Стандартната S-Klasse W126 се смята за един от най-добрите автомобили в историята, но винаги е имало хора, които искат още повече от живота. През 80-те години на миналия век купувачите, които намират 500 SEL или 560 SEL за прекалено обикновен, си поръчват 1000 SEL.
Тунинг компании като Chameleon, Kugok, Robert Jankel Design, Styling-Garage, Trasco, Vantagefield и Gemballa се надпреварват да задоволяват прищевките на най-богатите почитатели на Mercedes-Benz, добавяйки всевъзможни екстри към и без това луксозната немска лимузина.
Противно на логиката, по която в Щутгарт определят индекса на модела, 1000 SEL няма 10-литров двигател. Заможните купувачи просто не се задоволяват с някаква си "5-стотица" и искат поне двойно повече.
Вариации по темата измисля почти всяка тунинг фирма. Появяват се индекси като 1001 SEL (Gemballa), 1000 SGS (Styling-Garage), 5000 GFG (GFG), 5000 SEL (Gemballa) и дори 10000 SEL (ABC Exclusive).
Сред най-известните ателиета, които "удвояват" ексклузивността на W126, е Styling-Garage. От Mercedes-Benz обаче се оплакват от прекалено явното сходство с моделните индекси и от фирмата се принуждават да сменят 1000 SEL с 1000 SGS.
Ограничения в персонализирането на 1000 SEL W126 практически няма. Стига да има кой да плаща, количествата хром, злато и оборудване могат да достигнат кичозни мащаби. S-Klasse се сдобива с нови джанти, брони, фарове, бумерангови антени за телевизора на задния капак и т.н.
Една от най-гиздавите екстри е т.нар. нос от 600. Предницата се оформя в стила на Mercedes-Benz 600 (W100) от 60-те години. EI Kugok и SGS пък предлагат цялостно позлатяване на каросерията.
По разбираеми причини особено внимание се обръща на интериора, който понякога търпи пълна трансформация. Централната конзола по дължината на цялото купе е едва ли не задължителна. Обикновено се изработва от ценни породи дървесина и има контейнери за охлаждане на шампанско.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
12:34 25.03.2014
2 Естребовски
Коментиран от #6
13:10 25.03.2014
3 триста итридесети
за някои може да е супер, на мен не ми е по вкуса, предпочитам си моята, даже много я предпочитам.
Коментиран от #5
13:36 25.03.2014
4 Rock Stenley
14:12 25.03.2014
5 Nikolay Kazakov
До коментар #3 от "триста итридесети":
Мой човек ти това обмисли ли го малко преди да го напишеш ??Ми да застаряло е, все пак хората са имали телевизори и масички в колите по това време, когато тук са се карали ладички и жигулки и най-голямата екстра е била зарчето на скоростния лост.
Така че друг път малко мисли пак после пиши. :D
Коментиран от #7, #9, #19
14:31 25.03.2014
6 ярослав станчев
До коментар #2 от "Естребовски":
Да да,много здраве да имаш,на дъвките Турбо нямаше снимки от интериора на колите.Знаеш ли колко имам.1-ва,2-ра и 3-та серия.И на нито една няма интериор.Коментиран от #8
16:03 25.03.2014
7 триста итридесети
До коментар #5 от "Nikolay Kazakov":
Така е, но все пак признай, че сега изглежда по-съвсем друг начин, за ел седалките ги иронизирах, и все пак - S класа - а без ел.седалки !,цялата хубост на мерцедеса е във возията и широчината /комфорта/ и издръжливостта, никакви други такива телевизорчета, масички и тем подобни глупости.
Коментиран от #10, #11, #12
18:10 25.03.2014
8 Vasik Atanasova
До коментар #6 от "ярослав станчев":
18:48 25.03.2014
9 Vasik Atanasova
До коментар #5 от "Nikolay Kazakov":
18:48 25.03.2014
10 mitko angelov
До коментар #7 от "триста итридесети":
Братле това са коли от преди 20-25 години и имат 1000000 пъти повече екстри от твойта кола. По онова време да имаш телевизор в колата е било върха на сладоледаКоментиран от #25, #26
18:56 25.03.2014
11 Бай Иван
До коментар #7 от "триста итридесети":
Кой ти каза ,че няма екстри? Има хидравлично окачване.Твоята има ли?Ако е в добро състояние единственото нещо което можеш да чуеш в нея е тиктакането на часовника като се движи стига да не е електронен.А твоята бангия сигурно при 100км в час ги докарва 130 децибела.Коментиран от #14, #15
19:17 25.03.2014
12 Бай Иван
До коментар #7 от "триста итридесети":
Това са автомобили на над 30 мгодини и ако можех да го намеря от някъде запазен на разумна цена с удоволствие бих си го купил и да изкарам с него остатъка от живота си!Това е добра кола!Коментиран от #13
19:19 25.03.2014
13 Веско Павлов
До коментар #12 от "Бай Иван":
Ако намериш звънни и аз бих си взел една.Това е най-великият Мерцедес на всички времена, а на разбирачите ще им кажа, карайте си Голфовете и не се обяснявайте.
19:45 25.03.2014
14 Vasik Atanasova
До коментар #11 от "Бай Иван":
ВАНКО РАЗСМЯ МЕ НА МАКС С БАНГИЯТА ХА ХАХА20:30 25.03.2014
15 Vasik Atanasova
До коментар #11 от "Бай Иван":
МЕРДЖАНА Е СТРАХОТЕН БИЗНЕС КЛАСТРЯБВА ДА СЕ ЧЕТЕ КОМЕНТАРА А НЕ ДА СЕ ГЛЕДАТ САМО СНИМКИ
20:36 25.03.2014
16 Васил Василев
21:06 25.03.2014
17 Нема Бира
21:06 25.03.2014
18 ярослав станчев
21:28 25.03.2014
19 триста итридесети
До коментар #5 от "Nikolay Kazakov":
Да разбирам значи, че щом тука са се карали жигули и ладички, затова мерцедеса е супер, или по-принцип е супер, уточни се.Всички знаем какво означава S класа, но тези салони не ми харесват въобще, твърде пенсионерски, неособено функционални, и тия масички отзад ... като че ли влизам в автобус, а и разхода им е като на камион, а вървежа като на лада с карбуратор вьорнер /или нещо подобно/ - не става за всеки ден, но пък не ти трябват пари за хотел при нужда
Коментиран от #20, #21, #22
10:48 26.03.2014
20 Георги Симеонов
До коментар #19 от "триста итридесети":
Говориме за автомобил от 80-тте години, остана и да не изглежда застарял в сравнение с новите С класи. И ти кога си се качвал на пура и най вече такава доработена каквито са от статията че да знаеш колко са функционални, как вървят и т.н.16:06 26.03.2014
21 Бай Иван
До коментар #19 от "триста итридесети":
А какво ти харесва бе Голфаджийо?19:18 26.03.2014
22 Бай Иван
До коментар #19 от "триста итридесети":
Ти си някаква на всичко комунистическо и за него милееш!Карай си чупената Лада и мълчи!Коментиран от #24
19:19 26.03.2014
23 Zari
21:37 26.03.2014
24 Anonymous.
До коментар #22 от "Бай Иван":
греда22:36 26.03.2014
25 триста итридесети
До коментар #10 от "mitko angelov":
като парктроник, ускорение 6.5/100, среден разход 9.3 по книжка, саморегулиращи фарове, темпомат, мултиф. волан, самозатъмняващи огледала, ел.седалки, климатроник, и още доста екстричкиКоментиран от #27
23:04 26.03.2014
26 триста итридесети
До коментар #10 от "mitko angelov":
а между другото - телевизора в колата ми е по-голям от тоя и е подвиженКоментиран от #28
23:05 26.03.2014
27 Георги Симеонов
До коментар #25 от "триста итридесети":
Тоя ще се окаже като оня, забрайх му как беше ника, дето казва че БМВ 7, S klasse и Maybach-a не стрували дето се е возил в W222 като такси и било каруца и признаваше само Rolls-Royce^а. Дори казваше че и от Кауфланд не пазарувал щото било твърде просташки. Че и тоя ще се окаже същия филмар :D21:09 27.03.2014
28 Георги Симеонов
До коментар #26 от "триста итридесети":
И телевизора ти в твоята кола може да е по - голям само ако е нещо такова21:15 27.03.2014