Last news in Fakti

2 Декември, 2013 12:27 10 965 94

Първата Toyota с двигател от BMW

  • bmw-
  • toyota-
  • verso

Компактният миниван Verso ще стане първият модел на Toyota, оборудван с двигател от BMW. Той ще се комплектова с 1.6-литровия четирицилиндров турбодизел с мощност 112 к.с., който се монтира също на баварската "единица" и MINI. Агрегатът се произвежда в Австрия, а миниванът - в турския завод на японците в Адапазаръ.

За адаптирането на Verso към баварския мотор са се наложили конструктивни изменения на крепежа в коша, разработката на нов маховик и картер на скоростната кутия. Най-сложно обаче било синхронизирането с бордовата електроника на колата. Специално за този мотор е конструирана нова система за гасене и стартиране в задръстване.

BMW и Toyota подписаха договор за сътрудничество в края на 2011 г. По силата на съглашението баварците се задължават да доставят на японския производител дизелови двигатели с обем от 1.6 до 2.0 литра в замяна на достъп до хибридни технологии.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    8 3 Отговор
    И това ще е най-добрата дизелова тойота от тоя клас ;)

    Коментиран от #2

  • 2 триста итридесети

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    и изобщо най-добрия "японски" автомобил

    Коментиран от #4, #6

  • 3 Пробук Пробуков

    2 1 Отговор
    Преди време Mini беше с 1,4D на Тойота сега пък обратното.
    И 1,6D на БМВ не е чист BMW двигател. С някой друг концерн го правиха.

    Коментиран от #5

  • 4 Велизар Илиев

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "триста итридесети":

    това пък сигурно се отнася за най-добрия "немски" - "баварците се задължават да доставят на японския производител дизелови двигатели с обем от 1.6 до 2.0 литра в замяна на достъп до хибридни технологии"
  • 5 Dr. Dick

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Пробук Пробуков":

    БМВ не са имали 1.6 Д до сега. Имаха 1.6 Т бензин, който се правеше за Ситроен-Пежо и се слагаше и в Мини.

    Коментиран от #8

  • 6 триста итридесети

    2 4 Отговор

    До коментар #2 от "триста итридесети":

    2- литровия дизел от БМВ може да бъде с различна мощност, в зависимост от нея е и обозначението, да речем примерно 316 - 112 коня, 318 - 136 коня, 320- 184 коня,
    иначе те япончетата така и така отварят двигателите и се учат и крадат, по-добре да кажат и те какво са изобретили, не че се случвало нали, но пък винаги има първи път

    Коментиран от #9

  • 7 триста итридесети

    0 0 Отговор
    до @4 беше коментара ми
  • 8 Стефан Никодимов

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Dr. Dick":

    А 1.6D на Мини беше на Пежо HDi двигателя. Мисля, че това това беше и уговорката, Пежо доставят малки дизели в замяна на обща разработка на бензинов агрегат с БМВ.
  • 9 Велизар Илиев

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "триста итридесети":

    А бе не знам кой краде и кой копира, ама то и ДВГ не е измислен от БМВ, а пък го ползват. Това означава ли, че са го копирали? БМВ имат парно, седалки, фарове, чистачки, багажник а не с аги измислили те! Престани с това копиране, защото си банален и се излагаш!

    Коментиран от #10, #20

  • 10 Dr. Dick

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Велизар Илиев":

    Извинявай много, фактите сами ще ти го кажат:
    http://www.bmwblog.com/2008/09/28/the-lexus-ls-and-the-2009-bmw-7/

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Велизар Илиев

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Dr. Dick":

    Не знам какво говорят фактите, ама според мен лексуса(задницата по специално) е много по-красив на живо. Искам да те питам, защо като излезе някъв нов японски модел веднага търсите прилики с нещо немско, а не го оценявате безпристрастно по външен вид и характеристики. Това че прилича на BMW 7 прави ли го грозен? Защо не започнеш всяка немска кола да търсиш с какво да я оприличиш? Сигурен съм, че ще намериш с какво, но просто не търсите. Това копирали, онова копирали, е ми то излиза, че са копирали и волана, челното стъкло и 70% от немските коли.
    офф защо ли пиша като едва ли някой ще си даде сметка за какво говоря
    Просто се опитай да погледнеш японските коли без да ги сравняваш винаги с нещо друго
  • 12 Велизар Илиев

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Dr. Dick":

    Не знам какво говорят фактите, ама според мен лексуса(задницата по специално) е много по-красив на живо. Искам да те питам, защо като излезе някъв нов японски модел веднага търсите прилики с нещо немско, а не го оценявате безпристрастно по външен вид и характеристики. Това че прилича на BMW 7 прави ли го грозен? Защо не започнеш всяка немска кола да търсиш с какво да я оприличиш? Сигурен съм, че ще намериш с какво, но просто не търсите. Това копирали, онова копирали, е ми то излиза, че са копирали и волана, челното стъкло и 70% от немските коли.
    офф защо ли пиша като едва ли някой ще си даде сметка за какво говоря
    Просто се опитай да погледнеш японските коли без да ги сравняваш винаги с нещо друго
  • 13 Dr. Dick

    2 2 Отговор
    Естествено, че е красив, все пак на 7-ма серия прилича

    Коментиран от #14, #15, #16

  • 14 Велизар Илиев

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Dr. Dick":

    Старата песен на нов глас ;)
  • 15 Велизар Илиев

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Dr. Dick":

  • 16 БМВ БЪЛГАРИЯ

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Dr. Dick":

    Точно докато четох коментара на велизар щях да кажа същото
    А иначе той е много прав в това което е написал
  • 17 Easy ryder

    1 3 Отговор
    Британската компания Warranty Direct направи проучване, целящо да определи кои производители на автомобили правят най-надеждните двигатели, както и кои произвеждат най-ненадеждните.
    Honda прави най-надеждните двигатели
    Новото поколение двигатели на Honda от серията Earth Dreams Technology. Снимка: Honda

    Проучването им подрежда на първо място японската марка Honda, при която се наблюдава по едва 1 проблем на всеки 344 произведени двигателя. Малко след тях се нарежда друг японски производител - Toyota (средно 1 проблем на 171 произведени двигателя), а челната тройка оформя Mercedes със средно 1 проблем на 119 двигателя. Британците съобщават само първите пет производителя в касацията, която поставя на четвърто място Volvo (1 / 111), а пето - Jaguar (1 / 103)

    На обратния полюс са производителите от MG Rover, Audi, MINI, Saab и Vauxhall. Проучването на Warranty Direct показва, че при MG Rover се открива дефект при всеки 13-ти двигател, а при Audi проблеми има всеки 27-ми агрегат с вътрешно гореше. На трето място с равен резултат са MINI и Saab - всеки 40-ти двигател, а след тях е подреден Vauxhall/Opel (1 /41).


    С две думи тази Тойота ще се оборудва с трошливи двигатели на БМВ (Мини) а БМВ ще копират хибридни технологии в които са много изостанали.Да видим какво животно ще излезе от това куцо сътрудничество.
    А понякога така започва поглъщането на една компания от друга.....

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Dr. Dick

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Easy ryder":

    Айде пак тоя ориза с проучванията и статистиките
    Ами що тогава Тойота не поискаха дизелов двигател от Хонда ми е много интересно?
    И да не забравяме нещо много важно, което главата ти пълна с ориз не може да разбере, а е крайно време: Виж хубаво какви двигатели правят Хонда, Тойота и тнт и виж какви двигатели правят Ауди, Мерцедес и БМВ. Хондичките ги правят предимно с 1.2, 1.3, 1.4 едновалови пръднали двигатели с по 50-60 коня, които ги карат госпожици, олигофренчета и пенсионери. Какво да му се счупи на тоя мотор? А вътре в интериора имаш 2 врътки от бойлер за парното и лост за скорости. И после парадираме, че правим най-здравите коли. Ми то ако и това се троши **ем ти японските кочини. БМВ, Ауди и Мерцедес правят големи и далеч по-сложни мотори с много повече техника вътре. Постоянно са в лютеницата и са подложени на много по-голямо натоварване. Нормално да е има повече проблеми.
    А може би в Тойота толкова разбират от коли, че са взели трошливите двигатели на БМВ
  • 19 Dr. Dick

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Easy ryder":

    Извинявай, знам че те боли, ама ше трябва да го преглътнеш като лъжица с ориз
    За съжаление на НадупиМаНаДовара от Тойота му е през шнура за твоето мнение и е решил да вземе двигател от БМВ, а ти няколко нощи няма да можеш да спиш...

    Коментиран от #21

  • 20 триста итридесети

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "Велизар Илиев":

    Абе ша ма извиняваш, ама едно време когато в япония са носели импреторите на ръце, щото видиш ли не знаели че колелото се върти, та по това време доле-горе в Германия един се опитвал да изобрети ДВГ, и взел че успял, ако може само наполовина да проумееш какво означава това, но не можеш, та той се казвал Николаус Ото, та той имал много деца, и едното от тях Густав Ото със негов авер - основали компания за самолетни двигатели, предположи коя?
    Да ти помогна - БМВ, отдавна съм го казвал - когато БМВ минава по улицата всички японки трябва да спират, щото съществуват благодарение на БМВ!, айде лека и доходна.

    Коментиран от #22

  • 21 Благовест Стефанов

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Dr. Dick":

    Ти си гола вода! Дрънкаш само колкото да не заспиш, а нямаш никакви знания.
    Тойота и Лексус не разработват вече дизели, тъй като хибридите им ги превъзхождат по всички показатели, а да не говорим за шум, вибрации, миризми и т.н. Обърни внимание, че ще се произвеждат в Турция предимно за Европейскя пазар. И недей да срашняваш коли за 25к с коли за 80к нормално е да има разлика.

  • 22 I'm back

    1 3 Отговор

    До коментар #20 от "триста итридесети":

    К'во, к'во ?Основали компания за самолетни двигатели а?Основали са фабрика за прикачване на двигатели към велосипеди като познай кое от двете са произвеждали БМВ.....Не не позна, от тях са били велосипедите, двигателите са били от друга фирма.А самолетни двигатели са произвеждали защото Мерцедес не са смогнали с поръчките от военните и са произвеждали двигателите на Мерцедес.Тези двигатели са имали ресурс 10 часа и разни други смехурии понеже съюзниците вече са били унищожили връзките на заводите с мините от, които са добивали, хром и ванадий и се налагало да правят двигателите само от стомана, която не е била легирана с въпросните елементи.Толкова за БМВ и самолетните двигатели.
    И друго ще ти кажа - Фуджи хеви индъстри(Субару) са правели тогава цели самолети не само двигатели, Мицубиши са правели авиационни двигатели също, Датсун(Нисан) също, Хонда са били доставчик на части за самолетни двигатели.Много си надъхан ама още толкова и не знаеш, обаче много плямпаш.

    Коментиран от #23

  • 23 Iaroslav Stanchev

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "I'm back":

    Рап сключва договори с Прусия и Австро-Унгария за производството на 25 двигателя но инженерите му срещат проблеми с надеждността и той закупува четирицилиндрови двигатели с водно охлаждане от Ото. През следващите месеци компаниите на Рап и Ото се сливат в обща фирма”Bayerishe Flugzeug Werke”. На 7март 1916 година те преименуват фирмата на “Bayerishe Motoren Werke”. Това е и официалната рождена дата на марката BMW.
    През 1917 г. BMW е закупена от австрийският инженер Франц-Йозеф Поп, който осигурява военни поръчки и привлича инвеститори, разширявайки малката дотогава фирма. Резултатите не закъсняват и още същата година започва производството на първият самолетен двигател на BMW означен “IIIa” проектиран от главният фирмен инженер Макс Фриц. Той се отличавал с уникален за времето си карбуратор работещ на пълна мощност дори при голяма височина на летене. Германското правителство е впечатлено от двигателя и прави поръчка за неговото производство. През 1918г. снабден с “IIIa”изпитателен биплан се издига до 5000метра височина. Този рекорд популяризира продукцията на BMW и развива компанията като водещ производител на самолетни двигатели.

    Не съм фен на БМВ и надали някога ще бъда,ама когато швабите от БМВ са вдигали самолета на 5 км. височина,твоето Субару изобщо го е нямало на картата пич.Ако не знаеш,да те светна,Субару (FHI),е основана на 7.7.1953 г.Та през 1917 г най-много да са чукали мечове още,за какви самолетни двигатели и цели и още по-гол

    Коментиран от #24

  • 24 Iaroslav Stanchev

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Iaroslav Stanchev":

    ...по-големи и високо летящи японски самолети говориш,през 1918 г.
    Субару може да са едни от пионерите в 4х4 задвижването,ама за самолети и самолетни мотори,малко ще почакат,не мислиш ли?
  • 25 I'm back

    1 2 Отговор
    Само където някои от споменатите още произвеждат самолетни двигатели, а БМВ припка при Тойота за да им направят хибриди и спортните коли, понеже великите баварци правят само седани с големи мотори и кожени салони.

    И идеята за ДВГ е на французин, просто когато го е мислил е било все още технологично невъзможно да бъде произведен.

    Иначе ако трябва да купя немски автомобил то той би бил БМВ без съмнение.
    А когато японците са чукали мечове и те са били много, много, много напред като качество от европейските.После така е станало и с колите

    Коментиран от #40

  • 26 Iaroslav Stanchev

    1 0 Отговор
    Тя и идеята за вертолет е на Леонардо да Винчи,ама я осъществява,в съвременен вариант,400 години по-късно руснака Игор Сикорски,нали.Но това е друга тема.

    Коментиран от #30

  • 27 Dr. Dick

    3 2 Отговор
    Само че с хибридите на Тойота можеш да отидеш до магазина и да се върнеш. И то с динамиката на воден сал... А когато и двата двигателя работят съвместно имаш динамиката на платноходка. Вдигаш 100 за има няма 15 сек. Браво! Гениално инженерно постижение.
    В момента дизеловият двигател е в апогея си и Тойота много добре знаят кой е майстора там.

    Коментиран от #28

  • 28 Благовест Стефанов

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Dr. Dick":

    Пич, тези данни от къде ги извади? Няма нужда да ти давам примери тъй като ти не работиш с данни, а не принципа "чул недочул от някъде". Дори и приуса ускорява за ~10sec което е напълно нормално за ежедневието, а за града ти е по-важно ускорението до 50 км. За бързаците има Лексус, Инфинити и др.
  • 29 Владислав Димитров

    1 0 Отговор
    Очакваме в близкото бъдеще , да щръкнат рожби от тоя смесен брак , като например : БМВ-Приус-528 или Тойота-Х -5 и т.н.
  • 30 I'm back

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Iaroslav Stanchev":

    Aaaaa сега стигаме до приказките ви как германец измислил това и онова и как жълтурковците копирали.Та в този ред на мисли и Фердинанд Порше се сетил за хибриха преди 100 години ама швабите още не могат да направят свестен такъв.
    Относно динамиката 99коньов Приус прави 100 за 10,4, а Гоуфът с 2.0ТДИ и 140к.с - 9,8.Та какво казвахте?
    А кой е майстора на дизела при положение, че 1.6 IDTEC e 120k.s 300Нм и 94гр/км емисии на CO2 срещу 1.6 110к.с 270Нм 119гр/км емисии на CO2 => сети се кой е по-икономичния при по-висока мощност.Майстора май е HONDA а?
    Ма спокойно де Тойота ще ви направят такива хибридни БМВ-та, че ще се тупате в гърдите колко сте велики години наред.

    Коментиран от #32, #34

  • 31 Кобрата

    1 0 Отговор
    еми това вече е хубаво...и договор имат...мисля, че сделката е добра...тъка пък BMW ще имат достъп до хибридните технологии
  • 32 Iaroslav Stanchev

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "I'm back":

    И друго ще ти кажа - Фуджи хеви индъстри(Субару) са правели тогава цели самолети не само двигатели,
    Това е твое писание,нали.Фуджи правели самолети през 1917 г.Ха ха ха.Пич,ти започна с големите приказки,аз само ти посочих,че не си напълно прав.

    Коментиран от #33

  • 33 Благовест Стефанов

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Iaroslav Stanchev":

    Значи мога да заключа, че братя Райт са американци, следователно само американците могат да правят самолети
  • 34 триста итридесети

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "I'm back":

    Въх въх, абе момче, не разбра ли че с мечка дренки не се ядат, сега пък отиде дизел да сравнява, от трън на глог, ми пак са БМВ там бе, как може да не виждаш че БМВ си продават двигателите така, а тойота какво продават ??? Ами новите i3 и i8 на тойота ли са, хит в момента, въпреки цената си, се продават като че ли са бюджетни, а за дизела ме накефи - вземи проследи развитието при дизела, 100 пъти съм давал за пример 320д от 1998 година, 1951 кубика - 136 коня при 4000 об.
    смесен разход 6, ускорение 9.9, нафтата - по него време са се отоплявали с нея, покажи ми японския аналог на тая мощност/разход от тая година, че и през СЛЕДВАЩИТЕ ДВЕ -- НЯМАА, сега ще почнеш с дизеловия двигател на годината от хонда - алуминиев дизел - бягай от такъв двигател, дадоха им наградата да ги поощрят малко, че те само кретаха отзад, правеха си великите клапани, и накрая ПАК БМВ им показа как става, факт е обаче че идеята е тяхна,
    следващото поколение на 320д - 2001 година - кубиците са увеличени до "позволените" 199 и нещо си, мощността е 150 коня - разхода - същия

    Коментиран от #36

  • 35 I'm back

    0 2 Отговор
    Въх, невъх i3 и i8 бяха картонени макети по автошоутата и станаха реалност за нула време когато Бенвето подписа договор с японците.
    Тесла С кога излезе ?Малко след като Тойота стана акционер.Нещо, а?
    А за дизелите - като всеки Беенвист живееш в миналото.Когато Бенве направят дизел от алуминий (след 20) години ще го хвалиш много.
  • 36 Велизар Илиев

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "триста итридесети":

    А бе на слепи ли се правите не знам. Тази статия няма един коментар отдолу, защо ли?
    http://fakti.bg/technozone/82644-samo-4-zvezdi-za-bmw-i3-v-testovete-na-euroncap
    Всяка статия за японски автомобил е омазана, но когато излезе някоя като горната, никой не пише отдолу еееееее тоя картон, "оризник" или нещо от сорта. Никой не пише, че е опасна за пътниците или нещо от сорта. Ако същата статия се отнасяше за Prius щеше да го оплюете пак, но понеже е BMW няма никой.
  • 37 триста итридесети

    1 4 Отговор
    Какво минало бе момче, виж новото 335xd, неотдавна им писах тука, че от София до Бургас НЯМА ДРУГА кола която да го изпревари, гтри, всякакви, дори и хибрид да е - пак не помага, иди виж - покарай малко една такава с жега, иди допълни резервоара, и после кажи.

    4 звезди малко ли са?? и то заради страничния удар /по спомен/
    и аз по-принцип рядко пиша коментари

    Коментиран от #39

  • 38 Владислав Димитров

    2 2 Отговор
    Не се карайте пичове ! В ония далечни времена , когато немците са майсторили първия дизел , на японците хибрида вече бил готов ))
    Справка : http://i.drom.ru/comments/196/195202.jpg
  • 39 Easy ryder

    3 4 Отговор

    До коментар #37 от "триста итридесети":

    Ти писа но се разбра че ГТР разпорва баварския боклук и по максимална скорост и по ускорение.С аеродинамично съпротивление 0,26 на Годзила с рещу 029 на баварския автобус нямаш никакъв шанс да стигнеш до Бургас преди него.

    Що се отнася до изобретения германците нито са открили барут нито електричеството.Значи ли това че днес трябва да стрелят с лъкове и да светят със свещи.

    А БМВ специално е най нещастната компания откъм технологии.Само си помисли какво точно са внедрили те в автомобилостроенето.

    Форд е измислил конвейра,Ситроен хидроактивното окачване,Хонда първи правят двигател с променливи фази на газоразпределение с електронен контрол,първото серийно алуминиево също е тяхно.
    Кажи къде е БМВ?Какво е измислило?
    Кожения салон и бъбреците по решетките не ги броим да ти кажа от сега.

    Коментиран от #41, #42

  • 40 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "I'm back":

    За мечовете си прав - така е.
  • 41 триста итридесети

    1 3 Отговор

    До коментар #39 от "Easy ryder":

    "разпорва" "боклук" "автобус" ... "най-нещастна" да не си имал случка с някой баварец дето да не е за казване :)
    Разбра се също че този коефициент е само на книга, представен от нисан, при замервания не е такъв, но дори хипотетично при тая разлика в коефициентите не оказва влияние за резултата, просто ГТРА при 220-240-260 прави водовъртеж, и после на бензиностанцията и ти получаваш такъв, но не само в главата ами и в портфейла.
    Достатъчно е баварията да се кара с такава скорост, че горивото да "свърши" в Бургас и нисана няма шанс, което става лесно, чрез борда.

    Коментиран от #43

  • 42 триста итридесети

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Easy ryder":

    както и всяка бензинка тежаща 1.6-1.7 тона при тая скорост е ламя
  • 43 Easy ryder

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "триста итридесети":

    Да бе,на книга бил коефициента.Да не си го мерил че твърдиш че не е верен?А при 260 всички коли правят водовъртеж или може би твоята гори 4 на сто при 240?Най лъжливи данни за разхода между другото дават от БМВ така че е ясно защо се съмняваш че и други лъжат
    Говориш общи приказки и ставаш смешен.
    Що се отнася до случки с БМВ имам много за разказване и това което ти казвам за тази фирмичка и за келешчетата които я харесват се базира на реален опит а не на фантазии като твоята как си щял да изпревариш ГТР до Бургас.
  • 44 Dr. Dick

    3 2 Отговор
    Само 1 въпрос: Защо великите откриватели и технолози, изобретатели и създатели на най-здравите коли решиха да изберат двигател точно от трошливите БМВ, и то срещу достъп до безценните им хибридни разработки? Не можаха ли сами да си направят? Пък и точно от най-трошливите? А г-н празни приказки?

    Коментиран от #46

  • 45 триста итридесети

    0 2 Отговор
    ето ти една "пет" пъти по-икономична бензинка от гтр - да видиш с ПОЧТИ 200 км/ч колко километра е изминала
    http://www.dnes.bg/cars/2013/02/14/gaz-s-200-km-chas-dokato-gorivoto-svyrshi.180206

    Коментиран от #47

  • 46 Велизар Илиев

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Dr. Dick":

    Защото няма смисъл да разработват нещо. което отива в учебника по история. Другата причина е, че такива като теб и други ще си кажат ееее голяма работа е тая Тойота, че даже и с двигател БМВ. Европейците ще скочат веднага понеже е с "доказана" технология, има части и е мега икономична. Тия дизелчета, които ги пробутвате, вървят само в Европа, а за Тойота да разработва дизели за европейския пазар явно е излишно и затова залага на изпитана немска марка, която да осигури необходимите моторчета.
    Въпрос към теб - защо БМВ не разработят сами хибриди, а подписват точно със изостаналите японци за въпросните хибридни технология? Защо не подписаха с някоя немска "премиум" марка?
  • 47 Велизар Илиев

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "триста итридесети":

    А ти вземи се поинтересувай колко харчат Поршетата и М-те и тогава говори.
    И с тия измислени състезания до Бургас с 260 с един резервоар просто си жалък.
    Измисли нещо по-интересно и смислено и тогава пиши.
    Гледа той разхода на GT-R
    По-добре виж колко е цената на градския транспорт с тези твой сметки.

    Коментиран от #48

  • 48 триста итридесети

    1 2 Отговор

    До коментар #47 от "Велизар Илиев":

    А ти вземи като пишеш - да четеш всичко и да знаеш за какво говоря,
    а иначе примери за най-добър коефициент разход/мощност/килограми
    Ще го гледам ами - нали бил най-бързата кола, обаче една печка 3000 кубика му разказва играта, и то пак 4х4
  • 49 I'm back

    0 3 Отговор
    Ще го гледам ами - нали бил най-бързата кола, обаче една печка 3000 кубика му разказва играта, и то пак 4х4

  • 50 I'm back

    1 1 Отговор
    Абе тия Бенвета трепят всичко живо на нафта, на газ........
    Ма те значи са направили по-добър автомобил и от Ламбо и от Ферари и Порше без да подозират.Я им пиши да не се хабят да правят конкурент на суперавтомобилите понеже вече имат такъв и то дизелов.

    Коментиран от #52

  • 51 Dr. Dick

    2 1 Отговор
    Кое отива в учебника по история бе?! Много филми гледаш и много сайтове четеш, на които вярваш безусловно. Експерти казаха, че петрола свършват. Експерти са колкото оня ориза е експерт и скача от марка на марка, когато не му отърва и веднага бяга към "ГТР" като удавник за сламка. Само че там новото Prosche Carrera Turbo S го строши отвсякъде. Има ги в последното списание на АMS.
  • 52 триста итридесети

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "I'm back":

    те от тойота са им писали, защо им е да правят суперавтомобил, като от двигателя ще спечелят повече - заслужено
  • 53 I'm back

    1 1 Отговор
    Супер автомобил ще правят понеже дори поничките направиха.Обаче смотаните японци им трябват понеже те са единствените, които имат технологията да си правят сами карбоновите купета.

    Коментиран от #54

  • 54 триста итридесети

    1 2 Отговор

    До коментар #53 от "I'm back":

    Те могат да правят каквото си искат, но парите са в масовката, те там са суперпарите, не при суперавтомобилите, затова и двигателите им там са най-много супер, иначе от тойота (марката продаваща най-много коли /или една от най-продаващите) няма да ги искат
  • 55 I'm back

    2 1 Отговор
    Така ти си мислиш, но истината е малко по-друга.Двигателите на Тойота са на второ място по надеждност, докато тези на БМВ са на 7-мо място при най-ненадеждните.Мерцедес взимат малки дизели от Рено, които са в съюз с Нисан.От Фолксваген японците няма какво да вземат въпреки, че освен дизел друго не знаят.Проблема там е, че са най-големите боклуци на света.От ГМ(които пък имат вземане, даване с Фиат) не взимат понеже те им дишат във врата с проджбите.С Пежо - Ситроен имат други отношения - правят някакви микробуси.И то май други не останаха.

    Коментиран от #56

  • 56 триста итридесети

    0 2 Отговор

    До коментар #55 от "I'm back":

    Тия класации са бошлаф, човека взел си БМВ го е взел да го мачка и да се кефи, а тоя с тойотката да я пази и да и се радва, и въпреки това двигателя на БМВ издържа повече от на тойотата, нали ги виждам всеки ден как се карат тойоти и как БМВ, включая и мене - редовно оборотната стрелка "докосва" лютеницата, пазенето за мен се изравнява в това прекъсвача да го включвам 1 път месечно.

    Коментиран от #64

  • 57 Easy ryder

    2 3 Отговор
    Ха ха ха гледам собствениците на баварски боклуци носят от 10 кладенеца вода да докажат че БМВ е трошливо щото много се карало на обороти.
    Момчета,на Хонда двигателите винаги са били по високо оборотни от БМВ и винаги са били по здрави така че тези оправдания не вървят.
    Що се отнася до това как БМВ печка щяло да изпревари ГТР освен да се смея на такава глупост друго няма какво да направя.
    Преди да изръсиш тази простотия вземи погледни какво време дава М3 което се води за върха на сладоледа при баварците и после говори как ще изпревариш ГТР.
    То бива да сте фантазьори ама чак толкова
  • 58 триста итридесети

    0 2 Отговор
    Нали си повтаряш че БМВ имат повече успехи от хонда като самостоятелен отбор във Ф1, да ти напомня лекинко.

    Порше турбо при 270км/ч харчи 66 литра бензин на 100 км, а не е 4х4, и е по-леко от гтра, гтра не само че ще довлачи поне 20 мин. по-късно в Бургас, ами ще е за поне 100 лева повече, а ти си се смей колкото искаш

    Коментиран от #59, #66

  • 59 Благовест Стефанов

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "триста итридесети":

    Cayenne бе колега не 911. Разликата е около 1 тон и маалко в аеродинамиката и е 4х4.

    http://www.greencarcongress.com/2006/05/fuel_consumptio.html

    The guzzler of guzzlers was the Porsche Cayenne Turbo S, which swills down an eye-popping 66.7 liters of fuel per 100 km at a top speed of 270 km/h—that’s 3.5 mpg US at 168 mph.

    Коментиран от #60

  • 60 триста итридесети

    0 3 Отговор

    До коментар #59 от "Благовест Стефанов":

    Колко време го търсих и не можах да го намеря,
    много ми се вижда 1 тон разлика.
    И нали се сещаш че и 335 ги може поне 250 да ги подържа, дай като сте добри в търсенето намери при каква скорост 335xd
    ще свърши горивото за 400 км и после го сравни с гтра и истината ще лъсне, аз резултата го знам.
  • 61 I'm back

    1 2 Отговор
    Момченце който иска да ходи евтинко до морето ще си купи друга кола.Който иска да си прави майтап с бавните БМВ-та си купува ГТР.
    Аман от дизелови спортисти ей.

    Коментиран от #65

  • 62 триста итридесети

    2 1 Отговор
    До коментар #61 от "I'm not back"

    Точно там е работата, че с по-бавна кола и на по-евтинко ОТИВАМ ПО-БЪРЗО до морето
  • 63 триста итридесети

    0 1 Отговор
    А! как така с по-бавна кола - по-бързо !! те тез от БМВ разбили физиката
  • 64 I'm back

    0 1 Отговор

    До коментар #56 от "триста итридесети":

    Да бе бош лаф са.Тогава Ауди най-много ги карат в обороти понеже те са на първо място при най-ненадеждните двигатели
  • 65 триста итридесети

    0 1 Отговор

    До коментар #61 от "I'm back":

    Kолата ми е 330i и мнооого малко са японските коли като % които могат да се пробват, не че съм състезател, но си е друга бира 230 коня на задно, и знам колко ми харчи със 100 и с 230, карал съм и 330д и оттам знам за разходите на двата двигателя, няма да повярваш за разликата, еле пък при 250-260 сигурно става двойна отколкото при 180 да речем

    Коментиран от #68

  • 66 Easy ryder

    1 2 Отговор

    До коментар #58 от "триста итридесети":

    Ти съвсем се побърка.Тръгна от дизелови баварски дръгели сега отиде на Формула1.И там не ги бива БМВ.Нищо не са спечелили въпреки 30 години ходене по мъките.Хонда е най успешния двигател през турбо ерата.Имат 5 отборни титли БМВ няма нищо.
    Стига писа глупости ами вземи се запознай малко с материята,че е срамота да си толкова невеж.

    Коментиран от #67, #69

  • 67 триста итридесети

    0 2 Отговор

    До коментар #66 от "Easy ryder":

    Знаех си че помниш
  • 68 I'm back

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "триста итридесети":

    Няма нужда да ми казваш каква ти е кола защото знам.Понеже писа за дизел и за това те питах да не си минал на дизел.Чел съм ти простотиите за двата резервоара, за големия пробег като си свърши бензина и минаването на газ, за сцеплението зимата понеже бутилката тежала отзад и нямаш проблеми зимата....................
  • 69 триста итридесети

    1 3 Отговор

    До коментар #66 от "Easy ryder":

    Ето откъде са се учили от хонда да правят турбодвигател през 1983
    http://formula1.sportal.bg/rules.php?rules=sport&theme=4
    И винаги когато "говориш" за баварските кошове да се сещаш, че имат повече успехи като САМОСТОЯТЕЛЕН /щото това означава че те са правили болида/ отбор от хонда

    Коментиран от #70

  • 70 Easy ryder

    1 4 Отговор

    До коментар #69 от "триста итридесети":

    Ако Хонда се беше учила от баварските нещастници нямаше да има нито една титла като тях.За разлика от трошливите и нескопосани двигатели на БМВ Хонда прави най яките двигатели и с тях Уилямс и Макларън доминират тотално като се състезават сами със себе си.А нещастниците БМВ едвам успяват да финишират.
    Като са толкова успешни БМВ кажи коя година са били шампиони като самостоятелен отбор нали това твърдиш.
    Давай да видим каква глупост още ще измислиш.Типичен ограничен и неграмотен фен на баварските боклуци не знам как не се усещаш какви тъпотии написа в коментарите си.

    Коментиран от #71

  • 71 триста итридесети

    2 2 Отговор

    До коментар #70 от "Easy ryder":

    Ей на това се вика лумпен, ти му показваш, и то пак си знае неговата, когато БМВ направиха през 1983 двг с турбо и за пръв път в историята такъв ДВГ печели, къде бяха двигателите на хонда тогава, а сега къде са, нали са велики, като клапаните дето ги майсториха 10 години, и смях - БМВ ги направиха по съвсем друг и 100 пъти по-ефикасен начин, а за дизела - отричан от хонда и от цяла япония, що? щото не очакват че може да се получи мощност, да можех да им видя физиономиите на японските инженери като са видели че 1951 кубика дизел на задно си прави гавра с 1999 кубика бензин с великите клапани, на 1000 пъти по-малко пари, ... безценно
    щат не щат ще почнат да правят дизел, принудени от БМВ, щото иначе няма хляб, и почнаха, ама първо отвориха дизела да видят как е направен, както винаги са правели

    Коментиран от #72

  • 72 I'm back

    1 2 Отговор

    До коментар #71 от "триста итридесети":

    Дизела е обречен бе дете.Хората минават вече на водород ти дизели сънуваш.HONDA започнаха да правят дизел заради пазара в Европа и въпреки това няма да видиш 6-8 цилиндров дизел от HONDA.Там в пълна сила важи грижата за околната среда, не кубици и коне и мнмнайсе турбини.

    Коментиран от #73, #75, #76

  • 73 Dr. Dick

    2 2 Отговор

    До коментар #72 от "I'm back":

    На водород е още само пръднята ти. Дизелите не ги сънувам, а ги виждам навсякъде. Кола на водород виждал ли си някъде? А станция за зареждане? Или ти ше я зареждаш от твоята пръдня. Слез малко на земята и се огледай да видиш дизелите и спри да сънуваш водородни двигатели.
  • 74 I'm back

    1 3 Отговор
    Навремето така са казвали и тези, които не са виждали автомобил.
    Ама ти виждал ли си автомобил бе?От къде ще го вземеш?Ами бензин от къде ще купиш?навсякъде е пълно с коне и каруци той автомобил на бензин сънува.
    Такава и твоята.Ако всички са като теб още да чукаме камъни и да правим оръдия на труда с тях
  • 75 триста итридесети

    2 2 Отговор

    До коментар #72 от "I'm back":

    Ето ти хонда 4 цилиндъра 2000 кубика колко цапа:
    http://www.car-emissions.com/cars/view/39554

    Ето ти сега 3000 кубика 6-так на БМВ/същия като моя, но с турбина/:
    http://www.car-emissions.com/cars/view/39554
    Загрижил се за околната среда той!
    И как става така пак нещо подобно като 335 и гтра - по-голям кубик, две бутала повече и турбо, а пък гори и мърси по-малко ???, да не говорим за ВМ, живот на ДВГ и прочие.
    МНОГО ИМАТ ДА УЧАТ ОЩЕ жапанките.

    Коментиран от #77

  • 76 триста итридесети

    1 2 Отговор

    До коментар #72 от "I'm back":

    Два пъти съм дал за хондата.
    Ето ти за БМВ-то:
    http://www.car-emissions.com/cars/view/49303
  • 77 I'm back

    1 1 Отговор

    До коментар #75 от "триста итридесети":

    Бенве послъгват с разхода на гориво с 28% => и с вредните емисии.
    И стига си сравнявал нафтови печки с GTR че е смешно.
  • 78 триста итридесети

    0 1 Отговор
    Да бе, като видиш зора и -- БМВ лъжат, ей ма мене с моята 14 годишна резачка, тръгвам сам, с нашия "прекрасен" бензин 95 /иначе съм на 98/ и ако изгори повече от 5% от заводския разход, ще ти я подаря, ако ли не - ми даваш 100 лева, като си плащаш и разхода за експеримента, навит ли си?
  • 79 Easy ryder

    0 1 Отговор
    Ново изследване, проведено от независимата организация International Council on Clean Transportation, показва кой от производителите на автомобили с колко лъже при показанията за среден разход на гориво. Оказва се, че всички от водещите автомобилни марки дават различни сведения за разхода в сравнение с тези от реалните тестове.

    Авторите на изследването сравняват официалните данни от производителите с измерените от тях. Изследването ползва и информация, предоставена от автомобилни клубове, лизингови компании и онлайн портали. Като цяло са взети данните от 500 нови автомобила, на които им е измерено реалното потребление на гориво.

    Оказва се, че BMW дават средно по-нисък разход с 30%. Официалните показатели на Audi са занижени с 28%, а тези на Mercedes-Benz - с 26%. От Toyota изопачават най-малко истината, като дават данни с 15% по-ниски от реалните. Показанията на PSA Peugeot и Citroen, както и тези на Renault отчитат с 16 % по-нисък разход.
  • 80 Easy ryder

    0 0 Отговор
    Толкова за уж незамърсяващото БМВ.
    И какво излиза БМВ лъжат с показателите правят едни от най трошливите двигатели,това също е изследвано в статистика.
    Къде ми говорите за Хонда.
    Хонда има хибриди дори преди Тойота.Колата са най нисък разход през 1998 също е на Хонда.Хонда от 2008 ма година има серийни коли на водород.
    А нещастниците от БМВ тепърва ще се учат от Тойота да правят хибриди.
    И за Формула 1 не пиши глупости защото БМВ няма отборна титла като доставчик нито на турбо нито на каквито и да е двигатели.
    Техните двигатели едвам са финиширали поради ненадеждност и лошо мазане.А турбината я въвеждат Рено.
    По него време Хонда не участва.Следа като се включва на третия сезон вече има най добрите двигатели и Уилямс и Макларън къртят всичко живо с тях.
    Нещастниците от БМВ ги няма никакви.
  • 81 Easy ryder

    0 1 Отговор
  • 82 Easy ryder

    0 1 Отговор
    Ей това е Макларън Хонда са легенда в турбо ерата.Тотална доминация.БМВ могат само да се учат от Хонда как се правят двигатели.
  • 83 триста итридесети

    0 1 Отговор
    Тоз двг от 1983 година във Ф1 на марсианците ли е?
    Показах ти и за вредните емисии.

    Колата с най-нисък разход през 1998 г. за мощност около 140 коня е 320д въпреки задното и то - мнооого по-нисък от аналогичната хонда.
    Как можа да се нахендриш на тази година -- ми тогава излиза Е46 :) 320д

    55% !!!!! от хората от 10 държави в европа, които купуват на втора ръка кола - вземат германска, а сега познай от коя от германските се купува най-много?

    http://autobild.bg/%D0%9D%D0%B0%D0%B9-%D1%82%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%83%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%B2-%D0%95%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B0/a6443


    И да не забравиш -- БМВ ИМАТ ПОВЕЧЕ УСПЕХИ ОТ ХОНДА ВЪВ Ф1 КАТО САМОСТОЯТЕЛЕН ОТБОР.

    Коментиран от #84, #85

  • 84 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "триста итридесети":

    Питах те вече и не ми отговори.Кога е тази титла която са печелили БМВ като САМОСТОЯТЕЛЕН ОТБОР.Нали уж имали големи успехи.
    Въобще кога са имали отборна титла дори само като доставчик.
    Само ти давам пример за 1985 година от 16 състезания 11 са спечелени с двгател Хонда.
    Къде е великото БМВ нали уж то било измислило турбото през 1983-та?И като уж го е измислило защо има само 4 победи с този мотор от 15 състезания?
    Това ли са големите успехи за коитот говориш на БМВ?
  • 85 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "триста итридесети":

    И като коригираш лъжене 30% на БМВ аналогичата Хонда пак по икономична.
    Що се отнася до икономия можеш да кажеш кое БМВ от 1998-ма има разход бензин 3,9 литра извънградско и 4,4 смесен.
    В световен мащаб Хонда продава повече коли от БМВ за двигатели и мотоциклети да не говорим изводите си ги прави сам.
  • 86 триста итридесети

    1 1 Отговор
    Чакай пак да го напиша че трудно схващаш:
    БМВ ИМАТ ПОВЕЧЕ УСПЕХИ ОТ ХОНДА ВЪВ Ф1 КАТО САМОСТОЯТЕЛЕН ОТБОР.

    И пак се правиш на улав с тез 3.9 литра, интересно е че не даваш градския, това ще е някаква малолитражка, дето за да потеглиш ще трябва да даваш пълна газ, и на градско пак ще е колкото 320д.

    А пък да не говорим че ако я закача с въжето с 320-та и ще вдигне повече отколкото сама, и хич няма да гори тогава, ама ще трябва да сменя гумите с такива за по=висока скорост
  • 87 Easy ryder

    0 0 Отговор
    Чакай сега аз да ти напиша нещо:
    Хонда 5 отборни шампионски титли като доставчик на мотори
    Като самостоятелен отбор за 3 години участие няма титла.

    БМВ 0 отборни шампионски титли.
    Като самостоятелен отбор НЯМА ТИТЛА.

    Хайде сега ми кажи коя от двете фирми е по успешна.Явно бавно схващаш и трябва точка по точка да ти се обяснява.


    По втората тема.Разходът в смесен цикъл градско извънградско е 4,4 литра както ти написах.А пък кого ще дърпащ с въже си е твоя работа.Факт е че Хонда са направили бензинова кола която гори по малко от дизелово БМВ.Толкова за технологиите.Сега като препишат малко от Тойота може и БМВ да понаучат нещо.

    Коментиран от #88

  • 88 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #87 от "Easy ryder":

    http://formula1.sportal.bg/teams.php?team=25

    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0_%D0%A41

    ДА НЕ ЗАБРАВИШ КОЙ ИМА ПОВЕЧЕ УСПЕХИ ВЪВ Ф1

    и

    МАКЛАРЪНА НЕ Е ХОНДА

    Коментиран от #91

  • 89 триста итридесети

    0 0 Отговор
    През 2005 година тима напуска Дейвид Ричардс, като вероятната причина са няколкото публични дебата, които той води с Бътън по повод желанието му да напусне БАР в посока Уилямс. Ричардс успява да задържи Бътън, но самият той е сменен от Ник Фрай. На пистата Бътън и Сато имат доста слаб старт на сезона, като в първите три състезания БАР не печели нито една точка. На "Имола" нещата стават още по-лоши, след като се установява, че болидът на БАР е прекалено лек, тимът е дисквалифициран на състезанието за Гран при на Сан Марино и получава забрана да стартира в следващите две състезания. До десетата надпревара БАР още няма точка на сметката си. Междувременно Хонда вече притежава 45% от отбора, като до края на сезона трябва да стане собственик на 100%. В състезанието за Гран при на Франция Бътън най-после носи точка на отбора, като в оставащите състезания британският пилот продължава да печели точки. Заради слабото представяне на Сато обаче отборът остава на шесто място в класирането при конструкторите.
    През 2006 година към тима се присъединява Рубенс Барикело, който заменя преминалия в Супер Агури Такума Сато. Сезонът за Хонда не е впечатляващ, въпреки че победата на Бътън в Унгария показва, че тимът може да се бори и за първото място в състезанията. Барикело има проблеми с привикването към болида през първата половина от сезона, като се оплаква, че RA106 не отговаря на стила му на каране. Бътън печели 1 точки в първите 12 състезания, но последните
  • 90 триста итридесети

    0 0 Отговор
    но последните му шест състезания за сезона му носят 35 точки. През тази година Барикело стига до 30 точки и общо 86 точки Хонда завършва годината на четвърто място при конструкторите.
    Сезон 2007 е един от най-слабите за тима в последните години. След силното четвърто място при конструкторите през 2006 година, отборът стартира с големи амбиции сезона, но в края на годината има на сметката си едва шест точки, което му отрежда осмо място при конструкторите. Всичките те са дело на Дженсън Бътън, който печели по една точка в състезанията във Франция и Италия и още четири за петото си място в надпреварата за Гран при на Китай. Другият пилот на Хонда Рубенс Барикело остава без нито една точка и по този начин на последно място в класирането при пилотите.
    През 2009 година ставаме свидетели на ново име в стартовата решетка. Това е БраунGP. След като Хонда решиха да се оттеглят от спорта през, директорът Рос Браун взе нещата в свои ръце и изкупи акциите на тима. При това само няколко дни преди последните тестове в Барселона. Новият болид BGP 001 е задвижван от двигател на Мерцедес и е сътворен от нулата след ужасяващата кола на японците RA108. Рубенс Барикело и Дженсън Бътън също са налице в новият формат и са готови да смаят света.

    "УЖАСЯВАЩАТА" - те били по-зле отколкото съм предполагал
  • 91 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #88 от "триста итридесети":

    Добре си преписал Уикипедия.
    Но това не променя факта че БМВ НЯМА ТИТЛА НИТО КАТО САМОСТОЯТЕЛЕН ОТБОР НИТО КАТО ДОСТАВЧИК НА ДВИГАТЕЛИ.

    ХОНДА КАТО ДОСТАВЧИК НА ДВИГАТЕЛИ НА 3 РАЗЛИЧНИ ТИМА ИМ ОСИГУРЯВА ДЕСЕТКИ ПОБЕДИ И ТОТАЛНА ДОМИНАЦИЯ.
    БМВ НЕ МОЖЕ ДОРИ ДА ЗАВЪРШИ СЪСТЕЗАНИЯТА С НЕКАДЪРНИЯ СИ МОТОР.

    Резултатът е,че дори днес Макларън искат мотори от Хонда.

    ТАКА ЧЕ НЕ ПРЕСТАВАЙ ДА СИ ПОВТАРЯШ ЧЕ ЗА 30 ГОДИНИ УЧАСТИЕ БМВ НЯМА НИТО ЕДНА ТИТЛА.
    И ХОНДА Е МНОГО ПО УСПЕШЕН УЧАСТНИК ВЪВ ФОРМУЛАТА ОТ БМВ.

    Коментиран от #92

  • 92 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "Easy ryder":

    Това не е уикипедия.

    Мисля да повторя цитата и с това да приключа:

    Мерцедес и е сътворен от нулата след ужасяващата кола на японците RA108. Рубенс Барикело и Дженсън Бътън също са налице в новият формат и са готови да смаят света.

    И го смаяха следващия сезон!
  • 93 Easy ryder

    0 0 Отговор
    А значи не е Уикипедиа а някой "разбирач" като теб е давал оценки кое е ужасяващо и кое не.
    Както и да е това не променя факта че БМВ е дори с по ужасяващо представяне тъй като за 30 години участие във формулата не е постигнало дори една титла нито като конструктор нито като доставчик на двигатели.И никой тим който е ползвал ужасния им двигател не е успял да спечели титла.

    Ей това си го повтаряй като тръгнеш да хвалиш баварските некадърници.
  • 94 Easy ryder

    0 0 Отговор
    А между другото понеже явно четеш глупостите на някого за ужасни шасита да ти обясня че шасито BGP001 e готово проектираното RA109 още по времето на Хонда.И точно с това шаси Браун стават шампиони през 2009-та.
    НА следващата година Мерцедес вече не успяват да разработят добра кола и Рено печелят.
    Но БМВ както винаги го няма никакво така че тази информация не те топли.