Last news in Fakti

22 Октомври, 2014 17:42 3 794 0

Стартира юбилейният проект Superbrands Bulgaria 2015

  • superbrands bulgaria 2015-
  • конкурс

Стартира петият проект на глобалната брандинг организация Superbrands за България 2015 година. Той ще отбележи три важни юбилея – 20 години Superbrands International, 10 години Superbrands Bulgaria и 5-о издание Superbrands за България. По този повод юбилейното издание ще представи в едно най-силните потребителски и корпоративни марки на националния пазар.

През 2015 година ще бъде връчена за първи път и специалната награда на Superbrands Bulgaria за личност с най-голям принос за промоцията на бранда България. Това ще се осъществи след национално онлайн гласуване на българските потребители.

В основата на всяка програма Superbrands стои независимо и доброволно жури от водещи експерти и личности – Борд на Superbrands, които оценяват представянето на потребителските марки на пазара. Съставът на Борда на Superbrands се обновява при всеки нов проект. В него участват специалисти в различни сфери на маркетинга, авторитетни представители на бизнеса и водещи журналисти от влиятелни медии. Те не получават материално възнаграждение и нямат право да оценяват марки, с които са свързани, както и брандове на свои конкуренти. Номинациите се базират на основата на статистически данни, проучвания и анализи на пазара на водещи маркетингови агенции, както и на множество достоверни източници за пазарен дял, обем и ръст на продажбите, бюджетите за реклама, медийното и публичното експониране на марките.

В процеса на оценяване членовете на Борда се концентрират единствено върху силата на бранда като субективно възприятие и въз основа на следните критерии:

* Качество. Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

* Надеждност. Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли той висок стандарт на продуктите или услугите?

* Различие. Добре ли е позната марката в нейния сектор? Успешно ли се разграничава тя от конкурентите си? Притежава ли тя индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Авторите на методиката смятат, че субективният момент в процеса на оценяване е необходим, за да могат да се сравнят брандове от различен мащаб и от различни сектори на икономиката, като се оценява изключително и само тяхната сила.

В избора на най-силните потребителски марки ще могат да се включат и самите потребители чрез национално гласуване в интернет, което ще даде възможност общественото мнение да се разгледа успоредно с експертното. Това специално проучване ще се проведе и анализира от авторитетния институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria, който е партньор на проекта.

Най-силните марки получават правото да участват в официалната публикация за България, чието издаване е предвидено за средата на 2015 година, както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Бордът на Superbrands Bulgaria 2015 е съставен от мениджъри на известни компании и главни редактори на големи български медии.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА