Last news in Fakti

11 Февруари, 2014 12:26 32 788 44

Повикайте Subaru на помощ

  • subaru-
  • impreza-
  • wrx-
  • sti-
  • видео
Повикайте Subaru на помощ - 1

Клип на Impreza WRX, която измъква заседнал в снега полицейски Dodge Charger с V8 Hemi, радва почитателите на Subaru през последните дни. Според описанието патрулката закъсала в Хейзъл Парк, Мичиган, а местен собственик на японската кола с готовност откликнал на молбата за помощ.

Макар и добило лавинообразна популярност (близо 1.2 млн. гледания за седмица), това видео съвсем не е единственото доказателство за възможностите на двойното предаване на Subaru. Мрежата изобилства на клипове, в които WRX, STI и съвсем обикновени модификации на Impreza измъкват мастити джипове, пикапи и дори камиони от клопката на калта и снега. Редакторите на сайта Carscoops са подбрали някои от тях.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Благовест Стефанов

    15 4 Отговор
    Време е за Quattro vs. AWD спорове :)

    Коментиран от #3

  • 2 Shmeker

    7 3 Отговор
    Шах и мат! [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=l_xGLOA3bj0[/youtube]
    http://www.youtube.com/watch?v=l_xGLOA3bj0

    Коментиран от #8

  • 3 Станимир Христов

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Благовест Стефанов":

    Мисля че няма място за спорове, и двете системи са много добри(по мое мнение са и най-добрите за лек автомобил като не бройм SHAWD на Хонда)

    Коментиран от #4

  • 4 Виктор Георгиев

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Станимир Христов":

    i AWC na Mitsubishi Evo :)

    Коментиран от #6

  • 5 Монго

    7 3 Отговор
    И какво го дават този полицейски автомобил. Нормално в този сняг за кола със задно движение, нищо , че е 5.6 л., 370 к.с. Този кютюк е над два тона...
  • 6 Станимир Христов

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Виктор Георгиев":

    ..прав си но според мен при Subaru wrx sti след 2005 системата която е с dccd e по-добра а след добавянето на SI-drive през 2007 Митсубиши вече поотстъпва.
  • 7 ВИП АМГ

    2 16 Отговор
    Истината е една и тя се казва 4MATIC

    Коментиран от #9, #19

  • 8 дидо

    6 6 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    Ха-хаааа - изкефих се на клипчето !
    Субаруто с големите претенции.....

    Коментиран от #11

  • 9 Iaroslav Stanchev

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "ВИП АМГ":

    Ко? Не.
  • 10 Lyudmil Matev

    7 1 Отговор
    Гледах две-три клипчета -да Субарото върви но то в повечето случаи им трябва доста малко за да изскочат от трапа :) а и има доста фактори които помагат-гумите играят огромна роля в снега.. Иначе субаруто е доста добра машинка
  • 11 Shmeker

    5 12 Отговор

    До коментар #8 от "дидо":

    Много ясно. При това Субаруто е с по-добрите гуми. Но нали се сещате, ауди не са на мода, сега японците са на мода
  • 12 ония на луната

    8 0 Отговор
    Шмекер , на тебе акъла ти е излязъл от мода!!!!

    Коментиран от #13

  • 13 Shmeker

    2 6 Отговор

    До коментар #12 от "ония на луната":

    Айде гледай клипа и недей да лаеш

    http://www.youtube.com/watch?v=l_xGLOA3bj0
  • 14 Име:

    7 1 Отговор
    Има ли куатро с бавни скорости - НЕ.

    За офроуда трябват бавни скорости => case is closed!
    symmetrical all-wheel-drive е от 1972г., куатрото - десетина години по-късно

    Коментиран от #17, #18

  • 15 Vasik Atanasova

    3 1 Отговор
    МНОГО ЗАКЪСАЛИ БМВ НАЛИ СЕ СМЕЕХТЕ НА S5 ЧЕ СЕ ПЪРЗАЛЯ АЗ СЪМ ЗА AUDI QUATTRO
  • 16 Киро Стоев

    4 3 Отговор
    Тези клипове са без стойност. Заснети от любители с цел да се радват тийнеджърите и някой друг заблуден собственик на Субару. Реално марката няма никакви качества в тази област.

    Други са истинските 4х4

    http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Off-Road-SUVs/


    Коментиран от #21

  • 17 Shmeker

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Име:":

    Може. Ама няма живи доказателства за това. Всичките ги е изяла корозията
  • 18 Shmeker

    4 3 Отговор

    До коментар #14 от "Име:":

    Е те бавните скорости на повечето аудита не са толкова необходими. Новите модели имат доста въртящ момент в ниските обороти. А и никой не мисли да прави харкор офроуд със седан или комби автомобил.
  • 19 Shmeker

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "ВИП АМГ":

    Темата 4матик е нещо много непоследователно. Първите модели са със съединители и автоматик.
    После слагат отворени дифове, като по-голямата част от въртящия момент отива на задната ос. Сега за новите е малко смесено - по-малките са с халдекси...
    Общо взето 4матик, Х-драйв са станали достатъчно добри да съперничат на простичкото но гениално куатро с торсен по средата, като специалистите хвалят най-много Х-драйв..

    Но защо никой не намесва системата на Алфа Ромео, която е с 3 торсена? Би трябвало да е нещо доста добро.

    Коментиран от #20

  • 20 alex xela

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Shmeker":

    Не се намесвам за Q4 на алфа, щото никой тук не "разбира" освен от голфове и бмв. Ланчия също е със супер 4х4, алфа го взаимства, троен торсен. Подобно е на ауди Q7

    Коментиран от #27

  • 21 Станимир Христов

    7 1 Отговор

    До коментар #16 от "Киро Стоев":

    Приятелю, явно не си забелязал но в темата НЕ става въпрос за Субару и Офроуд...на всеки нормален индивид би трябвало да е ясно че за Офроуд си има други автомобили и тн. но да твърдиш че марката няма никакви качества във AWD задвижването е несериозно от твоя страна но пък от друга страна щом го мислиш...
  • 22 Iaroslav Stanchev

    3 1 Отговор
    На 3-ти февруари в Толбухин имаше 25-30 см. сняг.На един паркинг в града,естествено непочистен имаше едно Субару форестър,от първите модели.Гледах го дали ще излезе.Човека си изчисти снега от предния джам,влезе,запали,1-ва,малко напред,назад,пак 1-ва и си мина като пич през 20 метра снежен паркинг.Та Субару си е Субару,а който иска офроуд,хората продават Г-клас,ЛК,Ленд Ровер,Вранглер,Уазки и т.н.
    Само дето на клип 8 ми стана интересно,как точно импрезата издърпа 15-тонен тир?Тоя влекач с полуремарке,ако наистина се е закопал,не виждам сила,която може да го извади от там,освен К-700 или пролетта.
    Ама знае ли човек,Субару е все пак.

    Коментиран от #23

  • 23 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Iaroslav Stanchev":

    Да ама от инженерна гледна точка не е добре замислено 4х4.. друго си е да им сложат по някой друг торсен ама няма такива

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Станимир Христов

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Shmeker":

    ...какво е предимството на "торсен" диф според теб? Явно си инженер и затова казваш че от инженерна гледна точка не е измислено добре. Аз лично съм на мнение че Субару си се представят превъзходно на кофти път, а ако говорим за автоматиците то 90%от тях са със заден LSD а турбинираните им модели са почти всички с въпросният заден диф...

    Коментиран от #26

  • 25 Iaroslav Stanchev

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "Shmeker":

    Не знам как е замислено,човек,ама го видях с очите си като измина 20 метра през 30 см. сняг без даже да пребуксува.Явно не му трябва торсен,а и торсена май по-скъп за производство и вграждане.Е,след това не изисква почти никаква поддръжка,поне за по-старите модификации на куатро.Очевидно е,обаче,че джапанките от Субару се справят и без торсен.Не казвам,че куатро-системата не е добра,дори напротив,просто не мога да не призная,че и Субару в това отношение не отстъпват.Щом от началото на 70-те години произвеждат коли 4х4 значи са добри.
    Та точно по този въпрос подкрепям Станимир
    Христов.

    Коментиран от #29

  • 26 alex xela

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Станимир Христов":

    С механични диференциали, постигат това което Субару постигат с купища електроника. Системата е от 3-деференциала Torscen-C. същото нещо се използва и от Ауди RS4 model 2008, Audi S4 модел 2008 и Ауди Q7, Alfa romeo Q4

    Коментиран от #30

  • 27 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "alex xela":

    Точно. Обаче нещо не ги карат много тия коли що така не знам.

    Коментиран от #28

  • 28 Кобрата

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Shmeker":

    Защото стандарта в България не го позволява!

    Коментиран от #33

  • 29 Shmeker

    2 3 Отговор

    До коментар #25 от "Iaroslav Stanchev":

    Еми нормално да ги мине. То аз на предно в 20 см. сняг със засилка качих един баир оня ден... зор голям. Но гумите хубави :)
  • 30 Станимир Христов

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "alex xela":

    ОК, съгласен съм но ще ми обясниш ли по-конкретно какво според теб е предимството на "торсена", аз не отричам или упреквам нито едното нито другото но тук хората са вещи(явно) а никой не ми изказа един смислен довод в полза на торсена.

    Коментиран от #31

  • 31 alex xela

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Станимир Христов":

    Ако наистина те интересува , в нета има много материал за различните системи 4х4. Не отричам ,че субару е лошо, даже на няколко пъти съм оглеждал легаси за мен, но както писах по долу , системата на субару е бъкана с електроника, а колите ползващи торсен са на механика, имат едно спс и това като се изключи колата е под твой контрол, а не на датчиците. Ако е субару да е wrx impreza.

    Коментиран от #32, #35

  • 32 subaru

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "alex xela":

    къде я видяхте тая електроника незнам........от 8г. карам субару легаси автоматик имам и импреза ръчка ......нещо не са ми сложили електроника на мен ....

    Коментиран от #34

  • 33 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Кобрата":

    Просто са много пари. Една 156-ца на предно струва до 3000 лв. перфектна, а Q4 на старо почва от 8000 лв., 10000, 15000 и т.н.
    Ми за тия пари не е реално да се продават
  • 34 alex xela

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "subaru":

    (Модели Legacy, Outback, Impreza и Forester 4AT/Lineartronic)

    Системата AWD, специално разработена за 4-степенни автоматични трансмисии, E-4AT (с ръчен режим) и моделите Lineartronic, осигурява възможно най-доброто представяне на моделите с AWD при всякакви условия. Обикновено системата разпределя въртящия момент между предния и задния мост в съотношение 60:40. Сензори постоянно следят за промени в състоянието на автомобила като промяна в сцеплението на гумите или в скоростта. В зависимост от пътните условия електронно управлявания модул МР-Т (Multi Plate Transfer – многодисков разпределящ механизъм) регулира в реално време разпределението на момента между предните и задните колела. Това допълнително увеличава стабилността и осигурява безопасно и пъргаво водене на автомобила.



    Радвай се ,че не си я видя тая електроника
  • 35 Име:

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "alex xela":

    Можеш да се запознаеш по-добре, защо се казва 'симетрична', за да разбереш че става дума за механично предаване на въртящия момент към различните колела! Не съм много запознат с куатрото, знам че EDL използва ABS сензорите за да спира пребоксуването на отделните колела. Докато при субару при пребоксуване се намесва виско LSD и разпределя усилието към колелата. Кое ти се вижда по-електронно?

    Коментиран от #36

  • 36 alex xela

    1 3 Отговор

    До коментар #35 от "Име:":

    Едно не разбирам, изкарвам инфо от сайта на субару ,където ясно е написано ,че има сензори и др. електроника, а ме оспорваш при положение , че не си запознат с куатрото, а куатрото е торсен но при алфа, ауди рс и кю7 е троен торсен, некаква електроника без задължителния ESP, който се изключва ръчно при желание. Харесвам субару но ако е wrx. Позаинтересувай се как е системата при wrx, и пак пиши. Нямам желание да споря и да убеждавам някой , коя система 4х4 е по-добра.

    Коментиран от #37, #38

  • 37 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "alex xela":

    Ти нали се сещаш че е различно при различните модели?
  • 38 Станимир Христов

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "alex xela":

    Приятелю, сведенията които си изкарал от сайта са за моделите след 2010г., погледни за същата година моделите на Ауди и с голяма за теб изненада ще установиш че и там се ползва аналогична електроника. Аз бих заключил че и двете системи са страхотни със своите плюсове и минуси(които са адски пренебрежимо малко)...но ти така и не ми отговори какво е предимството на "торсен" дифът пред този на Субару.
  • 39 Iaroslav Stanchev

    1 0 Отговор
    Защо спорите,като в линка има описано,коя система как работи,какво е устройството и т.н.
    awdwiki.com
    За мен и куатро и авд са много добри и доказани системи.Лошото е,че и при двата вида задвижване,вече водещия фактор е електрониката,която е и основния им недостатък.

    Коментиран от #40

  • 40 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Iaroslav Stanchev":

    При Ауди не всички са с електроника

    Коментиран от #41

  • 41 Iaroslav Stanchev

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Shmeker":

    Така е.До 97-98-ма година почти никое няма електроника.Затова и още се движат по пътищата,безпроблемно.За новите не съм толкова съгласен,но поне са с торсен,което до някъде компенсира.
  • 42 Shmeker

    0 0 Отговор
    Е добре де на кои торсена е управляем? Или какво друго се управлява?
  • 43 Iaroslav Stanchev

    0 1 Отговор
    Audi: The quattro principle

    Обърни внимание след 4:00 мин.Всяко колело изпраща и получава сигнал от компютър.От АБС-а към компира отиват едни зелени магистрали и реално те командват поведението на колата.А преди не беше така,нали.Копче за блокажа и толкова.А сега са самоходни компютри и като се счупи нещо по електрониката,което става най-бързо,вместо при механик,отиваш при хакер. И се почват едни драми със смяна на електронни блокове и компоненти дето струват майка си и баща си.По-добре да си купиш нова кола.
  • 44 dex

    0 0 Отговор
    http://www.awdwiki.com/en/lancia/

    Виж тук инфо за повечето марки включае Ауди.

    И не знам дали си наясно как ще взема завой която и да е марка с 3 торсена ... щото аз лично не мога да си го представя ...