20 Януари, 2014 08:39 65 362 41

Първа катастрофа на BMW i8

  • bmw-
  • i8-
  • катастрофа

Един от предсерийните образци на бъдещия баварски суперкар BMW i8 вече успя да катастрофира. Това стана в Германия по време на тестове по "цивилната" пътна мрежа. Според портала merkur-online колизията е доста сериозна, но за щастие тестпилотът е останал невредим.

Неприятната случка е станала на германската магистрала А92. По думи на органите на полицията, причина за катастрофата е превишена скорост. Според полицаите 30-годишният тест изпитател не е съобразил високата скорост с лошите метеорологични условия и не е успял да удържи автомобила.

Вследствие на загуба на сцепление хибридното BMW i8 се е завъртяло и първоначално се е ударило в лявата разделителна мантинела на магистралата. Заради високата скорост автомобилът е бил изхвърлен вдясно, където се е ударил и в дясната мантинела.

Според специалисти тази катастрофа има вероятност да наруши графика за задължителните предсерийни тестове на колата и да забави качването и на конвейера. От компанията все още не са излезли със становище за това дали ще има забавяне на серийното i8, което ще се продава в Германия за 120 000 евро.

BMW i8 е снабден с хибридна схема от агрегати със сумарна мощност 362 конски сили. 231 коня генерира трицилиндров бензинов турбоагрегат, а останалите са дело на електродвигател. Динамичните характеристики на l8 са доста впечатляващи.

От 0 до 100 км/ч суперхибридът на BMW ускорява за 4.4 секунди, а максималната скорост е принудително ограничена от електроника на стандартните 250 км/ч. Автономният пробег е 500 километра, 35 от които могат да се изминат само на ток.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Славчо Димитров

    5 17 Отговор
    Супер надеждни са БМВтата. Това ако беше друг автомобил, не ми се мисли.
  • 2 Симеон Тасев

    1 3 Отговор
  • 3 Симеон Тасев

    1 12 Отговор
    кой знае кой некъдърник го е карал

    Коментиран от #4

  • 4 БМВ БЪЛГАРИЯ

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "Симеон Тасев":

    Е чак па некадърник.Със сигурност кара по-добре от тебе щом е тест пилот, а това че се е блъснал нищо не означава-всеки може да катастрофира какъвто и да е
  • 5 skier

    7 6 Отговор
    Дали пък не е проблем с колата, нещо??? Няма да се учудя. Те баварските коли често дефектират. ахахаха
  • 6 BRABUS

    12 4 Отговор
    Това е,защото са много 'стабилни' от тази марка
  • 7 Iaroslav Stanchev

    8 3 Отговор
    По думи на органите на полицията, причина за катастрофата е превишена скорост. Според полицаите 30-годишният тест изпитател не е съобразил високата скорост с лошите метеорологични условия и не е успял да удържи автомобила.
    Е какво повече да се коментира.Хората са казали кратко,точно,ясно.Несъобразена скорост,надценени собствени възможности и ето ти катастрофален изход.Каква вина има колата,че е вдигнала 200 км/ч,без да пита шофьора ли?

    Коментиран от #24, #25

  • 8 Монго

    3 1 Отговор
    Ама иначе дзверо е гуем...
  • 9 galaxy

    5 2 Отговор
    Колата е добра и катастрофата е по-вина на шофьора. Но според мен БМВ трябваше да се опитат да направят кола като Тесла, която изцяло на електричество да може да изминава 500км.

    Коментиран от #10, #16

  • 10 Shmeker

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "galaxy":

    Да бе изцяло ел. - тва е тъпо. На Аутобана ще мине 100 км. точно. Все пак това е БМВ, който го купува ще го кара бързо там.

    Колкото до самата катастрофа - абе нали е тестов автомобил? Тази катастрофа, макар и по вина на човека, който я е карал, ще бъде изследвана и т.н. и за серийното производство може да се сетят да подобрят още колата.
    Лично аз бих я взел 4х4
  • 11 Коко Мартинов

    8 3 Отговор
    И на най-големия шофьор може да се случи ... Абсолютно съм сигурен,че вие карате вашите БМВ-та с 260 км/ч на лигав път докато ядете сандвич,пишете СМС и нямате проблеми.
  • 12 Hristo Atanasov

    9 1 Отговор
    Типично за притежателите на марката-колата им дава фалшиво чувство за сигурност и надмощие на пътя което ги кара на надценят възможностите си.А все пак управляват просто кола . . . при това със задно.
  • 13 Борислав Георгиев

    2 1 Отговор
    Очевидно целта на теста е бил да се установи как BMW-то се държи на пътя с висока скорост при мокра обстановка. А и по-добре катастрофите, породени от проблем с автомобила, да стават по време на тестове и шофирани от тест пилоти, от колкото от цивилни.
  • 14 Бхд БхД

    4 4 Отговор
    БМВ е една от най сигурните автомобили при катастрофа също така Мерцедес,Волво и определени американски коли които съвсем не са за нашите пътища.
    Виждал съм катастрофа с БМВ та и мога да твърдя ,че са доста зрави особено двувратите.
  • 15 Nikolay Kazakov

    5 1 Отговор
    Причината за катастрофата е голямата мощност породена от 3 цилиндровия двигател, също така и на покъртителното ускорение от 0-100 за 4.4 секунди, но каквото и да си говорим BMW + мокра настилка = 100% поднасяне и катастрофа.

    п.п. С тези параметри се явява достоен конкурент на новата А-класа.
  • 16 асдфгххх

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "galaxy":

    Tesla минава 500 км на ток само по документи, по нашите пътища няма как да стане. Аз бих избрал BMW пред Tesla, защото автомобилите изцяло на ток просто още не са удобни. Зареждат се много време. А и ще съм по-спокоен като под капака има и бензинов мотор, не само електрически. И предпочитам немски (като цяло европейски) автомобили пред американски.
  • 17 ivaylo mihaylov

    3 2 Отговор
    Тесла Модел С е най-доброто правено досега. Два големи багажника отпред-отзад, оборудване на високо ниво, ускорение на спортна кола и безплатно зареждане на фирменните зарядни станции в Калифорния и из Америка. Когато питаха Елън Мъск за коментар по т.н "революционно" i3 на БМВ той попита само колко е изминатото разстояние с едно зареждане и след това нямаше нужда да казва нищо повече при положение,че Теслата е три пъти по-автономна от най-доброто ел. БМВ. А за презъзхождащият лукс въобще не може да се говори. Идната година като си пуснат бюджетната кола ще видим какви висоти ще постигнат пак.
  • 18 EMSKI

    3 3 Отговор
    Тесла С и Айфон са сходни изделия...просто са най-иновативни и бих казал най-добри засега!! Бавареца е красив ,елегантен и бърз.....но нищо ново под слънцето.

    Коментиран от #21, #22

  • 19 Методи Нейков

    2 5 Отговор
    Какво коментирате Теслата? Нали и правиха тест- драйв наживо и мина 98 километра със зареден акумулатор! Ако караш бабешката може и да мине 200-300....
    А за Бавареца нямам какво да кажа. Имам един стар на 22 години и ме слуша екстра! На който казва, че задно не върви, ще кажа да попита тия от Симен с авточастите, как излязоха да видят как поря кишата без проблеми с бавареца! Хубави гуми, опит и съобразяване с условията и няма ядове! И избягване на преспите! Щото там и 4Х4 няма да те измъкне, ако затънеш! За справка-големия сняг преди две години.
  • 20 galaxy

    4 1 Отговор
    Германците от БМВ са усъвършенствали ДВГ максимално, но Тесла на американците е иновационно изобретение . Теслата е високо-технологична кола, и си има и своите недостатъци, но е крачки в правилната посока. По каталог дават , че Тесла има отлично ускорение/около 4 сек за 100км/ и че изминава 500км без зареждане, няма вредни емисии, безшумна е.
  • 21 ВИП АМГ

    0 6 Отговор

    До коментар #18 от "EMSKI":

    Айфон и Самсунг в друга опаковка
  • 22 ВИП АМГ

    0 6 Отговор

    До коментар #18 от "EMSKI":

    Айфон Е Самсунг в друга опаковка

    Коментиран от #34

  • 23 Ivailo Ivanov

    6 4 Отговор
    mi normano da se udari nali e bmw
  • 24 Ivailo Ivanov

    5 4 Отговор

    До коментар #7 от "Iaroslav Stanchev":

    s 200 tazi kola niama da ima takiva drebni shteti a shteshe da e na harmonika
  • 25 Ivailo Ivanov

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "Iaroslav Stanchev":

    dizaina e ubiec inache
  • 26 триста итридесети

    5 4 Отговор
    35 км стигат сигурно на 95% от населението да отидат на работа и да се върнат, иначе като тръгнеш на почивка пък 100 км са нищо, така че мисля че са си свършили работата, а дизайна кърти наистина, само заради него ще го взема

    Коментиран от #27, #32

  • 27 дидо

    4 2 Отговор

    До коментар #26 от "триста итридесети":

    Хайде да ти е честито !
    И аз ще взема две... Едно за мен едно за жената....

    Коментиран от #28

  • 28 триста итридесети

    2 3 Отговор

    До коментар #27 от "дидо":

    Имах предвид след години
  • 29 Zdrawko Sashew

    3 5 Отговор
    Няма толкова ТЪП дизайн.
    1.Прагът вместо да вади въздуха пред задната гума, той го вкарва.
    2. И какъв е този ръб зад страничното стъкло? Вратата и задният калник играят роля на спойлер, въпреки големия ъгъл, а ръбът сваля въздуха от стъклото към дюзата.
    Как няма да се завърти.
    От опит да си оригинален, се изчанчваш. Първото изчанчване беше със старата седмица. Трябва да си теглят куршума.

    Коментиран от #30

  • 30 БМВ БЪЛГАРИЯ

    1 4 Отговор

    До коментар #29 от "Zdrawko Sashew":

    Те си знаят работата! И естествено от българия се намериха тези които да определят с каква скорост е карал и с каква нямаше да се блъсне и какви щети точно ще понесе и "експертите по аеродинамика" веднага намериха забележките по дизайна, и грешките на колите.Еми защо си в България и пишеш по форуми като толкова мислиш че знаеш и защо не можеш да си позволиш такава кола ?

    Коментиран от #33

  • 31 Ivailo Ivanov

    3 1 Отговор
    kak moje da pravi test na bmw v dajdoven den ?

    Коментиран от #38

  • 32 Peter P

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "триста итридесети":

    На бартер за е36д ли мислиш да го вземеш тва и8?
  • 33 Peter P

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":

    България се пише с главно "Б". И защо да не коментират колата и ситуацията хората - може верно да са експерти в кат или някой застраховател - от къде знаеш какви са?

    Коментиран от #35

  • 34 EMSKI

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "ВИП АМГ":

    Бъди рахат....и си вярвай....и си цъкай андроида!!!
  • 35 EMSKI

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Peter P":

    Само така!!!!
  • 36 big boss

    2 1 Отговор
    dali r8 shte podnese......... glupavi bmw-ta
  • 37 big boss

    4 1 Отговор
    koga li mladejite deto si davat poslednite pari shte razberat kvi sa dravcheta bavarcite delani s teslata.....xa xa xa che mnogo sam prodal ot tex na intusiasti pod 30godini....... da gi remontirat i tuningovat....xa.xa i se kefat
  • 38 БМВ БЪЛГАРИЯ

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "Ivailo Ivanov":

    Ето с коментар показа истината която бях написал-не си експерт както по-долу казват явно.Как можело да се тества на дъжд..
    big boss ето ти една реклама от БМВ от преди време и за да не кайеш че е правена провери в google за точно такива поднасяния от r8 и още няколко снимки има от различен ъгъл на тази катастрофа която съм пуснал.Нямало да поднесе никога ха!

    http://1.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/Ru2rh9OukcI/AAAAAAAAUlw/IokatqUa0DE/s400/CSP_AR8MSCR_0.jpg

    Коментиран от #39

  • 39 ани иванова

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":

    bmw sa slabi po vreme na dajd

    Коментиран от #40

  • 40 БМВ БЪЛГАРИЯ

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "ани иванова":

    Мога да ти кажа че на асфалт xdrive БМВ тата са по-стабилни от куатро и то е доказано.За офроуд не мога да кажа така. А освен това няма да има разлика от спортна бърза кола със задно на дъжд, независимо каква марка ще да е.1 грешка и си в мантинелата.

    Коментиран от #41

  • 41 ани иванова

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":

    imah predvid na dajd na sniag na piasak a ne vav suho vreme na asfalt