АвтоВАЗ разпрати първата партида от модела ELLada до дилърските си центрове в Уфа, Краснодар, Москва, Воронеж, Толиати, Кострома, Грозни, Перм и други руски градове за активно тестване в реални пътни условия, съобщава "Волжский автостроитель". Маркетолозите на компанията се надяват на интерес към електромобила от страна на общински власти, транспортни фирми и други екологично ориентирани структури.
ELLada е базирана на субкомпактната Kalina. Автомобилът развива максимална скорост 130 км/ч, има автономен пробег 150 км, а зареждането на акумулаторите от битовата мрежа отнема 8 часа. Електрическата версия се различава от стандартния модел единствено по розетката на мястото на гърловината на резервоара и липсата на ауспух. Отличията в интериора също са минимални - амперметър вместо оборотомер и джойстик вместо скоростен лост.
Под предния капак на ELLada е монтиран трифазен електромотор с мощност 60 кВт. Той се доставя от швейцарската компания Mes и позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 14 секунди. Стойността на батериите е 30% от крайната цена на руския електромобил. Имат 10-годишен живот или 3 000 цикъла на зареждане и разряд. При температура под -35 автономният пробег спада на 100 км.
АвтоВАЗ показа първия си електромобил на салона в Москва през 2012-а. Същата година ELLada получи сертификат , позволяващ серийното производство. Миналия февруари първите 5 готови возила бяха доставени в Кисловодск, където се използват за таксита.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Монго
12:39 05.02.2014
2 nakata88bg .
12:49 05.02.2014
3 Споок Армин
04:53 06.02.2014
4 Иван Иванов
13:43 06.02.2014
5 PROFESIONALISTA
15:21 06.02.2014
6 Alexander Vuchkov
14:30 10.02.2014