Клип на Impreza WRX, която измъква заседнал в снега полицейски Dodge Charger с V8 Hemi, радва почитателите на Subaru през последните дни. Според описанието патрулката закъсала в Хейзъл Парк, Мичиган, а местен собственик на японската кола с готовност откликнал на молбата за помощ.
Макар и добило лавинообразна популярност (близо 1.2 млн. гледания за седмица), това видео съвсем не е единственото доказателство за възможностите на двойното предаване на Subaru. Мрежата изобилства на клипове, в които WRX, STI и съвсем обикновени модификации на Impreza измъкват мастити джипове, пикапи и дори камиони от клопката на калта и снега. Редакторите на сайта Carscoops са подбрали някои от тях.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Благовест Стефанов
Коментиран от #3
12:50 11.02.2014
2 Shmeker
http://www.youtube.com/watch?v=l_xGLOA3bj0
Коментиран от #8
14:02 11.02.2014
3 Станимир Христов
До коментар #1 от "Благовест Стефанов":
Мисля че няма място за спорове, и двете системи са много добри(по мое мнение са и най-добрите за лек автомобил като не бройм SHAWD на Хонда)Коментиран от #4
15:21 11.02.2014
4 Виктор Георгиев
До коментар #3 от "Станимир Христов":
i AWC na Mitsubishi Evo :)Коментиран от #6
16:52 11.02.2014
5 Монго
16:54 11.02.2014
6 Станимир Христов
До коментар #4 от "Виктор Георгиев":
..прав си но според мен при Subaru wrx sti след 2005 системата която е с dccd e по-добра а след добавянето на SI-drive през 2007 Митсубиши вече поотстъпва.17:14 11.02.2014
7 ВИП АМГ
Коментиран от #9, #19
17:49 11.02.2014
8 дидо
До коментар #2 от "Shmeker":
Ха-хаааа - изкефих се на клипчето !Субаруто с големите претенции.....
Коментиран от #11
18:11 11.02.2014
9 Iaroslav Stanchev
До коментар #7 от "ВИП АМГ":
Ко? Не.18:36 11.02.2014
10 Lyudmil Matev
18:59 11.02.2014
11 Shmeker
До коментар #8 от "дидо":
Много ясно. При това Субаруто е с по-добрите гуми. Но нали се сещате, ауди не са на мода, сега японците са на мода20:06 11.02.2014
12 ония на луната
Коментиран от #13
21:26 11.02.2014
13 Shmeker
До коментар #12 от "ония на луната":
Айде гледай клипа и недей да лаешhttp://www.youtube.com/watch?v=l_xGLOA3bj0
22:46 11.02.2014
14 Име:
За офроуда трябват бавни скорости => case is closed!
symmetrical all-wheel-drive е от 1972г., куатрото - десетина години по-късно
Коментиран от #17, #18
22:56 11.02.2014
15 Vasik Atanasova
02:02 12.02.2014
16 Киро Стоев
Други са истинските 4х4
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Off-Road-SUVs/
Коментиран от #21
02:57 12.02.2014
17 Shmeker
До коментар #14 от "Име:":
Може. Ама няма живи доказателства за това. Всичките ги е изяла корозията07:44 12.02.2014
18 Shmeker
До коментар #14 от "Име:":
Е те бавните скорости на повечето аудита не са толкова необходими. Новите модели имат доста въртящ момент в ниските обороти. А и никой не мисли да прави харкор офроуд със седан или комби автомобил.08:12 12.02.2014
19 Shmeker
До коментар #7 от "ВИП АМГ":
Темата 4матик е нещо много непоследователно. Първите модели са със съединители и автоматик.После слагат отворени дифове, като по-голямата част от въртящия момент отива на задната ос. Сега за новите е малко смесено - по-малките са с халдекси...
Общо взето 4матик, Х-драйв са станали достатъчно добри да съперничат на простичкото но гениално куатро с торсен по средата, като специалистите хвалят най-много Х-драйв..
Но защо никой не намесва системата на Алфа Ромео, която е с 3 торсена? Би трябвало да е нещо доста добро.
Коментиран от #20
09:39 12.02.2014
20 alex xela
До коментар #19 от "Shmeker":
Не се намесвам за Q4 на алфа, щото никой тук не "разбира" освен от голфове и бмв. Ланчия също е със супер 4х4, алфа го взаимства, троен торсен. Подобно е на ауди Q7Коментиран от #27
10:39 12.02.2014
21 Станимир Христов
До коментар #16 от "Киро Стоев":
Приятелю, явно не си забелязал но в темата НЕ става въпрос за Субару и Офроуд...на всеки нормален индивид би трябвало да е ясно че за Офроуд си има други автомобили и тн. но да твърдиш че марката няма никакви качества във AWD задвижването е несериозно от твоя страна но пък от друга страна щом го мислиш...11:21 12.02.2014
22 Iaroslav Stanchev
Само дето на клип 8 ми стана интересно,как точно импрезата издърпа 15-тонен тир?Тоя влекач с полуремарке,ако наистина се е закопал,не виждам сила,която може да го извади от там,освен К-700 или пролетта.
Ама знае ли човек,Субару е все пак.
Коментиран от #23
12:06 12.02.2014
23 Shmeker
До коментар #22 от "Iaroslav Stanchev":
Да ама от инженерна гледна точка не е добре замислено 4х4.. друго си е да им сложат по някой друг торсен ама няма такиваКоментиран от #24, #25
13:23 12.02.2014
24 Станимир Христов
До коментар #23 от "Shmeker":
...какво е предимството на "торсен" диф според теб? Явно си инженер и затова казваш че от инженерна гледна точка не е измислено добре. Аз лично съм на мнение че Субару си се представят превъзходно на кофти път, а ако говорим за автоматиците то 90%от тях са със заден LSD а турбинираните им модели са почти всички с въпросният заден диф...Коментиран от #26
13:47 12.02.2014
25 Iaroslav Stanchev
До коментар #23 от "Shmeker":
Не знам как е замислено,човек,ама го видях с очите си като измина 20 метра през 30 см. сняг без даже да пребуксува.Явно не му трябва торсен,а и торсена май по-скъп за производство и вграждане.Е,след това не изисква почти никаква поддръжка,поне за по-старите модификации на куатро.Очевидно е,обаче,че джапанките от Субару се справят и без торсен.Не казвам,че куатро-системата не е добра,дори напротив,просто не мога да не призная,че и Субару в това отношение не отстъпват.Щом от началото на 70-те години произвеждат коли 4х4 значи са добри.Та точно по този въпрос подкрепям Станимир
Христов.
Коментиран от #29
14:12 12.02.2014
26 alex xela
До коментар #24 от "Станимир Христов":
С механични диференциали, постигат това което Субару постигат с купища електроника. Системата е от 3-деференциала Torscen-C. същото нещо се използва и от Ауди RS4 model 2008, Audi S4 модел 2008 и Ауди Q7, Alfa romeo Q4Коментиран от #30
15:25 12.02.2014
27 Shmeker
До коментар #20 от "alex xela":
Точно. Обаче нещо не ги карат много тия коли що така не знам.Коментиран от #28
15:43 12.02.2014
28 Кобрата
До коментар #27 от "Shmeker":
Защото стандарта в България не го позволява!Коментиран от #33
15:59 12.02.2014
29 Shmeker
До коментар #25 от "Iaroslav Stanchev":
Еми нормално да ги мине. То аз на предно в 20 см. сняг със засилка качих един баир оня ден... зор голям. Но гумите хубави :)15:59 12.02.2014
30 Станимир Христов
До коментар #26 от "alex xela":
ОК, съгласен съм но ще ми обясниш ли по-конкретно какво според теб е предимството на "торсена", аз не отричам или упреквам нито едното нито другото но тук хората са вещи(явно) а никой не ми изказа един смислен довод в полза на торсена.Коментиран от #31
17:40 12.02.2014
31 alex xela
До коментар #30 от "Станимир Христов":
Ако наистина те интересува , в нета има много материал за различните системи 4х4. Не отричам ,че субару е лошо, даже на няколко пъти съм оглеждал легаси за мен, но както писах по долу , системата на субару е бъкана с електроника, а колите ползващи торсен са на механика, имат едно спс и това като се изключи колата е под твой контрол, а не на датчиците. Ако е субару да е wrx impreza.Коментиран от #32, #35
20:14 12.02.2014
32 subaru
До коментар #31 от "alex xela":
къде я видяхте тая електроника незнам........от 8г. карам субару легаси автоматик имам и импреза ръчка ......нещо не са ми сложили електроника на мен ....Коментиран от #34
20:31 12.02.2014
33 Shmeker
До коментар #28 от "Кобрата":
Просто са много пари. Една 156-ца на предно струва до 3000 лв. перфектна, а Q4 на старо почва от 8000 лв., 10000, 15000 и т.н.Ми за тия пари не е реално да се продават
20:52 12.02.2014
34 alex xela
До коментар #32 от "subaru":
(Модели Legacy, Outback, Impreza и Forester 4AT/Lineartronic)Системата AWD, специално разработена за 4-степенни автоматични трансмисии, E-4AT (с ръчен режим) и моделите Lineartronic, осигурява възможно най-доброто представяне на моделите с AWD при всякакви условия. Обикновено системата разпределя въртящия момент между предния и задния мост в съотношение 60:40. Сензори постоянно следят за промени в състоянието на автомобила като промяна в сцеплението на гумите или в скоростта. В зависимост от пътните условия електронно управлявания модул МР-Т (Multi Plate Transfer – многодисков разпределящ механизъм) регулира в реално време разпределението на момента между предните и задните колела. Това допълнително увеличава стабилността и осигурява безопасно и пъргаво водене на автомобила.
Радвай се ,че не си я видя тая електроника
21:03 12.02.2014
35 Име:
До коментар #31 от "alex xela":
Можеш да се запознаеш по-добре, защо се казва 'симетрична', за да разбереш че става дума за механично предаване на въртящия момент към различните колела! Не съм много запознат с куатрото, знам че EDL използва ABS сензорите за да спира пребоксуването на отделните колела. Докато при субару при пребоксуване се намесва виско LSD и разпределя усилието към колелата. Кое ти се вижда по-електронно?Коментиран от #36
21:10 12.02.2014
36 alex xela
До коментар #35 от "Име:":
Едно не разбирам, изкарвам инфо от сайта на субару ,където ясно е написано ,че има сензори и др. електроника, а ме оспорваш при положение , че не си запознат с куатрото, а куатрото е торсен но при алфа, ауди рс и кю7 е троен торсен, некаква електроника без задължителния ESP, който се изключва ръчно при желание. Харесвам субару но ако е wrx. Позаинтересувай се как е системата при wrx, и пак пиши. Нямам желание да споря и да убеждавам някой , коя система 4х4 е по-добра.Коментиран от #37, #38
21:24 12.02.2014
37 Име:
До коментар #36 от "alex xela":
Ти нали се сещаш че е различно при различните модели?23:23 12.02.2014
38 Станимир Христов
До коментар #36 от "alex xela":
Приятелю, сведенията които си изкарал от сайта са за моделите след 2010г., погледни за същата година моделите на Ауди и с голяма за теб изненада ще установиш че и там се ползва аналогична електроника. Аз бих заключил че и двете системи са страхотни със своите плюсове и минуси(които са адски пренебрежимо малко)...но ти така и не ми отговори какво е предимството на "торсен" дифът пред този на Субару.10:41 13.02.2014
39 Iaroslav Stanchev
awdwiki.com
За мен и куатро и авд са много добри и доказани системи.Лошото е,че и при двата вида задвижване,вече водещия фактор е електрониката,която е и основния им недостатък.
Коментиран от #40
11:53 13.02.2014
40 Shmeker
До коментар #39 от "Iaroslav Stanchev":
При Ауди не всички са с електроникаКоментиран от #41
20:21 13.02.2014
41 Iaroslav Stanchev
До коментар #40 от "Shmeker":
Така е.До 97-98-ма година почти никое няма електроника.Затова и още се движат по пътищата,безпроблемно.За новите не съм толкова съгласен,но поне са с торсен,което до някъде компенсира.21:32 13.02.2014
42 Shmeker
12:58 14.02.2014
43 Iaroslav Stanchev
Обърни внимание след 4:00 мин.Всяко колело изпраща и получава сигнал от компютър.От АБС-а към компира отиват едни зелени магистрали и реално те командват поведението на колата.А преди не беше така,нали.Копче за блокажа и толкова.А сега са самоходни компютри и като се счупи нещо по електрониката,което става най-бързо,вместо при механик,отиваш при хакер. И се почват едни драми със смяна на електронни блокове и компоненти дето струват майка си и баща си.По-добре да си купиш нова кола.
10:36 16.02.2014
44 dex
Виж тук инфо за повечето марки включае Ауди.
И не знам дали си наясно как ще взема завой която и да е марка с 3 торсена ... щото аз лично не мога да си го представя ...
20:46 14.01.2016