Last news in Fakti

28 Ноември, 2014 14:25 1 863 3

КЗК наложи глоби заради "Черния петък"

  • кзк-
  • глоби-
  • черния петък

Санкциите са заради заблуждаваща реклама и нелоялна конкуренция

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи две санкции на eMAG. Двете глоби са на обща стойност малко над 750 хил. лева.

Компанията е наказана заради нелоялна конкуренция с посланията за „Черния петък“ миналата година и във връзка с провеждана рекламна кампания „1+1 гратис Tassiomo”, съобщиха от КЗК.

Във връзка с провеждането на рекламната кампания „Черен петък“ (Black Friday) компанията е глобена с 551 549,78 лв., представляваща 4 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.

Глобата във връзка с провеждането на рекламната кампания „1+1 гратис Tassimo” е в размер на 206 831,17 лв., представляваща 1,5 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.

Производството е образувано по повод постъпил сигнал от потребители относно прилагането на недобросъвестни търговски практики от страна на компанията при провеждането на рекламна кампания „Черен петък“ и „Една година emag.bg”, както и рекламната кампания, установена в хода на предварителното проучване, предприето от Комисията във връзка с постъпилия сигнал, „1+1 гратис Tassimo“.

По отношение на рекламната кампания „Черен петък“ Комисията установява, че поведението на ответното дружество не съответства на добросъвестната търговска практика във връзка с определянето на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти при провеждане на рекламни и промоционални кампании като процесната „Черен петък“.

В този смисъл рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината“ и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината“ като част от кампанията „Черен петък“ имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите.

По отношение на рекламна кампания „1+1 гратис Таssimo“ Комисията установява, че в периода 20-24 март 2014 г. компанията предлага на клиента при закупуване на една кафемашина да получи втора кафемашина от същия вид „безплатно”, което по същество представлява предлагане на потребителя на добавка (втора кафемашина – по-евтината), която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери.

Това е в противоречие с добросъвестната търговска практика, тъй като чрез предлагане на атрактивни добавки над позволените размери на практика се извършва нарушение, което е в състояние да увреди конкурентната среда.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    0 0 Отговор
    Ами аз следя нещата в Емаг, днес имаше доста големи отстъпки наистина, поне за нещата, които си поръчах!
  • 2 гост

    0 0 Отговор
    Уж намаления до 70 % а никъде в сайта няма стока намалена със 70 % , основно са намалени китайски стоки на измислени марки с 25 % . Има доста стоки с надпис разпродадено заблуждавайки потребителите за огромен интерес към стоките
  • 3 дон барбароне

    0 0 Отговор
    ХА ХА ХА

    Другарите си взимат рекета, за да могат румънците да продават у нас! Нямаш ли лоби и не плащаш ли на мафиотите те погват всякакви комисии. В България мафията си има държава.