Независимата организация J.D. Power направи поредното си интересно проучване на тема автомобили, като този път изследването третира най-качествените нови коли. Призовете Initial Quality Study в областта за първоначално качество на дадено возило бяха присъдени на различни автомобили, разделени по класове. Анкетата се провежда от 28 години и представлява отправна точка за качеството на автомобила в първите 90 дни от собствеността.
Класацията IQS се счита за отлична прогноза за дългосрочната надеждност, което може да рефлектира значително върху решението за покупка на нов автомобил. Фокусът на проучването е динамични характеристики и сравнение на индивидуалните модели със сходни в сегмента. Проучването е направено в периода февруари - юни тази година и обобщава мненията на 86 000 собственици на нови автомобили. Основният критерий, по който се съставя класацията, е количеството неизправности на 100 нови автомобила. В сравнение с миналата година общите оплаквания от новите автомобили са повече с 3%.
При марките като цяло за най-надеждна е определена Porsche, следвана от Jaguar, Lexus, Hyundai и Toyota. Осма и девета позиция са за BMW и Honda, а на 11-о и 14-о място са класирани Audi и Mercedes-Benz. В дъното на таблицата са FIAT и Jeep. Eто и пълната класация по марки.
Що се отнася до индивидуалните отличия на даден модел в различен сегмент, най-много първи места имат коли с емблемата на Hyundai. В субкомпактния клас лидер е Accent, а в компактния - Elantra. В компактния премиум клас победител е Lexus ES, а при спортните компактни автомобили - Mazda MX-5 Miata. В класа на субкомпактните премиум автомобили победител стана Porsche Boxster, а при возилата от среден клас - Chevrolet Malibu. Porsche Panamera пък печели при големите премиум коли. Що се отнася до компактните кросоувъри, там най-добре се представя аналогът на Opel Mokka. Infiniti QX50 и Mazda5 печелят доверието на клиентите при средноразмерните кросоувъри от премиум клас и при минивановете, съответно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
Коментиран от #9
10:19 23.06.2014
2 Дошo
-Масло до горе!
Коментиран от #5
11:53 23.06.2014
3 bmw e36
12:11 23.06.2014
4 Нен Нен
Коментиран от #8
13:23 23.06.2014
5 ярослав станчев
До коментар #2 от "Дошo":
А знаеш ли какво си мисли собственик на Корола,минавайки пеш покрай бензиностанция,на която е спряно Ауди и му пълнят резервоара до горе?-М....а му,и аз ще напълня моята Корола до горе,само да си я взема от сервиза,пак.
Коментиран от #6
13:33 23.06.2014
6 Дошo
До коментар #5 от "ярослав станчев":
Как ще му напълнят резервоара на Алудито до горе като от разходи за ремонти и масло не остават пари за гориво?Коментиран от #7
14:03 23.06.2014
7 ярослав станчев
До коментар #6 от "Дошo":
Една кола се чупи и гори масло когато се кара,Дошо.Ама ти от къде да знаеш,като Тойотите за 6 месеца ги отзовават по 2-3 пъти в сервиза.Коментиран от #14
14:21 23.06.2014
8 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #4 от "Нен Нен":
Да само мога да то кажа че ролс ройс и бентли са немски, а я провери какви двигатели използва астън мартин ? Ей така като приакзвате много сте смешни.Коментиран от #11
14:54 23.06.2014
9 Пламен
До коментар #1 от "skier":
Как немското бре?В Топ 10 има 5 азиатски
15:13 23.06.2014
10 comment
16:08 23.06.2014
11 дамян стефанов
До коментар #8 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":
Един точен коментар.09:14 24.06.2014
12 Jivomir Valchev
14:54 24.06.2014
13 Стоян Стоянов
11:20 26.06.2014
14 Дошo
До коментар #7 от "ярослав станчев":
Интересно точава, че моята я карам пък нито се чупи, нито масло гори.Иначе с Алудито беше така де.Постоянно в сервиза и постоянно доливане на маслоКоментиран от #16
10:11 27.06.2014
15 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
10:30 27.06.2014
16 ярослав станчев
До коментар #14 от "Дошo":
Аха,без малко да излъжеш. Щото не гори масло Сивика,затуй ли всичките хондаджии карате с "оргинален" Мотул синерджи 15в50,че само него не го гори.И понеже грам масло не горят В-теците,затова ли на 90 % от тях по накрайниците на ауспуха има един пръст черен обръч и пушат синьо?А дето не се чупели хондите ела и го кажи на моя тъст,че да те заблъска със счупения заден диференциал по тиквата.Купи си ЦРВ за 7000 лв. човека и понеже Хонда не се чупят даде още 3000 лв. за да я вкара в пътя.Е направи я,обаче е вечно негова.6 месеца седя качена във всички сайтове за коли в България.Един не се обади,поне да се пазари.Само 7-те хиляди и искаше,без парите за ремонтите,колкото да си вземе платените пари.А преди това имаше голф 3.Обяви го за продажба и точно за една седмица му взе 2500 лв.
Коментиран от #17
16:30 27.06.2014
17 Nickname
До коментар #16 от "ярослав станчев":
Как така се е счупила?? нали само новите коли викаше че се чупятКоментиран от #18
01:42 28.06.2014
18 ярослав станчев
До коментар #17 от "Nickname":
От къде да знам как така се е счупила.Питай го него,що мен питаш.Да не я карам аз.Нали уж Хондите не се чупели.Е може пък неговата да е от някоя по-чуплива серия,дет не са я правили Хонда,а Фолцфаген.16:46 30.06.2014
19 Киро Стоев
Ето я класацията в оригинал
http://autos.jdpower.com/content/blog-post/9Gqeu3G/top-ranked-cars-trucks-and-suvs-in-the-j-d-power-2014-initial-quality-study.htm
17:38 07.08.2014
20 Takuma Sato
20:53 19.09.2014