13 Декември, 2013 10:24 39 364 49

И кола на годината в България е...

  • кола на годината-
  • 2014-
  • skoda-
  • octavia

Новата генерация на Skoda Octavia спечели титлата "Кола на годината" в България. Чешкият автомобил събра най-много точки от гласуването на членовете на "Прес Авто Клуб България", изпреварвайки Mazda6, Peugeot 308, BMW 4er и Opel Adam.

В гласуването за ван на годината наградата отиде при Dacia Dokker, а подгласници на румънската "баничарка" станаха Citroen C4 Picasso и FIAT 500L. Оспорвана беше и борбата при автомобилите с повишена проходимост.

Там се състезаваха Opel Mokka, Ford Kuga, BMW X5, Suzuki SX4 S-Cross и Range Rover Sport. В крайна сметка наградата 4х4 на България беше присъдена на Range Rover Sport. Ето и цялото класиране, на автомобилите, достигнали до финалния кръг, по категории.

Кола на годината 2014 на България

1. Skoda Оctavia - 137 точки
2. Mazda6 - 115.5 точки
3. Peugeot 308 - 109.5 точки
4. BMW 4er - 80.5 точки
5. Opel Adam - 37.5 точки

4х4 на годината 2014 на България

1. Range Rover Sport - 142 точки
2. BMW X5 - 130.5 точки
3. Ford Kuga - 87.5 точки
4. Оpel Mokka - 77 точки
5. Suzuki SX4 - 43 точки

Ван на годината 2014 на България

1. Dacia Dokker - 144 точки
2. Citroen C4 Picasso - 140 точки
3. FIAT 500L - 100 точки 

Спонсори на Конкурса "Кола на годината 2014" са Робърт Бош България, Сожелиз България и Глобул. Събитието стана възможно и благодарение на Chivas и Лазурит 94.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    7 4 Отговор
    Браво. Октавията е страхотна кола и от финалистите заслужаваше най-много титлата.
  • 2 galaxy

    5 4 Отговор
    Октавия е перфектната кола за съотношението цена-качество.
  • 3 Станимир Христов

    6 5 Отговор
    НЕоспорвам победата на Шкода но бих искал да знам със какво точно е по-добра от Мазда примерно. Убеден съм че една добре оборудвана Шкода спокойно превишава цената на една Мазда примерно която сериино е много добре окомплектована...

    Коментиран от #4, #6

  • 4 Shmeker

    5 4 Отговор

    До коментар #3 от "Станимир Христов":

    Сигурно е по-практична и икономична
  • 5 Тодор Тодоров

    4 7 Отговор
    новите мазди са гнилочи - още първата година почват да гният по вратите отвътре и по веждите на калниците
  • 6 Славчо Димитров

    3 4 Отговор

    До коментар #3 от "Станимир Христов":

    Предвид аналогично оборудване, цената на шкодата е много по-ниска, а качеството и въобще не е лошо. Така че първото място определено и приляга, особено за БГ

    Коментиран от #7

  • 7 триста итридесети

    2 4 Отговор

    До коментар #6 от "Славчо Димитров":

    Това винаги е така "цената на шкодата е много по-ниска, а качеството и въобще не е лошо", тогава защо не е винаги кола на годината?

    Коментиран от #9

  • 8 Радина Николова

    0 4 Отговор
    Wo ist mercedes?????? :)
  • 9 Славчо Димитров

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "триста итридесети":

    Защото трябва и модела да е готин, а октавията е най-готиния модел на шкода. Освен това трябва да е пуснат в продажба същата година. Така че няма как всяка година да е. Миналата година Шкода участваха с Рапид, но той е доста бюджетно изпълнение и не можа да се пребори.

    Коментиран от #12

  • 10 Ts@r

    9 6 Отговор
    Кола на годината-Skoda, Ван на годината-Dacia. Така като гледам качеството е последен критерий на родните "познавачи". Явно, за да направиш кола на годината за България ти трябва евтин картонен кош с малък чужд двигател и много дупки за шишета и чашки. Така де по този начин покриваш всички изисквания - евтин, практичен, евтин, икономичен аа да и евтин.

    Коментиран от #15

  • 11 неутрален

    2 2 Отговор
    Каква е тази класация за 2014 ???
    Още не сме приключили с 2013, вече знаем какво ще става 2014...
  • 12 триста итридесети

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Славчо Димитров":

    Ами да участват всяка година с октавията и да печелят, а предните години с кои модели са участвали?
    Като че ли за пръв път участват с октавията и печелят !
    или предните модели октавии не са готини??
  • 13 Georgi Enchev

    5 4 Отговор
    Колко от долу посочените карат Шкода?И като гледам по-пътищата на България май-няма много.

    Коментиран от #14

  • 14 Shmeker

    8 6 Отговор

    До коментар #13 от "Georgi Enchev":

    Шкодите са доста, а тази е нов модел, така че ще стават все повече. Колкото до качеството - ами добро качество на база на доказана платформа с евтино и здраво окачване.. естествено подплатено с добрите икономични мотори на VAG.
  • 15 Woody

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ts@r":

    Все пак става дума за България :) На фона на всеобщата мизерия новите коли не са приоритет за огромна част от населението :(
  • 16 димитър пенчев

    3 7 Отговор
    ок бмв 4 ,участва а защо няма мерцедес цла ? 100 пати повече се кара в западна европа от бмв-то
  • 17 Ангел Тодоров

    8 4 Отговор
    Чудя се това недоразумение Ford Kuga какво прави в класацията ?!
  • 18 реалист

    2 7 Отговор
    не мога да разбера какво против имате относно Ford Kuga лично аз съм доволен от този автомобил

    Коментиран от #19, #31

  • 19 EMSKI

    3 3 Отговор

    До коментар #18 от "реалист":

    Не съм карал това СУВ-че,но ми изглежда добре,а и Форд доста напреднаха ...... Относно Шкода...мога да се хвана на бас със всеки,че за 2014 година ,ще продаде максимум 400-500 Октавии!!! На ден се продават толкова автомобили 2-ра ръка,макар и да не са "коли на годината" !!
  • 20 Бай Иван

    2 7 Отговор
    Чупената Шкода кола номер 1 на годината! Това някаква шега ли е?

    Коментиран от #25

  • 21 Vasil Stoev

    3 6 Отговор
    Great Wall направо ги разбиваше в тази смешна класация
  • 22 реалист

    2 4 Отговор
    м да ясно е че никой не може да даде отговор на това защо kuga е недоразумение просто някой си чул някъде нещо за ford и давай сега да пишем ама дали е така дали не и той горкия не знае
    пишем колкото да не заспим и да дадем мнение но дали е реално или не няма значение
  • 23 Симеон Тасев

    4 3 Отговор
    ренджа да ама другите шкода и дачиа да ама не
  • 24 Симеон Тасев

    2 4 Отговор
  • 25 Iaroslav Stanchev

    4 3 Отговор

    До коментар #20 от "Бай Иван":

    А гоуфУ кола на годината ама у Япония.Това не е шега.
  • 26 ВАСИЛ ДИМЧЕВ

    5 3 Отговор
    ВАГ трошат класациите, явно никой не се впечатлява от писанията на великите разбирачи-форумни мишоци.

    Коментиран от #30

  • 27 Ростислав Драгостинов

    3 3 Отговор
    Ами хубавото си е хубаво...
  • 28 Иван Петров

    3 5 Отговор
    Мазда 6 заслужаваше да спечели, много по-стилна и качествена кола е от Октавията. Интересно е да чуем какви са критериите при избор на победител от всяка категория, както и кой е имал право на глас.
  • 29 Светозар Летиев

    2 4 Отговор
    Малко четете - много пишете .Първо Шкода не става за пръв път кола на годината.С Октавия 2 стана кола на годината и 2005г,като излезе модвла.Лично аз карам Октавия 1 и това е железен автомобил.Верно няма мн екстри,но влиза в сервиз за смяна на масло и филтри само и не се учудвам,че е Шкода е 4-тия най-надежден автомобил в света,след Тойота,Хонда,Мазда.За новите Октавии не мога да говоря,но старите са "кучета".Продадох си ЦЛК за да си взема Октавия ,защото разход 13 на 100 при 163 коня ми се струва не сериозно.МОже би този разход е присъщ сега за автомобили над 500 коня.Но някой да ми хвали старите Мерцедеси,дето сега зимата горят 12-13 на сто да се скрият някъде.Шкодата над 6 не гори в града и литър.Няма зима,няма лято.На дълго 4,5

    Коментиран от #32

  • 30 ВИП АМГ

    0 3 Отговор

    До коментар #26 от "ВАСИЛ ДИМЧЕВ":

    a pa ti golemia razbirach drankash gluposti kato lud .mishoka si ti
  • 31 ВИП АМГ

    0 4 Отговор

    До коментар #18 от "реалист":

    mnogo e dobar modela na Ford neznam kakvo tochno mrankat.Ford poslednite godini sa mnogo po dobri ot Opel.
  • 32 Симеон Тасев

    2 4 Отговор

    До коментар #29 от "Светозар Летиев":

    надежден защото е дърво и няма нищо чехите не смеят да слагат допълнение че ще у.ерат и малкото дет са се опитали да измислят шкода не е кола колите са мерцедес бмв и ауди

    Коментиран от #33

  • 33 Светозар Летиев

    0 4 Отговор

    До коментар #32 от "Симеон Тасев":

    Мерцедес.БМВ и Ауди одавна ги няма в класациите на най-надеждни автомобили.Такива нови Аудита дет кат се скапе електрониката ти струва 20 бона ремонта не ми ги хвали.Тва не са коли за простосмъртни.А в Бг не са мн тея.Това са коли да ги караш 100 000 км и да идват за Бг или за Източна Европа......Верно е ,че по екстри са мн по-напред,но за здравина и надеждност и дума не може да става.Не случайно 3-те най-надеждни автомобила са японски.Направи си сам сметка колко струва едно Х5 и една нова Ланд Круизер.........БМВ-то е на половината......Да не говорим за някои счупен МЛ.......1/3 от Круизера струва
  • 34 Тодор Тодоров

    3 2 Отговор
    Шкодата не е ли Ауди бе,разбирач?
    Кучетата си лаят,Вагените си вървят...
    Интересно как са "кенефи","трошляци" и т.н. а трошат всички класации...
    Едва ли някой скоро ще стъпи и на половината мощ нa VAG

    Коментиран от #39

  • 35 Тодор Тодоров

    2 4 Отговор
    А в последно време Ford правят много по-качествени машини от Opel и френските кошове

    Коментиран от #38, #41

  • 36 Пацо Пацов

    2 2 Отговор
    Dacia Doker е баничарка и няма нищо общо с другите две в класацията, Opel Adam е недоразумение на GM! Моите номинации за фаворити от изброените са: 308; SX4; C4.

    Коментиран от #37

  • 37 ВАСИЛ ДИМЧЕВ

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Пацо Пацов":

    Opel отдавна не е на GM.

    Коментиран от #40

  • 38 Светозар Летиев

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Тодор Тодоров":

    ако шкодата беше ауди защо едно ауди струва 100 000 евро А8,а един Супер 25 000? Не си ли задаваш тоя въпрос?Шкодата не е Ауди и никога няма да бъде.Може всичко да е Фолксваген,но всяка марка си е индивидуална и по вървене и по екстри и по всичко.А8 имат двигатели по 600 коня.Виждал ли си такава Шкода.?Аз - не

    Коментиран от #42

  • 39 Светозар Летиев

    0 2 Отговор

    До коментар #34 от "Тодор Тодоров":

    Като си купиш такава кола и влизаш в сервиза за масло,филтри и накладки тогава няма да се чудиш защо печелят тея класации.Ще ти е ясно тогава колко пара ти пести тая кола и ,че не ти бачкаш за нея и цялата ти заплата върви там,а тя бачка за теб
  • 40 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "ВАСИЛ ДИМЧЕВ":

  • 41 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Тодор Тодоров":

  • 42 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "Светозар Летиев":

    ne hvali boklucite na VAG

    Коментиран от #43

  • 43 Светозар Летиев

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "ВИП АМГ":

    Аз не ги хваля.на всеки му се кара Панамера.Ма слезте на земята и вижте в Бг действителността.Тази шкода що не спечели кола на годината в Япония? Няма как да стане.Но за Бг е прекрасна машинка.
  • 44 Славчо Димитров

    0 0 Отговор
    Първо човек трябва да е запознат с тематика и тогава да се пишат коментари. Мога да кажа, че Шкодата има пълни основания да претендира за титлата. Във всички случаи трябва, ако има начин, да се забранят коментарите на лица под 18 години. Писна ми да чета изявления на лаици и хора които разбират от всичко. Имам чувството че четат дадена статия за да търсят гафове а не да се кефят на самия материал. Това важи за всички статии от темата автомобили, които между другото в този сайт са доста интересни и най-вече различни от общия пълнеж по останалите сайтове и печатни автомобилни издания.

    Коментиран от #48

  • 45 БМВ БЪЛГАРИЯ

    1 0 Отговор
    Тази класация е само от българи гласувана.И за мен трябваше маздата да спечели но може би защото шкодата е от 26 000 а маздата от 46 000 за това резултата е такъв.

    Коментиран от #46

  • 46 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":

    Еми да. То за парите на маздата + малко отгоре се взема премиум марка. Супер безсмислена е тая мазда. Хем загубена марка, хем скъпа.

    Коментиран от #47

  • 47 Ivan2909

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Shmeker":

    mazdata be6e marka... tova sega e mondeo-#6! BMW x5 parodiqta na GAZ53 za rabotnizi. Kude e SUBARU napr. Da ne govorim za nedorazumenieto OPEL Mokka=koreiska prudnq! Opel Adam-bez komentar! Kude e Citroen, poslednite godinigi slagat vmalkoto si djob4e vsi4ki! Kude e Honda, Toyota puk sa 5-6 godini pred vsi4ki, respektivno Lexus?
  • 48 Ivan2909

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Славчо Димитров":

    Pi4 tova ne e skoda ,a statoto A4 na audi! Skodata pe4eli= vse edno e spe4elilo Seat4eto EXEO!

    Коментиран от #49

  • 49 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Ivan2909":

    Exeo е Ауди - но Шкодата не е. Шкодата е с напречно разположен мотор и окачване на голф отпреде, EXEO е с надлъжно разположен мотор и многоточкова окачване на Ауди и пасат B5