8 Декември, 2023 16:38 6 742 21

Китайците представиха универсална платформа за електромобили с пробег 1 000 км

  • електромобили-
  • плагформа-
  • catl
Китайците представиха универсална платформа за електромобили с пробег 1 000 км - 1

Китайската компания CATL представи иновативна платформа за електрически превозни средства, наречена CIIC. Любопитното при нея е, че тя ще позволи достигането на пробег от 1 000 км с едно зареждане. Това се съобщава на сайта CarNewsChina .

CIIC има вградени в себе си батерии и електродвигатели. В същото време се осигурява лесен монтаж на окачването и другите компоненти, така че автомобилните производители няма да трябва да проектират тези части отделно.

Платформата е изградена по споразумение с китайския производител на електрически автомобили Hozon Auto. Първият модел, базиран на новата архитектура, ще бъде представен през третото тримесечие на 2024 година.

По време на тестовете е потвърден пробег от 1 000 км с едно зареждане. В същото време обаче се казва, че този диапазон се намалява с 30%, ако температурата падне до -7 градуса по Целзий.

Платформата поддържа бързо зареждане, което ви позволява да презареждате батерията за 300 км само за 5 минути. CIIC поддържа различни типове корпуси и оформления. Следователно платформата може да се използва както от компактни, така и от големи електрически превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мда

    18 6 Отговор
    Електрокарчетата и те бяха с универсална платформа

    Коментиран от #6

  • 2 Цъцъ

    25 9 Отговор
    Илоне, Илонеее тия китайци те оставят без хляб, цъцъ! Пък и колите си боядисват, цъцъ!

    Коментиран от #3

  • 3 Тъпкача

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Цъцъ":

    Само нема му се плашиш

  • 4 Тити

    9 10 Отговор
    Щом са написали 1000 километра значи ресни ще минава 500 на всички е известно че завишават стойностите.
  • 5 Ето това е важното

    18 3 Отговор
    "Платформата поддържа бързо зареждане, което ви позволява да презареждате батерията за 300 км само за 5 минути. "

    На кой му пука колко е пробега, ако на всеки 20 км има зарядни на които можеш да зареждаш за 300 км пробег за пет минути? Пет минути на отиване и пет минути на връщане от морето. Две спирания по пет минути от София до Виена.

    Коментиран от #7

  • 6 Мдаа

    16 0 Отговор

    До коментар #1 от "Мда":

    И вместо мнайсе хиляди сервиза, диагностики и чаркалаци, ще има части навсякъде и всеки, навсякъде ще може да ти оправи колата. Което няма да се налага, щото има само ротор и статор.
    Така че СБА се обявява ЗА общата платформа и ел. мотори за всички.
  • 7 Две х пет = 900

    1 6 Отговор

    До коментар #5 от "Ето това е важното":

    Вервайте, ми!

    Коментиран от #8

  • 8 Ако не си достатъчно глупав

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "Две х пет = 900":

    Ще тръгнеш с поне 300-400 км заряд на дълъг път, какъвто предлагат почти всички електромобили дори да не са с пълни батерии, а после още две пъти по 300 са ти 1000 км.
  • 9 Само като инфо

    10 1 Отговор
    Литий батериите за да се зареждат бързо и да издържат много цикли трябва да се поддържат в диапазона 30% - 80% от капацитета им. Това е точно 50% от пълния капацитет. Колкото по - голяма батерията толкова по - добре. Освен това в статията не се споменава, че тази компания е една от водещите в производство на така наречените полусухи литий батерии. Те са преход към SSB. Публикуваната информация е във връзка с една друга статия от преди година където се казваше, че това което е постигнато днес смятат да го направят.
    Надявам се, това да промени усещането за електричките на песимистите за бъдещето на електромобила.

    Коментиран от #10, #12

  • 10 Само да кажа

    9 7 Отговор

    До коментар #9 от "Само като инфо":

    Хич, ама хич тези информации а и коментарите ви не повлияват на пълния скептицизъм относно бъдещето на елкарите. Тъкмо напротив засилват съмненията за розовото бъдеще. А смешните сметчици за 5 мин и зарядни през 20 км са много инфантилни. Айде укротете се, че последната година няма една положителна новина за тоя превоз. Само проблеми и най-важното почнаха да си признават за капана в който се вкараха и няма достойно излизане от този елентусиазъм.

    Коментиран от #11

  • 11 Кое по точно

    16 2 Отговор

    До коментар #10 от "Само да кажа":

    Пак да го напиша:
    Електричката като удобство и пърформанс ням кои да я бие.
    Имат само 2 основни проблема: Батерия и инфраструктура на зарядните станции.
    Ако се изгради подходяща инфраструктура до голяма степен се решава проблема с батерията. Повечето електрички зареждат от 30% до 80% за около 30 мин. В статията за 5 мин. Това е абсолютно приемливо време по всички анкети направени на автомобилисти. Преход от 1000км не те устройва? Пак по анкети над 98% от същата извадка отговарят, че напълно ги устройва. Така, че всичко си е на место.

    Коментиран от #15, #17

  • 12 провинциалист

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "Само като инфо":

    България езикът има прилагателни имена. Такова животно като "литий батериите" няма. Има литиеви батерии. Въпрос на начало училище и дете градина.

    Коментиран от #13

  • 13 Селянин

    7 1 Отговор

    До коментар #12 от "провинциалист":

    А "дете градина", много добре звучи!
    Не се заяждайте за глупости. Тези автокоректори, ако ги няма, по-малко правописни грешки ще има!

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Знайко

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "Кое по точно":

    ...ако се изгради инфраструктура....пич, караме коли от 70 години а още няма пътища за тях!
    Кой ще плаща да строи зарядни станции и да ги сертифицира, че и да ги свърже с кабели към подстанции, който да нямат проблеми със спадове на напрежението?
    Просто няма кой да го направи, защото не е ясно кой ще даде парите за това.
    За какво ми е електричка? За да се оглеждам дали има контакти там където ще спирам или да спирам не където искам , а където има контакт?
    Иначе-браво на китайците. Те работят и по създаване на унифицирана система за смяна на батериите-показах как се случка това с НИО за 6 минути, което е приемливо.

    Коментиран от #16

  • 16 Това с подмяната на батерията

    6 0 Отговор

    До коментар #15 от "Знайко":

    е временно решение. Докато се реши проблема с батерията. Най близката бензиностанция ми е на 3.5км от дома. Но не съм я ползвал с години. Зареждам където ми е удобно, когато ми намалее горивото.
    Електричките не следват начина на зареждане като ДВГ. Обикновено се зарежда в гаража /вечер/ или на някоя зарядна станция. От тук идват и разликите и разминаването в очакванията ти. Въпрос на нагласа е. Предполагам не си допълваш резервоара на автомобила с гориво в гаража си. Това никои не го прави.
    Точно обратното е с електромобила. Основно се зарежда/дозарежда/ в гараж ако имаш такъв. Разбирам идеята ти, че е неудобно да се оглеждаш за "контакт" и да се съобразяваш с това, но помисли. Една не малка част от нас шофьорите ползваме автомобил по един и същ маршрут или дестинации в поне 70% от случаите. Тоест знаем къде отиваме и какво е разстоянието до там и обратно. Така планирането къде ще се наложи да заредиш е гориво също ни е ясно. По този начин си планираш и с електромобила. Основната разлика е времето за дозареждане ако се наложи да се прави. Но както споменах принципно електричката се ДОЗАРЕЖДА. Имал си 80% енергия в батерията, намалена е до 50 след употреба - имаш възможност и дозареждаш. Не чакаш да падне на 20% и тогава да го правиш. Така времето за дозареждане до 80% става приемливо. Особено когато и батерията ти е с по голям капацитет.
    Не оспорвам предимството на зареждане на ДВГ към днешна дата спрямо масовия електрически като време. Но нагласата да
  • 17 ха ха

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Кое по точно":

    Пропуснал си, че и по цена и щети за околната среда няма кой да я бие.
  • 18 Гол Тумбак

    1 3 Отговор
    В нета е пълно с клипчета как хората бягат от запалена телефонна батерия. В Ел. автомобилите батерията е по 100. Това нещо започне ли да гори пет пожарни трябва да го гасят
  • 19 Гол Тумбак

    3 1 Отговор
    Живея в центъра на голям град. Имам проблем къде да си спря колата, а тук ми обяснявате как ще си я зареждам в гаража. Да ама няма гаражи. В апартамента ли да си я кача, че да я зареждам

    Коментиран от #21

  • 20 Гол Тумбак

    3 1 Отговор
    А колегата, който е писал, че с едно зареждане ще отиде до Виена дали е шофирал Ел. кола. Ами аз от Пловдив до Бургас не мога да стигна без да спирам. Мога, ама се движа с невероятната скорост от 110 км/ч. и гледам как всичко живо ме псува, че се влача по магистралата
  • 21 Скоро ще имаш още по-големи проблеми

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "Гол Тумбак":

    Голяма част от малкото налични парко места в градовете ще бъдат оборудвани със зарядни станции за електромобили и на тях ще е забранено да спират автомобили с ДВГ.

    Разбира се ако въобще ти е позволено да влезеш в центъра на града с автомобил с ДВГ. Така че предимствата да караш електромобил в бъдеще ще стават все повече и по-големи. Няма да се чудиш къде да зареждаш с ток, а как ще те глобят, ако не зареждаш докато си паркирал.