Немската служба за техническа инспекция и сертификация TÜV публикува резултатите от свое изследване за надеждността на автомобилите на вторичния пазар. Моделите в класацията са разделени в три възрастови групи. Във всяка от тях присъства Dacia Logan.
Рейтингът се базира на показателите от почти осем милиона технически прегледи, проведени в периода от юли 2012 до юни 2013 г. Под внимание са взети 18 от най-съществените повреди, сред които проблеми с фаровете и стоповете, луфт на кормилната уредба, неизправности на спирачната система и окачването и течове на масло. Изследването засята 217 модела и модификации.
Лидер по повреди след автомобилите на 2-3 години е Dacia Logan. Почти 20% от румънската кола показват сериозни проблеми.
Най-ненадеждните модели на възраст 2-3 години
Място | Модел | Процент повреди | Среден пробег (км) |
---|---|---|---|
1 | Dacia Logan | 19.4% | 46 000 |
2 | Fiat Panda | 17.1% | 31 000 |
3 | Citroen C4 | 16.6% | 41 000 |
Logan води и в антикласацията при автомобилите на възраст 4-5 години. 28.9% от колите със среден пробег 79 000 км са засегнати от тежки повреди. В първата тройка попадат Citroen C4 и баничарката FIAT Doblo.
Най-ненадеждните модели на възраст 4-5 години
Място | Модел | Процент повреди | Среден пробег (км) |
---|---|---|---|
1 | Dacia Logan | 28.9% | 79 000 |
2 | Citroen C4 | 25.5% | 70 000 |
3 | Fiat Doblo | 25.3% | 79 000 |
Logan е сред най-трошливите модели на възраст 6-7 години. В тази категория обаче румънският седан отстъпва първото място на Chrysler PT Cruiser.
Най-ненадеждните модели на възраст 6-7 години
Място | Модел | Процент повреди | Среден пробег (км) |
---|---|---|---|
1 | Chrysler PT Cruiser | 37.7% | 83 000 |
2 | Fiat Doblo | 33.9% | 103 000 |
3 | Dacia Logan | 33.8% | 83 000 |
Най-надежден автомобил на възраст 2-3 години е Opel Meriva. Едва 4.2% от немските микрованове показват сериозни повреди. Следват японски модели - Mazda2 и Toyota iQ.
Най-надеждните модели на възраст 2-3 години
Място | Модел | Процент повреди | Среден пробег (км) |
---|---|---|---|
1 | Opel Meriva | 4.2% | 29 000 |
2 | Mazda2 | 4.6% | 32 000 |
3 | Toyota iQ | 4.8% | 30 000 |
Сред колите на възраст 4-5 години най-малко проблеми създават хибридът Toyota Prius и кросоувърите Ford Kuga и Porsche Cayenne.
Най-надеждните модели на възраст 4-5 години
Място | Модел | Процент повреди | Среден пробег (км) |
---|---|---|---|
1 | Toyota Prius | 7.3% | 36 000 |
2 | Ford Kuga | 7.8% | 68 000 |
3 | Porsche Cayenne | 8.1% | 78 000 |
Prius печели по надеждност и в категорията 6-7 години. При среден пробег 89 000 км сериозни повреди засяга по-малко от 10% от японските хибриди.
Най-надеждните модели на възраст 6-7 години
Място | Модел | Процент повреди | Среден пробег (км) |
---|---|---|---|
1 | Toyota Prius | 9.9% | 89 000 |
2 | Porsche 911 | 11.1% | 58 000 |
3 | Mazda2 | 8.1% | 78 000 |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Stone Kold
13:07 08.12.2013
2 Iaroslav Stanchev
Коментиран от #4
13:17 08.12.2013
3 Ивайло Каназирски
Как ги изкараха този убийствен процент не ми е ясно.... Това да не го броят с ремонти след челен удар. Масовите евтини коли са по често срещани по пътищата и съответно е по голям шанса да претърпят ПТП. И дай да им сложим като дефекти смяна на радиатори перки брони и фарове. Пък тези коли които са 70 процента по малко и се карат както виждаме от статистиката по 10 000 км годишно да ги извадим страшни.
13:33 08.12.2013
4 comment
До коментар #2 от "Iaroslav Stanchev":
Щото ти караш все двигатели на Рено и си адски сведущ. Аре метай се у Гоуфо и газ към бостаня!Коментиран от #8
14:12 08.12.2013
5 ВИП АМГ
14:24 08.12.2013
6 Киро Стоев
Уважавам Факти, но публикуването на подобни класации е меко казано несериозно.
Не проумявам как може някой изобщо да обръща внимание на класации за ...
"фарове и стопове" - които проблем се причинява от... крушки.
"луфт на кормилната уредба" - причина дупки и разбити пътища (няма кола, която да не се разбива. Особено в София тези ремонти се правят ежегодно заради лошите пътища)
"Теч на масло" - причина: гарнитури и уплатнения (нормално е. всяка гарнитура с времето протича.)
Всички тези неща зависят качеството на купените части и от поддръжката на собственика а не от колата.
Коментиран от #9
14:30 08.12.2013
7 Дилян Василев
Немска класация за надеждност е достоверна колкото вестник "ШОК" .
Само си задайте въпроса дали не става дума за интереси "TUV" е държавна институция за прегледи на автомобили а държавата налива пари в VW и OPEL за да ги спаси от фалити. Дачия сериозно заема позиции в Германия като става предпочитан автомобил от Поло и Корса. Дали не става дума отново за пари а не за обективност.
Коментиран от #11, #25
15:21 08.12.2013
8 Iaroslav Stanchev
До коментар #4 от "comment":
Пич,ти си като оня "реалист",дето карал авео и било много добро.Служебна дачия логан коНби,2007.Мотор 1,5 дци-рено,на 250000 км и вече харчи масло,повече от мене ракията.За 6 години всичко по ходовата част и е сменено.Където имаше пластмаса за чупене в купето се счупи,чак духалките на парното и паднаха.Скърцане,тракане,хлопане и всякакви паразитни шумове,за които се досетиш,в купето.На 5-та година я пребоядисаха,защото беше я почнала ръждата.Крушки на фаровете поне по 2 пъти на година се сменят,уж все от скъпите слагаме и пак горят.Пълен т...к е тая кола,ама за толкова пари-толкова и кола.
И всичкото това струва маса лев,като отидеш в сервиза,никак не е евтино.Докато беше гаранционна,5 години,добре,ама вече не е,а се чупи все повече.
15:34 08.12.2013
9 hienata
До коментар #6 от "Киро Стоев":
Може и да си прав,но данните са от Германия,а там дупки, менте масла и менте части са рядкост. Следователно менте е Дачията. .Диляне, последно бях в Германия септември месец и вервай ми не видях нито една Дачия, може и да ги купуват някаде,но не и в Германия.В Гърция ходя през седмица и там не виждам Дачии, но виж в Румъния ги има.Дачия не е , няма и да бъде конкурент на Поло и Корса, ориентирана е към бедните пазари като нашия,руския (и бившите републики),румънския и унгарския.
Коментиран от #17, #19
15:37 08.12.2013
10 Дилян Василев
Ние пък на работа Бентли Континентал и Бугати Вейрон имаме и също не сме доволни, много се чупят, много горят и бензин и масло абе кофти история..
Пък Дачия не я мислете, вече имат нови модели и навлизат на нови пазари и от година на година отчитат все по голям марж на печалба.
Коментиран от #14
15:50 08.12.2013
11 Iaroslav Stanchev
До коментар #7 от "Дилян Василев":
Викаш,ако не е мама Ангела Меркел,Фауве с тези 22 милиарда долара печалба,само за 2012 година,направо са живи умрели,а?15:50 08.12.2013
12 Lubomir Stoilov
15:51 08.12.2013
13 бати батев
15:52 08.12.2013
14 Iaroslav Stanchev
До коментар #10 от "Дилян Василев":
Какво работиш толкова,цар ли? Че чак Бентли и Бугати са ти служебни коли.Карай ги със здраве и не ги мисли,има кой да ги ремонтира.15:56 08.12.2013
15 Благовест Стефанов
Фаровете и стоповете, луфт на кормилната уредба, неизправности на спирачната система и окачването и течове на масло.
16:49 08.12.2013
16 Nickname
http://www.autobild.de/artikel/tuev-report-2014-4484534.html
щом дават Опел Мерива за номер 1 - бягайте далече от подобни класацийки
17:01 08.12.2013
17 Georgi Enchev
До коментар #9 от "hienata":
Хиена ли се не те знам,ама аз обикалям света,и Дачий карат в Бразилия,Карибите,Аржентина,Азия,и Европа,но с имблемата на Рено.17:10 08.12.2013
18 Пламен Пепелов
17:14 08.12.2013
19 Georgi Enchev
До коментар #9 от "hienata":
Аз карам такси Дачия 1,4 на газ,на 260000км.смених съеденител,предни дискове.Сега е на 413000 масло не пипа.и е много добре.Изобщо не ме интересува тези класации.Колата върви и пей.Коментиран от #20, #21, #24
17:15 08.12.2013
20 Благовест Стефанов
До коментар #19 от "Georgi Enchev":
Такситата всички са в перфектно състояние и като вървят пеят чалгица17:47 08.12.2013
21 кара Лада
До коментар #19 от "Georgi Enchev":
Май не караш, то за тия километри си вложил вече стотици, дори хиляда, само за реглаж на клапани с тая газ. Точно моторите при дачия са да не казвам какво... или си сложил по една нула в повече. А колата дори не е жълта.За жалост рекламата на марката е брутална, а реалността е точно такава каквато я пише, само с подробнотта че оригиналните части, вече и румънски си, са на ненормални цени цени. И таксиджиите все ги ремонтират с алтернативи евтинки и начесто.
18:00 08.12.2013
22 реалист
но иначе го вадите голям
или бъдете мъж и си кажете истината или по добре въобще не си давайте мнението
до кога ще чакаме
колкото за моето авео вие не ми берете грижата аз съм си направил много добре сметката ама вие вие да видим кака сте си я направили
18:21 08.12.2013
23 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
18:32 08.12.2013
24 ВИП АМГ
До коментар #19 от "Georgi Enchev":
abe ti viarvash lisi? dacia na 400000km ako imash vikni gi ot zavoda i shte te pozlatiat.toia klozet ne iskarva i 90000 km bez remonti18:35 08.12.2013
25 Бай Иван
До коментар #7 от "Дилян Василев":
Ти бакшишите за хора ли ги имаш?Те търсят да изпият и кръвта на комара във въздуха както си лети та камо ли пари за нормална кола да дадат!18:37 08.12.2013
26 ВИП АМГ
18:38 08.12.2013
27 Дилян Василев
Ето ти едно клипче с Логан 1.4 на 402000км което спринтира.
Пък за продукцията на Ваг няма смисъл да се говори, много са плакали и много все още се белосват с нея но я хвалят за да не се види как са се прекарали. Аз съм имал два вагена и повече неще направя тази грешка.
http://www.youtube.com/watch?v=Gkvs9Te6GwI
Коментиран от #29
18:52 08.12.2013
28 Виктор Христов
Как дачия завладя европа
Щом и германците почнаха да купуват Дачии.........
Ще трябва още с доста "класации" да промият мозъците на немските купувачи за да спрат да купуват вносни коли и да предпочитат "родните немски" боклуци
Добре че българите не им се връзваме на глупостите
19:19 08.12.2013
29 ВИП АМГ
До коментар #27 от "Дилян Василев":
abe kolkoto i dagi hvalite tia legeni az negi imam za avtomobiliКоментиран от #44
19:34 08.12.2013
30 Някой в Bg.
20:28 08.12.2013
31 EMSKI
20:53 08.12.2013
32 Кольо Фильов
Коментиран от #33
21:33 08.12.2013
33 Бай Иван
До коментар #32 от "Кольо Фильов":
Ми смени си го този семеринг бе Кольо!Коментиран от #34
21:43 08.12.2013
34 Кольо Фильов
До коментар #33 от "Бай Иван":
Семеринга струва 20 лева искат ми 350 за смяната (сваляне на скоростите) Смени го ти, ВаньоКоментиран от #35
22:20 08.12.2013
35 кара Лада
До коментар #34 от "Кольо Фильов":
Като за Тойота, и сигурно в официалния сервиз е тая цена това не е скъпо. Ако ти е скъпо, смени колата с по евтина, не е срамно ако не страдаш от комплекси. Още повече че колите от новия век им е инжинерно заложено да се трошат на смешни километри и всичко да струва една торба пари.Коментиран от #36
22:42 08.12.2013
36 Кольо Фильов
До коментар #35 от "кара Лада":
Така е прав си. Това и аз казвам. Когато я купувах се подведох точно по тези писания "колко добри били Тойотите" и сега си сърбам попарата. Не мога и да я продам. Пуснал съм обява още октомври месец и никой не се обаждаКоментиран от #37
22:52 08.12.2013
37 hienata
До коментар #36 от "Кольо Фильов":
Кольо, аз съм с 9 год. Авенсис. Мой е от 2009г за 105 000 по окачването съм сменил : биелетки, преден десен лагер и двата задни. Колата е на реални 217 000км (знам и историята). Преди време в Mobile видях обява ...Дачия Логан 2010г на 9000км "реални" обслужена сменени ремък,масло, СЪЕДИНИТЕЛ. На 9000 и сменен съединител това за какво ви говори. Аз също познавам "бакшиши" с Дачии и не са доволни, особенно от бензин/газ. Най - вече от разходите.Коментиран от #41
23:11 08.12.2013
38 Zdrawko Sashew
За състоянието на автомобила е определящ и стила на каране. Мога най-отговорно да кажа: немците не могат, да карат. На една отсечка с павета има ограничение 70 и народа кара със 70(аз там се влача с 25-30). На една друга, която е на асфалт, но краят й е поддал, аз карам с 50-60 по средата, а онези пак със 70 в крайно дясно. И като паркират успоредно - с предното колело върху бордюра. За кола, която исках да експортирам ме върнаха от техен преглед за хлабав акумулатор, стара аптечка, бяло светещи мигачи и грешно отчитащ оборотомер TÜV - глупаците.
А Дачиите трябва да ги пуснат в БГ по 10х. лв или по 10 500. с още един комплект амортисьори и шарнири, за да ги харесаме масово.
08:05 09.12.2013
39 Николай Иванов
Стефанов
ОТГОВОР :абе за тебе нормални проблеми ли са заради "пътищата" ни проблемите :луфт на кормилна уредба,неизправности в спирачната и окабеляването (значи за теб и някой друг фен на румънския которник ,ше му е добре да кара без спирачки ,я без фарове ,я докато не му се запали инсталацията ,пък да не забравя най -нормалния проблем -бягащо кормило като купено от илиянци).не ми го фалете тоя боклук ве .френски части и циганска сглобка от румънци само до сервиз винаги води.
Коментиран от #40
13:13 09.12.2013
40 ВИП АМГ
До коментар #39 от "Николай Иванов":
16:22 09.12.2013
41 Бай Иван
До коментар #37 от "hienata":
Колата ти е на 10г и на 217000 реални?Че той да не е бил този автомобил собственост на мъртвец?Тя и баба ми минава повече от 20000 на годинаКоментиран от #42
19:36 09.12.2013
42 ВИП АМГ
До коментар #41 от "Бай Иван":
shto A klasata na jenami e 2000god i e na 80000km.kupih ia na 2 godini ot chujbina na 18000km.shto se chudish ima avtomobili na normalen probeg.vse pak dosta hora imame poveche ot edin avtomobil v semeistvoto.21:25 09.12.2013
43 Iaroslav Stanchev
Малииии и ся ко ши праят Тойота,Дженерал мотърс и Фолксваген,да затварят направо и да започнат да правят "мега" яки дачии.
21:58 09.12.2013
44 Николай Иванов
До коментар #29 от "ВИП АМГ":
съгласен съм с тебе (имаме една в квартала кикимора с един логан баничарски и още по големия боклик дъстър , и оная разбираш ли ше дойде нарочно пред гаражите на блока до нас да си чисти котурника 4по4 (трябвало е 0по0 да го пишат по добре щото няма и офроуд качества никви за мене.) та чудя и се на таз кво го обгрижва като след 2-3 години ше и се иска да не го бе вземала.Коментиран от #45
11:32 10.12.2013
45 ВИП АМГ
До коментар #44 от "Николай Иванов":
xaxa mi tia oshte neznae che kurnik nese chisti xaxa20:17 10.12.2013
46 Alexander Alexandrov
13:29 08.01.2014
47 бай ЗиЛ
е колата марка дачия .а и всичко румънско.китайското е по качествено от румънските боклуци
09:13 17.03.2018
48 Андрей Николов
16:58 08.04.2018
49 Луд за връзване
17:26 01.06.2018