Днес почти всеки производител предлага модел с повишена проходимост или поне автомобил, който изглежда като всъдеход. Само допреди двайсетина години обаче подобни возила бяха екзотика.
Точно преди четвърт век Volkswagen направи един от първите опити да превърне компактен модел в "джип". Странният за онези години автомобил бе построен на базата на Golf II и общо взето бе единственото подобно возило на пазара редом с FIAT Panda 4x4.
Golf Country Syncro дебютира на изложението в Женева през 1989 г. Положителната реакция на публиката окуражава Volkswagen да започне серийно производство.
Кросоувърът започва живота си във Волфсбург като нормална "двойка", след което заминава за завода на Steyr-Daimler-Puch в Австрия, където се сглобява G-Klasse на Mercedes-Benz. Комплектът от "офроуд" компоненти включва 438 части.
Каросерията се монтира на тръбно шаси с клиренс 180 мм. Вискосъединителят на двойното предаване подава 95% от въртящия момент на предния мост, а при приплъзване задните колела получават до 50% от мощността.
Всъдеходните качества на колата са подчертани от ролбар на предницата и подкартерна защита. Резервната гума е монтирана на задницата. По-луксозните версии имат и стъпенки на праговете.
Golf Country Syncro се оборудва с 1.8-литров бензинов двигател, съчетан с петстепенна механична трансмисия. Предлагат се две модификации с мощност 90 и 98 к.с. За мениджмънта на фабриката е произведена специална серия от 50 екземпляра Limited Edition GTI с по 10 к.с. повече.
Първият кросоувър на Volkswagen е снет от конвейера през 1991-ва, въпреки че търсенето на модела се оказва двойно по-високо от прогнозите. Вместо първоначално планираните 3 000 екземпляра са продадени 7 735 Golf Country.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 zendera
Коментиран от #6
13:12 26.05.2014
2 Spinderman
14:22 26.05.2014
3 Кобрата
14:45 26.05.2014
4 Shmeker
15:19 26.05.2014
5 milennn
Коментиран от #11
15:26 26.05.2014
6 milennn
До коментар #1 от "zendera":
tigyana e absoliyten kenef ne pojelavam na nikoi da se vozi na zadnata sedalka osobedno po pati6tata do rymaniq i obratno eba mi se maikata ostanah bez babreci da si go kara koito 6te15:28 26.05.2014
7 Shmeker
15:38 26.05.2014
8 Ts@r
БЕЗ БАГАЖНИК – С КОЛЕЛА
СЪС МОТОРЧЕ ДОСТА ШУМНО,
НАБЕДЕНО ЗА КОЛА,
МАЙКА МУ Е КОСТЕНУРКА
ВОЗИШ СЕ ВЪВ НЕГО СВИТ
ТО В ЕВРОПА Е НЕНУЖНО,
НО У НАС Е СУПЕР ХИТ!
ЗАХАБЕНА НЕМСКА БРИЧКА
И С ДИЗАЙН НА ВСЕДЕХОД
ТО КУПУВА СЕ СТРАХОТНО
ОТ ДЕБИЛ И ИДИОТ!!!
ИМИДЖ СТРАШЕН ИМА БРАТКО,
ВНАСЯМЕ ГО И ДО ДНЕС
И ПОНЕ СМЕ МАЗОХИСТИ,
МАЖЕМЕ СЕ ЗДРАВО С ГРЕС
РЕМОНТИРАМЕ, НО ЗНАЕМ
ТУЙ Е ЗДРАВАТА КОЛА
И ПРЕД НИКОГО НЕ ЩЕ ПРИЗНАЕМ:
КАК Е Ш....НО ТОВА.
ХВАНЕШ ЛИ ОБАЧЕ ГОЛФ-А,
ЩЕ СЕ ДРУСАШ ЗДРАВО ЗНАЙ
ОТ ЦЕНИ И ОТ ПАВЕТА
ПЛОМБИТЕ ЩЕ ПАДНАТ МАЙ…
Коментиран от #10
17:47 26.05.2014
9 Симеон Тасев
18:42 26.05.2014
10 Никой
До коментар #8 от "Ts@r":
Кой го каза... Уважавам Мерцедес, но с тая трошня, която си си сложил на аватара, изобщо нямаш право да коменттираш здравината и издръжливостта на старите Голфове. От павета съм съгласен, че ще се друсаш, но пък с тая Е-класа от цените на ремонтите направо сътресение ще получиш...19:16 26.05.2014
11 Никой
До коментар #5 от "milennn":
Може би защото са били произведени само 7000, а и покажи ми японски джип от 90-те, който да не се е разложил вече...Тези Голфове са вечни и популярността им е голяма точно заради това.Коментиран от #12
19:23 26.05.2014
12 Име:
До коментар #11 от "Никой":
Тоя боклук не можеш изобщо да го сравняваш с японските джипове. Отвори си виж само колко струват японските джипове от 80те, пък после говори и за тия от 90те!!! Освен това, това нещо не може да се нарече джип, защото двойното му задвижване е направо смешно, а плюс това няма и бавни скорости. Фиат панда ще го скъса на проходимост!Коментиран от #21
20:19 26.05.2014
13 Radostin Velchev
Коментиран от #14
22:45 26.05.2014
14 stenly
До коментар #13 от "Radostin Velchev":
...давам ти пример(ти искаше да ти посочим модел)-Subaru Leone, парт тайм, демултипликатор и тн. абсолютно сериино, издръжливо, здраво и в пъти по проходимо и клиренсът е подобен че и малко отгоре.Коментиран от #15, #16, #19
09:49 27.05.2014
15 Никой
До коментар #14 от "stenly":
БМВ 525ix е34 - първият автомобил с 4х4 в сегмента. Може и да видиш клипчета на 325ix е30 какво прави офроуд. За Субару няма спор, но не си мислете че те са единствените;)Коментиран от #17, #18
11:09 27.05.2014
16 Никой
До коментар #14 от "stenly":
https://www.youtube.com/watch?v=rdp52MZrjGYhttps://www.youtube.com/watch?v=CVEiOcqtDWs
11:12 27.05.2014
17 stenly
До коментар #15 от "Никой":
Естествено че не са единствените НО през 1979 те СА единствените които пускат сериен автомобил в масово пройзводство със система 4x4 а не като опция или част от оборудване.11:27 27.05.2014
18 Radostin Velchev
До коментар #15 от "Никой":
525ix е34 се произвежда след 1991 година, а Ауди имат 100/200 quattro още на купе C3, което 1991 е спряно от производство за да бъде заменено от C4.Коментиран от #20
12:08 27.05.2014
19 Име:
До коментар #14 от "stenly":
Leone-то за мен е най-здравата и най-проходима лека кола. Леоне е почти на нивото на тогавашните джипове и в пъти по-добро от днешните паркетници. Парт тайма и бавните са от много голямо значение, а дори има серия, която има и блокажи, мрежа за кучета и стойки за пушки специално за ловджийте. Наистина уникален автомобил.Коментиран от #25
14:13 27.05.2014
20 Никой
До коментар #18 от "Radostin Velchev":
Говоря за сегмента на 5та серия.Коментиран от #22
19:52 27.05.2014
21 brum brum
До коментар #12 от "Име:":
@12 "Тоя боклук" в сто пъти по проходим от пародията HR-V на любимата ви марка за косачки, която отгоре на всичко е 10 години по нов модел, а има и само със задно - *.аси оф роуда! Мухахах...Коментиран от #23, #24
20:41 28.05.2014
22 Radostin Velchev
До коментар #20 от "Никой":
В сегмента на 5-та серия от тези години са са Ауди 100 и Мерцедес W124. В това отношение Мерцедес също са напред защото първия W124 4matic e произведен 1986-та пак преди е34 да се появи изобщо на пазара.23:00 28.05.2014
23 stenly
До коментар #21 от "brum brum":
Приятелю какво общо има H-RV на Хонда със Leone на Subaru? Ти освен Хонда знаеш ли че има и други автомобилни марки от Япония(предполагам чуваш за пръв пътКоментиран от #26
11:07 29.05.2014
24 Нен Нен
До коментар #21 от "brum brum":
Ти май никога не си се докосвал до HR-V .Коментиран от #27
11:11 29.05.2014
25 Shmeker
До коментар #19 от "Име:":
Най-здравите проходими коли са ауди куатро с торсен от ония години до излизането на алуминиевото окачване.Което вече е доста евтино, така че може да включим и по-нови модели аудита
09:07 30.05.2014
26 brum brum
До коментар #23 от "stenly":
@23 Какво общо има панда на фиат с голф кънтри на фолксваген?И да - в грешка съм за задвижващият мост на хондата във версията 2WD. По инерция съм приел, че щом при нормалните джипове предния се включва допълнително, следователно е задният. Тогава какво излиза, HR-V 2wd е грозна на визия лека кола с форма на фризер, която е качена на кокили.
А пък ако желаеш толкова да си говорим за други автомобилни марки от япония, вземи първо провери VW когато са правили 4х4 колко от тях изобщо са съществували?
12:51 30.05.2014
27 brum brum
До коментар #24 от "Нен Нен":
@24 Нито май, а още по малко юни и юли... А и не щЪ! Предвид детските набори главно пишещи тука, вярвам всички изказали се негативно за кънтрито изхождат от дългогодишният и многохиляден километраж опит с посоченото в статията возило. Ако вземем предвид и ексклузивността на кънтрито кръгът на ''докосналите се'' съвсем се разширява!15:16 30.05.2014