9 Май, 2014 12:55 9 517 77

McLaren F1 с автограф от Майкъл Андрети

  • mclaren-
  • f1-
  • bmw-
  • m-power-
  • майкъл андрети

Производството на най-култовия суперкар на миналия век McLaren F1 беше прекратено през 1998 година. И до ден-днешен обаче автомобилът с двигател на BMW продължава да радва поклонниците на марката, а запазените екземпляри са истинска колекционерска ценност. Наскоро вниманието на маниаците бе привлечено от уникален експонат, продаван на търг за космическата сума от $10.5 млн. Сега цената му е значително по-ниска, но все пак интересът е голям.

Става дума за McLaren F1 със заводски индекс 28, направен в миналото специално за автомобилния състезател Майкъл Андрети. Това е един от двата екземпляра с автограф от известния спортист на сенника. Историята на този автомобил е доста разноцветна. Една година след получаването на подаръка Андрети го продава на японски колекционер, защото по онова време суперкарът не е сертифициран за движение по пътищата на САЩ.

Въпреки това обаче през 2002 година колата се завръща в Америка, където сменя още двама собственици. Днес въпросният McLaren F1 отново е в родината си Великобритания и очаква своя нов собственик. Уникалния суперкар е оборудван с 6.1-литров мотор BMW. Агрегатът е V-образен дванайсетцилиндров, а мощността му е 627 конски сили. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3.2 секунди, а през 1998 година именно такъв суперкар поставя рекорда за скорост, като достига невероятните за онова време 391 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Никой

    3 2 Отговор
    Стария крал!
  • 2 Нема Бира

    2 1 Отговор
    The BEST!!!! Forget The Rest!!!!....
  • 3 Димитър Стоянов

    3 2 Отговор
    Сега някой РАЗБИРАЧ пак ще се изцепи БМВ Номер 1 хахахахха

    Коментиран от #5

  • 4 Poli Todorova

    2 0 Отговор
    Все още е краля на атмосферните суперкари
  • 5 триста итридесети

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "Димитър Стоянов":


    Макларъна Ф1 е най-добрата кола, защото има двигател БМВ. Така става ли?

    Тез хора полудяха, 10 милиона в зелено!

    Коментиран от #6, #9

  • 6 Нен Нен

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "триста итридесети":

    Единствената причина F1 да има двигател на БМВ е това, че Хонда отказаха на McLaren, сигурен съм, че те щяха да направят по-лек и по-ефикасен двигател защото за разлика от БМВ имат няколко титли във формула 1, спрете да говорите празни приказки, че всеки най-велик автомобил е БМВ, защото няма такова нещо като най-велик автомобил или такава кола която е над всички останали .

    Коментиран от #7, #12

  • 7 триста итридесети

    2 4 Отговор

    До коментар #6 от "Нен Нен":

    Айде пак лукуми разтягаме, колата е такава понеже двигателя й е такъв ТОЧКА
    Хонда нямат нито една титла във Ф1

    Коментиран от #10, #11

  • 8 Калин Николов

    1 1 Отговор
    BMW
  • 9 Дошo

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "триста итридесети":

    Не те, ти полудя!
  • 10 Night Rider

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "триста итридесети":

    Тоя па :D Хонда нямали една титла във Формула 1 :D По тази логика, БЕНВЕ дори не са и помирисвали формулата ;)
  • 11 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "триста итридесети":

    Гордън Мъри е гении, когато става дума за шасита. Следователно колата е ТАКАВА заради МЪРИ и ШАСИТО. Когато Гордън е в отбора на Brabham във Формула 1, през 86та година, той открива че проблема на колата е именно в двигателя на БМВ. Мотора е оня великия 1500кс дето все го буташ из коментарите. Сега ще ти разкажа за него да понаучиш нещо.
    Та, този двигател е редови 4 цилиндров турбо, но понеже е доста висок, за да влезе в болидите, които са много ниски, е трябвало да бъде наклонен на 18 градуса. Това обаче причинява недостиг на масло в завоите и влошава още повече реакцията на педала на газта (закъснение). Това прави колата конкурентна единствено на бързите писти като Монца, Хокенхайм и пистата в Австрия. Мъри посочва че в ниския болид би сработил много по-добре с по-компактните v-образни мотори на Хонда и TAG-Порше.
    Една кола не е само двигател. Добрите коли са такива заради съчетаването на всичко в тях!
  • 12 Mihail Naydenov

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Нен Нен":

    Истината, такава каквато съм чул в докумталка за Макларън е, че никой освен БМВ не е искал да се захване с изработка на такъв двигател, защото изискванията са били много високи. На японеца нещо не му е стискало. Касетофон му дай да прави на него. А Хонда имат 3 победи, 9 подиума и 0 титли във Ф1. Има интернет, има всичко, кво пишеш тъпотии, не мога да те разбера. Кво щели да направят японците не е ясно. Ако баба ми беше мъжка, щеше да има дръжка. Ама няма.

    Коментиран от #13

  • 13 Никой

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Mihail Naydenov":

    Прав си. Дойде ми до гуша от коментари като "Ако Хонда бяха направили двигателя щеше да е по-добър!" да ама НЕ са го направили. Не мога да разбера, защо оценявате производителите по Ф1. Ами къде отидоха победите в DTM? Ами титлите на е30 М3?? Точно пък Ф1 нямат нищо общо с серийните коли и не може да си вадите изводи от това. И съжелявам, че ви разбивам мечтите, но този двигател все пак е бил най-великия за времето си в найбързата кола за времето си и къде е сега двигателя на Хонда в СЕРИЙНА кола, който да е по-велик? Все едно да кажете, че двигателя Veyron щеше да е по-добър ако беше направен от Мицубиши - да Мицубиши имат по-вече титли на ралитата от VW ( като изключим великото Audi Quattro), тук е същото.Разликата между отборите във Ф1 и серийните коли е огромна. Щом хонда са толкова велики, защо не са сложили по-добър от този двигател в серийна кола? Защото не могат да го направят да работи зв реалния свят може би. А БМВ са се осмелили, рискували са и са успели както говорят техническите данни...

    Коментиран от #14

  • 14 Night Rider

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Никой":

    Айде и тоя под мен се хвали с 2-те титли на БЕНВЕ е30 в DTM :D
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%A2%D0%9C
    БЕНВЕ 4 титли, Мерцедес 8, Ауди 8, какво стана с великите БЕНВЕ ? Уж големите спортисти, а в немския шампионат са с двойно по-малко титли дори от "пенсионерите" Мерцедес и "напудрените" фолксвагени (ауди)
    Хонда нямали титла във Формула 1, я вижте като доставчик дали нямат ? БЕНВЕ и като доставчик нямат дори, ай...
    И великото Ауди Куатро е победено от някаква си Ланчия, така че и там издишаш ;)

    Коментиран от #15, #16

  • 15 Никой

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Night Rider":

    По-добре се скрий, че ставаш смешен. За DTM говоря не само за е30 а като всичко. Като примерно миналата година, когато се завърнаха от 15 години отсъствие и на първото състезание ги победиха. За е30 М3 е напълно ясно, че е световно признат за спортния автомобил на времето си.За 6 години печели над 1500 победи и 50 международни титли. И това е М3 Спорт Еволюшън, което Е серийна кола. Не ми показвайте някакви измислени Формули. Ф1 няма нищо общо със серийните постижения на марката. Ако не сте карали М3 (каквото и да е) то поне послушайте мненията на хора, които са. Колкото и да не ви харесва е така. БМВ започва класа на мощните спортни седани със е28 М5 като слага двигателя на М1 във купето на седан. Без него сигурно нямаше да има днеска АМГ-та и РС-ки. Мерцедес повеждат класа на луксозните седани със S класата, а по-късно ги последват и БМВ с е23. Ауди пък бият всички със своето Quattro в Б група освен могъщата Ланчия 037. Щом си написал "някаква си Ланчия" разбирам колко си начетен, защото да не забравяме Делта Интеграле - шампиона на ралитата. Няма Лансъри няма Субита - преди тях беше Интегралето, което просто ги отнесе всичките. Ланчия е една велика мерка и с твоя коментар показа колко си обсебен от своите японки, че не приемаш нищо друго. И все още чакам някой да ми каже двигател на Хонда в серийна кола, който да е по-добър от този в Макларъна...

    Коментиран от #19

  • 16 Име:

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Night Rider":

    Не е някаква си Ланчия щото Ланчия имат 10 титли в WRC и дала още една камара неща за автомобилостроенето като: 1вата кола с 5степенна ск кутия, първата проектирана в аеродинамичен тунел, първата с турбо и компресор на 1 двигател, първата серийна кола с ел. антикрило и т.н. и т.н.
    А забравяш и Peugeot 205 T16. Общо взето Куатрото печели в началото, когато е единственото 4х4 в шампионата и единствената му конкуренция е Ланча със задно....
    до #15:
    Няма смисъл да спорим за спорт. Е30 и първата м5 са уникални автомобили спор няма. Е30 е еталон.
    Това че Хонда няма толкова голям двигател в серийна кола нищо не означава. БМВ също нямат по-добър 1.6 мотор от b16a2, по-добър 1.8 мотор от b18c, по добър 2литров от F20C и к20 и какво от това? (говорим за бензинови двигатели)
    Хонда има много състезателни двигатели и в туристическите шампионати и Ф1, просто нямат хиперкар.
    Сега феновете на Мерцедес да си препишат ли Пагани Зонда като мерцедес, както бмвистите тука се опитвате да си препишете успеха на Макларън Ф1 като едва ли не благодарение на БМВ??.....

    Коментиран от #17, #20

  • 17 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Име:":

    Все пак говорим за рекорд от 391км/ч през 98ма и най-важното разбира се, че е двигателя. Както Бугатито е на VAG, а не френско вече, така и този макларън е повече немски отколкото Английски. Зондите и те са страхотни суперколи и това се дължи на смесицата между АМГ и самата марка Пагани. Така е и с тази кола :)

    Коментиран от #18

  • 18 триста итридесети

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Никой":

    Не е двигателя брат, не е, тогава Мъри открил някъв нов модел възелин, ама много смазващ ти казвам, МА никво съпротивление, и от там колата вдигнала 390, и от тогава жапанезе феновете го ползват ... не за само за автомобилизма, та затва са такива.
  • 19 Night Rider

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Никой":

    Обаче наистина БеНве феновете сте някакви напълно ретарднали типове - "някаква" си го написах иронично, точно толкова иронично колкото са милионите победи на е30 м3
    Цитирам те: "За 6 години печели над 1500 победи и 50 международни титли. И това е М3 Спорт Еволюшън, което Е серийна кола."
    Сега цитирам УикиПедия, ако тя лъже значи и аз лъжа:
    "Championships
    World Touring Car Championship; 1 title (1987)
    European Touring Car Championship; 2 titles (1987 and 1988)
    British Touring Car Championship; 2 titles (1988 and 1991)
    Italia Superturismo Championship; 4 titles (1987, 1989, 1990 and 1991)
    Deutsche Tourenwagen Meisterschaft; 2 titles (1987 and 1989)
    Australian Touring Car Championship; 1 title (1987)
    Races
    Guia Race; 5 wins (1987, 1988, 1991, 1992 and 1993)
    24 Hours Nürburgring; 5 wins (1989–1992)
    Spa 24 Hours; 4 wins (1987, 1988, 1990 and 1992)
    World Rally Championship; 1 win (Tour de Corse, 1987)
    "
    12 титли документирани, останалите 38 ти ли ги написа някъде, където никой да не види ?
    И каква е тази простотия "Ако не е М на БМВ значи е нямало да има и АМГ на Мерцедес", имаш ли си на идея, че AMG са първите които вадят автомобил ?

    Коментиран от #21, #34

  • 20 Night Rider

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Име:":

    Разбирам те, но както казах в долния коментар "някаква си" е иронично казано :)
    Мерцедес феновете няма да си препишем Пагани Зонда или Хуайра, ние не сме цигани като БенВе феновете, дето дори някой да залепи лепенка BMW на совалка и ще кажат, че те са най-великите, да си фен на Мерцедес означава дори и да нямаш милиони и дворец, да си поне малко аристократ.

    БенВе келеши, я отворете на Нюрбургринг линка в УикиПедия и вижте как ултра-мега-хипер-гига бързите Ви коли са зад Impreza STi Spec C, която е 280 коня и е само със секунда по-бавна от е92 М3, но пък за сметка на това Бенвето е със 140 коня отгоре, а пък за капак е по-бърза от М5/М6 дето са с над 220 коня отгоре :D
    Aма и те сигурно имат по 3000 победи и 100 титли :D

    Коментиран от #22, #23, #24

  • 21 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Night Rider":

    Говорех за идеята за седан с двигател от спортна кола тоест М5 и чак след него излизат е-класи amg и тем подобни. Колкото за титлите можеш да си сигурен, че не си ги измислих аз.
    http://www.motorsportretro.com/2013/10/pure-intentions-pure-handling-pure-sound-the-legendary-e30-m3/ - най-долу:
    BMW M3 Record of Achievement
    Circuit Racing Other Disciplines

    1987 World Touring Car Championship 1987 European Hillclimb Championship
    1987 Spa 24 Hours 1987 Spanish Rally Championship
    1987 European Touring Car Championship 1987 Mitropa Rally Championship
    1987 German Touring Car Championship 1987 Spanish Hillclimb Championship
    1987 Austrian Touring Car Championship 1987 Tour de Course (WRC) Winner
    1987 Swedish Touring Car Championship 1988 European Hillclimb Championship
    1987 Spanish Touring Car Championship 1989 Belgian Rally Championship
    1987 Swiss Touring Car Championship 1989 French Rally Championship
    1988 European Touring Car Championship 1989 Italian Rally Championship
    1988 Spa 24 Hours 1990 Spanish Rally Championship
    1988 British Touring Car Championship 1990 Spanish Hillclimb Championship
    1988 Asia-Pacific Touring Car Championship
  • 22 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Night Rider":

    1988 Australian Touring Car Championship
    1988 Dutch Touring Car Championship
    1988 French Touring Car Championship
    1988 Finnish Touring Car Championship
    1989 German Touring Car Championship
    1989 Nürburgring 24 Hours
    1989 French Touring Car Championship
    1989 Swedish Touring Car Championship
    1989 Italian Touring Car Championship
    1989 Finnish Touring Car Championship
    1989 Portuguese Touring Car Championship
    1989 Dutch Touring Car Championship
    1990 Spa 24 Hours
    1990 Nürburgring 24 Hours
    1990 Italian Touring Car Championship
    1990 Swedish Touring Car Championship
    1990 Belgian Touring Car Championship
    1990 Finnish Touring Car Championship
    1991 Nürburgring 24 Hours
    1991 British Touring Car Championship
    1991 Italian Touring Car Championship
    1991 French Touring Car Championship
    1991 Swiss Touring Car Championship
    1991 Dutch Touring Car Championship
    1991 German Touring Car Championship (Privateers)
    1991 Australian AMSCAR Series
    1992 Spa 24 Hours
    1992 Nürburgring 24 Hours
  • 23 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Night Rider":

    1987 World Touring Car Championship 1987 European Hillclimb Championship
    1987 Spa 24 Hours 1987 Spanish Rally Championship
    1987 European Touring Car Championship 1987 Mitropa Rally Championship
    1987 German Touring Car Championship 1987 Spanish Hillclimb Championship
    1987 Austrian Touring Car Championship 1987 Tour de Course (WRC) Winner
    1987 Swedish Touring Car Championship 1988 European Hillclimb Championship
    1987 Spanish Touring Car Championship 1989 Belgian Rally Championship
    1987 Swiss Touring Car Championship 1989 French Rally Championship
    1988 European Touring Car Championship 1989 Italian Rally Championship
    1988 Spa 24 Hours 1990 Spanish Rally Championship
    1988 British Touring Car Championship 1990 Spanish Hillclimb Championship
    1988 Asia-Pacific Touring Car Championship 1991 French Hillclimb Championship
    1988 Australian Touring Car Championship
  • 24 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Night Rider":

    А до времената, поне сравнявай коли от еднакви класове...Нормално Импреза да е по-бърза от М6 натъпкано с екстри и тежащо 2 тона. А и защо не каза, че С63 AMG е дори още по-надолу от М6??? Като ще сравняваме коли от еднакви класове то излиза, че М6 и М3 са по-бързи от С63,а М3 csl e много по-нагоре. Като говориш за времена поне сравнявай еднакви класове...

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Night Rider

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "Никой":

    Бавен, ретард, с тия шампионати дето е30 м3 е печелило в Испания, Швейцария и т.н. е все едно да кажеш, че имаш бял колан по карате и си най-великия каратист и си по-голям и от Джет Лий ;) Айде да ти го кажем така - хващаш се с останалите от селото, кой първи ще стигне до 'оремаго на балканчета и да се самопровъзгласиш за Валентино Роси :D
    Ти ся като видя, че споменавам пристрастието ми за Мерцедес и веднага взе да убягваш въпроса за "ултра-мега" бързите БенВета дето са по-бавни от един семеен седан с 280 коня и 4х4, нали 4х4 колите страдат от недозавиване, а хипер-мега яките БенВе са на задно, "перфектно" балансирани и носят радост от шофирането :D Е*ем ви и фалшивите реклами, рекламите дето казват, че в кренвиршите има месо са по-достоверни от тези на БенВе :D
    Субару-то е 1495 кела, БМВ М6 1785 кела :D 290 кг "наблъскани екстри", спортно купе, 220 коня в повече и по-бавно от семейния седан... Продължавайте да се излагате с кифладжийски шампионати, същото е да кажеш, че Рено са най-великите автомобили, защото виж имат най-много титли във формула рено :D
  • 26 Night Rider

    0 3 Отговор

    До коментар #24 от "Никой":

    Няма еднакви класове на ринга манге, там или си бърз и влизаш в списъка с времена или си бавен и се чудиш с кое да се оправдаеш ;)

    Коментиран от #27

  • 27 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Night Rider":

    Ами добре тогава, то по-тая логика Radical е най-добрата кола на света и само нея трябва хората да купуваме, защото е направила добро време. А аз какво да кажа за С63, а?То е дори още по-бавно, а ти ми говориш за М6. Огледай се малко и не бъди кон с капаци. Импрезата е лека и направена за писта,а М6 е за дълги и комфортни пътувания по аутобаните. Какво ми ги сравняваш. Сравни го с е46 CSL тогава. Не виждам какъв ти е проблема. Задното си е задно и ако си истински фен на Мерц ще ме разбереш.

    Коментиран от #29

  • 28 Никой

    1 2 Отговор
    "Продължавайте да се излагате с кифладжийски шампионати, същото е да кажеш, че Рено са най-великите автомобили, защото виж имат най-много титли във формула рено :D" Хаха това го казва човек, който до преди малко ми разправяше колко са велики Хонда, защото имали много титли във Ф1

    Коментиран от #30

  • 29 Night Rider

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Никой":

    Ти наистина си супер спрял :D Пак си търсиш оправдания, Субару-то било направено за писта, оле боже :D И пак ти казвам, не намесвай Мерцедес ! Много ти се иска за оправдание за бавните БМВ да ползваш и Мерцедес, но не става ! Импрезата е лека доработка, то всъщност е точно толкова доработка, че си е почти същия семеен седан, м3 CSL е с малко повече доработки, но както се знае е36 м3 и е46 м3 са едни от най-най върховите М-модели на БМВ и просто определено CSL-a е по-бърз от субару-то, тук не мога да си изкривя душата, за разлика от теб де ! Дори прехваленото ти е30 м3 няма и капка М сравнено със следващите 2 поколения, как пък всички тук все такива коли карате и все криви ви излизат сметките :D
    И сега да ти покажа какъв заблуден ретард си ще те питам и ще ти подскажа - Радикал движи ли се по пътищата ? - Не. М3/5/6 и Импрезата движат ли се ? - Да. Можеш ли да сравняваш Радикал с някое от БМВ-тата или Субару-то ? - Не.

    Коментиран от #31, #33

  • 30 Night Rider

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Никой":

    Колкото и да не са "велики", Хонда поне като доставчик на двигатели имат титли във формула 1, а това е нещо което БМВ не са и помирисвали.
    Между другото, щом смяташ, че Формула 1 не е критерии, от къде идва концепцията за двигателя на М5/М6 от моделите е60 и е63 ?

    Коментиран от #32

  • 31 Никой

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Night Rider":

    Тук грешиш - Радикала може да се движи на пътищата, но освен, че е много бърз няма никакъв друг плюс,а тогава какъв е смисъла?
    "Много ти се иска за оправдание за бавните БМВ да ползваш и Мерцедес, но не става" Кое не става бе? Бавните бмв? Ти си много вироглав. Вижда се, че М6 и М3 са по-бързи от С63, а ти казваш "бавните БМВ"... И да - субаруто си е направено да бъде състезателна кола,а М6 не. От друга страна М3 CSL също като Субаруто е по-ориентирано към пистата.
    Не знам кой е " ретарда" - както ти наричаш - тук но те съветвам да си свериш информацията, ако не си забелязал Radical-а е в таблицата за "Production, street-legal vehicles" и като ми се правиш на толкова начетен на английски е вероятно, да не си го видял, докат се чудиш как да изкараш времето от 8.13 на Мерца по-малко от 8.09 и 8:05.
  • 32 триста итридесети

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Night Rider":

    И беше 1983 лето, и първио болид с турбодвигател взел шампинато, е на болида на Брабъм с двигателю от синьобелия проперел, и тогава от онду идваха всеки ден да се учат, да се научат, как се прави турбо и как се прави двигател.

    Коментиран от #37

  • 33 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Night Rider":

    Коментиран от #36, #38, #39

  • 34 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Night Rider":

    А ти имаш ли си на идея, че БМВ са първите дето вадят двигател?
  • 35 Нен Нен

    1 0 Отговор
    Импрезата била направена за писта .
    Къде сте тръгнали да ми сравнявате разни полу-състезателни, супер олекотени и ужасно некомфортни М-тройки със семейно Субару с четири врати и доста екстри, откъм комфорт и ежедневна употреба Субаруто е като Ролс-Ройс в сравнение с тази М-ка .

    Коментиран от #40

  • 36 Нен Нен

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "триста итридесети":

    Това БМВ не ми звучи като обикновено CSL, звучи ми като пипано и може да е със състезателни гуми .
  • 37 Easy ryder

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "триста итридесети":

    Нещо си се объркал.
    1983 Ferrari 89 точки
    Renault 79 точки
    BMW 72

    Дори не са втори през този сезон и са далеч назад от пионерите в турбо двигателите Рено и Ферари.

    И запомни добре БМВ НЯМАТ ОТБОРНА ТИТЛА ВЪВ ФОРМУЛА1.НИКОГА НЕ СА СЕ И ДОБЛИЖАВАЛИ ДО ТАКАВА>
    Двигателят им е бил много ненадежден Гордън Мъри едва е успял да го пригоди към болида и накрая всички се отказват от БМВ и минават на по перспективни двигатели.
  • 38 Easy ryder

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "триста итридесети":

    Ха ха ха я недей да пробутваш турбинирани и силно модифицирани коли със състезателни гуми за серийни.
    Най смешното е че дори с такива модификации БМВ е далеч назад от постиженията на GTR например.
    Много ви се иска БМВ да минава за спортно но фактите са други.Има доста други коли с по добри постижения от БМВ.
  • 39 Easy ryder

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "триста итридесети":

  • 40 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Нен Нен":

    А ти къде си тръгнал да сравняваш това субару откъм комфорт, возия, екстри, ресурс, разход/мощност въпреки масата и размера, качество на материала с М5. А на CSL от клипа и със заводската мощност да е, субарото ще е все отзад.
    А най-бързата импреза (7:53) не е ли пипана ????
    Егати това омраза ли е, що ли, когато БМВ направи успех, почват кви ли не оправдания от сорта: ама Мъри искал двигател от хонда, ама хонда можели ама пък тогава правели великите клапани и били заети, ..... най-вероятно някой служител от БМВ се внедрил при хонда и той е отказал на Мъри за двигателя по телефона,.... ай с....р!

    Коментиран от #44

  • 41 car-critic

    2 0 Отговор
    тук какви сте се събрали не е истина. и си мислите че разбирате повечето, това е най-тъжното.

    Коментиран от #42, #45

  • 42 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "car-critic":

    .....
    В БГ форум: Задаваш въпрос - и всички ти казват колко си тъп !
    Кажи нещо умно да те видим тебе.

    Коментиран от #43

  • 43 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "триста итридесети":

    Да те допълня-Английски форум, питаш и ти отговарят, руски форум-питаш отговарят ти и ти задават въпрос, БГ форум..., ти си го казал
  • 44 Night Rider

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "триста итридесети":

    Добре де, кои са успехите на БеНВе ? Единствения по рода си двигател за Макларън, или спортните "успехи" на е30 в шампионатите в Зимбабве, Камбоджа, Туркменистан и Намибия ?!
    Ем хубаво, БМВ правели и самолетни двигатели, ми то и Субару са правели, ама не твърдя, че Субару са най-велики, нищо, че в спорта са по-добри от Бенве. А Субару-то с време 7:53 ми е пределно ясно, че е за писта, разбира се тъпоглавите Бенвисти изобщо нямат намерение да помислят, че това което прави 8:07 си е семеен седан пригоден и за нормално пътуване и го сравнявам точно с М6 което пак си е пригодено за нормално пътуване, после ми изкача един компир с наистина преправено БМВ и вика на гледай, прости сте си, от 10 кладенеца вода ще донесете, само и само да не си признаете колко ви е смотана марката и как претендирате за спортни качества, които никъде ги няма ! Дори "пенсионерския" Мерцедес има повече спортни качества !

    Коментиран от #46, #57

  • 45 Xterminatorable .

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "car-critic":

    Особено она ryder, който постоянно рови в гугъл да търси история и да сравнява всички възможни марки с БМВ.
    До 37
    Някога е бил дясното ма*о на Гордън Мъри и докато са слагали двигателя е бил в крачола му и всичко е видял. И сега е влязъл в човешки облик, за да ни просвети
    Истината е една, историята е записана, хонда са били заинтересовани от направата на 3.5 двигател, но от МcLaren са искали по-голям и тъй като не им е стискало на хондичките, естествено, че ще се откажат. След това Изузо са проявили интерес да си сложат двигателчето, но цитирам: However, the designers wanted an engine with a proven design and a racing pedigree. И избрали БМВ. Резултатът бил, че F1 бил по-бърз от болида им тогава.
    Намерил се тука после някой да обяснява какъв бил двг и да дава оценки за надеждност от достоверните му английски сайтове... какво ли се занимавам и аз с ...

    Коментиран от #51, #52

  • 46 триста итридесети

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "Night Rider":

    Германия и Япония са били съюзници по време на войната, познай кой кого е учил на двигатели, има значение този факт!

    От една-две години си губя времето тука, много пъти съм казвал, че най-големия успех на бенве е изтискването на максимална мощност на цената на минимално гориво, не че с много манджа не са правели мощност - справка - 1983+ година във Ф1, от 1500 кубика вадят ~~ 1500 коня - рекорд и до днес, та още преди отдавна задох един въпрос към жапанезе феновете: дайте ми аналог на 330i от 2000 год., или на следващото поколение двг - от 2005 мисля че беше, или на 320д от 98, или на същото от 2001, или на сегашните нови дизели, и това без да съм сравнявал другите, давай първо за 330и да речем да го сравним с s2000 или с лежена 3.5 по него време, или пък с която кажеш, и ще видиш как кола на задно, по-тежка (от s2000), с по-голям кубик или по-малък (ot legena)- ускорява по-бързо, харчи по-малко, е те тоя номер ми обясни как става и успех ли е или случайност?

    Коментиран от #47, #48, #49

  • 47 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "триста итридесети":

    http://www.youtube.com/watch?v=a8Zgvwj0jAA

    Коментиран от #50

  • 48 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "триста итридесети":

    И онези 1500 коня никой никъде не ги е измерил те са само твое предположение.Дори да ги е имало двигателят не е издържал и е гърмял.За това БМВ е било трето в класацията през 1983 та а после съвсем е потънало.
    Каквито и глупости да пишете БМВ няма добър двигател във формулата и естествено никога не е печелило конструкторска титла като доставчик на двигатели.
  • 49 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "триста итридесети":

    Не е добре 231 коня 330i срещу 220 коня акорд 3000 кубика 6 цилиндъра срещу 2000 4 цилиндъра и акорда го спуква отвсякъде.
    Нали искаш аналози ето ти дори по слаба Хонда.

    Явно БМВ не се е справило добре
  • 50 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Easy ryder":

    Цитат:
    М-пауър
    (гост)

    Неутрално
    76 23:44 16.04.13 ОТГОВОР top_gear_track:
    Honda S2000 1:37.40 vw 104 '99 239 / 1260 The Stig
    BMW Z4 3.0i 1:37.30 vw 104 '03 231 / 1384 The Stig

    Хондата по лека с 120 кг, по мощма с 8 коня, същият пилот, писта и условия. Кое викаш не е спортно и е по бавно на писта?!
    Да продължавам ли?
    Коментиран от #80

    Коментиран от #53, #54, #56, #67

  • 51 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Xterminatorable .":

    Няма нужда да си бил в крачолите на Мъри за да знаеш историята.Човека е дал интервю и си е казал,че от няма накъде накрая е взел двигател на БМВ.
    However, during that time, in Honda’s philosophy there was a resistance to large engines with many cylinders. I am not certain, but probably at the time, the voluntary restraint on power limits was a factor. Being a fan of Honda engines, I later went to Honda’s Tochigi Research Center on two occasions and requested that they consider building for the McLaren F1 a 4.5 liter V10 or V12. I asked, I tried to persuade them, but in the end could not convince them to do it, and the McLaren F1 ended up equipped with a BMW engine.
  • 52 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Xterminatorable .":

    http://beautifullyengineered.tumblr.com/post/66008108542/a-car-dear-to-my-heart-gordon-murray-on-the

    Ето ти цялата история разказана от човека създал МакларънФ1.Легенда сред автомобилните конструктори.И този човек е признал постиженията на Хонда.Само някакъв български разбирач обяснява как БМВ било това и онова.Карайте си колите радвайте им се,но да давате оценки на марки които не познавате въобще е смешно.
    Знам че българския "разбирач" може и на Гордън Мъри да намери кусури,но на него едва ли му пука какво мисли бай ти Ганя с дъртата "Бавария".
  • 53 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "триста итридесети":

    Коментиран от #55

  • 54 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "триста итридесети":

    Ето ти на една и съща писта БМВ то по мощно с 11 коня с 3000срещу 2000 двигател и на обиколка губи повече от 3 секунди от хондата.Нали искаше аналог на 330i нали това си бил повтарял от 2 години?

    Коментиран от #60

  • 55 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Easy ryder":

    Различни са пилотите и освен това всички коли са пуснати едновременно. Гледай времената които са направени на празна писта и еднакъв пилот.

    Коментиран от #59

  • 56 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "триста итридесети":

  • 57 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Night Rider":

    Изобщо не ми сравнявай М6 със Импреза по комфорт и интериор. Те са от напълно различни категории.

    Коментиран от #61

  • 58 Монго

    1 0 Отговор
    Нали не мислите, че когато реша да си купя кола няма първата ми мисъл да е-ще върви ли колата ми, като "Импрезия" по рали трасетата или, като "Годзила"-та на четвърт миля..., въобще не омаловажавам двата автомобила /дори напротив/, но...за всекидневна кола...Извинявайте, но...
  • 59 Easy ryder

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "Никой":

    При разлика 3 секунди на обиколка колкото и да са различни пилотите се вижда коя кола е по бърза.Не забравяй че 330i стартира
    първо и го издухаха още на първите завои.

    Коментиран от #62

  • 60 триста итридесети

    1 3 Отговор

    До коментар #54 от "Easy ryder":

    Това е като английските проучвания, намерил си някво японско клипче, направено за да покаже че японския кошник не е кошник, и че върви повече когато е на японска земя в японски ръце, ами как няма да го направят като продажбите им в белия свят клонят към нула.
    Да ама хората не се връзват на японски клипчета, освен тебе и оня другия, дето го няма сега.

    Коментиран от #66

  • 61 Night Rider

    1 2 Отговор

    До коментар #57 от "Никой":

    Мда, различни са, едното "спортно" купе с 10 цилиндъра, 5 литра и над 500 коня на задно, другото е 2 литра с 1 турбо семеен седан и 280 коня на 4х4, което е по-бързо "спортното" купе.
    БенВе е като анаболните "батки", гледаш го нацепен, огромен, идеш извъртиш му 2 цигански шамара и се на.ере, нещо друго ?

    Коментиран от #63

  • 62 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Easy ryder":

    Ами да зависи много от пилотите особено ако са с ръчни скорости, а и когато се състезават така наведнъж, този който най-много се бута измежду колите той ще спечели, защото все пак гледат да няма удари. Това състезание изобщо не е определящо.

    Коментиран от #65

  • 63 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Night Rider":

    Ами тогава аз какво да кажа за 6.3 литровия Мерцедес?

    Коментиран от #64

  • 64 Night Rider

    0 1 Отговор

    До коментар #63 от "Никой":

    За 6.3 AMG мотора който реално е 6.2 ли ? Или за истинския 6.3 литров от W109 модела ? Ако е за AMG-то, то според доста хора този двигател е нещо като крачка назад в сравнение с компресорния 5.4 (55AMG) ;)
  • 65 Easy ryder

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "Никой":

    Значи според теб пилота на М3 най много се бута а на 330 най малко.Голям извод направи.И на AMG от другия клип са избрали най големия бутач и да тръгне последен за да избута всички.А БМВ горкото първо тръгва и понеже не се бута последно стига.
    Голямо обяснение дръпна но 3 секунди на обиколка с бутане не се обясняват.
  • 66 Easy ryder

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "триста итридесети":

    Да бе английските проучвания не били верни ама като ти отърва пускаш Топ Гиър как БМВ то дало 1 десета по добро време.
  • 67 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "триста итридесети":

    А колко е била водата по пистата че това БМВ да е по-бързо от s2000?
    Ти наистина ли си вярваш?

    Коментиран от #69

  • 68 Златин Славчев

    0 0 Отговор
    Текст към връзката
  • 69 триста итридесети

    1 2 Отговор

    До коментар #67 от "Име:":

    Зависи от това, колко се е подмокрил шофера на s2000, след като е видял 330-ката.

    Вярвам си, даже много.
    Значи като видите зора и почват - клипове, интервюта, космоса крив, духало леко насрещен, аа на луната имало писта и японските коли там правяли рекорди, ами земи се стегнете малко.
    А твърдението ми е мнооого просто и се доказва много лесно с тест драйв:
    Дайте ми кола от коя да е марка от 2000 година с подобна мощност (или с каква да е мощност, но с моята маса), да караме с разрешената на магистралата скорост от 130-140 и да изгори по-малко гориво от 330-ката. НЯМААААА
    Или на 320д от 1998, или 330и от 2005 с около 260 коня или на още мноооого БЕНВЕТА, особено от Е46 насам. ТЕ ТОВА Е БМВ.

    Коментиран от #70

  • 70 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "триста итридесети":

    даже няма да си правя труда да ти обяснявам колко си смешен. Е заради такива като тебе не харесвам БМВ.

    Коментиран от #71

  • 71 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Име:":

    И ако някой ден си взема японка, френска, италианска, ще трябва да минаваш на татата, егати смешника си, ще се влияе каква кола да си купи от коментари в нета

    Коментиран от #72

  • 72 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "триста итридесети":

    Ако някой ден се случи чудо слепите като теб да прогледнат няма да има нужда да си купуваме ТАТА вече ще е дошло времето на телепортацията.

    Коментиран от #73

  • 73 триста итридесети

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "Easy ryder":

    Дори и тогава телепорта от БМВ ще телепортира по-бързо от жапанезе телепортовете на по-малко консумирана енергия

    Коментиран от #74

  • 74 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "триста итридесети":

    Знам повече за БМВ, отколкото теб - за която и да е японска марка. Мисля че мога по-добре да си направя сравнението и изводите...

    Коментиран от #75

  • 75 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Име:":

    За БМВ или само хубаво или нищо. Самия факт че тази кола е с мотор БМВ и то точно в периода в който Мак Ларън бяха дупе и гащи с Хонда говори сам по себе си.

    Коментиран от #76

  • 76 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #75 от "Shmeker":

    Приказката е: "За мъртвец - или хубаво, или нищо".
    Извинявай прави си то е едно и също.....

    Коментиран от #77

  • 77 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Име:":

    Щом на тойотите слагат мотор от БМВ начи не е баш така. Скоро тойота като купи субару може и на субару да сложат.