дачия и Грейт Уол са на такава цена? А тук говорим за немско качество. Отлично и непретенциозно е новото Йети, при това на добра цена.

    Коментиран от #3

  • 3 Станимир Христов

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "skier":

    Що за джипка е според теб една такава само с предно предаване...нищо лично но винаги ми е било смешно когато прочета за SUV само с един задвижващ мост, представете си само TOYOTA LAND CRUISER с предно
  • 4 Борчо

    6 8 Отговор
    60K за това пластмасово недоразумение? Шкода и ВАГ този път от алчност се уляха. Нисан Кашкай е с 2 класи над това нещо, и има повече всъдеходни възможности. Ей сега погледнах - 61 хил, най-високо оборудване 4х4. Хич не ми побира акъла какви ги мислят меринджеите на ВАГ?

    Коментиран от #5

  • 5 skier

    6 5 Отговор

    До коментар #4 от "Борчо":

    Ми не съм съгласен - Йети и Кашкай са абсолютно аналогични кросоувъри и както казваш с еднаква цена. Качеството също е еднакво според мен. Въпрос на предпочитание е, но според мен са еднакви.

    Коментиран от #6

  • 6 Станимир Христов

    3 6 Отговор

    До коментар #5 от "skier":

    При NISAN във по-високите нива на оборудване вече имаме една от наи-добрите на пазара CVT(безстепенна) кутии, нещо с което автомобилостройтелите от Германия скоро няма да могат да се похвалят. Това според мен мнооого отдалечава Нисан от Шкода...

    Коментиран от #7

  • 7 Славчо Димитров

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Станимир Христов":

    DSG е скоростна кутия с два съединителя. В случая при Йети тя е шестстепенна с два "мокри" съединителя и по никакъв критерий не отстъпва на безстепенното недоразумение на японците. Виж, 7-степенното DSG на VW със "сухите" съединители дава дефекти и не е доизпипано, но това на Йети е отлично. Новият Халдекс също е перфектен.

    Коментиран от #8

  • 8 Станимир Христов

    2 4 Отговор

    До коментар #7 от "Славчо Димитров":

    ОК, приемам критиката. Виждам че явно сте доста запознат, бихтели ми обяснили защо според вас японското е "недоразумение", а на Субару по-добра ли е вариаторната кутия и с какво е по-лоша кутията на Лексус да речем от тази на Йети..., благодаря за отговора предварително.

    Коментиран от #9

  • 9 Славчо Димитров

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Станимир Христов":

    Малко крайно се изразих. Нямам предвид Нисан, а по-принцип безстепенните трансмисии. Не ги харесвам. Правят ги защото са по-евтини, но са доста по-мудни от истинските автоматици. А пък въпросното DSG с два съединителя (не сухи) e страхотна трансмисия, която според мен превъзхожда всяко едно CVT.
  • 10 Stone Kold

    3 5 Отговор
    за 60 000лв ще си взема МЛ или ГЛ или Г където са дале4 по добро предложение за тез пари....е няма да са нови но това е и по добре де....на тоз дарак само като го извада от магазина и 15000лв ве4е ги няма

    Коментиран от #13, #26

  • 11 Stone Kold

    3 4 Отговор
    all road за тез пари е трепа4
  • 12 Stone Kold

    6 2 Отговор
    тва има смисъл ако е на цени около 20 000лв и то ново с фул екстри инак не
  • 13 Troll

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "Stone Kold":

    Купи си такъв Мерцедес щом искаш, но после не викай много гори, едната гума е 500лв. нова и че нямаш пари да смениш маслото му

    Коментиран от #16

  • 14 Нема Бира

    3 1 Отговор
    Някой знае ли, дали го има в товарен вариант?
  • 15 Ts@r

    5 1 Отговор
    Скоро имах досег с Panda 4x4 и останах адски впечатлен. Въпреки че карах на офроуд терен категория: кърски път си пролича, че колицата е супер, евтина е и въпреки че не е много висока, късото междуосие я прави супер офроудър за лек терен, същия за който са предназначени далеч по-скъпите Rav4, X3/X1, GLK, Q5/Q3, Tiguan и прочие псевдо джипове. Та на всичкото отгоре и харчи страшно малко. Ето ви евтина алтернатива.
  • 16 Stone Kold

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Troll":

    кви 500 лв те гонят за 1 гума бе?ти знаеш ли с 1 гума колко км могат да се изминат?а на този таралясник кат е в гаранция в порше колко пари ще ти вземат за маслото в сервиза а?и койказва 4е трябва се сменя в сервиз маслото?тикат си сменяш 4иста4ките в сервиз ли ходиш...

    Коментиран от #19

  • 17 Атанас Димитров

    4 2 Отговор
    taraljasnik po tia tereni ravni i trabant minava
  • 18 ВИП АМГ

    1 2 Отговор
    tova nad okolovrastnoto ne hodi
  • 19 Симеон Тасев

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Stone Kold":

    абе хората в нормалните страни ходат за всичко в сервиз не се прават на професори като тебе
  • 20 бати батев

    2 2 Отговор
    много симпатична
  • 21 ostavime

    2 0 Отговор
    Колата е много готина, но айде да не се заблуждаваме. Това не е OFFROAD тест, а просто каране по някакво черно пътче, по-което всеки би минал и с лека кола дори. Вкарайте я в кал и тогава снимайте, а не в някаква локва и по прост горски и най-вече СУХ път.
    Иначе пак казвам. Супер е и много ме кефи.

    Коментиран от #22

  • 22 skier

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "ostavime":

    В текста много ясно е казано: "проходимостта на Yeti може да се определи като много добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът. ". Така че за подобен SUV това си е приличен офроуд маршрут и не се заблуждавай - терена е лек, но едва ли лека кола ще мине от там. Иначе съм съгласен, че автомобилчето съвсем не е лошо.
  • 23 Мирослав Генов

    2 2 Отговор
    Jeep Wrangler Rubicon - 65800 лева :)
  • 24 Бай Иван

    2 1 Отговор
    Шкода и 65000лв
    Боже колко смях има по тази земя! Купувайте безумци с парите немъчени на майките ви и на бащите ,че и на дядовците от нивите.
    Знаете ли как се изкарват тези пари,че отивате да ги потрошите за един такъв автомобил?

    Коментиран от #25

  • 25 skier

    0 3 Отговор

    До коментар #24 от "Бай Иван":

    Като нямаш пари за нов автомобил, защо изобщо коментираш темата. Има хора, които получаваме по-високи заплати и не е проблем да се отделят толкова средства. Освен това Шкодата съвсем не е лоша а и не струва 65000. Цената и започва от 32 000
  • 26 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Stone Kold":

    Не можеш им плати нафтата. Тва са друг клас коли, не се заблуждавай че стават за голям пробег ако нямаш парите да ги купиш нови, значи и за гориво няма да имаш :D
    Евентуално ако ги водиш да пият кафе с тебе тогава може :D
  • 27 ВИП АМГ

    0 1 Отговор
    vse si mislia che edna HONDA CRV shte nadjivee tova djuje na skoda
  • 28 Красимир

    3 0 Отговор
    Карам Yeti 4x4 от 2013- Двигател 1.8 бензин + газ които беше монтиран от Шкода по моя заявка. Купих я нова.Автомобила е супер. Оф роуд системата работи добре при хлъзгав път и наклони.Като цяло ако нямате изисквания за специален конфорт колата е много добра. Колата е товарен вариант и с възможноста да се свалят лесно задните седалки е добра за носене.