28 Януари, 2014 11:13 49 301 79

Nissan извади 1.5-литров трицилиндров двигател с 400 к.с. и тегло 40 кг.

  • nissan-
  • zeod rc hybrid-
  • dig-t r

Японските инженери от Nissan удивиха автомобилната общественост, представяйки нов двигател, предназначен за състезателния болид ZEOD RC Hybrid. Агрегатът носи наименованието DIG-T R и се характеризира с малък работен обем, уникална мощност и свръхлека конструкция.

Моторът е с работен обем от едва 1.5 литра и разполага с три цилиндъра. Благодарение на турбокомпресор обаче мощността му достига до 400 конски сили, а максималният му въртящ момент е 380 Мн. Освен всичко това теглото му е само 40 килограма.

Съотношението между мощност и маса е по-добро дори от това на двигателите от Формула 1. Иновацията се развърта до 7 500 об/мин, което е отличен показател за толкова компактен двигател. Според специалисти този агрегат слага в малкия си джоб прехваления еднолитров EcoBoost на Ford.

Монтирайки новия агрегат в болида ZEOD RC Hybrid (долната снимка), Nissan ще се превърне в първата марка, използваща трицилиндров двигател в кола от професионалните международни шампионати по автомобилизъм. Впоследствие лекото моторче ще се интегрира и в серийни автомобили.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 MC LooP

    8 3 Отговор
    Ama vijte go na 1vata snimka kolko e dovolen choveka, ako mojete oprovergaite me no moeto mnenie e che nai-istochnoto svetovno kraibrejie otnovo napomni za sebesi i dnes te sa takiva kakvito gi pomnim...
  • 2 Iliya Fartunov

    7 3 Отговор
    Това ако го сложат на някой мотоциклет ще е доста добре.
  • 3 comments

    6 9 Отговор
    ...."Впоследствие лекото моторче ще се интегрира и в серийни
    автомобили"-и ще работи горе-долу-"ден до пладне",дето е
    думата,защото-ако се замисли малко човек-ще се досети защо!
    Иначе-да,за състезания и безлимитна фирмена поддръжка-става.....
    Това е в отговор на теб,№1 и-ако решиш да отговориш,пиши-
    ако обичаш-на нормален роден човешки език,защото си човек,
    а не маймуна,пишеща на маймуница!

    Коментиран от #5, #16

  • 4 MC LooP

    3 5 Отговор
    ZA maimunicata izvinete gospoda intelektualci i nachalni uchitelki, ne sum v BG i hotara naokolu ne sa i chuvali za kirilica ili ikratko.
    Nai-interesnoto ot statiqta imenno e abzaca v koito se spomenava seriinoto vgrajdane, ami da, silno vqrvam che togava agregata nqma da zarabotva 400bhp i shte ima malko po-malko gqga no vse pak shte se radvame na jalturski begachki sas sravnitelno osezaema nadejnost i udovolstvie ot polzuvane.

    Коментиран от #8

  • 5 MC LooP

    2 6 Отговор

    До коментар #3 от "comments":

    Dobre de, ima pravopisni greshki, nemam 4ti klas, i sum pros do gore.
    Nai-interesnoto tuka e che dreme mi razbir'shli
  • 6 ДАН ДАН

    7 8 Отговор
    най напред направиха тенекиите от фолио после много пластмаса включително и калници като в Рено сега две педи двигател сигурно ще дават и резервен та като отиваш на море на връщане да си го смениш/отвърташ четири "ушати" гайки и готово/
  • 7 Iaroslav Stanchev

    4 12 Отговор
    Това,като го гледам е идеално за моторче на чистачките в МБ S-клас,Ауди А8 и БМВ 7-ма серия.
    Какви състезания,какви ралита,какви 5 лева.Този мотор на 5-та обиколка ще е намотал всичките ремъци на турбината.За кой шампионат е предназначен,за Нисан Микра Гран туризмо ли,или за Хонда Фит Уърлд чемпиъншип?
    Моторчето ще е приятно за някое градско мини,ама е леко несериозно от страна на японците да го слагат в състезателен автомобил,с тези параметри.Колкото и да е надежден,при това натоварване ще е най-много за едно състезание,20-30 обиколки и после в кофата при тонерите за принтери.А отделно трансмисията при тези размери и напрежение,колко ще издържи.
    От друга страна обаче,Вартбург навремето с драй цилиндер,цвай такт караха по 20 години и още ги има тук-там.

    Коментиран от #18

  • 8 comment

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "MC LooP":

    Ние към "хората нямаме претенции, уважаеми. Виндоза вече е толкова напред от версия 3.1 насам, че може да си сложиш китрилица, дори ако си на г.за на слънцето.

    Коментиран от #9, #10, #11, #14

  • 9 Виктор Георгиев

    1 5 Отговор

    До коментар #8 от "comment":

    Ama trqbva s edin folmaster da otidesh da mu narisuvash bukvite na klaviaturata :D. Drug e vyprosyt, che i pri fonetichnata azbuka si ima pravila za pisane, zashtoto ako mu napishat na lichnata karta imeto s "4-ka" edva li shte e mnogo dovolen :)
  • 10 Виктор Георгиев

    1 4 Отговор

    До коментар #8 от "comment":

    ama i az kvo napisah mn sam zle :D iskah da kaja che i pri tanslaciqta na bulgarskite bukvi v latinski si ima pravila ;]
  • 11 Виктор Георгиев

    0 5 Отговор

    До коментар #8 от "comment":

    Ei FAKTIIIIIIII da vzemete da dobavite opciq za redaktirane na postovete li ?
  • 12 brake point

    7 6 Отговор
    Нещата вървят към турбо двигатели.Щом през 80-те години във Формула 1 правеха 1,5 литрови мотори с над 1000 коня какъв е проблема днес да се направи такъв с 400.Много по малко материал се хабят и разхода на гориво също е много добър.
    Двигателите от камиони които американците и германците монтират на коли трябва да изчезнат защото това е разхищение на ресурси.
  • 13 Iaroslav Stanchev

    3 6 Отговор
    Така е,правеха 1,5 л. мотори с турбо,ама 4 или 6 цилиндъра,нали.

    Коментиран от #15

  • 14 MC LooP

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "comment":

    Приемам забележката, поправям грешката но срама си остава...
  • 15 brake point

    7 3 Отговор

    До коментар #13 от "Iaroslav Stanchev":

    Е и какво като са били 4 цилиндъра или 6.Въпрос на конструктивно решение е колко цилиндъра ще сложиш.За да бъде компактен двигателя може дори да са два.

    Коментиран от #27

  • 16 Циг Циг

    9 5 Отговор

    До коментар #3 от "comments":

    Г-н comments (РАЗБИРАЧО)! Бихте ли ни разказали,на нас по-глупавите от теб,и от Iarislav Stanchev #7, защо този двигател ще работи от ден до пладне?И защо Iaroslavcho не вземеш един двигател на мерцедес или БМВ да си ги сложиш на чистачките,там не ти трябва 400 коня.Сигурен съм,че вие двамата имате по -един такъв двигател в гаража.ХАЙДЕ СЕГА НИ КАЖЕТЕ,защо няма да е издръжлив този двигател.ААААА може би, защото не е НЕМСКИ.

    Коментиран от #17

  • 17 MC LooP

    7 1 Отговор

    До коментар #16 от "Циг Циг":

    Дискусията е половин спор и няма общо със заядливите хапливковци, поправи изразните стредства и себеси и си изкажи мнението или задаи вупрос!
  • 18 Xterminatorable .

    1 5 Отговор

    До коментар #7 от "Iaroslav Stanchev":

  • 19 comments

    3 8 Отговор
    Ех,Болт-е,Болт-е-щом ти сам не успяваш да си отговориш ЗАЩО,
    никой друг,с никакви факти,доводи или ТРЕЗВИ РАЗМИСЛИ по
    технико-технологичните особености ЗА ЖИВОТА на един ДВГ-
    никога няма да успее да ти го обясни и ти да го приемеш.
    Жалко за теб,че това ти го казва някой друг,след като ТИ САМ
    не успяваш да осмислиш ФАКТИТЕ.
    Чети повече,учи се от по-добрите от теб-това не е срамно-и се
    вслушвай повече в хората,които знаят повече!
    Така,както го правя и аз,примерно,защото никога не съм си и
    помислял,че знам повече от някого или всичко!
    Човек се учи,докато е жив-чувал ли си тази мъдрост?!....

    Коментиран от #22

  • 20 Споок Армин

    3 11 Отговор
    С три цилиндъра да изкара 400 к.с малко не ми се вярва.
  • 21 Коко Мартинов

    8 3 Отговор
    Аз пък съм фен на японците 'Донякъде заради историята им в автомобило строенето.Сигурно са го тествали и са видяли добър резултат за да го поставят в съзтезателна кола.
  • 22 MC LooP

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "comments":

    И аз като вас господин коментаторе често чета писанията на fakti.bg, зная често че се впускате в дискусии или обяснения и зная още често че четете глупости от неизучени човечета дето не се срамуват от абсурдното си поведение или...можеби беше психично отконение...., не е важно, въпроса ми е що се връзвате и дразните от своеобразните колорити на обществото и техните непораснали мнения, терзания и незнания?
  • 23 Монго

    8 3 Отговор
    Колкото и да са напреднали технологиите, това ще си бъде една "шевна машина" бъкана с електроника. За консервативен човек /около 40-те/, като мен, най-доброто ще си остане атмосферния бензинов двигател /но не американския/. Мазда до миналата година в 6-цата си внедряваха 2.5, 170 к.с., че к*во му е лошо. При финансова възможност бих си взел кола с малък двигател, но комбиниран-Hybrid. Сега колите сякаш ги правят да издържат до изтичане на гаранцията им.
  • 24 comments

    4 6 Отговор
    Не си ме разбрал съвсем точно и вярно,№22,но има и нещо вярно-
    да,чета много,слушам много и се стремя да се докосна-ако не до
    всичко-то,поне,до по-голямата част от заобикалящият ни Живот
    и Свят.И с това си любопитство и стремеж към повече знание
    съм си напълно в особеностите на зодията си-Дева.
    Чета и се вслушвам дори и в онези от нас наоколо,които обществото ги гледа малко странно и ги определя като
    "различните",да не употребя онази,другата дума,която ползва
    за тях.
    И знаеш ли защо?
    Защото,може би,точно те-със своите странности сега за нас,
    със своя поглед,мислене,поведение,размисли-може да се окажат
    следващият етап на Хомо Сапиенс!
    Ако,разбира се,продължи да го има,естествено,...
    Доста е странно и отнесено,наистина,на пръв поглед,но-това е
    друга гледна точка,различна от нашата и ако ние веднага я
    отхвърлим и пренебрегнем,без да се опитаме да я разберем-
    каква ще е ползата от това,какво ще научим ново от това,и в
    крайна сметка-какво ще спечелим от това?!
    Според мен-нищо и точно за това се вслушвам и в нея....
    Затова,драги,изобщо не се връзвам или дразня от мнението на
    различните от мен-просто-казвам моята гледна точка и това,
    което аз смятам за правилно и редно,съпоставено с тяхното.
    А оценката-нека я направят другите-най-често-и по-умните
    от нас...
    Това е.

    Коментиран от #25

  • 25 MC LooP

    8 2 Отговор

    До коментар #24 от "comments":

    Много философско, някак християнско но никак грешно. Поздравления и адмирации!
  • 26 Иван Томов

    5 8 Отговор
    400.но сакати.
  • 27 Iaroslav Stanchev

    2 9 Отговор

    До коментар #15 от "brake point":

    Трети закон на Нютон:
    Всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие.

    Според мен,заради ей туй изречение няма 3,5,7,9 и т.н. цилиндров мотор в състезателна кола.Единственото изключение (успешно),е 5 цил. надлъжен мотор на Ауди куатро и толкова,други няма.Няма и да има.Не заради марката,не заради качеството или сгобката и материала,а заради самата конструкция.
  • 28 comments

    4 5 Отговор
    Абсолютно вярно и не подлежащо на коментар ,№27!
    Спомням си,че дори пробваха 16-V и 24-опозитен двигател
    във Ф-1 при старата 3000-куб версия и не мога да се начудя все
    така какви-аджеба-по диаметър е трябвало да са цилиндърчетата,
    та при 24 броя да се вместят в обема от 3000!
    И понеже това съм учил някога-само да спомена, че дори и при
    тогавашните високооборотни двигатели-около 5500-6000-пътя,
    който изминава буталната група при тях е 15-20м.сек-път,
    съпроводен с ударно натоварване,износване и триене най-вече!
    А при новите с принудително пълнене всичко това е вече
    експлузивно като последствие!
    Най-вече-триенето-досега поне още никой не е успял да го
    елиминира,а на всеки е ясно,че там са най-големите загуби.
    И естествено-първият,който го премахне,вече ще е направил
    прословутото и мистично Перпетум Мобиле.....
    Наистина-обширна и необятна тема е това,но лично аз мисля,че
    е само игра на думи и пари най-вече твърдението,че всичко в
    една съвременна кола е само и в услуга на човека!
    Напротив-всичко е умишлено усложнено до безумие,за да може
    всеки отказ на нещо да е последван от цяла серия свързани едно
    с друго и това да довежда до ...........-до повече пари,разбира се,..
    Но-технически прогрес,какво да правим,.......

    Коментиран от #31

  • 29 Бай Иван

    10 7 Отговор
    Естествено ,че колкото са повече цилиндрите, толкова за една единица мощност са нужни по малко обороти което води до по голям междуремонтен пробег, по ниски работни обороти а от там и фонов шум.По стабилна и равномерна работа на мотора и добър въртящ момент в по голям диапазон.Повечето от пишещите тук дечица са се качвали единствено на БМХ те си.Навремето се произвеждаха коли за мъже а сега произвеждат прахосмукачки с покрив.Всеки който е карал ЕС класа на Мерцедес знае какво е лукс а сега за лукс се смята ако колата има пепелник.На никой не му пука какво мислим ние! Съвременните автомобили се произвеждат по начин да са малотрайни чупливи и скъпи за подръжка пълни със скапана и ненужна електроника за да пълнят касичките на производителите с парите на балъците!Каква е тази кола която вместо уред за температурата има само лампа?Каква е тази кола която вместо стрелкови уред за налягането на маслото има само лампа?Ми това са най важните показатели а лампата не дава ясна представа за ставащото вътре.С една дума

    Коментиран от #38, #48

  • 30 comments

    5 2 Отговор
    Ха,ха-така е Иване,а я кажи спомняш ли си ония някогашен лаф
    за корабите и моряците-някога на дървени кораби са плавали
    ЖЕЛЕЗНИ МЪЖЕ,а сега на железни кораби плават дървени мъже....
    Просто-няма какво да се добави за някога и сега,нали?
  • 31 Иван Иванов

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "comments":

    Това прословуто откритие при двигатели с вътрешно горене няма как да стане, по простата причина, че имаш загубна мощност освен от триене и от компресия. В крайна сметка бързото спиране на работа на един двигател с вътрешно горене е главно заради компресията.

  • 32 Easy ryder

    5 4 Отговор
    Ейй пак много капацитети виждам да се изказват.Не можело от 3 цилиндъра да се извадят 400 коня и нямало да издържи двигателя.

    Само ще ви кажа че колкото повече са цилиндрите толква повече са ви загубите в двигателя и той гори повече.Да балансирането е трудно при 3 цилиндров 4 тактов мотор но не е невъзможно.Има много примери някога Сузуки го правеха сега го имат много фирми.
    А когато този двигател от статияа се комбинира с електромотор всякакви многоцилиндрови мотори губят заради по висок разход и тегло.
    Беше казано вече че отдавна има 1,5 литрови мотори с над 1000 коня с материали от преди 30 години.
    сега нещата са много напред не бъркайте това че някой счетоводител е спуснал директива на инженерите след 5 години колата да се скапе.Ако решат конструкторите могат да направят колата да изкара човешки живот.Така че този двигател е съвсем реален и достатъчно надежден след като на една обикновена кола не и трябват повече от 150 коня.Има примери на серийни двигатели които безпроблемно работят над 10 000 оборота а тук имаме 7500.Голяма част от днешните коли работят на 7000 оборота.И да има фирми които са превърнали печалбарството в идея фикс.Няма да ги назовавам поименно но за една две веднага ще се сетите.Всеки да си избира какво ще купува.

    Коментиран от #33, #39

  • 33 Бай Иван

    3 8 Отговор

    До коментар #32 от "Easy ryder":

    Така е почти, но 2 и 3 цилиндров мотор ми звучат като пръдня.Няма как да ги балансираш тези боклуци!Абсолютни кихавици.Знаеш ли доста пишеш но си личи ,че нещата в техниката хич не са ти ясни но желанието ти да блеснеш като капацитет е толкова голямо,че засенчва всичко друго!Помниш ли старите Сузукита Суифт?Аз още като се сетя за тях и ме обзема неистов смях.А помниш ли Сузуки Марути с 2 цилиндъра? Боже , Боже колко мъка има по тази земя.Казващ,че могат да направят кола да изкара и човешки живот, ми да направят кой им е забранил на тези нехранимайковци?Работата не е един мотор да работи на 10000 оборота и да се скапе след 5 години.Работата пич е да работи на 1500 оборота и да изкара един човешки живот.Ето това е качество и технология! Всичко друго е детски приказки!

    Коментиран от #36, #46, #50, #53

  • 34 comments

    3 4 Отговор
    Браво,Ванка-все едно аз пиша+
  • 35 Емануил Петров

    1 2 Отговор
    Стана модерно малко двигателче с много нагнетяване,но май многото въздух си е въздухарска работа,добра динамика,приличен разход,съмнителен ресурс и много,много масло.Карам Мултиван на 32хил.км.2.0 180кс с два компресора и ако имаше свещи щяха да са зацапани постоянно,със сигурност двутактовото моторче на сина ми Кх 65 получава по-малко масло!
  • 36 Iaroslav Stanchev

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "Бай Иван":

    Еееее,как бе бай Иване,Вартбург не го ли помниш?Железо кола.Не гние,не се троши,върви на ракета.
    Само дето на месеца по 1,2 пъти му се губи центровката,ама то е заради "уникалния" баланс на три-цилиндровия мотор.

    Коментиран от #45

  • 37 ДАН ДАН

    6 1 Отговор
    много приказки, сега да си купуваме ли коли 1000-1500куб. см. и по 100-400 к. с. ? ааа и колко хил. км. до смяна на двигател?
  • 38 триста итридесети

    1 3 Отговор

    До коментар #29 от "Бай Иван":

    Така е, само за броя бутала не съм съгласен, не е задължително да е с много /примерно 6/ може и 4-да са, но с голяма кубатура.
    Демек по-добре 3 литра 4 цилиндъра, отколкото 1.5 литра - 6 цилиндъра.
  • 39 триста итридесети

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "Easy ryder":

    Вземи първо виж кой може да прави издръжливи двигатели, виж ги на какви обороти работят и тогава пиши,
    По-стари от германските каски с бавнооборотни, но не толкова, около 30-40 и нагоре годишни, НЯМА
    А тази мотофреза с двойно турбо изобщо не я слагай в А група.

    Коментиран от #47

  • 40 hienata

    4 1 Отговор
    Всеки един от Вас е виждал подобен двигател дори аз като прочетох статията отидох до гаража и го погледах 193к.с 160 Nm без турбо. Сетихте ли се - японски байк 1000 кубика. Характеристиките са подобни: к.с. повече от Nm необходими са повече смени на предавките за да върви гладко иначе няма проблем. Няма да е "еднодневка" защото има по-малко части (3 цилиндъра) загубите от триене също са по-малки,а загубите от компресия (пояснявам за Иван Иванов) също няма да са мн. големи защото турбо моторите работят при ниска компреия 8,5 -9 към 1 за разлика от атмосферните 10-11,5 към 1 ,че и повече.
    Друг е въпроса,че двигателя със сигурност ще претърпи промени за цивилната версия (Nm повече от к.с.) за да не се налага на обикновенните потребители да сменят предавка непрекъснато.Според мен основателно се гордеят производителите, само си го представете 1,5литра, 40кг, 400к.с. до един HEMI 7,3 литров 450к.г 400к.с. (е американския е с 650Nm, но все пак) пък и ако карат еднакъв километраж без ремонти ще е чудесно.

    Коментиран от #49, #51

  • 41 триста итридесети

    2 3 Отговор
    Всичко си има граници, идва момент когато продължаването на отнемане на масата (по тънък колянов вал - по-малко повърност, от там по-бързо износване и още много подробности) водят до драстично намаляне живота на двигателя.

    Коментиран от #42

  • 42 hienata

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "триста итридесети":

    Може би си прав,само времето ще покаже.Аз бях много скептичен към 1 литровия на Форд (и все още съм), но той си работи и не се чува да дава проблеми , та нека мине време и ще видим.

    Коментиран от #56

  • 43 PIRANHA

    3 2 Отговор
    Всичко е въпрос на усъвършенстване на продукта! Все пак технологиите в момента вървят с много по-голям напредък в сравнение с миналото! Колите ще бъдат с изкуствен интелект и ще ни бъдат един вид най-добри приятели... Защо оплювате всяка една иновация която ви бъде показана? Преди години и ТъчСкрийна е бил оплюван от всички, но сега е на лице

    Коментиран от #63

  • 44 Нема Бира

    1 0 Отговор
    ЯКО!!!
  • 45 Easy ryder

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "Iaroslav Stanchev":

    Колега не искам да се обиждаш но двутактовия 3 цилиндров двигател от гледна точка на динамично балансиране е аналог на 6 цилиндров редови четиритактов.Мисля че няма нужда да ти обяснявам за неговия баланс.
    При варбурга центровката се губеше поради конструктивни причини.
  • 46 Easy ryder

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "Бай Иван":

    Бай Иване при цялото ми уважение ще ти кажа че не си в час.Преди да казваш за някого когото не познаваш какво знае в техниката е хубаво да се запознаеш с някои факти.
    Моторът на Марути за твое сведение е 3 цилиндров но за експерт като теб едва ли това е важно.
    Що се отнася до оборотите точно истинското майсторство е да направиш високо оборотен двигател който да издържи човешки живот.Ниско оборотен двигател може да прави всеки.
    И понеже си много навътре в автомобилната индустрия ще ти кажа че когато инженерите проектират определен продукт на тях им е зададен живота му.А този живот при автомобилите е около 7 години.До тогава трябва собственика да е решил да купува следващия модел.Фейслифт излиза горе долу на 4 години.
    Да не мислиш че след като има мерцедеси на милион километра от преди 40-50 години които още се движат сега не могат да направят такива?
    Хайде остани си със здраве и дано си разбрал какво ти казах.
  • 47 Easy ryder

    4 1 Отговор

    До коментар #39 от "триста итридесети":

    Аз знам кой прави издържливи двигатели и ти знаеш много пъти сме го обсъждали.Всичко е въпрос на материали.Както казах и преди никой не се цели да прави двигател издържащ 50 години защото след 50 години няма да има и ДВГ.Това е машина която губи 60-70% от енергията която вкарваш.Защо да правиш 200 килограмов мотор след като с материалите за него ще направиш 3 други.Ресурсите са ограничени и няма възможност на всяка кола да се слага двигател от камион.
  • 48 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Бай Иван":

    Хайде да ни обясниш как броя на цилиндрите влияе на междуремонтния пробег при един и същ обем на двигателя.
    1,5 литра на 3 са 500 кубика на цилиндър.При 4 цилиндъра са под 400 кубика на цилиндър.Според теб ако направим 12 цилиндров 1,5 литров мотор той на по малко обороти ще прави същата мощност и ще е много издърлив така ли?
    Ако наистина го вярваш значи трябва да почетеш малко повече за ДВГ.

    Коментиран от #57

  • 49 Споок Армин

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "hienata":

    От утре Чероките SRT ще бъде произвеждано с моторчето на НИСАН щото е по качествено - горкото............
  • 50 тадд

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Бай Иван":

    единствено на трицилиндровия Суифт съм виждал да се слага чаша с кафе в/у мотора и да не се разлее...
  • 51 Споок Армин

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "hienata":

    Искам да попитам капацитетите по ДВГ във форума какво означават следните технически понятия:цетаново число, индукционния период, цилиндро-бутална група, коефициент на излишен въздух, циклова порция, фаза на горене, вискозитет на смазочното масло, термичeн коефициент, калоричност на горивото, ефективен специфичен разход на гориво, ефективен въртящ момент, индикаторна мощност, конструктивна якост на материала.Само питам защото виждам че има доста хора които са напред с материала.Ако може и линк към диаграмите които би трябвало да са неразделна част от някои от гореизброените технически термини.Предварително ви благодаря.
  • 52 Споок Армин

    0 0 Отговор
    До hienata:
    Долния пост не е отговор към теб.Натиснал съм по погрешка.Въпросът ми е към някои други от форума.Вярвам че всеки рабира за какво говоря.
  • 53 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Бай Иван":

    Специално 3 цилиндровия си звучи много готино.
  • 54 brake point

    3 0 Отговор
    Къде отидохте сега на уроци по теория на ДВГ.Че даже и дизели се намесиха с индикаторни диаграми,цетанови числа и прочие.Може да изведете и формулите за динамично изчисляване на двигател ако искате за да се разбере какво е нужно за да балансираш 3 цилиндров 4 тактов двигател.На 99% от хората тук тези неща не им говорят нищо.И няма нужда.За потребителя е важно да получи продукт които отговаря на определени изисквания както чисто като характеристики так и като дълготрайност.Не разбирам защо беше този неистов рев че щяло да има 3 цилиндров бензинов турбо двиагтел.Да не би всички да карате 12 цилиндрови 6 литрови мотори че се оплаквате.От колко време бръмчат турбодизелчета с 1,5 1,6 литрови мотори и са достатъчно дълговечни.Какво пречи подходящо изчислен бензинов мотор да може същото.
    Някога Лада с 1,5 мотор и 80 коня се смяташе за голяма работа а това е технология от 60-те.Е сега като направят такъв мотор само че турбо със 160 коня няма да стане така ли?
    Като гледам някои експерти може да пратят теоритичните си изчисления на инженерите от нисан и да им обяснят че е невъзможно да има 3 цилиндров двигател с такива параметри.Дерзайте може и да блеснете като поредното гениално българче научило глупавите чужденци как се правят двигатели.
  • 55 Георги Нонов

    2 1 Отговор
    Влезте в сайт на някой от отборите във F1 и прочетете малко за тех. характеристики на новите 1.6 турбо мотори и ще ви стане ясно, че това са напълно нормални параметри за такъв тип мотор та дори и с 3 цилиндра. Всъщност , ще стане ясно на тези, които са на ТИ с техническата култура за ДВГ, та дори и изучаване преди 30/40г.
  • 56 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "hienata":

    Въпроса за живота на двигателя опира в най-голяма степен в това, как се експлоатира, естествено че дори и малко двигателче може да издържи много, ако се подържа с хубави масла, и обортомера не е минавал 2-3000 оборота, а големия да се ръчка ката ден в лютеницата с М10 на 20 000 км и то едвам да го хваща щеката. Да не говорим за нашите горива и масла и всичко че е ментак.
  • 57 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Easy ryder":

    Естествено че при еднакви двг, повечето бутала (все пак донякъде) ще осигурят повече мощност, ВМ, издръжливост и всичко ще е по-добро и разхода ще е много приблизителен, работните тактове са повече на оборот, по-равномерен, по-тих ще е, плюсовете са много, а разхода - нищожно повече, а това кой ще има повече мощност на ниски обороти зависи от друго.

    Коментиран от #58, #59

  • 58 brake point

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "триста итридесети":

    Спомняш ли си през 1993-та какво се случи във Формула1.Ще припомня.Започнаха да навлизат V10 и V8 мотори.
    Задаваш ли си въпроса защо?Ако беше вярно че предимствата на V12 са по големи и недостатъците нищожни защо конструкторите се мъчиха да правят V10 който между другото се балансира трудно след като можеха да си карат с повече цилиндри.И Рено направиха страхотен двигател.
    Многоцилиндрови двигатели се правят за да намалиш масите на движещите се части,така можеш да работиш на по високи обороти и да постигаш голяма мощност.Това е особено важно при атмосферни мотори.При турбо моторите не са ти нужни обороти над 10 000 там постигаш мощност със свръхпълненето.Следователно не ти трябват и много бутала които усложняват конструкцията и увеличават загубите.
    Ето за това през турбо ерата във Ф1 максимума бяха 6 цилиндъра.
    Сега нещата са още по лесни след като има електродвигатели.Те компенсират лага и позволяват работа на ДВГ в константни режими което е идеално за турбо двигателите.
    Ето заради такива неща инженерите масово взеха да преминават на малки турбинирани двигатели с малък брой цилиндри.
  • 59 Иван Иванов

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "триста итридесети":

    Не си на ясно с доста физични закони. От какво е естествено, че повечето бутала са по-голяма мощност, въртящ момент и издръжливост? Как едно и също количество горивна смес ще има различни отделени енергии при двигатели с едни и същи характеристики и различен брой цилиндри? Въртящият момент главно зависи от кубатурата на двигателя, допълнителните агрегати от рода на турбини са бонус. Какво значение има дали тази енергия ще се отдели върху 1, 2, 5 или 10 цилиндъра, като тази енергия си е една и съща?
    И между другото когато два двигателя са с един и същи работен обем, двигателя с повече бутала има по-голяма ходова триеща площ, което е загуба на енергия. Това е проста сметка, просто трябва да седнеш и да го разпишеш. Пример: ако два двигателя с една и съща кубатура имат единия 3 цилиндъра другия 6, то този с 6 цилиндъра има корен квадратен от 6/3 по-голяма триеща ходова площ, което никак не е малко (~1,4 пъти).
    Brake point, инженерите бавиха произвеждането на турбобензини поради трудността със справянето на проблема от детонационното горене. Този проблем се решава само и единствено с подобрението на стабилността на бензина и с нищо друго. Всяка друга защита от детонации на ниво двигател са загуба на мощност, което обезсмисля влагането на каквито и да агрегати за принудително пълнене. Но тъй като всички фирми минаха на мотото "купи днес, хвърли утре" им стана изгодно да произвеждат такива двигатели, защото са с доста съкратен живот.

    Коментиран от #60, #61, #64, #65, #67

  • 60 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "Иван Иванов":

    Хм, ето една кола с 6 цилиндъра 2000 кубика даже на задно /с повече загуби/:

    http://automedia.investor.bg/catalog/car_10/model_165/cartech_2629/

    ето една друга пак 2000 кубика, но с 4 цилиндъра:

    двете са с една маса, аеродинамиката не играе съществено при средния разход, не че знам коя е по-добра.
    1 година по-късно проектиран двигател за БМВ е добър повод, че не трябва да се сравняват, но все пак.

    Както казах първия път в скобите "все пак донякъде" трябва да ти говори нещо, най добре ще разбереш че 4 цилиндъра е по-добре от три, ако сравниш едноцилиндров и двуцилиндров, а защо не и с 6 цилиндров, нали нямат значение цилиндрите за теб.
    Най-общо казано: когато са повече буталата те си "помагат" едно на друго, това за по-голямата площ е вярно от там идва и по-дългия живот, като ако си движил бутало в цилиндър с ръка, трябва да знаеш, че е много лесно, демек е..м ти загубите - те си личат и по разхода, в случая с двете коли дето съм дал за пример, даже 6-ка на задно - има по-малък разход, дори със задното, да не забравяме обаче, че все пак е БМВ
    Най-подир турбото е хубава идея, за много по-малко пари - много повече кончета, лошото е, че при жега - още по-голямо износване, ама тоз път и на турбината и после като си купиш втората ръка кола естествено - ще имаш повече износен двигател (еле пък малкия) и ще трябва да сменяш и турбината, така че с тая тенденция - малко цилиндри и малък кубик, но с голяма турбина, не ми се вижда добра за на
  • 61 триста итридесети

    0 3 Отговор

    До коментар #59 от "Иван Иванов":

    ....не ми се вижда добра за нас, ако имаш пари е добре - след 5 години или по-рано като гръмне, ще вземеш нова и така.

    Бракето - не гледай формулата, моля ти се, там разхода не е от значение, двигателя ако издържи повече от три състезания, значи не е добре изчислен, демек има още маса да се сваля от него, и безопасността се взема напредвид, и изобщо -- не ми я давай за пример.
  • 62 триста итридесети

    0 0 Отговор
    Ето я другата:
    http://automedia.investor.bg/catalog/car_61/model_487/cartech_13197/

    Коментиран от #66

  • 63 Бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "PIRANHA":

    Те и сега колите са ти приятели ! Един ден караш и два дни в сервиза за подмяна на електрониката и хоп няколко хиляди за ремонт.Що не се събудиш и да разбереш,че по този начин производителите на автомобили те превръщат в техен роб завинаги?
  • 64 Бай Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #59 от "Иван Иванов":

    И ти адаш не си съвсем наясно с колите .Но всеки Българин по презумпция разбира от коли и футбол! По големия въртящ момент при 6 цилиндровия мотор идва от по доброто разпределяне на енергията спрямо един оборот на вала а триенето не е чак такъв фактор.А издръжливоста естесвено идва от намалянето на работните обороти при двигател с повече цилиндри както и от по уравновесената му работа. Глупостите които си написал в темата си са достойни за Гинес!
  • 65 Бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Иван Иванов":

    Замисли се защо Формула не ги правят с три цилиндъра за по голяма мощност и въртящ момент!
  • 66 brake point

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "триста итридесети":

    Ти май се опитваш да ни се подиграваш.Първо сравняваш Пежо 605 с
    БМВ 320.Според теб има ли разлика в двете купета?
    Аз съм карал БМВ 520 с 6 цилиндров мотор.Мога да ти кажа че на извън градско под 9 не можах да сляза дори когато карах само с 90 и пусках по инерция.Градско ми отиваше на 17-20 литра.Този шестак е змей горянин а даже и не върви толкова със своите 150 коня.
    Повече цилиндри винаги значат повече разход при едни и същи условия.За това ти дадох и пример с Формула1.Там инженерите се стремят да направят максимално ефективен двигател от определени кубици.Щом се отказват от V12 и отиват на трудно балансиращ се V10 значи са предценили че по малко бутала вършат по добра работа за състезателен двигател.Не могат да слязат до V6 защото масите стават големи и не могат да постигнат високи обороти.Но когато има турбо не ти трябват високи обороти въртящия момент се вдига и спокойно можеш да минеш дори на 3 цилиндъра за да постигнеш минимални загуби.

    Коментиран от #70

  • 67 brake point

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "Иван Иванов":

    С повечето неща съм съгласен.Но детонацията не беше основната причина да бавят развитието на турбо моторите.Турбо мотори на бензин имаше още през 70 те но проблема беше неравномерно разпределената мощност при различни обороти.На практика преди 2500 оборота с тогавашната технолигия колата просто не е вървяла.
    Покрай развитието на турбо дизелите през 90 те турбините се развиха също.Разви се също и технологията за директно впръскване на бензин.Покрай екологичните изисквания и развитието на хибридите вече се търсят решения предимно с турбо бензинови мотори малка кубатура и малък брой цилиндри.

    Коментиран от #69

  • 68 comments

    1 0 Отговор
    До №№51-52-Драги любопитко-ти случайно да си чувал нещо за
    КОНФИДЕНЦИАЛНОСТ,за лична интелектуална собственост и
    най-вече за това-днес всичко струва ПАРИ,а най-вече-ЗНАНИЕТО?!..
    Мога да те затрупам с отговори на въпросите,със съответните
    диаграми и схеми-така,както ги искаш,ама ТИ ГОТОВ ЛИ СИ ДА СИ
    ПЛАТИШ за това получено знание??!
    Хайде,приготви си там каквото имаш като възможност,предложи
    ми го и-АКО АЗ ГО ПРИЕМА ЗА РАВНОПОСТАВЕНО НА ЗНАНИЕТО,
    което ще ти дам-получаваш веднага търсеното.

    Коментиран от #71

  • 69 кара Лада

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "brake point":

    Да и се постига ресурс колкото е гаранцията, увеличен брак през гаранционния срок. Ако уцелиш дефектен дилъра в общия случай по целия свят се опитва да те пецака обивнявайки те че си виновен ти. Отделно тия мотори не се ремонтират, а се сменят целите. Подобна кола да си я купиш втора ръка трябва да си луд и богат. Карат се колкото издържат след гаранцията и в кофата.
    А най важноо е че подобни коли са мазохизъм за каране у нас дори нови понеже работят в граничен режим по принцип - първо горивата са ни пълен отврат, най вече нафтата, второ още в гаранционния срок те цакат с качеството на поддръжката... който кара нова кола от по дълго може да ме разбере.
    Така вече колите са масов продукт за еднократна употреба, бедните дето нямат за нова да се оправят... има градски транспорт.
  • 70 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "brake point":

    Масата е еднаква, Бмв-то има загуби заради задното и заради повечето бутала, и въпреки всичко е с по-малък разход, предполагам че аеродинамиката на пежото ще е много малко по-лоша, но това не влияе, тъй като скоростта е малка. А карал ли си такова пежо?

    Цилиндрите ги намалят, щото матряла вече е скъп, и само гледат да намалят цената - да клъвнеш и да станеш донор, няма да се учудя, ако почнат и с пластмасови болтове да ги правят,
    разликата между 12 и 10 цилиндъра е мнооого по-малка отколкото между 3 и 4, еле пък между 3 и 6 вече е двойна, и има писти на които 12-ката се прдставя по-добре, и формулата не е критерии, там разхода не е от значение, КПД-то на мотора е най-малък, живота му също, да ти повторя още веднъж -- вдигането броя на цилиндрите помага, но до някъде.

    Коментиран от #72

  • 71 Споок Армин

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "comments":

    Е ако не друго поне разбрах кой се има за капацитет във форума.Само да ти кажа че това което питам е реторичен въпрос за да видя кой ще се изкаже като теб и дали има някой който наистина да разбира от ДВГ в този форум.
    Колкото до информацията която струвала пари хахахаха.Да тя струва пари защото аз тези работи съм ги учил във ВВМУ "Н.Вапцаров" специалност КММ и семестъра ми струваше 500лв.За разлика от теб обаче аз не плямпам по форумите и не парадирам със знанията си ,защото въпреки че съм учил Техническа механика и Термодинамика ,знам колко са сложни и трудни за обяснение всички процеси в един двигател.Ние тук вместо да се забавляваме с коментарите си го обърнахме на мерене на ония си работи.Ако някой от моите доценти които са ми преподавали ,прочетат написаното по доло ще се изчервят от срам.Айде със здраве и не се стягай толкова.Човек колкото повече научава толкова повече разбира колко не знае.Дори и анонимни е хубаво да бъдем по скромни защото в края на деня всеки се поглежда в огледалото и разбира колко МУ Е АКЪЛА.Себе си НЕ можеш да излъжеш.
  • 72 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "триста итридесети":

    http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10039

    http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10037

    А какво ще кажеш за тези две коли много по близки са.Защото да сравняваш Пежо 605 с 3 ка не е много удачно.Пежото е с размери на петица и е в този клас.
    Погледни тройка с шест и 4 цилиндъра. 6,4 извънградско за 4 цилиндъра срещу 7,5 за шест.
    И не съм съгласен че разхода не бил от значение във формулата.Ако не беше от значение защо не си карат още с 12 цилиндрови мотори.Я си помисли ако трябва да влезеш в бокса 3 пъти вместо два за гориво дали няма да загубиш.
    Помисли малко и ще разбереш.А що се отнася до дълговечност доста фирми като СААБ Волво и Пежо са залагали на 4 цилиндрови серийни турбо мотори отдавна и не са били от ден до пладне.

    Коментиран от #74, #75

  • 73 comments

    0 1 Отговор
    Знаеш ли,№71-ако не беше употребил улично-каруцарските
    "плямпане" и "парадиране",наистина щях да те приема по-различно.
    Но-явно-злобичката и злъчта все пак са надделяли над разума у теб
    и-за жалост-разкриват истинският ти лик.До такива прийоми
    обикновено прибягват елементарните хора,които,нямайки
    капацитета за нещо разумно,смислено,цивилизовано и подкрепено със съответните доводи,отплесват към жаргоните.
    Понеже смятат-изхождайки от себе си-че така ще уязвят другият,
    след като не са успяли със смислена човешка реч и доводи.
    Забравяйки,че обикновено по-умните са имунизирани за и към
    хулите и глупостта на околните!
    В подкрепа на това-да ти спомена,че съм завършил "Технология
    на производството на ДВГ"и като отличник на випуска бях
    няколко месеца в експерименталната база на РЕ-жия НО-сионале
    като подготовка на кадър за Булгаррено,но,за жалост,......
    Така че-почти няма тайни в един ДВГ за мен,за разлика от теб,
    който си изучавал съвсем общо Корабни машини и механизми,
    ако не греша,........
    Смея да твърдя,че изобщо не съм развявал знамето на знанието
    тук,но когато ме предизвикат-да,правил съм го,защото смятам,
    че наистина знам повече от повечето тук и съвсем не мисля,че
    трябва да се срамувам или притеснявам от това.
    Толкова от мен по въпроса.

    Коментиран от #76

  • 74 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Easy ryder":

    Първото което исках да видя е годината на начало на производство, след това друго не искам да гледам повече.
  • 75 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Easy ryder":

    Защо се пънете, логично е, специално между 3 и 4 цилиндровите мотори, 4 цилиндровия да е по-добре, това го правят от икономия, ето на бмв 3 цилиндровия е с мощността на моя двигател 3.0 литра,
    разхода на 3-те ще е по-малък и то доста, но при ниски обороти ако не е ел.двигателя - не мое откина на старта, поне не като моята, иначе на високи обороти ще е звинка, ама тези подробности ги изтърваш, за дълговечност изобщо не може да се сравнява, ей тва че от един 3.0 литров двигател, вече правят два , иде реч, че цената ще е наполовина, от там продажбите литват, пазара иска по-евтина и що годе мощна кола и такава му се прави, кой ти мисли за след 5 години да речем, това е мноого дълъг период за западняка, пък и за нас.

    Коментиран от #77

  • 76 Споок Армин

    1 1 Отговор

    До коментар #73 от "comments":

    От целия пост само две думички ти привлякоха вниманието.Много елементарно от твоя страна.За съжаление в БГ форумите плямпането или по точно писането на глупости е много широко разпространено.Като чели сме пред блока на раздумка и си говорим с комшиите.Само дето когато става дума за сериозни неща такова плямпане е недопустимо.Ти например с твоите коментари каточели се опитваш да покажеш колко много знаеш и колко си умен и индиректно показваш колко са глупави и незнаещи другите.Да обаче има хора които имат мозък в главата си - такива като мен които няма да си стоят просто така и да четат глупостите на някои "писачи".Колкото до капацитета който имам мисля че не е твоя работа защото ако ти кажа къде работя и колко ми е заплата ще ти увисне ченето.В едно нещо обаче си абсолютно прав - да използвам епитета "плямпа" защото е наистина обидно.Ако на мен ми кажат че плямпам аз ще се обидя защото който много говори обикновено казва някоя глупост.Аз също приключвам по темата и повече няма да коментирам.
  • 77 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "триста итридесети":

    Е разбира се че е за икономия нали от самото начало това ти говоря.По малко цилиндри по малък разход по евтино производство.Електродвигателят позволява да се изгладят пулсациите на въртящия момент и малката му стойност при ниски обороти.Можеш да увеличиш и пътническото пространство зради по малкия по размери агрегат.А съвременните материали позволяват достатъчно дълъг живот на двигателя.10 години в повечето случаи са достатъчни.
  • 78 триста итридесети

    0 0 Отговор
    Имах предвид икономия при производството - на пари.
  • 79 Кобрата

    0 0 Отговор