Last news in Fakti

8 Юни, 2014 10:29 34 004 46

BMW успя да надцака Audi

  • bmw-
  • i8-
  • лазерни фарове

i8 стана първата серийна кола с лазерни фарове


Известно е, че лазерите произвеждат до 70% повече светлина на ват електричество, отколкото LED-телата. Опирайки се на този факт, баварците са сметнали, че това е предостатъчен довод за оборудването на i8 с футуристичната технология. От Audi също не останаха по-назад и искаха да пуснат сериен модел с лазерни светлини преди баварците, но BMW отново успя да надцака Audi.
 
Компанията BMW предаде първите осем автомобила i8, оборудвани с лазерни фарове, на своите клиенти. Церемонията се състоя в центъра BMW Welt в Мюнхен. От Audi искаха да изпреварят BMW като наскоро обявиха, че ще пуснат в продажба серия с името LMX, която ще превърне R8 в първия сериен автомобил с лазерни фарове. Модификацията обаче ще започне да се продава чак от месец август тази година.
 
Лазерните светлини на BMW работят като лъча се отразява през специален рефлектор. Отразените лъчи се разсейват от материал, който от BMW описват като "флуоресциращ фосфор". Той трансформира сините лазери в бяла светлина. Ще припомним, че прототипът на BMW i8 бе показан през 2011 г., а серийното производство започна чак сега. Купувачите могат да го поръчат лазерните фарове срещу допълнително заплащане.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    6 16 Отговор
    BMW rules, майка. Всичко останало е под великите баварци. Казах!!!

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Борислав Георгиев

    3 10 Отговор

    До коментар #1 от "skier":

    Подкрепих!
  • 3 триста итридесети

    4 7 Отговор
    По-важно е, че ги надцакват с колата, кво ма боли фара кви са фаровете
  • 4 Nickname

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "skier":

    Дали не си се объркал нещо за "Великите баварци"?
    Според последната класация която си публикувал,

    http://fakti.bg/avto/97006-jd-power-opredeli-nai-nadejdnite-avtomobili-za-2014-a

    БМВ не изглеждат на много велики. Даже Шкода и Мазда ги дават по-добри


    Коментиран от #8, #9

  • 5 Симеон Тасев

    4 15 Отговор
  • 6 Симеон Тасев

    6 17 Отговор
    БМВ Е МАРКАТА
  • 7 Stone Kold

    12 4 Отговор
    скоро и на пазара нса илиенци лазери за всеки модел дори за жигула първона4ално скъпи после ще са за 30 лв пар4ето
  • 8 Петко

    7 7 Отговор

    До коментар #4 от "Nickname":

    Много са добри БМВ ДА !!! До КИА и Франкенщайна им МИНИ
  • 9 samo nemsko

    7 10 Отговор

    До коментар #4 от "Nickname":

    ха колко трябва да си умен че да кажеш че шкода и мазда са подбри прочети малко и тогава приказвай ако прочетеш малко за БМВ шти стани ясно зашто са на първо място а некви си измислини класаций
  • 10 Евгени Батев

    7 4 Отговор
    Ауди пак се опитаха да откраднат, но този път БМВ се усетиха
  • 11 Нен Нен

    6 8 Отговор
    БМВ вместо да направят истински автомобил се хвалят със някакви лазери .
    Преди да ми отговаряте, ще ви отговоря аз, това БМВ не е дори близо до суперкола, вижте му смешното ускорение, вижте му смешната максимална скорост .
    Очаквайте скоро статия със заглавие "Проблем с лазерните фарове на БМВ" , а умните баварци дали са проверили дали фаровете пречат твърде много на автомобилите които ще се движат срещу БМВ-то защото доколкото знам лазерите не са много полезни за очите .
    Иначе много ме съмнява това БМВ да издържа повече от 100 000 км с един електро-двигател .

    Коментиран от #14, #22, #26

  • 12 любител

    6 4 Отговор
    Не съм фен на марката, но точно този модел наистина е доста иновативен и може би фаровете са последното нещо което трябва да се коментира :)
    Най - големият проблем е цената, за същите пари може да си позволиш 3 чисто нови Corvette
    Вие кое бихте избрали?
  • 13 Кобрата

    7 3 Отговор
    Никога не съм се съмнявал, че Mercedes и BMW са по-добри от Audi и за пореден път го потвърждават
  • 14 Venci Stefanov

    4 7 Отговор

    До коментар #11 от "Нен Нен":

    така може да говори човек който никога не е карал БМВ,независимо от състоянието и годините те си остават най добрите автомобили!

    Коментиран от #16

  • 15 Киро Стоев

    6 9 Отговор
    Крушки , диоди и лазери не ме впечатляват. Лошата изработка и нискокачествените материали съпровождат БМВ от дъги години. За това карам само Мерцедес

    Коментиран от #17, #32

  • 16 Mitko Dimitrov

    2 3 Отговор

    До коментар #14 от "Venci Stefanov":

    Да бе ! Така може да приказва само някой, който не се качвал на друго освен БМВ ! Пак егото и комплексите се обаждат. Все много се точите кои били най-добрите...е и?!? Какво?! Даже и да са...въпреки, че не са. Всеки да си кара каквото му харесва. Какво се дървите на някаква купчина метал...пардон пластмаса
  • 17 Кобрата

    2 6 Отговор

    До коментар #15 от "Киро Стоев":

    Виж какво това с лазерите е нова технология и дори и да искаш в близките 10-20 години няма да можеш да си го позволиш...още дълго ще си татъркаш щайгата от 90-те
  • 18 Димитър Стоянов

    7 7 Отговор
    BMW е номер 1 - ДА.. НО в сервизите само :D
  • 19 galaxy

    3 8 Отговор
    BMW
  • 20 dhcp

    0 2 Отговор
    Усещам, че от това надцакване ще страдат потребителите на двете марки....
  • 21 Svet Stoya

    4 2 Отговор
    Ауди представиха лазерните си фарове с Audi Coupe concept на CES в Лас Вегас преди време. Как по точно са ги надцакали, какво като пуснат няколко месеца по рано модела си с такива. Нищо лично към феновете на БМВ но тоя модел е доста грозноват, лично мое мнение.
  • 22 Цонко Георгиев

    3 4 Отговор

    До коментар #11 от "Нен Нен":

    Умните Баварци знаеш ли че го карат повече от една година из града ??? Ако фаровете пречеха както ти казваш , отдавна щяха да го спрат - умнико !!! Не те критикувам , а само ти казвам преди да пишеш нещо мисли малко :-) не се прави на многознайко !
  • 23 Румен Янев

    4 3 Отговор
    Поредното доказателство че не се правят автомобили а резервни части ! Помислете само колко струва това високо технологично нещо което ви свети !!!Аз си карам с H4 митцу и си виждам прекрасно дори без халогените отдолу ! Та в този ред на мисли всичко на този свят си има живот и тези лазери не са вечни !И като гръмнат един ден с фенерче ли ще си светиш ???То в момента за някои модели фаровете / които просто трябва да смениш ако искаш да ти е светло /са над 1000 лева а за тези не ми се мисли!

    Коментиран от #31

  • 24 car-critic

    6 4 Отговор
    каквото и да си говорите, колкото и да се опитвате да изкарате BMW пълен боклук, в момента кола с 360 к.с. и разод до 2.6л/100км в момента друга фирма освен BMW няма. За да не ми чете лекция сега някой ще кажа че това не означава че мисля BMW за най-добрите коли. Колкото и глупости да изредите i8 си остава най- иновационната кола за близките 3-4 години, колкото и да си мислите че е същата каторазбитата е36-ца на съседа ви не е и хората, който могат да си я позволят го знаят.

    Коментиран от #27

  • 25 car-critic

    5 2 Отговор
    А относно фаровете, 5-6 месеца преди Audi да заговори за такива фарове BMW ги бяха сложили в списъка с екстри на i8. Въпроса е че на Audi( за разлика от BMW) цялата рекламна кампания се въртеше около въпросните лазерни светлини, и затова много хора решиха че това е технология на Audi. BMW може да не са най-добрите, но са едни от най-добрите, както и Audi. Може да не ви харесват, това е едно. Но да говорите че били пълни боклуци, известни с евтини материали и изработка, и подобни работи е просто детско. Това, че не ви харесва не означава че нещо е боклук. Може пък всъщност и вие да сте си харесали боклук
  • 26 car-critic

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Нен Нен":

    А ти как може... до колкото знаеш май нищо не знаеш... целта на тези фарове е точно да осветяват пътя пред теб без да пречиш на насрещното движение и това се постига защото снопът светлина, който излиза от лазерните фарове е много по-концентриран и не се разсейва на страни, като обикновените фарове, то това е иновацията в цялата работа. ама защо да се информираш, като ти вече си експерт.
  • 27 Nickname

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "car-critic":

    Професоре, разликата между качество и разход на гориво е от земята до небето. И Мултикара нищо не харчи, ама..........

  • 28 Румен Янев

    4 0 Отговор
    Това е едно от нещата които харесвам как го прави БМВ

    Коментиран от #30

  • 29 Румен Янев

    2 2 Отговор
    Лично аз го снимах вчера
  • 30 samo nemsko

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "Румен Янев":

    истинския автомобил евала
  • 31 Никой

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Румен Янев":

    Ами като не можеш да си ги позволиш да ги поддържаш не си я купувай. Има хора, които могат да имат такива коли и ще го направят защото оценяват качествата им. Защо трябва да се хейтва нещо, само защото не можеш да си го позволиш и то дори не си се доближавал до тази кола. Хората се опитват да бъдат иновативни и да измислят нещо ново, което да развие нещата напред, само българските хейтъри си мислят, че светът се върти около японската им 10 годишна кочина.

    Коментиран от #33

  • 32 Никой

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "Киро Стоев":

    Нискокачествени материали значи... човече в БМВ влизал ли си? е21 максимум ти давам.

    Коментиран от #34

  • 33 Румен Янев

    3 2 Отговор

    До коментар #31 от "Никой":

    Много добре си се кръстил "НИКОЙ" макар че и да беше "НЯКОЙ" пак не бих ти обърнал внимание !Тези които могат да си позволят такава кола първо премислят дали да се хвърлят в този филм или да действат разумно ! Те ако скачат на всичко ново на пазара няма да имат пукната пара в джоба !Технологията на тези фарове и е още бебе което ще си премине през детските болести ! Та с две думи не само трябва да имаш пари за да я закупиш а и да си дадеш сметка колко ще се наложи да наливаш впоследствие и тогава да прецениш струва ли си ! Е ако си Бил Гейтс не би се замислил много ама колко хора са на финансовото му ниво ??? И не казвай че японските коли са кочини ако обичаш защото рискуваш да станеш смешен в очите на много хора ! Ай със здраве г-н Никой

    Коментиран от #38

  • 34 Nickname

    3 3 Отговор

    До коментар #32 от "Никой":

    Естествено че БМВ имат проблем с качеството.

    Обърни внимание на сините квадрати. За всеки модел е отчетено ниското ниво на изработка.

    http://autobild.bg/mercedes-a-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B0-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-bmw-%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F-1-%D0%B8-audi-a3-/a7630

    http://autobild.bg/mercedes-glk-%D1%81%D0%B5-%D0%B8%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-audi-q5-%D0%B8-bmw-x3/a7640

    http://autobild.bg/mercedes-c-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B0-t-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-audi-a4-avant-%D0%B8-bmw-%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F-3-touring/a7639

    Коментиран от #35, #37

  • 35 Киро Стоев

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "Nickname":

    Ти пък какво му отваряш очите на този. Нека се радва на лъскава пластмаса. После нема продаване на тия трошляци ще си е негово цял живот
  • 36 Бхд БхД

    1 2 Отговор
    Средата на 2014 сме и още има хора вярващи на такива статии
    Вие не разбрахте ли че който плаща за реклама неговата концепция се хвали.За 3.0д се говориха толкова лоши неща но ето ,че никой не се оплаква и даже надмина 300д на Мерц
  • 37 Никой

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Nickname":

    Казвам ти да пробваш интериора на първо лице, а не да вярваш на подкупени статии. Аз поне имам мнения, които се базират на лично впечатление. Няма смисъл да спорим като само ми показваш статии, а не си опитал от 1во лице нещата.
  • 38 Никой

    4 3 Отговор

    До коментар #33 от "Румен Янев":

    Четейки коментара ти направо се чудя защо не са те взели в някоя компания ти да им ръководиш нещата, че нищо не разбират тез инженери. Всички в БМВ и Ауди простаци ги изкара. По принцип великите идеи, които променят правилата на играта се приемат отначало лошо от някои "разбирачи" като теб. БМВ, Мерцедес и Ауди поемат големи рискове с такива технологии и затова са все на върха на продажбите колкото и да не харесва. Защото поемат рисковете на новите технологии и много хора, обаче се обръщат скептично към това. Та ти виждал ли си ги тези фарове на живо? Изобщо знаеш ли от какво са направени и колко са надеждни?По твоята логика айде да се мятаме на голфа, който няма кво да му се счупи и да се връщаме в 80-те. Винаги има риск, да, но точно, затова съм фен на тези три марки, защото не се страхуват да го поемат и да са първите. Със сигурност след 20-30 години тези фарове ще са сред базовите системи за повечето коли, както сега Тракшън контрола - измислен от бмв и мерцедес, сега е стандартен. Не искам да се карам с никой, просто мисля, че е нужно да кажа своето мнение:) А за ника, всеки си има право да си пише каквото иска. Дали ще си напиша името или не няма голяма разлика.
    Поздрави.
  • 39 Румен Янев

    1 4 Отговор
    Г-н Никой !Който разполага в автомобила си с тракшън контрол по принцип се чуди как да го изключи ! При джиповете е полезен но в автомобила само пречи ! Решава или по малка искра да ти даде или да изключи цилиндър или кой знае каква гадост като дори да задейства спирачките ! И кому е нужно това изнервяне ??? Ако бързаш и това само те спъва ??? Ужас !!! Виж ABS по принцип си е нужен .....ама на - дали ще ме разбереш !И да ти кажа че най - големите иновации са внедрени от хонда мнооого преди твоите възлюбени марки дори да са помисляли че е възможно !!! Прочети и се просветли преди да пишеш щуротии !

    Коментиран от #41, #42, #43

  • 40 S Doichinov

    1 1 Отговор
    Колата на мен ми харесва и съм много любопитен да видя как действително светят тези фарове.А това,че всичко ново носи и детските си болести,няма как.С времето ще се усъвършенстват и ще поевтинеят.Хубаво е да има имовации.А относно някой беше писал за разход до 2,6л.с 360к.с.ще си покаже при първите тестове.Да не стане,че някой объркал запетаята и било 26л.Всички производители лъжат за действителния разход и километрите при електромобилите.
  • 41 Xterminatorable .

    3 3 Отговор

    До коментар #39 от "Румен Янев":

    По-голяма простотия не съм чел никъде!
  • 42 mihail

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "Румен Янев":

    Брат светни ни кои точно иновации са измислени от Honda? Г.н Никои е мн. - прав в абселютно всичко което ти каза до сега.Ако си любител на дръпнатите очички и караж Honda civic жабе предполагам няма лошо ако ти харесва,но не отричаи постиженията на другите автомобило строители дали ще е BMW,M.BENZ ИЛИ Ауди Toyota или които и да е друг , не е хубаво така човек не хеитваи .
  • 43 Никой

    2 2 Отговор

    До коментар #39 от "Румен Янев":

    Явно не си попадал на някой компетнтен тракшън контрол или не си много започнат Особено при бмв (dsc) е супер полезно при мокро например.Тя има две степени - да ти регулира гаста и спирачките или само едното или нищо от тях. И в безнадеждни ситуации винаги ме е измъквало като в същото време остава малко място за игране на задницата , но ако загрубеят нещата веднага те поправя. За по-старите (асц) при е36 съм чувал, че не били толкова усъвършенствани, но при е39 и е46 е наистина на ниво системата,а представям си при най-новите как ще е.
  • 44 Xterminatorable .

    1 2 Отговор
    DSC си остава най-добрата система за стабилност при колите със задно. Разликата м/у DSC и АSC е това, че ASC работи само със задните спирачки, a DSC и с предните. Иначе на хора, които не са се качвали на кола повече от 1.5 и 100 коня на предно няма какво да им обясняваш за ESP... на тях наистина не им трябват такива работи. Трябва да стъпи на лай**, за да приплъзне.

    Коментиран от #45

  • 45 Нен Нен

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "Xterminatorable .":

    Тракшън контрола е нужен само за шофьори новобранци или за некадърни шофьори, карал съм през много коли със задно предаване, като някои от тях са били с повече от 300 коня, тракшъна го включвам само когато съм по черни пътища или когато асфалтът не е сух , сега имам спортен автомобил без тракшън, но със задвижване на четирите колела и ми харесва повече от всяка кола със задно която съм карал .
  • 46 car-critic

    1 0 Отговор
    мислете си че traction control-а е пълен боклук, после да ви дават по новините... а това изказване, че traction-a изключвал цилиндър мисля да си го сложа в рамка а изключителната иновация на Honda се забелязва изключително много, в модели 2000-2001 година с карбуратор... и като ще се говори за надеждност http://www.hondaproblems.com/ има тука един сайт, който май не съм го виждал във вариант за BMW, Audi или Mercedeс.