Инженерите на Audi са успели да намерят начин да увеличат автономния пробег на R8 e-tron, съобщава британското сп. Autocar. С този пробив отпада най-сериозната пречка пред пускането на електрическия суперкар в серийно производство.
Неотдавна шефът на развойната дейност Волфганг Дюрхаймер обяви, че немската компания се отказва от проекта заради прекалено високата цена на акумулаторите и ограничения пробег с едно зареждане.
Наследникът на Дюрхаймер Улрих Хакенберг обаче явно е успял да мотивира инженерния екип на Audi по-добре. Под негово ръководство конструкторите са успели да увеличат автономния пробег на R8 e-tron от първоначалните 215 на почти 400 км.
Все още липсва детайлна информация на какво се дължи пробивът. Autocar цитира слухове, според които инженерите са променили химичните процеси, протичащи в акумулаторите, което е довело до увеличаване на енергийната им плътност.
Според британското списание производството на R8 e-tron ще се произвежда в ограничени количества по поръчка. Пазарният дебют ще се състои през втората половина на 2014 г.
Прототипът на електрическия суперкар, с който Audi дефилира на всички по-престижни автосалони, има два електромотора с по 190 к.с. и 410 Нм всеки. Те позволяват на автомобила да ускорява от място до 100 км/ч за 4.2 секунди и да вдига 200 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 I'm back
Предишния шеф на проекта го уволниха защото им каза да не фантазират, и че това не е по техните сили ама сега разбираш ли се намерил мениджър който да изтиска повече от интелектуалния капацитет на конструкторите.Хайде стига с тия плоски нацистки пропаганди!
12:40 13.12.2013
2 Симеон Тасев
09:38 14.12.2013