Last news in Fakti

30 Септември, 2014 16:44 49 186 7

Читателят пита: Мога ли да върна стока, ако не ми харесва ?

  • читателят пита-
  • мога ли-
  • върна-
  • стока-
  • не ми харесва

Купили сте стока, която решавате, че не Ви харесва. Можете ли да я върнете? Какви са правата Ви в такава ситуация и какво трябва да направите? Тези въпроси са често задавани от нашите читатели, затова потърсихме отговорите от Комисията за защита на потребителите.

Експертите съветват преди всичко да търсите подробна информация за стоката, която възнамерявате да закупите още преди да сте платили за нея. Да вземете рационално решение на базата на нея, а не да се поддавате на емоции и моментни настроения. Връщането на вече закупена от традиционен магазин стока може да стане само, ако търговецът има такава политика, тъй като това не му е вменено като задължение от закон. Изключение са случаите, в които стоката е закупена от онлайн магазин. Законодателят е предвидил възможност потребителят да върне закупена през интернет стока в рамките на 14 календарни дни. Това е направено с цел потребителят да получи възможност да види стоката, да я разгледа, да прецени дали го удовлетворява /нещо, което може да направи в традиционния магазин/ и тогава да реши дали да я задържи или да я върне. 

Единственият случай, в който Законът за защита на потребителите предвижда възможност за разваляне на сделката и връщане на парите при покупка от традиционен магазин /извън онлайн покупките/, е когато се установи, че стоката е била дефектна. Развалянето на сделката и възстановяването на заплатената от потребителя сума може да стане тогава, когато търговецът е приел рекламацията и в рамките на месец не е успял нито да я ремонтира, нито да я замени с нова. С последните промени в ЗЗП на потребителя се дава право да поиска разваляне на сделката и връщане на парите и в случаите, в които търговецът е удовлетворил рекламацията три пъти чрез ремонт в рамките на гаранционния срок /до две години/. Тази разпоредба, обаче, отново касае предявяването на рекламация за дефектна стока.

Какво е полезно да знаете за възможността да бъде върната закупена стока?

Можете да върнете стока само, ако търговецът поддържа такава политика, законът не вменява подобно задължение.

Закупените през интернет стоки правят изключение, тях можете да върнете до 14 дни без да дължите обяснение и да посочвате причина.

Когато се установи дефект при стоката, имате право да поискате парите си обратно, ако търговецът не е успял в рамките на месеца  да я ремонтира безплатно или замени с нова.

След три рекламации, удовлетворени чрез ремонт в рамките на законоустановения гаранционен срок, имате право да претендирате за разваляне на сделката и връщане на парите.

 

 

 

 

 

 

 


 


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Потърпевша

    21 1 Отговор
    Комисията за защита на потребителите не прави нищо... Само, ако ще се казва по телевизията, тогава се задейства. Не била инстанция, която може да повлияе по някакъв начин, освен да направи някоя и друга проверка. За пореден път се убеждавам, че това е още една институция, на която се дават излишни заплати, за да може някой да си рови в носа....
  • 2 Гост

    9 3 Отговор
    Ами, че коя институция прави нещо в държава на самотек. Казват ти, че съда е този който има правомощията, отиваш при съда пък той в редките случаи, когат съдията не е взел подкуп не се произнася по иска ти и те праща на друга инстанция. Чудна картинка и по-умните и способни се усещата навреме и си бегат, бегат в чужбината и си оправят живота и не щат и да чуят за този курник.
  • 3 потъревша 2

    5 5 Отговор
    Тя КЗП 5казуса съм подала и нищо........?!
    Връщала се само дефектна стока..........?!..Е как в МОЛ-а европейските скъпи маркови магазини ти връщат пари , а в българските ти дават ваучер за покупка пак от тях........В Номемах пари не връщат........
  • 4 ГОСТ

    14 15 Отговор
    Иди ми,дойди ми.За това ли се ходи на пазар?Да си купиш нещо, пък да решиш ,че не ти харесва и да го връщаш... Загуба на нерви и време , както за клиента, така и за търговеца.Очи гледали , очи плакали.. Или гледаш внимателно и купуваш това , което ти върши работа или по-добре си стой вкъщи и гледай телевизия...

    Коментиран от #5

  • 5 Кольо

    21 5 Отговор

    До коментар #4 от "ГОСТ":

    По целия свят парите се връщат без коментар, но тук търговците са най-гнусните изобщо
  • 6 Галина Иванова

    0 0 Отговор
    Когато търговецът е подписал Акта на КЗП и е заявил,че ще върне парите,но когато той реши? Може и посмъртно! Има ли вече указан в Закона срок,в който да е задължен да изпълни направения му и подписан от него акт?
    Благодаря. [email protected]

    Коментиран от #7

  • 7 Галина

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Галина Иванова":

    Да, в 14 дневен срок, след като прецени, дали стоката не е повредена