Last news in Fakti

26 Януари, 2015 14:43 2 507 0

Цената на шлифованите диаманти расте

  • цената-
  • шлифованите-
  • диаманти-
  • расте

Търсенето на физически комодити непрекъснато расте. Според фазата на икономическия цикъл преобладава стремежът към повишаване стойността или към запазване на капитала. Инвестиционните диаманти стабилно преодоляват инфлацията, с което спестяват нерви на инвеститора по време на криза.

Търсенето на инвестиционни диаманти представлява под 5% от общата стойност на шлифованите диаманти. Потенциалът на пазара се откроява ясно при сравнение с търсенето на благородни метали като златото и паладия.

Инвестицията в благородни метали е мотивирана от два фактора: максимизация на печалбата и защитеност. Инвеститорите търсещи доходност, се надяват на по-голямо поскъпване, отколкото е достигнато на пазара като цяло. Инвеститорите целящи сигурност, търсят стабилен пазител на средствата им, който да защити капитала им или поне да намали ценовата нестабилност в портфолиата им. Според това в коя фаза на икономическия цикъл се намираме, преобладава единият или другият модел.

След кризата през 2008 година значително се повиши търсенето на комодити, особено на благородни метали. Дори когато инвеститорите търсеха предимно ценни книжа, каквито са ETF фондовете и др., търсенето на физически активи растеше още по-бързо.

Стабилността на цената на шлифованите диаманти се откроява също и при просто сравнение на ценовата волатилност за периода 2009-2014 г.

Инвеститорите, които търсят защита от инфлацията, могат да намерят добра възможност в инвестиционните диаманти, чиято цена има исторически ниско ниво на волатилност и комфортно преодолява инфлацията. От 2009 г. цената на шлифованите диаманти нараства средно с 5% годишно.

Някои диаманти, предимно 3-каратови камъни, поскъпнаха с още по-бързи темпове.

В сравнение със среброто за същия период, ценовите колебания при диамантите бяха в рамките само на 12%, което е 2,8 пъти по-малко от ценовите колебания при среброто и 1,6 пъти по-малко от ценовите колебания при златото.

Не на последно място диамантите се отличават от благородните метали по една базисна емоция: наистина имат статут на луксозни стоки.

Комодити (от английски: commodity) е термин в икономиката, който означава стока, за която има търсене, но е доставяна без квалитативна диференциация на пазара. Тя е обменима (fungible), тоест същата, независимо кой я произвежда. Примери в това отношение са петролът, хартията за тетрадки, млякото и медта.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА